Alweer geen TV

  • 17 May 2020
  • 8 reacties
  • 294 Bekeken

Voor de 4e keer sinds 30 maart geen TV. Alles weer opgestart en weer een zwart scherm. Natuurlijk is de klantendienst gesloten. Nergens een e-mail adres om een klacht in te dienen. Er zit niets anders op dan een TV abonnement te nemen bij Ziggo - dit is zonder meer betrouwbaar. Ik begin spijt te krijgen dat ik overgestapt ben naar T-Mobile wat TV betreft.


8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nigel-DenHaag 

Treed het probleem enkel bij tv op of valt de verbinding van de modem weg dus ook bedraad internet en wifi?

Hoe is jouw tv box aangesloten op de modem, met een directe kabel of via switches/adapters? Het het beste is om de tv box direct aan te sluiten op de modem

Als je glasvezel hebt zou je ook eens even de stroom van de mediaconverter af kunnen halen.

Werkt een powerflip ook niet? Dus voordat je de stroom van de mediaconverter af haalt de tv box van het stroom verwijderen en netwerk kabel ook, wanner je de mediaconverter weed opstart en de modem is ook opgestart dan se tv box aansluiten en netwerkkabel pas als erom gevraagd wordt dus bij geen netwerkverbindingen gevonden.

Enkel bij TV. Elke keer. De TV doos zit rechtstreeks aan het modem. Opstarten blijft erg lang hangen bij ‘Systeemklok gelijk zetten’. Het is te zot voor woorden dat k om de paar weken als de TV uitvalt alles van de stroom moet afhalen en weer opstarten. Daar betaal ik niet voor. Goedkoop blijkt duurkoop te zijn.

Reputatie 7

Hey @Nigel-DenHaag,

Daar gaan we wat aan doen! Eerst moeten we zien te achterhalen waardoor dit probleem wordt veroorzaakt. Mogelijk zijn onderstaande stappen dé oplossing. Wil je dit eens testen?

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘’Geen internetverbinding gevonden’’ sluit je de internetkabel weer aan.

We blijven net zo lang speuren naar een oplossing totdat je ook probleemloos TV kunt kijken!

Zoals ik al schreef: het is te zot voor woorden dat zoiets om de paar weken voorkomt. Het is nu zaak dat T-Mobile uitzoekt waarom het gebeurt en ervoor zorgt dat het niet meer gebeurt. Het product TV deugt niet.

Reputatie 1

Ik heb inmiddels al ruim 3 dagen geen TV signaal meer. 

Vorige week heb ik ook ruim 2 dagen geen TV gehad. Toen bleek er een storing te zijn en moest in met de Amino op nieuw inloggen, wat niet werkte.

 

Eergister begon het om 08;30 met een kleine internet en TV storing. Internet is teruggekomen alleen de TV blijft op zwart. Het hele boven genoemde riedeltje werkt niet. De box is eind maart aangesloten door een monteur, en er is dus ook niks veranderd. 

 

Wederom te schandalig voor woorden dat er via internet ook niks terug te vinden is op het gebied van storingen. Ik betaal voor een service die NIET geleverd wordt. In de volksmond ook wel oplichting of diefstal genoemd. 

 

Bij mij is TV een ramp. Het product laat veel te wensen over. Ik begin te twijfelen aan de deskundigheid bij T-Mobile. Dat ik regelmatig zowel het modem als de kijkdoos van de stroom moet halen en dan weer aansluiten is toch een teken van een structureel probleem waar men een oplossing voor moet zoeken.  Dit is wellicht de keerzijde van zo veel mogelijk aansluitingen realiseren tegen een lage prijs. De consument is de dupe van. Wel jammer want qua mobiel is T-Mobile juist goed. Dat waren mijn gedachten deze zonnige Hemelvaartsdag.

@GerrieT , Als jij je telefonisch meld dat je een storing hebt en dat het niet wil werken, ook na de te nemen stappen word er een melding gemaakt naar de techische afdeling en kom je gewoon in aanmerking voor een vergoeding, en die krijg je dan ook, dus om het oplichting of diefstal te noemen is wel wat erg overdreven.

Reputatie 6

@GerrieT goed dat je aan de bel trekt! Je geeft aan dat het beeld zwart blijft, is het lampje van je TV Box op dat moment blauw of rood? In de meeste gevallen is het bij een zwart scherm zo dat je HDMI kanaal niet meer juist staat. Dit kan voorkomen na een onderbreking van de dienst. Je zet je HDMI kanaal gemakkelijk goed met de afstandsbediening die je van ons hebt gekregen. Het gaat om het knopje naast de magenta aan/uit knop. Zorg dat je TV Box aan staat en druk daarna op het knopje ernaast totdat je weer beeld krijgt. Succes!

Reageer