Alles over Viaplay bij Odido

Alles over Viaplay bij Odido
Reputatie 7
Badge +8

Met een abonnement op streamingsdienst Viaplay geniet je van premium live sport en volop entertainment. Zo kijk je het complete Formule 1 seizoen op pole position, waar en wanneer je maar wilt. En er is nog veel meer te zien! Wat dacht je van de spannendste wedstrijden uit onder andere de Bundesliga en de Premier League (vanaf augustus 2022), darts en internationale films en series? Tel daar de eigen Viaplay Originals bij op en er is genoeg te kijken voor jong en oud.

 

Goed nieuws! Je kan nu ook genieten van Viaplay bij Odido.

 

Update 21-02-2024

Vanaf 25 februari 2024 past Viaplay wat wijzigingen aan in het abonnement. Meer informatie hierover vind je in dit topic: Wijzigingen Viaplay 2024 | Odido community

 

Viaplay te bestellen in combinatie met alle abonnementen voor thuis. Voor € 15,99 per maand geniet je van zoveel sport en entertainment als je maar wilt. Je bestelt Viaplay direct bij het afsluiten van een nieuw abonnement of, als je al een abonnement voor thuis hebt, eenvoudig via Mijn Odido.

Goed om te weten! De eerste maand ontvang je 50% korting en Viaplay is maandelijks opzegbaar. 

Je betaalt Viaplay via jouw Odido rekening. Kies je óók voor Odido TV, dan heb je ook toegang tot het lineaire kanaal waar de spannendste races worden uitgezonden*. Super handig!

*Hier worden alleen de kwalificaties op zaterdag en de races op zondag live uitgezonden

 

Voordelen van Viaplay via Odido

Je kunt Viaplay combineren met ieder abonnement voor thuis van Odido. Dus niet alleen met een Internet + TV abonnement. Ook met Internet Only kijk je Viaplay op al je favoriete apparaten, thuis of onderweg. Nog even de voordelen op een rij:

  • Eerste maand 50% korting
  • Betaal Viaplay handig via de rekening van Odido Internet + TV
  • Viaplay Xtra: kijk de Formule 1 races op zaterdag en zondag live via kanaal 140*
  • Maandelijks opzegbaar

*Alleen i.c.m.Odido TV. Dit is een tijdelijk kanaal tot 26 februari 2024.

 

Heb je al een abonnement bij Viaplay, maar wil je de abonnementskosten liever via de rekening van Odido laten lopen?

Dat kan zeker! Zet Viaplay aan via Mijn Odido. Zorg bij het activeren via Odido dat het e-mailadres hetzelfde is als dat van je bestaande account bij Viaplay.

Vergeet niet om je Viaplay abonnement eerst stop te zetten bij Viaplay zelf om dubbele facturatie te voorkomen. Na de één maand opzegtermijn bij Viaplay, kun je dan direct Viaplay via Mijn Odido koppelen en de facturatie via ons laten lopen.

 

Stap voor stap Viaplay aanzetten in Mijn Odido:

  • Ga naar de abonnementspagina in Mijn Odido en kies voor Viaplay
  • Je krijgt binnen één uur een bevestiging van ons per mail
  • Activeer je Viaplay account makkelijk via de link in de e-mail of in Mijn Odido
  • Tijdens het activeren, word je doorgestuurd naar Viaplay om je aanmelding af te ronden
  • Download de app op je favoriete apparaten en begin meteen met kijken

 

Op deze manieren kijk jij Viaplay 

Viaplay is net als bijvoorbeeld Netflix en Videoland een streamingsdienst. Het maakt dus niet uit waar je bent, er is altijd wel een manier om Viaplay te kijken. Thuis kijk je gemakkelijk via de app op je smart-tv of je streamt vanaf je mobiel naar je Chromecast of Apple TV. Ook onderweg hoef je niets te missen. Met de Viaplay app op je telefoon, tablet of laptop kun je overal je favoriete wedstrijden, films en series streamen in Nederland en de EU.

