Beantwoord

Amino tv box wil niet meer opstarten

  • 13 August 2021
  • 24 reacties
  • 631 Bekeken

Momenteel ben ik reeds een aantal weken bezig mijn tweede media box online te krijgen.

dit betreft een Amino.

 

de box is inmiddels vervangen.

ik krijg geen mogelijkheid om deze te registreren.

Ik heb vanalles geprobeerd. maar geen een oplossing helpt.

reeds meerdere malen met TM gebeld maar iederekeer moet ik de hele riedel met de mederwerker doorlopen.

-alles uit en aan.

-booten zonder netwerk

-booten met netwerk

ze kunnen de box wel online zien maar ik heb geen beeld etc.

 

 

normaliter gebruik ik mijn eigen harddware maar tijdens testen de huawai modem.

ook hier krijg ik de tv  box niet online. Iedere keer wordt het doorgegeven aan de tweede lijns.

 

vervolgens teruggebeld door TM dat het nu moet werken.

Helaas nog steeds niet.

 

ik heb ook een Entone media box en met deze heb ik totaal geen probleem.

ik zit nog op het “ oude”  tv platform.

 

wie kan mij helpen.

 

 

icon

Beste antwoord door Boris 20 August 2021, 11:48

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @KampRob 

Wil je eens poort 1 of 2 proberen met de Amino ipv poort 3 en 4?

Helaas.  Op deze poorten werkt het ook niet. Hier blijft hij hangen op “ berbinding maken met server….” 

Reputatie 7
Badge +15

@KampRob

Heb je de tv box ook herstart nadat hij op poort 1 of 2 is aangesloten?

De Entone die werkt nog wel gewoon op poort 3 of 4 of niet meer?

Yes de amino is van het stroom geweest en weer aangezet .   De entone doet het gewoon op poort 3 en 4.   Normaal gebruik ik eigen hardware en zitten de boxen in vlan 640. 

Reputatie 7

Hoi @KampRob,

 

Ik zie dat een eerdere melding ervoor gezorgd heeft dat er een modem naar je onderweg is. Het Huawei modem kun je vervangen door dit nieuwe Zyxel modem. Mogelijk dienen wij aan onze kant na het aansluiten nog aan te passen. Geef je een seintje als je het nieuwe modem hebt aangesloten?

 

@Sander  zal ik doen.

ik wacht het even af

@Sander

ik zit net in mijn contracten te kijken en daar zie ik maar 1media box staan.  Kan het zijn dat het daar niet goed gaat.  Ik zie alleen de mediabox met harddisk(entone).

 

laat maar🤣🤣. 

 @Sander 

Zojuist de zyxel aangesloten.

 

Momenteel heb ik wel internet maar op geen enkele mediabox nog TV.

Zowel de Amino al de Entone doen nu niets.

Via eigen hardware werkt de entone weer maar de amino nog steeds niet

Reputatie 7

Hi @KampRob ,

Dank je wel voor je terugkoppelingen! Ik begrijp dat er met behulp van onze klantenservice ervoor is gezorgd om de TV Boxen om te ruilen voor een ander exemplaar. Laat je ons weten of dit dé oplossing is geweest? We horen het graag! 

@Boris 

Ik heb inderdaad vanmorgen weer contact gehad met de TM klantenservice.. Ik heb de Entone uit mijn abo laten verwijderen en de Amino aangevraagd om over te gaan naar het nieuwe TV latform.

Hopen dat dan de problemen zijn opgelost.

 

Ik hoop dat het omzetten snel gaat dan kan ik hopelijk aangeven dat het probleem opgelost is.

 

Reputatie 7

Ik heb goede hoop @KampRob ! Wil je het ons laten weten wanneer de nieuwe TV Box en de overzetting heeft plaatsgevonden. We horen ook hier graag of het het probleem heeft opgelost. Ik kijk uit naar je positieve bericht! 🙌

Helaas nog geen goed nieuws.  Zit nog steeds te wachten totdat ik omgezet ben.

 

maar ze hadden gezegd “binnen 2weken” en die zijn nog niet voorbij…..

@Boris Het is een zware bevalling.

Momenteel ben ik overgezet naar het nieuwe platform. (reeds een week)

Helaas heeft dit niet geholpen en heb ik nog steeds geen TV.

 

iederekeer via de SD weer alles reset en testen… vervolgens zetten we het door naar de 2e lijns. …

weet niet waar het probleem zit maar ik wordt er momenteel niet goed van.!!

zo moeilijk moet het toch niet zijn.

