Beantwoord

Alle zenders vallen weg ?

  • 24 April 2017
  • 6 reacties
  • 966 Bekeken

Het gebeurt regelmatig dat al mijn zenders wegvallen. Ik heb een Vodafone tv-kastje, zo'n kleine vierkante.
Als ik in menu - Instellingen - Systeeminformatie - Herstart: gebruikersinterface of Herstart: set top box doe
veranderd er niks; nog steeds geen beeld.
Ook de netvoeding er achter uit halen en 10 seconden wachten levert niks op.
Pas na een paar minuten wachten komt het beeld met alle zenders terug.
Toen ik nog klant was bij Vodafone had ik dit probleem nooit.
Wat is de oplossing ? Overstappen ?
icon

Beste antwoord door Habibi5709 19 June 2017, 14:03

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hey @Habibi5709, allereerst welkom op het forum! 🆒

Die storing is een vreemde zaak. Vallen misschien alle diensten weg op het moment dat de TV wegvalt? Kun je mij ook vertellen welke lampjes er op het modem (die witte) branden op zo'n moment? Misschien valt de stroom namelijk wel weg op het modem. Kun je ook een indicatie geven hoe vaak de TV wegvalt? Eén of tien keer per avond? Per week?
Hallo Sander,
Gisteravond gebeurde het weer tijdens Endeauvor Morse op NPO 1 om een uurtje of 09:15.
Het beeld "bevroor" en er verscheen rechtsboven in het scherm een error: het afspelen is mislukt, wacht even of probeer het later.
Maar; ik was dus niet aan het afspelen: het was "live".
Toen ik toen drukte op de blauwe knop van afspelen vanaf begin begon die serie wel weer en op het tijdstip in de film dat hij bij mij "bevroor" ging die gewoon door met afspelen.
Maar: verderop in de serie, tijdens afspelen van begin gemist stopte de decoder er weer mee.
De decoder had gewoon stroom, en de lichtjes op het modem brandden als vanouds en ik had wel gewoon internet.
Als het beeld trouwens "bevriest" kan ik wel met de AB zappen naar andere zenders maar het beeld blijft dan zwart terwijl de "zenderinfo" onderin m'n scherm het wel doet.
De tv valt dus weg op meerdere keren per avond; en bijna elke avond.....

Wat te doen ?

Mijn modem is dus nog van Vodafone ( HG659) en mijn decoder is zo'n kleine vierkante zwarte; ook van Vodafone. Dit is dus GEEN mediaspeler...

Hoor graag van je,
Mvrgr,
D.P. Schat
Reputatie 7
Bedankt voor de uitgebreide uitleg, dat is erg verhelderend! Ik wil graag op afstand wat resets uitvoeren. Hiervoor heb ik je postcode, huisnummer en geboortedatum nodig. Vanwege privacy kun je dat beter via een privébericht doorsturen. Kun je mij dan ook meteen aangeven hoe de TV Box met ons modem is verbonden? Dit gaat natuurlijk met zo'n Internetkabel, maar zit hier misschien nog iets tussen, zoals een splitter, verlengstukje of adapter?

Ik hoor graag van je!

NB De resets kan ik pas na het weekend doorvoeren... 😞
Hallo Sander; voor een PB heb ik dan wel een mailadres nodig.....
Hoi Habibi5709.

Voor een PB moet je even op de naam van Sander klikken, dan kom je uit op zijn profiel, daar vind je dan de optie om een privébericht te verzenden. 🙂
Hallo allen
Ik ben er ondertussen achter waar het allemaal aan lag; de warmte !
Mijn modem stond achter een raam tussen de vensterbank en een dik gordijn.
Hij kon z'n warmte dus niet kwijt.....
Nu staat het modem op de grond en alles werkt perfect !

Dat wilde ik jullie toch even laten weten,

Reageer