Beantwoord

Al dagen haperend beeld

  • 14 September 2021
  • 35 reacties
  • 654 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 16 reacties

We hadden al vaker dit probleem maar het is de afgelopen week echt dramatisch,  het beeld op tv blijft maar haperen en stilstaan,  er is geen lol meer aan om naar de tv te kijken.  Soms is het beter als je via Chromecast de tv appstreamt maar ook dan blijft het beeld vaak stil staan.  Is hier aub eens iets aan te doen. Ik heb alle controles al gedaan, vanavond alleen al 3x de stroom van het kastje gehaald en de modem gereset. Alle kabels zijn goed aangesloten ook de lan. Als dit nog veel lager aanhoudt zijn wij vertrokken bij T mobile.  Echt klaar mee nu. 

icon

Beste antwoord door Lisa 16 December 2021, 11:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 7

Heel graag gedaan! Super, ik wacht in spanning af. Hele fijne avond alvast! 😁

Reputatie 7

Hi @RJV159, super om te lezen dat jij zo duidelijk telefonisch te woord bent gestaan! Ik had echt gehoopt dat de problemen zich niet meer voordeden. Ik ga je hier heel graag verder mee helpen en hoop dat een andere HDMI-modus de oplossing voor jouw probleem kan zijn. Graag verwijs ik je naar het onderstaande Community artikel:

Ik checkte gelijk weer welke TV Box je hebt en zou je dan ook willen vragen om HDMI-modus 3 te proberen. Als resolutie adviseren wij 1080p50, zou je die eens willen proberen? Ik hoor heel graag of je wat wijzer bent geworden van het bovenstaande artikel en wat deze instellingen voor effect opleveren. Super dat je dit wilt testen. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 7

Hi @RJV159, dankjewel dat jij hier je verhaal deelt! Ik baal ervan om dit te lezen, want jij hoort optimaal van de tv te genieten. Je bent bij mij aan het juiste adres, want ik ga je hier direct mee verder helpen. Ik heb direct jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie dat de kwaliteit van de TV Box niet helemaal in orde is. Super dat jij zo zelf al meerdere acties hebt uitgevoerd, zo kan ik goed op zoek naar een passende oplossing.

Je geeft aan dat de LAN-poort ook goed is. Heb je toevallig ook de andere LAN-poorten op het modem geprobeerd? Het handige aan het Zyxel modem is dat elke poort geschikt is voor tv. Als jij dit al hebt getest, dan stel ik nog voor om de kabels die jij nu hebt te vervangen. Heb jij nog een resterende internetkabel en HDMI kabel in huis, zodat je kan nagaan of het probleem wellicht in de kabel zit? 

Wanneer jij ook dit hebt geprobeerd zonder positief resultaat, dan ga ik meteen de hulptroepen voor je inschakelen. Dan dien ik een verzoek in bij de technische dienst om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Jij hoort namelijk probleemvrij tv te kijken. Ik hoor het graag van je, zodat ik aan de slag kan! 💪

@Jason Het gaat nu prima! Maar ik hou een slag om de arm.  Het is regelmatig een paar dagen of weken goed,  en dan ineens begint het weer. Als het zich weer voordoet zal ik een opname van de storing maken, maar laten we hopen dat het zover niet komt👍

Bij deze de link.  Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen, vr. groet.https://we.tl/t-wf0HLwh9Xq

 

Bedankt voor de snelle actie. Top!  Je hoort zeker van me👍

Goedemorgen. Bedankt voor je bericht en je nauwlettende controle. De technische dienst heeft gelijk dat de kwaliteit meestal 100% scoort. De meeste tijd gaat het inderdaad goed. Gisteravond ging het weer mis. (9 dec). Ik heb gelijk weer een filmpje gemaakt van het probleem. Deze is wat duidelijker als mijn vorige filmpje, en het probleem van stokkend en haperend beeld/geluid is er duidelijk op zichtbaar.

Wij kijken tegenwoordig maar tv via de T-Mobile app die ik op de TV heb geïnstalleerd. Dat loopt nl, zoals reeds eerder vermeld, prima. Alleen de beeldkwaliteit is iets minder, maar we kunnen in ieder geval zonder ergernis TV kijken.

