Apple TV app problemen afspelen mislukt foutmelding

  • 7 December 2022
  • 25 reacties
  • 313 Bekeken

Reputatie 1

Sinds kort een nieuwe tevreden klant van T-Mobile. Helaas is er echter toch een storend puntje dat ik graag opgelost zou zien:

Voor mijn TV maak ik gebruik van een Apple TV 4 HD (bekabeld) en de daarbij behorende T-Mobile App. In het dagelijks gebruik treden zeer regelmatig 2 irriterende storingen op:

  1. Grofweg elk uur verschijnt wel de melding "Afspelen mislukt, probeer opnieuw”. Dan klik je op probeer opnieuw en dan loopt het programma gewoon weer verder.
  2. Tijdens het bekijken van een "uitzending gemist” programma van bijvoorbeeld gisteren, springt hij regelmatig spontaan over naar de live uitzending op een geheel andere zender (lijkt telkens NET5 te zijn) 🤐

Op een andere TV gebruik ik de T-mobile TV box (Amino). Daarop ervaar ik deze problemen tot dusver niet.

Op deze community zie ik geen vergelijkbare problemen voorbij komen. Wat kan dit veroorzaken en hoe op te lossen? Of moet @T-Mobile aan de bak?

Demi 1 maand geleden

@SebasT87 Goed dat je hier aan de bel trekt! Ik help je met liefde verder, zodat je ook weer optimaal kunt genieten van tv.

  1. Hoe heb je precies jouw Apple TV bekabeld aangesloten? Zit hier toevallig een splitter of ander apparaatje tussen? Ik heb zojuist een lijnmeting voor je gedaan en alle apparaten die bekabeld zijn aangesloten krijgen een IP-lease error. Vooral op LAN-poort 1. Het resetten van deze apparaten zou dit vaak moeten oplossen. Merk je daarnaast wanneer je de melding op de tv krijgt ook dat het internet zelf eruit ligt of dat niet? Ook zou ik aanraden om jouw tv een eigen LAN-poort te geven, mocht deze nu op een splitter aangesloten zijn.
  1. Bedoel je met uitzending gemist, de functie ‘terugkijken’ van een programma? Want voorheen hadden we ook de functie uitzending gemist, maar deze werkt niet meer goed sinds Talpa dit heeft stopgezet voor haar zenders. Je kunt programma’s via de TV-gids dan terugkijken met de terugkijken optie. En heb je dit ook alleen op de Apple TV en niet op de TV Box?

Ik hoor het graag!

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@SebasT87 Goed dat je hier aan de bel trekt! Ik help je met liefde verder, zodat je ook weer optimaal kunt genieten van tv.

  1. Hoe heb je precies jouw Apple TV bekabeld aangesloten? Zit hier toevallig een splitter of ander apparaatje tussen? Ik heb zojuist een lijnmeting voor je gedaan en alle apparaten die bekabeld zijn aangesloten krijgen een IP-lease error. Vooral op LAN-poort 1. Het resetten van deze apparaten zou dit vaak moeten oplossen. Merk je daarnaast wanneer je de melding op de tv krijgt ook dat het internet zelf eruit ligt of dat niet? Ook zou ik aanraden om jouw tv een eigen LAN-poort te geven, mocht deze nu op een splitter aangesloten zijn.
  1. Bedoel je met uitzending gemist, de functie ‘terugkijken’ van een programma? Want voorheen hadden we ook de functie uitzending gemist, maar deze werkt niet meer goed sinds Talpa dit heeft stopgezet voor haar zenders. Je kunt programma’s via de TV-gids dan terugkijken met de terugkijken optie. En heb je dit ook alleen op de Apple TV en niet op de TV Box?

Ik hoor het graag!

Reputatie 1

Hi @Demi

  1. Als je met splitter een netwerk switch bedoelt, dan is het antwoord Ja. LAN poort 1 is inderdaad de verbinding naar mijn thuisnetwerk welke bestaat uit meerdere switches. Elke TV een eigen aansluiting geven op de T-mobile router gaat niet lukken, daarvoor heeft de T-mobile router simpelweg niet genoeg LAN aansluitingen en dus moet ik wel met switches werken.
    Zodra de melding op TV verschijnt merk ik niks aan internet, dat lijkt gewoon te werken. Ook kan ik melding direct (binnen 1 sec) wegdrukken en dan gaat de TV gewoon verder.
    De Amino box is overigens ook via dezelfde switch gekoppeld en daar speelt dit probleem zoals gezegd niet.
  2. Met uitzending gemist bedoel ik inderdaad de "Terugkijken” functie. Voor zover ik nu kan beoordelen speelt dit probleem inderdaad ook alleen op de Apple TV. Maar ik gebruik de Amino box minder vaak voor terugkijken, dus wellicht heb ik dat nog niet gemerkt.
Reputatie 7
Badge +6

