Beantwoord

Apple TV App traag vergeleken met Android TV OS

  • 4 November 2021
  • 24 reacties
  • 298 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 16 reacties

Hi,

 

Ik merk een aanzienlijk vertraging tijdens het zappen op Apple TV OS 15.1 vergeleken met jullie App op een Mi Box. De nieuwste Apple TV is vele malen sneller dan een Mi box dus kan alleen aan jullie App liggen. Wat zijn de plannen hiervoor en kunnen we een update verwachten waarbij de App vloeiend werkt?

 

Het scrollen in sommige menus is ook belabberd en kan niet geloven dat TMOBILE zo een product promoot. 

 

Is de 1e dag dat ik hier gebruik van maak en heb nu al spijt dat ik de overstap vanuit KPN heb gemaakt. 

icon

Beste antwoord door Lisa 5 November 2021, 11:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

24 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Jammer dat men voor men het besluit om over te stappen naar een andere provider niet eerst wat onderzoek doet naar de beoogde provider, of er veel klachten zijn op de diverse forums en hoe snel en deskundig is de klantenservice.

 

Dit is een aanname. Wel degelijk onderzoek gedaan. Op een forum zijn normaliter de klagers te horen, waaronder ik dus ;) idem dito voor KPN en toch had ik daar een prima ervaring.

Ik kan nog altijd voor een kastje kiezen ipv de Anywere App. 

 

Toch dank voor je constructieve bijdrage ;)

Reputatie 7
Badge +1

Laat ik zeggen dat ik heel tevreden ben met wat ik nu   heb als klant van T-Mobile en dat al sinds ze min of meer gedwongen Vodafone overnamen.

Uiteraard kan mijn positieve ervaring veranderen als het nieuwe tv platform inderdaad zo slecht is als hetgeen ik in diverse topics lees, maar voor nu zeer tevreden met T-Mobile.

Reputatie 7

Hi @RS53, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt in een topic! Merci voor je heldere toelichting. Momenteel staat dit issue bij ons op de kaart en wordt hier achter de schermen hard aan gewerkt. Jammer genoeg duurt dit probleem langer dan we hopen, aangezien de leverancier meer tijd nodig heeft om te onderzoeken hoe dit opgelost kan worden. Ik hoop dat hier heel snel wat moois uit komt, zodat jij weer volop van Apple TV kunt genieten. Weet dus dat dit onze volle aandacht heeft. Excuses voor het ongemak! Weet jij voor nu voldoende? Laat het gerust weten als ik nog ergens anders mee kan helpen! 💪

 

 

Hi @RS53, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt in een topic! Merci voor je heldere toelichting. Momenteel staat dit issue bij ons op de kaart en wordt hier achter de schermen hard aan gewerkt. Jammer genoeg duurt dit probleem langer dan we hopen, aangezien de leverancier meer tijd nodig heeft om te onderzoeken hoe dit opgelost kan worden. Ik hoop dat hier heel snel wat moois uit komt, zodat jij weer volop van Apple TV kunt genieten. Weet dus dat dit onze volle aandacht heeft. Excuses voor het ongemak! Weet jij voor nu voldoende? Laat het gerust weten als ik nog ergens anders mee kan helpen! 💪

 

Dankjewel voor de reactie. Ik heb begrepen dat dit soort zaken in de Testflight App opgepakt worden. Is het mogelijk om mij hiervoor aan te melden zodat ik in iedergeval voor nu een bruikbare app heb?

 

Reputatie 7

Hi @RS53, tof dat je dit checkt! Ik heb dit gelijk voor je nagevraagd en wij voegen jou hier graag aan toe. Ik heb dan ook gelijk jouw e-mailadres hiervoor doorgezet. Je gaat hier dus verder bericht over krijgen, yeah! 😁

Hi @RS53, tof dat je dit checkt! Ik heb dit gelijk voor je nagevraagd en wij voegen jou hier graag aan toe. Ik heb dan ook gelijk jouw e-mailadres hiervoor doorgezet. Je gaat hier dus verder bericht over krijgen, yeah! 😁

Hi Lisa,

Dankjewel voor het doorsturen, echter is mijn emailadres wat bij jullie bekend is niet de gebruikers email adres welke ik voor Apple TV gebruik. Maakt dit nog wat uit voor het toevoegen of nemen de collega’s contact op via de bij jullie bekende email adres met het verzoek wat mijn Apple TV gebruikersnaam is?

 

Alvast bedankt. 