Hierbij een We Transfer link van het filmpje van gisteravond:

(Let op: Link verloopt op 17 december 2021)

https://wetransfer.com/downloads/2a80c3f91aae7115eaec1c936fdc2d7720211210083322/e98a553ab003ce7c967f8d4495c20f7c20211210083343/8263e8

 

Bedankt voor het meekijken. Maar alleen op afstand kijken of de stream 100% is volstaat mijns inziens helaas niet in dit geval. Het is een 'lokaal’ probleem denk ik. Ik hoor graag van je. Fijn weekend.

Goedemiddag, het zal er van jullie kant ongetwijfeld tiptop uitzien, hier is er nog niets veranderd hoor. Die keren dat wij via het TV kastje kijken is het net zoals altijd. Wij kijken eigenlijk alleen nog maar via de app op de TV, dat loopt over het algemeen goed. Ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee. Gezien mijn eerste reactie speelt dit nu al vijf (!) maanden.  Ik check daarom af en toe nu ook wat aanbiedingen van andere aanbieders. Mocht dat signaal via glasvezel hetzelfde resultaat hebben dan zal het hier aan de glasvezel ter plaatse liggen. Jammer dat T-Mobile niet met een TV kastje komt dat geschikt is voor 4K tv's, jullie prijs en aanbod is verreweg het voordeligst, maar dat zal ongetwijfeld een kostenplaatje zijn… bedankt voor je hulp in ieder geval.

 

Reputatie 7
Badge +16

@RJV159 Bedankt voor je update en erg jammer dat het probleem toch weer teruggekomen is, sorry daarvoor! 

Ik heb een aanpassing uitgevoerd in jouw netwerk, zou je het modem willen herstarten met stroomonderbreking gedurende 20 seconden én de TV Box alsjeblieft (zonder dat de internetkabel aangesloten is)? Dan zou de aanpassing moeten gaan werken. Laat me weten of dit geholpen heeft, zo niet, dan herstarten we het onderzoek met de technische dienst.

 

@Smaddie86 Ook bij jou heb ik de aanpassing uitgevoerd. Kun je op dezelfde manier zowel modem als TV Box herstarten, alsjeblieft? Dan kunnen wij straks het onderzoek heropenen indien nodig. 

Bedankt voor jullie medewerking!

Reputatie 7

Hi @RJV159, ik wil heel graag checken of jij nog steeds last hebt van de eerder genoemde problemen of zijn deze inmiddels verdwenen? Ik zie dat er iets niet goed is gegaan met het vorige onderzoek, daarom heb ik nog geen terugkoppeling met je kunnen delen. Excuses hiervoor! Ik hoor dan ook graag hoe de status nu precies bij je is, zodat ik dit kan terugkoppelen naar mijn collega's van de technische dienst en jou vervolgens van een update kan voorzien. 

Ik hang alweer aan de lijn.. 

Modem herstarten zich daarnet weer vanzelf.

Wachttijd is al langer dan 8 minuten, klinkt dat er meer mensen problemen ondervinden?

Reputatie 7

Hi @RJV159, ik heb het onderzoek voor je in de gaten gehouden en zie dat het onderzoek inmiddels al is afgerond! Ik deel graag de uitkomst met je. Dit lijkt op een probleem dat met bandbreedte te maken heeft. Je hebt een maximale bandbreedte, oftewel snelheid en daarin kun je bijvoorbeeld per apparaat rekenen op 8 tot 12 Mbit/s per apparaat. Als je 50 Mbit/s hebt en 10 apparaten aansluit, dan kan dit tot een probleem leiden. Het verzoek van mijn collega is dan ook om uit te sluiten of dit de boosdoener is. Zou jij alle apparaten van het modem willen loskoppelen en enkel de TV Box aangesloten houden? Ik hoor heel graag of jij hiermee een verbetering merkt in het beeld! 😊

 

@Jason  Bedankt voor de snelle reactie!  Ik heb de door jou voorgestelde herstart daarnet uitgevoerd. Hopen dat het nu goed gaat.  Zo niet dan meld ik me zeker weer.  De andere klachten die hier die door @Smaddie86 worden gemeld herken ik niet.