Heb je al een Odido Internet + TV abonnement? Dan kijk je tot 26 februari 2024 op zaterdag en zondag de Formule 1 races ook via Viaplay Xtra op kanaal 140*. Films en series zijn alleen via de Viaplay app te bekijken.

*Kanaal 140 is alleen beschikbaar met een internetabonnement voor van Odido én in combinatie met Odido TV. 

 

 

Viaplay + ESPN Compleet bundel

Je kunt ook kiezen voor Viaplay + ESPN Compleet. Hiermee combineren we Viaplay en ESPN Compleet en krijg je één kortingsbedrag op de factuur.

 

Voordelen Viaplay + ESPN Compleet

  • Dé oplossing voor sportfans die ook graag genieten van een film, serie of documentaire.
  • Altijd € 6,49/mnd korting zolang je deze bundels combineert.
  • Alleen voor klanten met een TV-abonnement
  • Maandelijks opzegbaar.
  • Viaplay Xtra: kijk de Formule 1 races op zaterdag en zondag live via kanaal 140.

*Alleen mogelijk i.c.m. Odido TV. Dit is een tijdelijk kanaal tot 26 februari 2024.

 

 

FAQ

 

Viaplay

Wat kan ik kijken bij Viaplay?

Op onze Viaplay pagina op de website, check je wat je kan kijken bij Viaplay.

 

Wat is het verschil tussen Viaplay bij Odido en Viaplay zelf?

Bij ons krijg je deze voordelen:

  • Je krijgt de eerste maand 50% korting.

  • Je betaalt Viaplay met je Odido rekening. Da’s overzichtelijk.

  • Viaplay is elke maand op te zeggen.

 

Wat kost Viaplay?

Bestel je Viaplay bij Odido, dan krijg je de eerste maand 50% korting. Daarna betaal je € 15,99 per maand. Viaplay is maandelijks op te zeggen, dus je zit nergens aan vast. 

 

Hoe bestel ik Viaplay?

Bestaand abonnement

  • Je gaat naar de abonnementspagina in Mijn Odido.

  • Je kiest voor Viaplay.

  • Binnen 1 uur krijg je een bevestiging.

  • Je zet Viaplay aan via de link in je e-mail of in Mijn Odido.

  • Tijdens het activeren word je doorgestuurd naar Viaplay om je aanmelding af te ronden.

Nieuw abonnement

Wil je een nieuw abonnement bestellen? Kies het abonnement dat het beste bij je past: Internet OnlyInternet + TV of alles-in-1. Sluit Viaplay af bij je bestelling. Is je abonnement aangesloten? Dan activeer je Viaplay en begin je met kijken.

 

Wat is Viaplay Xtra?

Viaplay Xtra is een tijdelijke zender, speciaal voor Formule 1. Viaplay stopt met Viaplay Xtra in Nederland vanaf 26 februari 2024.

 

Viaplay Xtra stopt. Wat betekent dit voor mij? 

Viaplay stopt met Viaplay Xtra in Nederland vanaf 26 februari 2024. Je kan dus niet meer op kanaal 140 naar de kwalificaties en live races kijken. Dit doe je vanaf nu in de Viaplay App. Goed nieuws voor F1 fans. Vanaf het nieuwe seizoen krijg je naast je gewone Viaplay abonnement toegang tot F1 TV Pro voor heel 2024. Hoef je geen race te missen.

 

Ik heb al Viaplay. Hoe krijg ik toegang tot F1 TV Pro?

Voor het race seizoen van 2024 krijg je bij je Viaplay abonnement gratis toegang krijgt tot F1 TV Pro.  Zo kan je je account activeren:

  • Ga naar  f1.com/viaplay.

  • Maak een F1 account aan of log in op je bestaande account.

  • Volg de aanwijzingen en koppel je Viaplay account aan je F1 account.