Reputatie 7

Thanks voor je mega snelle reactie! Oeps, dan was ik iets te enthousiast met doorzetten. Het is dan inderdaad logischer om dit e-mailadres toe te voegen. Zou je deze naar mij kunnen sturen in een privébericht (door op mijn naam te klikken)? Dan zorg ik dat de juiste wordt toegevoegd, excuus! 💪

Thanks voor je mega snelle reactie! Oeps, dan was ik iets te enthousiast met doorzetten. Het is dan inderdaad logischer om dit e-mailadres toe te voegen. Zou je deze naar mij kunnen sturen in een privébericht (door op mijn naam te klikken)? Dan zorg ik dat de juiste wordt toegevoegd, excuus! 💪

Hi Lisa,

Ik heb jou zojuist een privé bericht gestuurd met mijn gebruikersnaam.

Dank. 

Reputatie 7

Yeah je bent een topper @RS53! Ik heb ook al het bericht gekregen dat jouw juiste e-mailadres is toegevoegd en de vorige weer is verwijderd, dus zo klopt het helemaal. Mocht je nog ergens vragen over hebben, laat het dan zeker weten! 🎈

Yeah je bent een topper @RS53! Ik heb ook al het bericht gekregen dat jouw juiste e-mailadres is toegevoegd en de vorige weer is verwijderd, dus zo klopt het helemaal. Mocht je nog ergens vragen over hebben, laat het dan zeker weten! 🎈

Hi Lisa,

Dankjewel voor de bevestiging. Ik dien een code te krijgen voor Testflight, enkel een email adres toevoegen gaat namelijk niet werken. 

Ik hoor het graag. 

Reputatie 7

Hi @RS53, dit heb ik gelijk even voor je nagevraagd! Ik stuur de instructies in een privébericht naar je toe. 

Dankjewel @Lisa 

 

Ik heb de testflight app geïnstalleerd. Het scrollen door favorieten lijst werkt nu, echter de App crashed volledig als ik mijn opgenomen opnames wil bekijken. 

Hoe serieus neemt Tmobile de app waarmee ze adverteren dat je nu zonder box kunt kijken? Ik constateer enkel problemen met de app waardoor mijn hele kijkbeleving te niet wordt gedaan door alle issues. 

 

Graag zou ik hiervoor een oplossing willen zien (bijvoorbeeld het gratis in bruikleen nemen van een kastje ipv via de app). Ik had gehoopt dat ik TV kon kijken via mijn Apple TV en daarom ben ik overgestapt naar jullie service maar na 1 week in gebruik ben ik er eigenlijk al klaar mee.

Wat is de opzegtermijn na aansluiting? De aansluiting is ingegaan op 4 november en ik wil weten of ik mijn Internet en TV kan opzeggen zodat ik weer terug kan naar KPN.

 

Hoor het graag. 

Reputatie 7

Hi @RS53, merci voor je terugkoppeling! Ik had heel graag gelezen dat je erg tevreden zou zijn, maar heel goed dat je dit aangeeft. Gelukkig kan ik je wel geruststellen dat er juist een Testflight is om dit soort problemen aan te pakken. Ik kan je alvast laten weten dat het issue dat jij beschrijft ook al is gesignaleerd en dit nader onderzocht wordt. Wij willen ook niets liever dan dat Apple TV zo goed mogelijk werkt. 

Omdat Apple TV momenteel problemen kent, ga ik graag in op jouw voorstel om op onze kosten een TV Box in huis te halen. Jij kunt dit via je My T-Mobile Thuis aanvragen: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/interactieve-tv. Ik stel voor om de kosten te vergoeden zodra het issue met Apple TV is opgelost. Dan weet ik namelijk hoeveel ik precies aan je kan vergoeden. Ik hoor heel graag van je of ik jou hier blij mee kan maken, want ik wil dat jij helemaal tevreden bent! 😊

Je hebt twee weken (dus 14 dagen) bedenktijd vanaf het moment dat je abonnement is geactiveerd. Al hoop ik natuurlijk dat we jou voorlopig nog bij ons mogen houden. 

Hi @RS53, merci voor je terugkoppeling! Ik had heel graag gelezen dat je erg tevreden zou zijn, maar heel goed dat je dit aangeeft. Gelukkig kan ik je wel geruststellen dat er juist een Testflight is om dit soort problemen aan te pakken. Ik kan je alvast laten weten dat het issue dat jij beschrijft ook al is gesignaleerd en dit nader onderzocht wordt. Wij willen ook niets liever dan dat Apple TV zo goed mogelijk werkt. 