Reputatie 7

Helemaal top, dankjewel @RJV159! Yes, dat klopt inderdaad. Ik ga natuurlijk duimen dat dit zich niet weer voordoet, maar zo wel dan sta ik hier voor je klaar. Maak er nog een mooie zondagmiddag van!

Reputatie 1

Bij mij is het ook weer terug. Nadat het weken goed is gegaan valt bevriest beeld en geluid ook heel veel, duurt enkele seconden en op elk kanaal.  Om gek van te worden, alles weer gereset maar niets helpt. Internet wel stabiel.

Als je op dit forum lijkt komt het heel vaak voor. Wanneer pakt T-mobile dit eens serieus op ipv steeds op afstand te monitoren. Er volgt totaal geen uitleg wat ze nu exact doen en wat men hoopt te bereiken, alleen maar dat er bij de technische dienst geen problemen waar te nemen zijn. Hier schijnt het probleem te zijn dat het tv kastje geen 4k tv kan bedienen. Als dat bekend is dan acteer je daar toch op. Aan de klantenservice ligt het niet,  men is uiterst vriendelijk en behulpzaam,  hulde daarvoor! Maar de techneuten moeten nu de zaak eens serieus oppakken ipv steeds af te wimpelen.

Reputatie 7

Hi @RJV159, super goed dat je dit gelijk laat weten! Wat balen dat de nieuwe TV Box niet heeft geresulteerd in een structurele oplossing. Je hoeft zeker geen sorry te zeggen, want jij hoort zonder problemen te genieten. Ik heb direct een nieuw verzoek ingediend bij onze technische dienst om hier verder in te duiken. Zou jij ter aanvulling nog kunnen aangeven om welke zenders het vooral gaat of hapert elke zender? Jullie horen zonder haperend beeld tv te kijken. Ik ga dit onderzoek dan ook nauwlettend voor je in de gaten houden en deel de updates hier met je. Zou je dat filmpje via we-transfer hier kunnen delen? Dan kan ik dat toevoegen aan het onderzoek. Ik ga er alles aan doen dat jij zo snel mogelijk weer goed beeld hebt! ❤️

Reputatie 7

Hi @Jemodak, heel goed dat je dit aangeeft! Dit is uiteraard niet de bedoeling, dus hier ga ik je bij helpen. Wil jij allereerst een zogenoemde powerlflip uitvoeren? Dit zorgt er in de meeste gevallen voor dat de problemen die je omschrijft als sneeuw voor de zon verdwijnen. Dit doe je als volgt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Zodra je dit hebt uitgevoerd en toch nog geen verschil merkt, dan hoor ik graag van je of jij kan aangeven of welke zenders/programma's jij dit probleem tegenkomt. Je geeft al aan dat dit op elk kanaal is, maar als jij deze datums en programma's kan delen dan zou dat top zijn. Heel erg bedankt alvast, want ik help je hier graag mee.

Hi @RJV159, dankjewel voor jouw terugkoppeling! Weet dat wanneer de mogelijkheid er komt dat onze TV Boxen 4K ondersteunen, wij dat heel duidelijk gaan communiceren. Het lastige is dat sommige issues lijken te spelen onder meerdere klanten, maar toch op zichzelfstaande issues zijn. Daarom vliegen wij deze issues altijd individueel aan en proberen wij via monitoren het probleem zo goed mogelijk in kaart te brengen. Merci voor het mooie compliment! Als jij mij nog van heldere voorbeelden kan voorzien, dan dien ik graag opnieuw een verzoek in. Vervolgens houd ik deze dan nauwlettend in de gaten, zodat ik je goed kan laten weten waar de technische dienst op dat moment mee bezig is. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 6
Badge

Als je op dit forum lijkt komt het heel vaak voor. Wanneer pakt T-mobile dit eens serieus op ipv steeds op afstand te monitoren. Er volgt totaal geen uitleg wat ze nu exact doen en wat men hoopt te bereiken, alleen maar dat er bij de technische dienst geen problemen waar te nemen zijn. Hier schijnt het probleem te zijn dat het tv kastje geen 4k tv kan bedienen. Als dat bekend is dan acteer je daar toch op. Aan de klantenservice ligt het niet,  men is uiterst vriendelijk en behulpzaam,  hulde daarvoor! Maar de techneuten moeten nu de zaak eens serieus oppakken ipv steeds af te wimpelen.

