Beantwoord

Alleen nederland 1 2 en 3

  • 9 September 2020
  • 34 reacties
  • 3333 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 26 reacties

ik heb een nieuwe tv box (Amino Aria 610X) geinstalleerd. Echter ik krijg alleen nederland 1 2 en 3.

Oplossing zou zijn stroom er 30 sec vanaf. Helaas geen oplossing.

Stroom er af, netwerk er uit. Opstarten tot netwerkmelding, netwerk er in. Helaas ook geen oplossing.

 

Wat kan ik nog meer doen?

icon

Beste antwoord door Brian 30 September 2020, 13:29

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 1

tv box is direct bedraad met modem.

 

Als ik een andere tvbox op dezelfde aansluiting aansluit werkt wel alles. Ik zie overigens dat er een duidelijk menu verschil is op beide tv boxen. Dus ondanks dat het beiden 610x boxen zijn is er wel degelijk een verschil tussen "oud" en nieuw.

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Hbol,

Super dat dit menuverschil je is opgevallen! Normaliter horen de TV Boxen automatisch updates op te halen, maar middels een fabrieks reset kan je ook een update forceren: fabrieks reset TV Box. Ik verwacht dat de TV Box hierna weer als een pareltje zal werken, maar anders hoor ik het graag, want ik wil er zeker voor zorgen dat je van ons gehele zenderaanbod kan genieten! Met drie zenders wordt het anders ook zo snel weer saai. :wink:

Reputatie 1

Excuus, was de laatste optie die ik ook reeds geprobeerd heb. Had ik nog niet genoemd.

Ondertussen al een ticket aan laten maken. Fabrieksreset blijft nl de nieuwste firmware geven (met opname functie) terwijl ik nog niet op het nieuwe platform zit. 

Servicedeskmedewerker heeft reeds aangegeven dat dit een bekend probleem is waar de technische dienst een pplossing voor moet geven moddels een patch.

Verwachte oplostijd ongeveer 14 dagen.

 

Reputatie 7

Hi @Hbol, klopt helemaal, we gaan er mee aan de slag, excuses voor het ongemak! 

Reputatie 1

Dank je wel. 

Hoop alleen op een kortere doorlooptijd. 

 

Hoop inderdaad ook op een kortere doorlooptijd, ik heb nu al bijna 2 weken alleen de NPO zenders, maar mij hebben ze bij de klantenservice niks kunnen mededelen hoelang het ongeveer zal gaan duren. 

 

 

Reputatie 1

Hi @Hbol, klopt helemaal, we gaan er mee aan de slag, excuses voor het ongemak! 

Nu 17 dagen later heb ik helaas nog niets mogen vernemen. Is er al meer bekend?

Hi @Hbol, klopt helemaal, we gaan er mee aan de slag, excuses voor het ongemak! 

Nu 17 dagen later heb ik helaas nog niets mogen vernemen. Is er al meer bekend?

Ik zou gisteren een bericht krijgen over deze storing, maar niks gehoord. Was bij mij een interne ticket aangemaakt welke voor 26 september behandeld moest zijn. Jammer dat ze hun woord niet nakomen....

Reputatie 1

Hi @Hbol, klopt helemaal, we gaan er mee aan de slag, excuses voor het ongemak! 

Nu 17 dagen later heb ik helaas nog niets mogen vernemen. Is er al meer bekend?

Ik zou gisteren een bericht krijgen over deze storing, maar niks gehoord. Was bij mij een interne ticket aangemaakt welke voor 26 september behandeld moest zijn. Jammer dat ze hun woord niet nakomen....

Dank voor je snelle reactie. Ik wacht nog even.

ook hier problemen met tv kijken van alle zenders behalve 1, 2 en 3. Heb ondertussen wel geleerd dat je kunt kijken met uitzending gemist en daarna kun je naar het realtime kijken terugschakelen.

Monteur is net gisteren geweest en was allang blij dat ik na een maand eindelijk tv kan kijken. Ondertussen al resets gedaan op modem en kastje. 

Tips hier?

ook hier problemen met tv kijken van alle zenders behalve 1, 2 en 3. Heb ondertussen wel geleerd dat je kunt kijken met uitzending gemist en daarna kun je naar het realtime kijken terugschakelen.

Monteur is net gisteren geweest en was allang blij dat ik na een maand eindelijk tv kan kijken. Ondertussen al resets gedaan op modem en kastje. 

Tips hier?

Als ik überhaupt op een andere zender kom dan NPO, loopt de tv-box direct vast...

Reputatie 1

Al meer nieuws?

16 dagen nu ipv 14.

 

Voor mij is vandaag een nieuwe ticket aangemaakt. De vorige zou verholpen zijn, maar nog steeds dezelfde problemen. Alleen de NPO zenders. Deze ticket had een doorlooptijd van 11 dagen. De nieuwe ticket heeft een geschatte doorlooptijd van 10 dagen. Is een storing wat te maken heeft met het nieuwe platform is mij verteld. Nieuwe klanten die nu aangesloten worden, zouden deze storing niet hebben is ook gezegd. Waarom dan niet de oude klanten opnieuw aansluiten alsof het nieuwe klanten zijn?

