Apple TV - T-mobile TV app crash na update naar tvOS 16.5


Reputatie 2

Gisteren heb ik de tvOS update (naar 16.5) op 2 Apple TV apparaten uitgevoerd, een Apple TV 4K 2021 en een Apple TV 4K 2022. De nieuwste T-mobile app versie is geïnstalleerd.

Beiden hebben nu het volgende issue.

Wanneer naar een kanaal wordt gekeken en je klikt naar rechts om te ‘zappen’ (overzicht) gaat dat nog goed. Indien er dan nogmaals naar rechts wordt geklikt om een kanaalkeuze te kiezen of te scrollen, dan crasht de app/wordt abrupt afgesloten.

Willen jullie hier naar kijken?

 

Alvast dank.

 

Met vriendelijke groet,

Bitmans

 

Cheyenne van Odido 11 maanden geleden

Bedankt voor deze melding beide! Ik ga dit intern bespreken met het TV team. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten!

Bekijk origineel

243 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@Bitmans Je bent niet de enige. Ik heb gisteravond ook geüpdatet naar tvOS 16.5 op een Apple TV 4 (HD) en sindsdien ook dit probleem. Gelukkig kun je ook via de gids of Account > Mijn zenders zappen. Ik hoop dat er snel een update verschijnt.

Reputatie 7
Badge +5

Bedankt voor deze melding beide! Ik ga dit intern bespreken met het TV team. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten!

Reputatie 7
Badge +6

@Cheyenne Thanks! Als er een update komt, mag ik dan gelijk twee suggesties aandragen? Een manier om terug te gaan naar de vorige zender die je hebt gekeken, bijvoorbeeld door links op de afstandsbediening te drukken, zou heel welkom zijn. Dit als Apple TV-variant van de Terug-knop op de afstandsbediening van de TV-box. Verder zag ik dat (volgens mij bij de Android TV-app) er een instelling is om het verschil in volume tussen stereo- en surroundkanalen op te vangen. Dat zou ik ook graag zien op de Apple TV. Bedankt voor het doorgeven!

Reputatie 2

En, wat ook mooi zou zijn 🙂…

Bij het starten van de T-mobile TV app de output op 50 hz wordt afgedwongen. Alle TV uitzendingen zijn immers altijd 25 of 50 frames per seconde.
De Eurosport Player en Prime Video app doen dit bijvoorbeeld wel.

Nu moet ik soms schakelen tussen verschillende outputs, 24, 50 en 60 hz.

’t Is maar een wens ☺️.

 

Groeten,
Bitmans

 

Reputatie 1

Hier hetzelfde issue. Heb al eerder meegemaakt bij voorgaande updates van tvOS dat er functionaliteit in de t-mobile tv app stuk ging. Waarom worden dit soort problemen nooit vooraf getest? Er zijn toch altijd verscheidene beta versies van tvOS voordat uiteindelijk de RC wordt vrijgegeven?

Reputatie 4

Ook hier het probleem. Verder sluit ik me aan bij @Ferdid   dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt, kennelijk wordt er nog steeds niet getest met nieuwe tvOS versies. Erg jammer. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Bitmans en @TMTV voor jullie ben ik op verzoek van het TV team een onderzoek gestart. Het is doorgezet en ik zal de uitkomst persoonlijk in de gaten houden. De feedback zal ik ook zeker delen, dank daarvoor!

@Ferdid @wmuys Dit wil ik ook graag voor jullie doen, zodat het TV team zoveel mogelijk voorbeelden heeft. Kunnen jullie nog wel laten weten over welk model Apple TV het specifiek gaat? Alvast bedankt!

Reputatie 4

Hi @Bitmans en @TMTV voor jullie ben ik op verzoek van het TV team een onderzoek gestart. Het is doorgezet en ik zal de uitkomst persoonlijk in de gaten houden. De feedback zal ik ook zeker delen, dank daarvoor!

@Ferdid @wmuys Dit wil ik ook graag voor jullie doen, zodat het TV team zoveel mogelijk voorbeelden heeft. Kunnen jullie nog wel laten weten over welk model Apple TV het specifiek gaat? Alvast bedankt!

Hi @Cheyenne, dank voor je reactie.


Ik heb een Apple TV 4k 1st generation.

Reputatie 1

@Cheyenne Apple TV 4K 2021 2nd generation. 
modelnummer: A2169

Reputatie 7
Badge +5

Dank jullie wel, beide! Het is doorgezet naar het TV team en inmiddels een lopend incident. We onderzoeken dit tot op de bodem! 

Reputatie 1

Wat is de verwachting dat dit opgelost wordt?

Het begint vervelend te worden!

Reputatie 5
Badge +4

Hi @alennno, ik heb het gelijk voor je nagekeken en ik zie dat ons TV team nog druk bezig is met het onderzoek. Wil ook jij doorgeven welk model Apple TV je specifiek gebruikt? Dan zorg ik ervoor dat je gelijk in het onderzoek wordt meegenomen! 