  • Je Viaplay wachtwoord vergeten? Kan gebeuren. Je kunt hier een nieuwe aanmaken. Koppel daarna de accounts op  f1.com/viaplay

 

Ik heb Viaplay besteld, wanneer kan ik beginnen met kijken?

Heb je al een abonnement?

Dan kijk je Viaplay binnen 1 uur na je bestelling. Hou je e-mail in de gaten voor de link waarmee je Viaplay activeert. Goed om te weten: tijdens het activeren word je doorgestuurd naar Viaplay om je aanmelding af te ronden.

 

Heb je een nieuw abonnement besteld?

Check de datum waarop je abonnement wordt aangesloten. Aangesloten? Dan activeer je Viaplay via de link in Mijn Odido. Alle info staat ook in de e-mail.

 

Wanneer kan ik Viaplay activeren?

Ben je een nieuwe klant? Dan krijg je een activatielink per e-mail zodra je bent aangesloten. 

Ben je al klant en heb je Viaplay bijbesteld? Dan krijg je binnen een uur na je bestelling een activatielink per e-mail direct na de bestelling. 

 

Kan ik een bestaand Viaplay account overzetten naar Odido?

Ja, dat kan. Bestel Viaplay direct af bij het afsluiten van een nieuw abonnement of als je al een abonnement voor thuis hebt, eenvoudig via Mijn Odido. Gebruik vervolgens bij de activatie van Viaplay via Odido hetzelfde e-mailadres als waarmee je inlogt op je bestaande Viaplay account. Zo kan je je kijksuggesties en profielen behouden, maar lopen je abonnementskosten via Odido. Vergeet alleen niet om je Viaplay abonnement eerst stop te zetten bij Viaplay zelf om dubbele facturatie te voorkomen. Na de één maand opzegtermijn bij Viaplay, kun je dan direct Viaplay via Mijn Odido koppelen en de facturatie via ons laten lopen.

 

Hoe kijk ik Viaplay?

Viaplay is net als Netflix en Videoland een streamingsdienst. Het maakt dus niet uit waar je bent, er is altijd een manier om Viaplay te kijken. Thuis kijk je gemakkelijk via de app op je smart-tv, Odido Mediabox, of je streamt vanaf je mobiel naar je Chromecast of Apple TV. Ook onderweg mis je niets. Met de Viaplay App op je telefoon, tablet of laptop stream je overal je favoriete wedstrijden, films en series. In Nederland en de EU.

 

Kan ik de Viaplay app ook gebruiken op mijn TV Box?

Nee, dat kan op dit moment niet. Gelukkig zijn er andere manieren om Viaplay te kijken. De Viaplay app werkt ook op andere apparaten, zoals je smart-tv, Amazon Fire TV, laptop, computer, telefoon en tablet. Of stream makkelijk via Chromecast of AppleTV. 

 

Hoe gebruik ik de Viaplay app op mijn Apple TV of Chromecast?

  1. Download de Viaplay app op je telefoon of tablet.  

  2. Open de Viaplay app en log in. Zorg hierbij dat je apparaat met hetzelfde wifinetwerk is verbonden. 

  3. Druk op het Chromecast of Airplay icoon dat in beeld komt en start met streamen naar je televisie. 

 

Hoe download ik de Viaplay app op mijn smart-tv?

Je kan de app downloaden op de smart-tv’s van Samsung, LG, Sony, Philips, TCL, AndroidTV en Amazon Fire TV.

  1. Ga naar de appstore. 

  2. Zoek en download de Viaplay app. 

  3. Open de app en log in met je account. 

 

Ik kan de Viaplay app niet vinden op mijn smart-tv, wat nu?

Dat kan komen omdat de Viaplay app niet door alle smart-tv’s wordt ondersteund. Kijk op de website van Viaplay welke versies ondersteund worden. Staat de app niet in de appstore van je tv? Dan kun je het volgende doen: stream Viaplay via Chromecast of AppleTV, of maak gebruik van Amazon Fire TV. 

 

Hoeveel streams kan ik tegelijk bekijken?