@SebasT87 

  1. Zou je eens willen testen voor hoe ver het mogelijk is alleen voor de tv zelf een eigen poort te geven en kijken hoe het dan gaat met de melding? Mocht het niet verbeteren dan zit het euvel wellicht ergens anders. Wel fijn dat het na het wegklikken gelijk weer verder gaat, maar het liefst willen we die melding uiteraard helemaal niet. 
  2. Duidelijk! Heb je wellicht ook al de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op de Apple TV? Vaak wil dit ook nog weleens helpen! 
Reputatie 1

Hi @Demi 

Na het onderhoud in de nacht van 7 op 8 december en de storingen in de nasleep daarvan heb ik alle apparatuur moeten herstarten. Daarnaast heb ik de app opnieuw geïnstalleerd. Tot op heden geen last meer gehad van beide problemen. Laten we hopen dat het zo blijft 🤞🏻

Reputatie 1

@Demi 

helaas vanochtend sprong hij ineens weer van “terugkijken” (TLC) naar live (RTL8).

Reputatie 7
Badge +4

Hi @SebasT87, heel goed dat je dit meteen weer meldt! Ik had gehoopt dat je inmiddels weer helemaal probleemvrij zou zijn, dus hier gaan we meteen iets aan doen. Ter check: had je de App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zoals @Demi aangaf? Kun je daarnaast een filmpje van het euvel maken en die hier delen via een WeTransfer-link? Dan kunnen we de situatie goed in kaart brengen. Ook hoor ik graag nog van je op welke zender(s) de melding "Afspelen mislukt, probeer opnieuw” voorkomt. Is dit op alle zenders of op een specifieke zender? Als je hierop terug kunt komen, weet ik of ik hiervoor kan aankloppen bij onze technische dienst. Ik wil dit namelijk zo snel mogelijk voor je fixen! 💪

Reputatie 1

Hi @Lisa 

Dank voor je reactie.

de genoemde problemen lijken iets minder vaak op te treden nu, maar zijn er dus nog steeds.

De app heb ik verwijderd en opnieuw geïnstalleerd inderdaad. Filmpje maken zal lastig worden aangezien het redelijk onvoorspelbaar optreedt en ik niet een uur of wat met de camera voor de tv ga zitten. Een foto van de afspelen mislukt melding is natuurlijk wel goed te doen. Helpt dat?

ik vermoed dat het op alle zenders voorkomt, maar wat ik zeker weet is net5, rtl8, sbs6 en tlc

hoor graag van je! 💪🏻

Reputatie 7
Badge +4

Hi @SebasT87, heel fijn om te lezen dat ze zijn afgenomen! Maar we gaan er inderdaad voor dat ze helemaal verdwijnen. Yes, een foto zou ook al perfect zijn. Dankjewel voor de heldere aanvulling. Als je ook nog op de onderstaande vragen terug kunt komen, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst:

  • Welke afstandsbediening gebruik je? 
  • Wat is het besturingssysteem van de Apple TV? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd (Ga in de App naar Account, Instellingen en dan naar Over)? 

Kun je hiermee uit de voeten? 😊

Reputatie 1

@Lisa 

  • Welke afstandsbediening gebruik je? 
    Standaard Apple TV afstandsbediening (zwarte Siri Remote)
  • Wat is het besturingssysteem van de Apple TV?
    tvOS 16.1 (inmiddels 16.2)
  • Wat is de software versie? 
    idem, tvOS 16.1 (inmiddels 16.2)
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd (Ga in de App naar Account, Instellingen en dan naar Over)? 
    1.5.1

De foto volgt nog

Reputatie 7
Badge +4

Hi @SebasT87, je bent een topper - heel erg bedankt voor deze mega snelle aanvulling! Ik heb dit alvast uit gezet en wacht de foto dan nog even af. Zojuist heb je ook een e-mail ontvangen met daarin de bevestiging van het onderzoek. Ik houd dit de komende dagen goed in de gaten en laat het aan je weten. Maak er alvast een heel mooi weekend van en ik spreek je snel! 🎄

Reputatie 1

Hi @Lisa 

Dank, ik heb de mail gezien inderdaad.

Bij deze nog de foto van de melding die met enige regelmaat verschijnt.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @SebasT87, Lisa is aan het genieten van een zeer welverdiende dag vrij. Ik geef dit aan haar door zodat zij het morgen samen met de specialisten verder kan oppakken, bedankt voor je melding met foto! 

Reputatie 1

@Jason / @Lisa 

Ter info: vandaag is het weer aardig raak met issue 2 (terugkijken). Tijdens het “terugkijken” naar de zender ID springt hij meermaals terug naar de live uitzending van TLC. Het lijkt erop dat hij terugspringt naar de laatst live bekeken zender, in dit geval dus TLC.

Reputatie 7
Badge +3

@SebasT87 Heb je veel apps open staan op je Apple TV? Dat het terugkijken stopt en de app teruggaat naar Live TV klinkt als het crashen en opnieuw opstarten van de app. Dat zou kunnen komen door het geheugen dat volloopt. Heb je dit probleem ook als je alle andere apps afsluit? En gebeurt dit als je alleen aan het kijken bent of als je vooruit- of terugspoelt? Bij mij crasht de app wel eens als ik hem te snel bedien.

