Beantwoord

Al dagen haperend beeld

  • 14 September 2021
  • 35 reacties
  • 650 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 16 reacties

We hadden al vaker dit probleem maar het is de afgelopen week echt dramatisch,  het beeld op tv blijft maar haperen en stilstaan,  er is geen lol meer aan om naar de tv te kijken.  Soms is het beter als je via Chromecast de tv appstreamt maar ook dan blijft het beeld vaak stil staan.  Is hier aub eens iets aan te doen. Ik heb alle controles al gedaan, vanavond alleen al 3x de stroom van het kastje gehaald en de modem gereset. Alle kabels zijn goed aangesloten ook de lan. Als dit nog veel lager aanhoudt zijn wij vertrokken bij T mobile.  Echt klaar mee nu. 

icon

Beste antwoord door Lisa 16 December 2021, 11:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

35 reacties

Helaas is dit niet de oplossing. Diverse instellingen geprobeerd, maar het helpt niet het signaal blijft haperen en hangen.  Maar soms is het ook weer enkele dagen goed.

Is het wellicht een overweging waard om een abonnement met een hogere internetsnelheid te nemen?  Met betrekking tot het TV kastje zal het denk ik niet veel helpen maar misschien wel mbt de T-Mobile app die op de TV staat. Hierbij opgemerkt dat er tijdens de storingen meestal weinig apparaten tegelijk van internet gebruik maken bij ons.

Nog ter info: op de vraag van collega Chantal: onze TV is inderdaad een 4K TV, als de oorzaak is dat het TV kastje geen 4K aankan, dan zullen jullie hier ongetwijfeld meer klachten over hebben ontvangen.

Reputatie 7

Hi @RJV159, super dat je dit bent gaan testen! Ik had echt gehoopt dat dit het probleem zou verhelpen, dus goed dat je dit terugkoppelt. Goede vraag van je wat betreft het ophogen van de snelheid. Omdat je aangeeft dat jullie maar weinig apparaten tegelijkertijd gebruiken, gok ik zelf dat het probleem niet met de snelheid te maken heeft. Wellicht dat het wel een deel zou oplossen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Zojuist heb ik een verzoek ingediend bij de technische dienst om te kijken of er mogelijk toch een andere structurele oplossing hiervoor gezocht kan worden. Ik ga dit weer goed in de gaten houden en hoop dat de technische dienst nog een laatste troef in handen heeft om deze issues te verhelpen. Top dat je ook de update voor Chantal hebt doorgegeven, dit heb ik ook bij het onderzoek vermeld! 😊

Reputatie 7

Hi @RJV159, ik wil heel graag checken of jij nog steeds last hebt van de eerder genoemde problemen of zijn deze inmiddels verdwenen? Ik zie dat er iets niet goed is gegaan met het vorige onderzoek, daarom heb ik nog geen terugkoppeling met je kunnen delen. Excuses hiervoor! Ik hoor dan ook graag hoe de status nu precies bij je is, zodat ik dit kan terugkoppelen naar mijn collega's van de technische dienst en jou vervolgens van een update kan voorzien. 

Reputatie 7

Hi @RJV159, nog terugkomend op mijn vorige update! Aan onze kant lijkt alles er weer tip top uit te zien, dus het onderzoek is hiermee dan ook gesloten. Ik hoor graag of jij dit ook zo ervaart. Hele fijne avond alvast! ☘

 

Goedemiddag, het zal er van jullie kant ongetwijfeld tiptop uitzien, hier is er nog niets veranderd hoor. Die keren dat wij via het TV kastje kijken is het net zoals altijd. Wij kijken eigenlijk alleen nog maar via de app op de TV, dat loopt over het algemeen goed. Ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee. Gezien mijn eerste reactie speelt dit nu al vijf (!) maanden.  Ik check daarom af en toe nu ook wat aanbiedingen van andere aanbieders. Mocht dat signaal via glasvezel hetzelfde resultaat hebben dan zal het hier aan de glasvezel ter plaatse liggen. Jammer dat T-Mobile niet met een TV kastje komt dat geschikt is voor 4K tv's, jullie prijs en aanbod is verreweg het voordeligst, maar dat zal ongetwijfeld een kostenplaatje zijn… bedankt voor je hulp in ieder geval.