Met een Viaplay abonnement kun je met de app op hetzelfde account twee streams tegelijk bekijken.  

 

Hoeveel apparaten kan ik koppelen?

De Viaplay app kun je op zo veel apparaten downloaden als je wilt. Content kijken kan op maximaal twee apparaten tegelijk. Je kunt hiervoor tot wel vijf verschillende apparaten gebruiken binnen 24 uur. 

 

Kan ik ook offline kijken?

Je kunt de meeste films en series downloaden en opslaan op je telefoon of tablet. De inhoud wordt in het interne geheugen opgeslagen. Je kunt het niet opslaan op een extern apparaat of op geheugenkaarten zoals een SD-kaart. 

 

Waar kan ik terecht met vragen over Viaplay?

Hulp nodig? Geen punt. Op de pagina van Viaplay vind je info over problemen met het afspelen van content, opnieuw afspelen of een livestream terugspoelen. Kom je er nog niet uit? Neem dan contact op met Viaplay.

Heb je een vraag over je rekening? Of een andere vraag over je bundel? Dan kun je uiteraard bij ons terecht op de Community of via de andere contactmogelijkheden van de klantenservice van Odido.

 

Ik ga verhuizen, wat nu?

Als je klant bij Odido blijft, dan verhuist je Viaplay account gewoon met je mee. Ga je naar een andere provider, dan wordt je account opgezegd.  

 

Kan ik mijn Viaplay account tijdelijk stopzetten?

Nee, het is niet mogelijk om Viaplay te pauzeren. Je kunt wel het abonnement opzeggen en daarna opnieuw activeren. 

 

Hoe zeg ik Viaplay bij Odido op?

Opzeggen kan in Mijn Odido. Wij geven dan aan Viaplay door dat je abonnement moet worden stopgezet. De opzegtermijn is dertig dagen en je abonnement loopt tot de periode waarvoor je hebt betaald. Uiteraard kun je Viaplay altijd weer opnieuw nemen in de toekomst. 

 

 

Viaplay + ESPN Compleet bundel

Kan ik mijn TV voucher op de Viaplay of Viaplay + ESPN Compleet bundel inzetten?

Het is momenteel (nog) niet mogelijk om de TV Voucher in te zetten op Viaplay of op Viaplay + ESPN Compleet. Als je de TV Voucher al ingezet hebt op ESPN Compleet dan ontvang je de korting ook over de combibundel.

 

Ik ontvang Mobielvoordeel van € 7,50 per maand op ESPN Compleet. Ontvang ik dan ook de combikorting voor Viaplay + ESPN Compleet bundel?

Nee, omdat het Mobielvoordeel voordeliger is dan de combikorting, blijf je de Mobielvoordeel korting houden en krijg je niet de combikorting.

 

Waarom staat de Viaplay + ESPN Compleet bundel apart op mijn factuur, loop ik nu korting mis?

Geen zorgen! De combikorting van € 6,49 staat los op de factuur. Je kan dit in de specificaties in je factuur zien in Mijn Odido.

 

Wat gebeurt er als ik Viaplay of ESPN Compleet uit mijn pakket haal?

Wanneer je één van de twee uit jouw pakket haalt, dan verlies je direct de combikorting. Je betaalt dan het actuele bedrag uit de tarievenlijst voor het pakket dat je behoudt.

 

 

 


61 reacties

Reputatie 1

Vandaag is T-Mobile bij mij (perfect!) geïnstalleerd! Ik heb de combinatie van Viaplay en ESPN, maar hoe kan ik op Viaplay inloggen via t-mobile? Ik ben nu nog via mijn oude provider ingelogd, en heb geen mail ontvangen met instructies hoe ik via t-mobile kan inloggen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb er ook wel eens overgedacht om gebruik te gaan maken van het combipakket Via Play/ ESPN persoonlijk vind ik sportzenders weinig effectief daarmee bedoel ik dat eigenlijk maar zeer weinig “live” word uitgezonden als men er van uitgaat hoelang de gemiddelde sportdag duurt.

