Alleen NPO 1,2 en 3 en nog geen oplossing hiervoor.

  • 14 January 2021
  • 23 reacties
  • 780 Bekeken

Alleen NPO 1,2 en 3 en nog geen oplossing hiervoor.

Vandaag via chat en na alle mogelijke opstart en instel-adviezen voor modem en TVbox te hebben doorlopen geen oplossing voor dit probleem. Kreeg daarna pas ook te horen dat er op dit moment hard aan gewerkt word en dat het probleem al bekend was. En nu lees ik hier op de community dat er vorig jaar gelijke problemen waren, kan T-mobile dat niet gelijk zeggen en mijn niet eerst uren laten aanklooien zonder resultaat. Nu mensen weet wat u te wachten staat. Ik kreeg het advies om voorlopig maar gebruik te maken van TV-anywhere. Maar hoe lang ik mijn 55 inch tv niet kan gebruiken weten ze niet. Ik ga ervan uit dat dit gecompenseerd wordt, anders is het dag T-Mobile en nooit meer. Het ergste is nog dat wanneer ik dus niet de adviezen gevolgd had van de website voordat je aan de chat begint, dan had ik nog het merendeel van de zenders op de TV-box, minus Omroep Brabant en een History zender. En nu heb ik alleen NPO 123 en weet ik niets over hoelang en hoe dit wordt opgelost. Niet goed T-mobile.


23 reacties

Hoi, 

Ik heb gisteren ook alleen beperkte zenders alleen npo 1,2,3 en geen commerciele zenders andere zenders weer wel zo al regionale zenders.  Ook werkt de tv gids niet en staat de datum op 1 januari en klopt de tijd niet.  Ik heb het idee dat er een probleem is met de tijdserver van t-mobile.  Ik kan hierdoor ook de blauwe knop niet gebruiken.  Ik heb alles al meerdere keren gereset zowel het modem als het tv kastje.  Het werkt nog steeds niet hierna. 

Bij mij exact hetzelfde probleem. Lijkt dus dat er iets structureel kapot is bij T-mobile. Overigens melden ze nog steeds "geen storingen bekend”. Zal idd wel zoiets als de hier boven gemelde tijdserver zijn, of een verlaat millennium probleem.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, sorry voor de late respons! Het probleem zou verholpen moeten zijn. Alle gebruikers die reeds tickets uit hadden staan, hebben alle kanalen weer beschikbaar. Mocht dit bij jou nog niet zo zijn? Laat het weten, dan pakken we het direct op. 

Een herstart zonder internetkabel lijkt trouwens te helpen, mocht je nog steeds enkel NPO 1, 2 en 3 zien: Hoe herstart ik de apparatuur?

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.
  2. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekker weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
  3. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.

Goedemiddag Jason, net voor het weekend had ik de meeste zenders terug, eigenlijk zoals voordat de grote problemen begonnen. Dus zonder b.v. Omroep Brabant en History Channel. Verder niet gekeken of er meer zenders weg waren, was al blij dat we de belangrijkste zenders terug hadden. Ik dacht dat komt na het weekend wel goed want de technische dienst was er hard mee bezig. Nu heb ik voor de zekerheid jouw advies, dus de modem nog maar een keer een herstart gegeven, maar dat helpt niets, ik mis nog steeds zeker Omroep Brabant en History Channel . Dus wat mij betreft kun je dit direct oppakken.

 

Reputatie 7

Hoi @Hanske08 ,

We krijgen vanuit onze technische dienst het signaal dat de problemen met de zenders zijn opgelost en het onderzoek is afgesloten. Een herstart van het modem lijkt dan het enige nog te zijn wat nodig is. Ervaar jij dit ook zo aan jouw kant?

Hallo Boris, nou ik heb zojuist dan nog maar een keer het modem een herstart gegeven, maar nog steeds hetzelfde GEEN OmroepBrabant TV, Geen History channel, Haperent NPO zenders en E! Entertainment hapert en staat tijdens haperen gewoon stil. Dus helemaal niet opgelost.

Maar dus die technische dienst beweert dat een modem een herstart geven dit oplost? Uhm. 

 

Hallo Boris, ik heb zojuist geantwoord op je vraag. Nu heb ik een vraag, blijft het antwoord nu ook minstens 2 dagen uit, net als hierboven het antwoord van je collega Jason, waar ik dan niets van hoor?  Wat betekent voor jullie eigenlijk het beloofde direct oppakken? Ik heb bij Jason nog uren zitten wachten op een antwoord/vervolg, maar niets gebeurde. Moet ik dit probleem nu weer opnieuw melden om een ticket te krijgen en weet die hele riedel van handelingen verrichten met een grote kans dat ik weer alle zenders behalve NPO kwijtraak?

Hallo @Jason Jason, ik heb nog steeds geen reactie van je gehad terwijl je beloofde  Laat het weten, dan pakken we direct op. Ik zie bij jouw reacties bij andere klanten die problemen hebben met blokken beeld dat je aanraad om de verouderde type TVbox van Entone type 510b om te ruilen.

Ik heb dezelfde type TVboxen, kun je deze voor mij ook omruilen voor de nieuwe snellere TVboxen? 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Hanske08, je hebt helemaal gelijk, sorry voor de wachttijd. Ik was gisteren vrij en zag dat mijn collega Boris dit oppakte, vandaar mijn trage reactie. Wanner je ons niet tagt, kunnen wij niet direct reageren omdat we reageren op volgorde van binnenkomst. Dat is wellicht een mooie tip voor de volgende keer. Gebruik het @ symbool en tik dan de naam van degene die je wenst te spreken in het topic in, dan doen we er alles aan om direct te antwoorden. Wegens de enorme hoeveelheid van topics is het soms lastig op dezelfde dag te reageren, daarom hanteren we een reactietijd van maximaal 24 tot 48 uur. 