Het probleem van de foto heb ik ook wel eens. Ik kan daar geen regelmaat in ontdekken, anders dan dat het vrij snel na het opstarten of zappen gebeurt. Een keer klikken op de touch pad is genoeg om hem weer aan de gang te krijgen. Als het eenmaal gebeurd is, komt het daarna niet meer voor tot ik van zender wissel.

Dit alles komt bij mij zo te lezen veel minder vaak voor, dus ik heb er niet echt last van (of ik kijk minder TV), maar hopelijk helpt dit de specialisten om het voor jou en anderen op te lossen.

(Apple TV 4 HD, bekabeld, tvOS 16.2, app-versie 1.5.1)

Reputatie 1

Hi @TMTV 

Dank voor je reactie/hulp! "Fijn” te horen dat jij ook deels soort gelijk klachten ervaart.

Ik heb niet de indruk dat het echt crashen is van de app als geheel. Het gebeurd echt in een oogwenk. Je knippert me je ogen en ineens zit je naar een ander programma te kijken. Het is dus meer het crashen van een onderdeel binnen de app, in dit geval de terugkijkfunctie. Het gebeurd echt tijdens het kijken en de AB ligt dan echt een halve meter bij me vandaan. Van het "te snel bedienen” heb ik nog geen last gehad.

Uiteraard heb ik alle achtergrond apps gesloten en de apple TV ook helemaal opnieuw gestart. Dit biedt echter geen oplossing.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @SebasT87, heel erg bedankt voor de aanvullingen! Ik heb deze updates toegevoegd aan het onderzoek. Ook heb ik deze ochtend gecheckt of ik al een update met je kan delen, maar mijn collega's zijn hier nog mee bezig. Ik hoop snel een update te kunnen zien, zodat ik je hier meer over kan vertellen. We gaan er in ieder geval alles aan doen om de issues te laten verdwijnen. Super attent dat jij ook zo goed meedenkt @TMTV, dankjewel! 

Reputatie 1

Hi @Lisa 

Dank, ik heb de mail gezien inderdaad.

Bij deze nog de foto van de melding die met enige regelmaat verschijnt.

 

Herkenbaar beeld. Ik krijg deze ook vrij regelmatig bij het kijken op mijn AppleTV 3. Het verschijnt bij mij meestal een korte periode na een zenderwissel. Eén keer klikken en de uitzending wordt hervat. 
Alleen als je een programma terugkijkt is het zeer hinderlijk, omdat je bij commerciële zenders niet vooruit mag spoelen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @michiel71, hartstikke goed dat je dit doorgeeft! Ik wil heel graag dat deze melding ook bij jou verdwijnt. Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Mocht dit niet helpen, dan ga ik een verzoek indienen bij onze technische dienst. Kun je hiervoor terugkomen op het volgende:

  • Welke afstandsbediening gebruik je? 
  • Wat is het besturingssysteem van de Apple TV? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd (Ga in de App naar Account, Instellingen en dan naar Over)? 
  • Op welke zender(s) doet dit probleem zich voor? 
  • Wanneer is dit probleem bij jou begonnen?
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten?

Dankjewel alvast voor de moeite! 💪

Reputatie 1

@michiel71 / @Lisa 

het begint mij inderdaad ook op te vallen dat probleem 1 (afspelen mislukt) vaak, zoniet altijd, optreedt binnen een paar minuten na een zenderwissel.

hopelijk helpt deze info bij het oplossen van dit probleem 👍🏻

Reputatie 7
Badge +4

Hi @SebasT87, hartstikke bedankt hiervoor! Ik heb het doorgespeeld naar mijn collega. Hopelijk kan ik hier snel de oplossing delen. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @SebasT87, ik wil je graag laten weten dat dit euvel van de technische dienst is doorgezet naar onze IT-afdeling! Zij gaan er alles aan doen om dit definitief te verhelpen. Ze hebben gevraagd of je hetzelfde probleem ervaart op jouw iPhone? Ook vragen ze toch nog om een filmpje. Kun je toch proberen om een filmpje te delen wanneer dit zich voordoet? Heel erg bedankt voor de moeite. 

Reputatie 1

@Lisa 

Dank voor je update. Ik ga kijken wat ik voor je kan doen om de vragen te beantwoorden 

Reputatie 1

Hi @Lisa 

Op mijn iPhone is het nog niet gelukt om één van beide problemen te reproduceren. Daar lijkt het dus OK, maar ik blijf nog wel proberen

Reputatie 7
Badge +4

Hi @SebasT87, je bent een topper! Dit heb ik alvast doorgezet naar de IT-afdeling. Mocht je nog andere opvallendheden spotten, dan hoor ik die graag. Merci voor het mee helpen! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @SebasT87, ik hoop dat je van een fijn weekend geniet! Er is mij nogmaals verzocht of je een filmpje van het euvel kan delen. Zoals je eerder aangaf, treedt het onvoorspelbaar op en is het daardoor lastiger om vast te leggen. Mocht het zich weer voordoen en je hebt jouw telefoon bij de hand, dan zou het helemaal top zijn als je dit kunt vastleggen. Dankjewel! 

Reageer