ESPN alleen in het weekend en af en toe door de week, Via Play rationeel gezien het zelfde series e.d. niet meegeteld,  de rest word gevuld met eindeloze herhalingen.

Reputatie 7

Hi @BBR92, yay - super dat de installatie perfect verliep! Hele goede vraag van je. In dit geval moet je eerst Viaplay opzeggen bij je vorige provider. Eerder kun je niet met hetzelfde e-mailadres een Viaplay-account bij T-Mobile activeren. Je kunt wel een nieuw account aanmaken met een e-mailadres. Weet jij zo voldoende? Ik hoor graag of het is gelukt! 🍀

Reputatie 7
Badge +1

https://www.totaaltv.nl/nieuws/providers-hopen-op-langer-verblijf-formule-1-bij-viaplay/

Bovenstaand bericht is te lezen op de site van totaaltv, heel eerlijk gezegd hoop ik echt dat de Formule 1 komend jaar weer terug is bij Ziggo,  op alle fronten vele malen beter Via Play is een aflopende zaak gaan van Moof acherna,  veel geschreeuw en weinig wol

https://www.totaaltv.nl/nieuws/providers-hopen-op-langer-verblijf-formule-1-bij-viaplay/

Bovenstaand bericht is te lezen op de site van totaaltv, heel eerlijk gezegd hoop ik echt dat de Formule 1 komend jaar weer terug is bij Ziggo,  op alle fronten vele malen beter Via Play is een aflopende zaak gaan van Moof acherna,  veel geschreeuw en weinig wol

Met de komst van Viaplay gebruik ik al F1 TV Pro.

https://www.formula1.com/nl-nl/subscribe-to-f1-tv

 

Reputatie 7
Badge +1

@peter-keetfm Als de F1 komend jaar toch bij Via Play blijft ga ik serieus eens kijken bij de site van de F1 zelf, maar alleen als ik die als app kan installeren op mijn LG Oled tv

@BeMu

Dat is echt een verademing als ik zo de klachten lees over Viaplay. (Zelf niet bekend mee)

Ik draai de app op Android TV.

Op een Android TV toestel (Philips Sony) moet ik het via een omwegje installeren omdat de F1TV app niet in de playstore staat.

O LG TV via webos browser misschien.

Via de Chromecast Google TV werkt het ook perfect.

En de app is te vinden in de playstore.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Ter info gelezen op totaaltv  Viaplay stopt met lineair Formule 1 kanaal Viaplay Xtra | Totaal TV

Zou mij benieuwen hoe lang dat Viaplay nog bestaat.

Er gaan ook al geruchten dat Canal+ de F1 rechten koopt.

Wat mij betreft mag er wel weer een kanaal komen bij de providers voor de F1.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Zal denk ik niet zo veel verschil maken Canal+ is al voor een groot gedeelte eigenaar van Viaplay, maar ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben en dat Canal+ het koopt.

Apple word ook wel eens genoemd, en dan kan iedereen die een Apple product heeft gratis kijken😁😅

@BeMu 

Ik gebruik CanalDigitaal (Canal+) zou mij benieuwen hoe de F1 dienst daar gaat worden in de toekomst.

Voor F1 heb ik nu F1 TV pro.

Ik heb CanalDigitaal erbij genomen omdat Odido maar op 4 apparaten actief kan zijn.

En daar het ESPN pakket bij zit.

Opnemen pakket heb ik opgezegd bij Odido. (Omdat die ook op CanalDigitaal zit)

Ondere de streep heb ik dan geen meer kosten.

Odido 4 apparaten.

CanalDigitaal 2 apparaten.

Odido = ESPN 10 euro opnemen 5 euro.

CanalDigitaal = 14,95 euro.

Dit is een ander onderwerp maar we kunnen nu wel op 6 plekken tv kijken.

Een beetje spitten waar opnemen en ESPN nodig is.😁

 

 

 

 

Reageer