amino aria 610x netwerk bediening

  • 10 June 2020
  • 5 reacties
  • 906 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Goedemorgen,

 

Ik maak gebruik van de amino aria 610x voor het kijken van tv. is het mogelijk om middels een api te communiceren met deze stb? Mijn doel is hem te koppelen aan home automation.

Een andere richting is mogelijk het tv anywhere platform. is het mogelijk om de tv anywhere app op afstand te bedienen middels het netwerk?


5 reacties

Ik heb even gekeken naar de android app TV-Anywhere en deze rectstreeks op mijn Philips android tv gezet via ADB. Helaas is dat ook nog niet echt een optie, hoewel ik dit nog niet helemaal op heb gegeven, zie dit topic voor het resultaat.

Nu was ik verder aan het zoeken en zag dat T-mobile US een platform met de naam T-Vision heeft. Hier is een koppeling mogelijk middels Alexa/Google and more....

Is dit hetzelfde platform als in Nederland?

Zowel Google als Alexa kunnen integreren in mijn huidige home-automation systeem, dus zijn die mogelijkheden er ook in Nederland?

Reputatie 6
Badge

Voor zover ik het begrijp is T-Vision niet hetzelfde platform als degene die in Nederland draait. T-Mobile USA staat in principe volledig los van T-Mobile NL.

 

-Gilbert

Tot nu lijkt dus de enige mogelijkheid voor bediening de TV anywhere app. Ik hoop de tsjechië wel hetzelfde platworm heeft als hier in nederland, aangezien er daar al een app beschikbaar is die werkt op een android TV. Dit zou voor mij mogelijkheden bieden qua besturing.

Reputatie 7

Hi @mtol20, ik ben bang dat ik je teleur moet stellen. :innocent: Ondanks dat T-Mobile in de verschillende landen onder hetzelfde moederbedrijf van Deutsche Telekom valt gebruiken we allemaal onze eigen technologie, hardware en strategie. We gebruiken dus niet hetzelfde platform als T-Mobile in andere landen. Daarnaast gebruikt onze hardware custom firmware en zit het allemaal redelijk “op slot” dus kan je de TV Box alleen gebruiken om TV te kijken en verder eigenlijk niet. TV Anywhere wordt ondersteund voor Android, iOS, Chrome Cast, Apple TV en in je browser.

Er is nu een nieuwe “wensen en suggesties” sectie op deze community waar je kunt stemmen op ideeën.
Daar heb ik een suggestie aangevraagd voor een API voor de Odido TV box:
 

 

In deze suggestie is het wat specifieker voor Home Assistant, maar in het algemeen gaat het er gewoon om dat er een API komt die kan worden gebruikt door andere software zoals smart home platformen.

Reageer