Beantwoord

Amino TV Box vraagt veel onnodige bevestigingen

  • 5 September 2022
  • 3 reacties
  • 186 Bekeken

Reputatie 1

Sinds kort staat er (blijkbaar) nieuwe software op de Amino TV-Box die veel onnodige bevestigingen vraagt. Ik zet mijn TV-box ‘s nachts zonder stroom en nu moet ik na opstarten iedere keer extra OK drukken omdat de box mij meent te moeten melden dat hij opnieuw is opgestart.
Bevestiging van acties met onnodige bevestiging vind je ook bij het verwijderen van opgenomen uitzendingen.

Vraag aan het ontwikkelteam: is het mogelijk eens kritisch door de TV-box software te lopen en hem te ontdoen van onnodige bevestigings-stappen (of maak ze in ieder geval beïnvloedbaar via het configuratiescherm)

icon

Beste antwoord door TMTV 5 September 2022, 12:47

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Jan Stoeten,

Het scherm dat je te zien krijgt na het opstarten is bij de vorige update geïntroduceerd. Dat hebben ze bewust gedaan. De tv-boxen worden vaak ‘s nachts geüpdatet op een moment dat maar weinig mensen tv kijken. Als de update klaar is, start de box automatisch opnieuw op en gaat hij aan. Daardoor gingen sommige tv's of externe geluidsapparatuur ook aan en dat is niet fijn midden in de nacht. Vandaar de toevoeging van het scherm, ook omdat de meesten de tv-box op stand-by zetten en niet helemaal uit. Bij de opnames zal hiervoor gekozen zijn om te voorkomen dat je ze per ongeluk verwijdert. Maar te veel bevestiging vragen kan inderdaad irritant zijn. Misschien kan het meegenomen worden in een volgende update.

Sinds kort abonnee bij T-Mobile thuis. Waarom moet ik anno 2023 steeds ‘s avonds tussen 18-19uur de aminobox opnieuw starten omdat deze op tilt gaat? 
Ik vind het ook vervelend dat de Duitse zenders geen mogelijkheden bieden voor opname of terugkijken van programma’s. Komt hierin verandering?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kadjar, welkom op onze Community! Wat bedoel je precies met op tilt gaan? Dat sommige programma's niet opgenomen kunnen worden ligt aan de rechten van de zender of programma zelf. Hier kunnen wij jammer genoeg geen veranderingen in brengen. 

Reageer