 

Reputatie 7

Hi @RJV159, wat balen om dit te lezen! Merci dat je dit doorgeeft, want het hoort er juist bij jullie top uit te zien. Ik wil nog steeds ontzettend graag dat er een permanente oplossing voor komt, maar ik respecteer jouw keuze uiteraard. Heel graag gedaan! Voor de zekerheid heb ik toch nogmaals een verzoek ingeschoten bij de technische dienst in de hoop dat dit toch verholpen kan worden bij jullie. Als jij nog expliciete voorbeelden hebt van programma's inclusief de datums dat jij dit keek, dan vermeld ik dat er direct bij. Weet dat ik met liefde net zo lang doorga, tot de oplossing aan het licht komt. Ik wil dit echt voor jullie fixen!

Reputatie 1

Bij mij is het ook weer terug. Nadat het weken goed is gegaan valt bevriest beeld en geluid ook heel veel, duurt enkele seconden en op elk kanaal.  Om gek van te worden, alles weer gereset maar niets helpt. Internet wel stabiel.

Als je op dit forum lijkt komt het heel vaak voor. Wanneer pakt T-mobile dit eens serieus op ipv steeds op afstand te monitoren. Er volgt totaal geen uitleg wat ze nu exact doen en wat men hoopt te bereiken, alleen maar dat er bij de technische dienst geen problemen waar te nemen zijn. Hier schijnt het probleem te zijn dat het tv kastje geen 4k tv kan bedienen. Als dat bekend is dan acteer je daar toch op. Aan de klantenservice ligt het niet,  men is uiterst vriendelijk en behulpzaam,  hulde daarvoor! Maar de techneuten moeten nu de zaak eens serieus oppakken ipv steeds af te wimpelen.

Reputatie 7

Hi @Jemodak, heel goed dat je dit aangeeft! Dit is uiteraard niet de bedoeling, dus hier ga ik je bij helpen. Wil jij allereerst een zogenoemde powerlflip uitvoeren? Dit zorgt er in de meeste gevallen voor dat de problemen die je omschrijft als sneeuw voor de zon verdwijnen. Dit doe je als volgt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Zodra je dit hebt uitgevoerd en toch nog geen verschil merkt, dan hoor ik graag van je of jij kan aangeven of welke zenders/programma's jij dit probleem tegenkomt. Je geeft al aan dat dit op elk kanaal is, maar als jij deze datums en programma's kan delen dan zou dat top zijn. Heel erg bedankt alvast, want ik help je hier graag mee.

Hi @RJV159, dankjewel voor jouw terugkoppeling! Weet dat wanneer de mogelijkheid er komt dat onze TV Boxen 4K ondersteunen, wij dat heel duidelijk gaan communiceren. Het lastige is dat sommige issues lijken te spelen onder meerdere klanten, maar toch op zichzelfstaande issues zijn. Daarom vliegen wij deze issues altijd individueel aan en proberen wij via monitoren het probleem zo goed mogelijk in kaart te brengen. Merci voor het mooie compliment! Als jij mij nog van heldere voorbeelden kan voorzien, dan dien ik graag opnieuw een verzoek in. Vervolgens houd ik deze dan nauwlettend in de gaten, zodat ik je goed kan laten weten waar de technische dienst op dat moment mee bezig is. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 6
Badge

Als je op dit forum lijkt komt het heel vaak voor. Wanneer pakt T-mobile dit eens serieus op ipv steeds op afstand te monitoren. Er volgt totaal geen uitleg wat ze nu exact doen en wat men hoopt te bereiken, alleen maar dat er bij de technische dienst geen problemen waar te nemen zijn. Hier schijnt het probleem te zijn dat het tv kastje geen 4k tv kan bedienen. Als dat bekend is dan acteer je daar toch op. Aan de klantenservice ligt het niet,  men is uiterst vriendelijk en behulpzaam,  hulde daarvoor! Maar de techneuten moeten nu de zaak eens serieus oppakken ipv steeds af te wimpelen.

Ik gebruik het oude kastje van Vodafone nog en die doet het prima op een 4K tv, dat ligt er echt niet aan of een kastje wel of niet 4K geschikt is. Daarnaast bieden ze geen 4K zenders aan en hebben er ook de plannen niet voor en heeft het totaal geen meerwaarde. Hooguit als de films uit de videostore in UHD aangeboden worden ...