Ik gebruik het oude kastje van Vodafone nog en die doet het prima op een 4K tv, dat ligt er echt niet aan of een kastje wel of niet 4K geschikt is. Daarnaast bieden ze geen 4K zenders aan en hebben er ook de plannen niet voor en heeft het totaal geen meerwaarde. Hooguit als de films uit de videostore in UHD aangeboden worden ...

Reputatie 7
Badge +16

@Smaddie86 Sorry dat het probleem aanhoudt, ik heb alles uit de kast getrokken voor je, maar de afspraak kan ook niet bespoedigd worden - Guidion gebeld en de agenda zit helemaal vol tot aan de 13e. 

Je kunt proberen om morgen nog eens te bellen met 088-2000 151, ze zijn bereikbaar tot 17:00. Daarin kan ik geen beloftes maken, maar soms vallen afspraken uit of worden verbinding ineens hersteld waardoor er toch plek vrijkomt. Houd ons alsjeblieft op de hoogte en veel sterkte in de tussentijd!

 

@RJV159 Heel graag gedaan, hoe gaat het momenteel met de verbinding? Als ik nog iets kan doen, let me know!


Een mooi weekend toegewenst allemaal!

Bij deze de link.  Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen, vr. groet.https://we.tl/t-wf0HLwh9Xq

 

Als aanvulling,  de storing is op alle zenders.

Reputatie 7

Hi @RJV159, nog terugkomend op mijn vorige update! Aan onze kant lijkt alles er weer tip top uit te zien, dus het onderzoek is hiermee dan ook gesloten. Ik hoor graag of jij dit ook zo ervaart. Hele fijne avond alvast! ☘

 

Helaas moet ik weer melden dat het haperende beeld weer begonnen is. Zoals je ziet hebben wij enkele weken geen problemen gehad.  Nu is het al drie avonden iedere avond weer raak.  Het is net als met een youtube filmpje die steeds moet laden om verder te spelen.  Het TV kastje is heel warm.  We hebben nu de T-Mobile TV App op de televisie geïnstalleerd. Daar loopt het beeld prima.  Ook  via streamen van de TV anywhere app loopt het goed. Blijkt nu ook dat het programma via het kastje minuten achter loopt bij de app! Viel mij laatst bij een voetbalwedstrijd ook al op.  Het ligt hoogstwaarschijnlijk dus aan het TV kastje. Ik hoor graag een oplossing. Zelf stel ik voor dat het kastje omgeruild wordt of dat er een monteur komt kijken want het is beslist en structureel probleem.  Ik hoor graag van u.

Reputatie 7

Hi @RJV159, wat ontzettend balen dat de problemen zijn teruggekomen! Ik schiet je gelijk te hulp, want ik wil dat je voor eens en altijd van dit haperende beeld af bent. Ik heb dan ook direct jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie dat de kwaliteit van de TV Box inderdaad wat te wensen over laat. Zojuist heb ik een nieuwe TV Box voor jou aangevraagd, omdat ik graag wil kijken of de problemen daarmee zijn verholpen. Jij kunt de status van deze omwisseling in de gaten houden in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat je weten of je verschil merkt met de nieuwe TV Box, zodra deze up and running is? Ik ben alvast aan het duimen dat hieremee de problemen voorgoed zullen verdwijnen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten! 😊

Helaas is dit niet de oplossing. Diverse instellingen geprobeerd, maar het helpt niet het signaal blijft haperen en hangen.  Maar soms is het ook weer enkele dagen goed.

Is het wellicht een overweging waard om een abonnement met een hogere internetsnelheid te nemen?  Met betrekking tot het TV kastje zal het denk ik niet veel helpen maar misschien wel mbt de T-Mobile app die op de TV staat. Hierbij opgemerkt dat er tijdens de storingen meestal weinig apparaten tegelijk van internet gebruik maken bij ons.

Nog ter info: op de vraag van collega Chantal: onze TV is inderdaad een 4K TV, als de oorzaak is dat het TV kastje geen 4K aankan, dan zullen jullie hier ongetwijfeld meer klachten over hebben ontvangen.