Hi, ik heb ook exact hetzelfde probleem (Apple TV HD, A1625).
Overigens heb ik heel veel problemen met T-Mobile TV op de Apple TV.

Zo krijg ik elke keer binnen zo’n 5 minuten na het zappen naar een andere zender de melding dat er een afspeelfout is, waardoor ik weer op ok moet drukken om het afspelen te hervatten. 

Het doorspoelen en terugspoelen van programma’s gaat veel te makkelijk, als je per ongeluk over de afstandsbediening veegt spoel je zo 20 minuten terug (die je soms niet meer vooruit kan spoelen door voorwaarden van bepaalde zenders).

En natuurlijk andere bugs zoals deze waar de app gewoon ronduit crasht als je je favoriete zender lijst opent. 

Ik ben erg blij dat ik gebruik kan maken van de Apple TV om tv te kijken, maar de app moet echt wel beter, het voelt zo echt als een half afgemaakt, niet doordacht, beta product. 

Reputatie 1

+1

apple tv 4k 1st gen

@MH23 eens. Er zit weinig beweging in updates voor de app. versie 1.5.2 is al zo enorm lang de laatste versie en ervaar exact dezelfde problemen. Vraag me af of er wel heel veel focus op ontwikkeling van de app zit.  

 

Reputatie 1

Vraag me af of na bijna een maand het gaat lukken om de app te updaten. Duurt wel heel erg lang. 

Reputatie 1

Ik hoop ook dat “het tv-team” er inmiddels van doordrongen is dat tvOS 17 beta 1 sinds 5 juni beschikbaar is voor ontwikkelaars, en dat de publieke release daarvan aankomende september verwacht wordt. Dat men maar tijdig de huidige t-mobile app tegen deze nieuwe versie van tvOS zal testen om problemen zoals dit te voorkomen op het moment dat tvOS 17 in september wordt released. 

Reputatie 1

Ik hoop ook dat “het tv-team” er inmiddels van doordrongen is dat tvOS 17 beta 1 sinds 5 juni beschikbaar is voor ontwikkelaars, en dat de publieke release daarvan aankomende september verwacht wordt. Dat men maar tijdig de huidige t-mobile app tegen deze nieuwe versie van tvOS zal testen om problemen zoals dit te voorkomen op het moment dat tvOS 17 in september wordt released. 

waarom niet t-mobile TV integreren als kanaal in de native Apple TV app?

Reputatie 7
Badge +5

Hi all, dit probleem moet inmiddels zijn opgelost. Klopt dit en kunnen jullie via Apple TV weer gebruik maken van de app? Ik hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +6

@Cheyenne Ik heb het meteen geprobeerd, maar het werkt met de huidige versie van de app (1.5.2) niet en ik zie geen update in de App Store staan.

Reputatie 7
Badge +9

@TMTV thanks voor het checken!

Vanmiddag worden de issue's rondom Apple TV uitgebreid besproken door ons TV Team. Hopelijk later vandaag een duidelijkere update hierover!

Reputatie 7
Badge +5

Hi all, het reproduceren van het probleem lukt momenteel niet. Ik heb daarom extra informatie nodig. Hopelijk willen jullie dit aanleveren zodat het TV team het verder kan onderzoeken. Ik heb nodig:

  • Nog eens de exacte versie en model van je Apple TV (om verwarring tussen klanten te voorkomen).
  • In welk scenario/op welk moment crasht de app?
  • Krijg je een error en zo ja, welke?
  • Een filmpje zou het allerfijnste zijn. Film wat er precies misgaat en op welk moment + de gevraagde gegevens hierboven. Lukt het niet de video hier te delen, deel dan een WeTransfer link. 
     

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite!

Reputatie 7
Badge +6

@Cheyenne Het gaat bij mij om een Apple TV 4 (HD), model A1625 (32GB), tvOS 16.5, app-versie 1.5.2. De app crasht als je de zenderlijst opent door rechts op de touchpad te tikken, dan naar rechts gaat en probeert te scrollen. Er komt geen error, maar de app wordt na een paar seconden afgesloten. Het filmpje heb ik naar je ge-DM'd.

Reputatie 7
Badge +5

Geweldig @TMTV! Ik heb het toegevoegd aan het lopende onderzoek. Super bedankt voor de moeite!

Reputatie 1

Ook van mij een voorbeeld. WeTransfer link : Voorbeeld
 

Apple TV, A1842, sinds upgrade naar TV OS 16.5 

je kunt up/down door de lijst scrollen, maar zodra je naar rechts wil dan crasht de app na een paar seconden. 

Reputatie 7
Badge +9

@melze heel erg bedankt voor de moeite. Ik heb het doorgezet naar onze techneuten. To be continued!

 

Reageer