 

 

 

Reputatie 7

Hi @KampRob ,

Ik ben met mee gaan kijken achter de schermen en zie inderdaad dat de situatie meer voet in aard heeft dan van te voren gedacht, waarvoor mijn welgemeende excuses. Ik begrijp dat we, met urgentie, een onderzoek hebben laten starten bij de technische dienst. Ik heb daarbij dit topic toegevoegd om daarbij extra kracht te zetten. Ik duim mee voor een zo snel mogelijke oplossing! 

Gister een mail ontvangen. Er is weer nieuwe hardware naar me onder weg.

Ik hoop dat dit het oplost.

verder nog geen contact gehad met bevindingen….

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @KampRob, er komt inderdaad een vervangende TV Box aan en die wordt morgen tussen 10:30 en 13:00 bezorgd. Je kunt jouw bezorgstatus in de gaten houden door de track&trace-code te plakken in de webbrowser die PostNL je per e-mail heeft toegestuurd! 😄

@Jason @Boris 

 

Zojuist de nieuwe mediabox ontvangen.

uit voorzorg alles eerst van het stroom af.

-gpon ( huwai) online

-vervolgens zyxel weer aangzet deze online en toen de Mediabox.

 

Tijdens opstarten zie ik een firmware versie met de naam “ tvx” er in…

media box komt met een update…. 

 

Vervolgens doet de mediabox een reboot en begint weer met een update..

helaasss. komt weer de 14.8.69_build8-etv-vas--glop--as3 firmware op de box.

en weer geen beeld.

 

ik heb het idee dat er ergens bij TM mijn account half gemigreerd is.

zojuist ook al met TM gebled. weer een nieuw ticket voor de TD en weer 6 dagen wachten…...

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @KampRob, bedankt voor je update en sorry dat het wederom niet lukt. Ik heb de techneuten verzocht jouw case met voorrang op te pakken en hoop dat het deze keer sneller in behandeling wordt genomen, hier kan ik geen garanties op geven, maar ik kan er wel alles aan doen in mijn macht om het nu wel volledig op te lossen. 

Zoals je correct opmerkt, lijkt het erop dat jouw tv-account half gemigreerd is, hierdoor stuit je op een gegeven moment op een foutmelding tijdens de update. Ik heb alvast een kleine aanpassing gedaan in het account, zou je vanmiddag kunnen controleren of dit het proces geholpen heeft? 

@Jason zojuist de medida box gereboot.

hier nog geen verbetering.

Vervolgens factory reset. helaas blijft hij nog de verkeerde firmware ophalen.

 

 

Reputatie 7

Hi @KampRob, dankjewel voor je terugkoppeling! Echt heel erg balen om te lezen dat jij geen verbetering merkt na deze stappen. Ik heb dit dan ook meteen aan het lopende onderzoek toegevoegd, zodat dit meegenomen kan worden. Ik heb gelijk gecheckt of er ook al een update is die ik aan je kan doorgegeven, maar er wordt nog hard aan gewerkt. Weet dat mijn collega's er alles aan doen om je zo snel mogelijk te helpen, dus ik hoop dat wij je snel kunnen verblijden met goed nieuws. Laat je het weten als ik je tot die tijd nog met andere vragen kan helpen? 😊

@Lisa @Jason 

Vanmiddag heb ik een mail ontvagen dat mijn gemelde probleem opgelost zou zijn.

 

Zojuist heb ik mijn media box opnieuw opgestard. 

Tot mijn verbazing begon deze met een nieuwe firmware update.

 

Versie: 14.8.86.0.4_build2-etv-vas-tvxgv….

 

Gereboot en na een lange tijd heb ik weer werkende TV 

 

Alles nu weer aangesloten op mijn eige harware en het werkt zoals vanouds.

Het nieuwe TVX platform ziet er goed uiT :thumbsup:

 

heeft even geduurd maar alles werkt weer.

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

@KampRob Ik moet heel eerlijk bekennen veel respect voor uw geduld te hebben, in de zelfde situatie kreeg een provider van mij maximaal 2 werkdagen om het op te lossen anders is het einde oefening en ga ik kijken naar een andere provider.

Reputatie 7

Hi @KampRob, wat een ontzettend mooi nieuws! Ik ben echt super blij om dit te lezen. Dankjewel voor deze positieve terugkoppeling en voor jouw geduld. Mocht jij nog andere vragen hebben, weet dan dat ik hier voor je klaarsta. Voor nu een heel erg mooi weekend! 🎉

Reageer