Omdat Apple TV momenteel problemen kent, ga ik graag in op jouw voorstel om op onze kosten een TV Box in huis te halen. Jij kunt dit via je My T-Mobile Thuis aanvragen: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/interactieve-tv. Ik stel voor om de kosten te vergoeden zodra het issue met Apple TV is opgelost. Dan weet ik namelijk hoeveel ik precies aan je kan vergoeden. Ik hoor heel graag van je of ik jou hier blij mee kan maken, want ik wil dat jij helemaal tevreden bent! 😊

Je hebt twee weken (dus 14 dagen) bedenktijd vanaf het moment dat je abonnement is geactiveerd. Al hoop ik natuurlijk dat we jou voorlopig nog bij ons mogen houden. 

Hi Lisa,

Dankjewel voor het aanbod. Ik begrijp echter niet wat je bedoeld met 'Ik stel voor om de kosten te vergoeden zodra het issue met Apple TV is opgelost. Dan weet ik namelijk hoeveel ik precies aan je kan vergoeden.'

 

Bedoeld je hiermee dat ik het kastje moet bestellen en ondertussen de kosten hiervoor moet betalen? Zodra de Apple TV app werkt dat ik deze gemaakt kosten terugkrijg? Als dit het voorstel is dan kan het zo zijn dat ik pas na 6 maanden een weekenden app heb en ondertussen deze kosten maak waar ik in eerste instantie niet voor heb gekozen. 

 

Gr,

 

Reputatie 1

@Lisa zou ik misschien ook toegevoegd kunnen worden aan TestFlight. Wil graag meedoen met het testen van de Apple TV tv anywhere app

@Lisa zou ik misschien ook toegevoegd kunnen worden aan TestFlight. Wil graag meedoen met het testen van de Apple TV tv anywhere app

Als je geen opgenomen programma's wilt kijken dan werkt de App 'oke' in Testflight. Als je veel opgenomen programma's kijkt dan gaat het niks helpen want de App crashed dan meteen. Kortom, voordelen en nadelen en de App heeft nog heel wat in te halen op technisch vlak. Updates lijken lang op zich te laten wachten terwijl Tmobile op de hoogte is van alle issues.. laatste update op Apple TV dateert geloof ik van juni !!

Reputatie 7

Hi @RS53, heel graag gedaan! Yes, dat is inderdaad precies wat ik bedoelde. Op voorhand weten we namelijk niet hoe lang deze tijd zal zijn. Aangezien je aangeeft dat je dit niet prettig vindt, denk ik heel graag met je mee op een andere manier. Ik kan maandelijks de kosten voor jou in orde maken! Ik heb dan ook alvast gelijk de eerste vergoeding in orde gemaakt, zodat jij de TV Box kunt aanvragen. Je kunt dit terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ik hoop dat je dit een perfecte oplossing vindt om deze periode te overbruggen! Laat je het weten als ik nog iets voor je kan betekenen? 😊

Hi @ac6693, wat leuk om te lezen dat je hier graag aan mee wilt doen! Dit kan zeker. Je mag mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin het e-mailadres van je Apple TV. Vervolgens zorg ik dat je hieraan wordt toegevoegd! 😁

Reputatie 7

Hi guys, ik ben heel blij om te kunnen laten weten dat vandaag de nieuwe update live gaat van Apple TV die de problemen zal verhelpen. Ik hoop dan ook enorm dat jullie later vandaag een aanzienlijk verschil zullen merken en weer zonder problemen tv kunnen kijken via Apple TV. Laten jullie dit aan mij weten? 🎈

Hi guys, ik ben heel blij om te kunnen laten weten dat vandaag de nieuwe update live gaat van Apple TV die de problemen zal verhelpen. Ik hoop dan ook enorm dat jullie later vandaag een aanzienlijk verschil zullen merken en weer zonder problemen tv kunnen kijken via Apple TV. Laten jullie dit aan mij weten? 🎈

Hi Lisa,

 

Dankjewel en ik snap dat jij hier niets aan kunt doen. Ik heb zojuist de update geïnstalleerd en de issues die in Testflight zijn, komen ook weer terug in de officiële release! De app crashed als je opnames terug wilt kijken. Vraag mij echt af hoe serieus Tmobile deze klachten neemt. Waarvoor dient een Testflight als de issues daar al niet worden verholpen??