Ik had moeten nuanceren waar ik op doelde met mijn bovenstaande verzoek, excuses!

Update: voordat we overgaan op een omruiling, wil ik graag dat je beide TV Boxen herstart op de volgende manier:

Haal het modem en de TV boxen van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Boxen halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Boxen weer in het stopcontact stoppen. De TV Boxen zullen nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Boxen.

@Jason  Oke ik wil dat doen, vraagje vooraf, mocht het mislopen en ik krijg daarna weer alleen de NPO zenders, kun je dat dan vandaag oplossen?

Reputatie 7
Badge +16

Vandaag oplossen zou moeten lukken als de herstart zonder internetkabel werkt → mocht dit toch geen succes blijken, dan zal ik de boxen vandaag nog omruilen. Houd er wel alsjeblieft rekening mee dat het proces van omruilen vijf dagen in beslag neemt - afhankelijk van de drukte bij PostNL. Maar ik beloof wel dat ik dit topic in de gaten blijf houden vanmiddag! @Hanske08 

Alvast bedankt voor je medewerking!

@Jason  Dankjewel, ik heb de modem een herstart gegeven , modem stroom eraf, TVboxen stroom eraf en internetkabel eraf. 30-60 sec gewacht, modem aan de stroom en gewacht tot deze weer helemaal opgestart was. Toen pas de stroom op beide TVboxen, bij beide gewacht tot de melding van de ethernetkabel kwam en toen de ethernetkabels pas verbonden met de TVboxen. Gewacht tot deze helemaal waren opgestart en nog steeds mis ik zeker Omroep Brabant TV en History channel. Lijkt erop dat er geen verbetering is.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hanske08, bedankt voor het proberen van de aangeboden oplossing, jammer genoeg heeft dit bij jou geen enkel effect gehad - sorry daarvoor!

Ik heb beide boxen omgewisseld, je zult hier spoedig bericht van ontvangen. Mocht je je pakket te allen tijde in de gaten willen houden, download dan de PostNL app en zorg ervoor dat je straks (binnen enkele dagen) de Track & Trace code en jouw postcode invult. Je kunt dan de status van bezorging nagaan. Eindelijk komt er echt verandering in, dat weet ik nu zeker!

@Jason  Dankjewel, ik hoop dat het probleem hiermee is opgelost. Wij wachten geduldig af.

@Jason  Goedemorgen, ik heb nog een vraag over het omwisselen van mijn 2 TV boxen vanwege verouderde boxen en onoplosbare problemen met TV zenders .

Dit brengt toch geen kosten met zich mee? Ik heb bij het afsluiten van het contract een korting gekregen die blijft toch gewoon bestaan? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hanske08, de tweede gratis box is inderdaad niet meer qua kortingstag “gratis” in het systeem. Maar geen zorgen, ik heb er meteen voor gezorgd dat dit handmatig vergoed wordt zodat jij dezelfde korting blijft behouden!

@Jason  Nu heb ik een mail ontvangen over een besproken bedrag -€ 60 , maar waar komt dat vandaan? Ik wil gewoon hetzelfde korting en dat is zolang het contract duurt 2 gratis TV boxen. Wanneer nu door de geadviseerde omruiling van oude TV boxen naar een betere versie dit vervalt, betaal ik dus over een jaar voor het probleem wat bij T-mobile ligt. Niet de bedoeling, of het moet zijn dat er vanaf nu ieder jaar € 60 gecrediteerd wordt ?

Reputatie 7
Badge +16

@Hanske08 Dit bedrag is opgemaakt uit 12 x € 5,00 (de korting per maand op de tweede TV Box). Het systeem laat het niet toe om hier een automatisch lopende korting aan toe te voegen, zoals voorheen wel het geval was met de Entone Kamai 510 box.

Er wordt vanaf nu, zolang jij het abonnement op deze manier aanhoudt, elk jaar dat bedrag vergoed. Ik heb het in de planner gezet en een notitie toegevoegd aan je klantprofiel. 25 januari 2022 staat in de agenda. Uiteraard is het zo dat wanneer jij liever het huidige abonnement vernieuwd, dat deze specifieke korting dan niet langer geldt.

Excuses voor de verwarring en dat het middels deze manier moet gaan.

@Jason Oke Jason, ik houd ook voorlopig dit abonnement aan, zoals jij beschrijft dan komt het allemaal goed. Verder ben ik ook tevreden. Het was voor mij dan ook even onduidelijk en wilde even een bevestiging over de doorgang van de gratis 2 TV boxen.

Dankjewel voor de snelle reacties. 

Goedemorgen,

 

Wij hebben sinds eergisteren geen tv zenders meer op npo 1,2 en 3 na.

We hebben alle stappen doorlopen zowel met de modem als de ontvanger, is er een storing?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Edwin Otten, een herstart van het modem, de TV Box en (bij Glasvezel) de Media Converter zou het probleem moeten oplossen. Neem een kijkje in onze kennisartikelen voor alle info: Reset uitvoeren op modem van T-Mobile voor thuis | T-Mobile Community en Reset TV Box | T-Mobile Community.

Ik heb ook precies hetzelfde probleem. Ik heb eerst overal de stroom vanaf gehaald en opnieuw opgestart. Dat hielp niet. Daarna zowel mijn modem als de tv box gereset volgens bovenstaande instructies maar dat heeft ook niets opgelost.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bibivb80, dit probleem is bij ons bekend. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Houd dit topic in de gaten voor verdere updates hierover: 

 

 

Reageer