Reputatie 7

Hi @Hbol @MartijnDalebout @wannabe Excuses dat het zo lang heeft geduurd, ik heb voor jullie alle 3 contact opgenomen met onze technische dienst om het met spoed op te lossen. Ik verwacht dat dit deze week nog gebeurt en ik houd jullie op de hoogte!

Reputatie 1

Graag hoor ik een reactie. Ik heb nu geduld genoeg uitgeoefend.

Afgelopen week niets vernomen.

 

Inderdaad erg jammer dat t-mobile haar woord niet kan nakomen. Ben geneigd om naar een andere provider te gaan als dit nog langer gaat duren....

Reputatie 7
Badge +16

Hi @MartijnDalebout, @Hbol en @wannabe, bedankt voor jullie opperste geduld, ik weet dat we die aardig op de proef hebben gesteld. Sorry voor het langere wachten!

Onze technische dienst heeft dit issue doorgezet naar de afdeling die hiermee aan de slag gaat. Zo kunnen de TV developers een oplossing aanbieden om het euvel te verhelpen. Dit is afgelopen donderdag doorgezet en kan op ieder moment nu opgelost zijn - in jullie geval wordt het op individueel vlak opgelost. Er zijn meerdere gebruikers die ditzelfde probleem ervaren, naast de users in dit topic; voor hen wordt eenzelfde oplossing aangeboden.

We komen hier spoedig op terug, nogmaals bedankt en tot (heel) snel!

Jammer dat ik via Guidion moet vernemen dat er een monteur moet komen… maar waarvoor? Geen idee. Zal erg handig zijn dat t-mobile ook gewoon open kaart speelt met storingen en de info over de storing gewoon melden middels een mail.

Ik moet nu een afspraak plannen voor iets wat mij onduidelijk is. Alsof ik naar het ziekenhuis ga voor een operatie, maar geen idee heb wat ze gaan doen.…

 

Erg jammer weer…..

Reputatie 1

Bij mij is het opgelost.

 

Na gister eindelijk met een goede medewerkster van de klantenservice contact gehad. Hierdoor wat wijzer geworden. Helaas is nu de TV-Box in zo’n storing gevallen dat er een nieuwe opgestuurd wordt. Mijn hoop is dat hiermee ook het probleem van meer dan 1 maand is verholpen😉

Reputatie 7
Badge +16

Blij om te horen dat het opgelost is @Hbol

@MartijnDalebout Bedankt voor je melding, ik zal het blijven monitoren en als ik het proces van verzending kan versnellen, doe ik dat meteen! 

@MartijnDalebout Bedankt voor je melding, ik zal het blijven monitoren en als ik het proces van verzending kan versnellen, doe ik dat meteen! 

Was vooral verbaasd dat ik een medewerker had met technisch inzicht, die mensen zijn zeer zeldzaam. Zeker bij jullie bij de klantenservice 😉

Erg vriendelijke vrouw die mijn vuur probeerde te blussen. Bij aanvang van de chat kookte ik van woede door het algemeen slecht functioneren van de klantenservice en communicatie. Na deze chat heb ik weer een beetje hoop

Hoi, gisteren 2 nieuwe tv boxen gekregen, aangesloten. 1 deed het meteen en 1 niet, contact met een collega gehad en goed geholpen, sinds vandaag doet de tv box die het gisteren niet deed wel, maar ik kan alleen Nederland 1, 2 en 3 zien.....alles al uit en weer aan gehad en update van tv box gedaan maar helaas, nogsteeds Nederland 1, 2 en 3 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Wwennn, dat is niet zo handig! Geen zorgen want dit lossen we samen op. Wat mij opvalt is dat de TV Boxen in LAN1 en 2 geprikt zitten. Zou je deze om willen prikken naar de andere LAN poorten, namelijk 3 en 4? Op jouw modem kan je op deze poorten TV signaal ontvangen en zullen alle zenders werken. Haal hiervoor eerst even de TV Boxen van de stroom, zet de UTP kabels in het modem om en start daarna de TV Box weer op. Je zou dan iedere zender moeten kunnen bekijken - succes! 😁

Hoi Cheyenne, dank je wel voor je reactie. Ik was helaas de hele dag weg, heb daarom zojuist pas verplaatst naar lan 3 en lan4. Helaas heb ik dan vanaf rtl 4 geen beeld meer, Nederland 1, 2 en 3 wel. Terug naar 859 ook wel beeld. Onderin de balk komen de programma's wel te staan van RTL  programma's wel te staan van RTL  4 en verder maar blijft het beeld zwart.

Dit probleem doet zich nogsteeds voor bij de tv box in de slaapkamer, die in de woonkamer doet het gewoon.

Zou er nog iets anders kunnen zijn wat ik kan doen? 

Reageer