Waarom is het zappen vele malen trager dan de android versie? Waarom is de doorgifte van de zenders van een mindere kwaliteit?

Ik heb mijn keuze gemaakt en ga terug naar KPN nu ik nog in de opzeg termijn zit. Tmobile geeft aan dat ze op de hoogte zijn van de issues en toch een officiële release van de app pushen met al deze issues.. begrijp dit gewoon niet!

Reputatie 7

Hi @RS53, ik vind het juist heel goed dat jij jouw gevoel hier deelt! Ik had heel graag iets anders gelezen en wil dit dan ook graag voor jou uitzoeken. Ik vind het echt onwijs jammer dat jij het contract hebt opgezocht, maar ik wil niets liever dan dat jij tot die tijd nog tevreden bent over Apple TV. Ik heb dit aangegeven bij één van mijn collega's en ben in afwachting van een terugkoppeling. Ik laat het je gelijk weten als ik hier iets over hoor! ❤

Reputatie 7

Hi @RS53, zoals ik onlangs heb aangegeven ben ik hier voor je achteraan gegaan! Momenteel wordt er aan gewerkt om Apple TV verder te verbeteren. Ik heb vandaag een workaround doorgekregen, die ik graag aan je doorgeef:

  • Bekijk de aflevering kort op een ander apparaat zoals een smartphone
  • Open ‘doorgaan met kijken’ op Apple TV
  • Selecteer de aflevering in de sectie ‘opnames’
  • Bekijk de aflevering

Kan je aangeven of dit bij jou werkt? 💪

Hi @RS53, zoals ik onlangs heb aangegeven ben ik hier voor je achteraan gegaan! Momenteel wordt er aan gewerkt om Apple TV verder te verbeteren. Ik heb vandaag een workaround doorgekregen, die ik graag aan je doorgeef:

  • Bekijk de aflevering kort op een ander apparaat zoals een smartphone
  • Open ‘doorgaan met kijken’ op Apple TV
  • Selecteer de aflevering in de sectie ‘opnames’
  • Bekijk de aflevering

Kan je aangeven of dit bij jou werkt? 💪

Hi Lisa,

 

Dankjewel en waardeer de moeite. 

 

Per 16 december ga ik weer terug naar KPN en heb inmiddels mijn abonnement beëindigd bij Tmobile. Bovenstaande Workaround zal wellicht werken, echter is dit nog steeds geen oplossing. De klant dient met handen en voeten iets werkend te krijgen en men noemt dit bij Tmobile een tijdelijke oplossing. Dit is geen oplossing voor de klant. De klant wilt een werkend product waar hij of zij een behoorlijk bedrag voor betaald en waarmee Tmobile adverteert dat je via hun app kunt kijken. Ze komen de belofte na om te kunnen kijken via de app en dit werkt ook, echter alle andere functionaliteiten van de app zijn niet werkend, traag of je moet allerlei andere apparaten erbij halen zoals hierboven is aangegeven. NLZiet app dient een voorbeeld te zijn voor Tmobile. 

 

In iedergeval jullie zijn een klant kwijtgeraakt voor de komende jaren omdat het goed is misgegaan, met de app, aansluiting, afsluiting, klantenservice niet te bereiken en zelfs met de opzegging is jullie administratie niet op orde waarbij de medewerker aangaf dat de schuld in ons huis gezocht dient te worden en achteraf bleek het door een systeemfout bij jullie. Dit gaat niet enkel om de app maar om Tmobile die zijn zaakjes niet op orde heeft. 

 

Nogmaals niet iets waar jij wat aan kunt doen. 

 

Gr. 

Reputatie 7

Hi @RS53, dankjewel voor jouw heldere toelichting! En heel graag gedaan. Ik kan me zeker vinden in jouw reactie en Apple TV dient inderdaad te allen tijde perfect te werken. Ik had gehoopt dat deze workaround de problemen zou verhelpen totdat er een structuele oplossing is gevonden. Er wordt in ieder geval heel hard gewerkt om de App tip top te laten werken. Ontzettend balen dat jij om deze reden dient over te stappen, maar ik respecteer uiteraard jouw keuze. Daarnaast hoop ik dat de App heel snel tot in de puntjes werkt, zodat dit voor iedereen het prettigst kijkt. In ieder geval heel erg bedankt voor het delen van jouw feedback. Als jij nog andere vragen hebt, laat het dan zeker nog aan mij weten!