Beantwoord

Apple TV4K TV Anywhere kwaliteit

  • 28 December 2018
  • 10 reacties
  • 2761 Bekeken

Hallo,

Ik denk aan overstappen van Ziggo naar T-Mobile thuis. Ik heb aan elke TV in huis al een Apple TV4/4K en wil eigenlijk geen andere kastjes meer gebruiken.

Hoe is de kwaliteit/bitrate van de Apple TV4K middels de TV Anywhere App op de Apple TV tov de TV kastjes van T-Mobile thuis?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groet,
Rien
icon

Beste antwoord door Sander 2 January 2019, 15:36

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge
Ik gebruik de Apple Tv tv Anywhere App regelmatig. Voral op mijn slaapkamer. Voor gewone Tv is het een prima alternatief. Echter is de beeldverversing laag en zien sportwedstrijden of natuurserie's er matig uit. Het beeld is verder wel HD.

Ook is het zenderaanbod vrij laag er zijn ongeveer 28 zenders beschikbaar!

Dus een volwaardig alternatief is het (nog) niet. Ik verwacht verder dat Ziggo Go ook later dit jaar beschikbaar komt op de Apple Tv. Sorry T-Mobile 😅
Reputatie 7
Hoi @rien23,

Tof dat je aan Thuis denkt als provider! Wat betreft kwaliteit van TV zijn wij de absolute nummer 1. Dit gaat dan over de kwaliteit van de streams van onze TV Box. TV Anywhere is oorspronkelijk gemaakt voor tablet en mobiel. Hier is wel een upgrade voor gemaakt om het via Apple TV4 beschikbaar te maken. De specificaties hiervoor moet ik je schuldig blijven, maar voor de absolute top kwaliteit is de TV Box nodig.
Hoi @rien23,

Tof dat je aan Thuis denkt als provider! Wat betreft kwaliteit van TV zijn wij de absolute nummer 1. Dit gaat dan over de kwaliteit van de streams van onze TV Box. TV Anywhere is oorspronkelijk gemaakt voor tablet en mobiel. Hier is wel een upgrade voor gemaakt om het via Apple TV4 beschikbaar te maken. De specificaties hiervoor moet ik je schuldig blijven, maar voor de absolute top kwaliteit is de TV Box nodig.

Jammer dat jullie geen gebruik maken van de 4K mogelijkheden van de Apple TV. Een Apple TV is natuurlijk bedoeld voor een TV en is geen tablet. Gemiste kans wat mij betreft.

Dan toch maar kijken waar Ziggo mee gaat komen, want een extra kastje aan de TV gaat niet gebeuren.
Reputatie 7
Hallo @rien23,

Dat T Mobile (en andere) aanbieders geen 4k aanbieden komt omdat het signaal niet in 4k geleverd word door de zenders zelf. KPN heeft 1 kanaal die de helft van de tijd ook maar in 1k uitzend. betaal je wel een tientje meer voor.
dat klopt,
Hallo @rien23,

Dat T Mobile (en andere) aanbieders geen 4k aanbieden komt omdat het signaal niet in 4k geleverd word door de zenders zelf. KPN heeft 1 kanaal die de helft van de tijd ook maar in 1k uitzend. betaal je wel een tientje meer voor.


Dat klopt maar de kwaliteit van de TV box is hoger dan van de Apple TV, terwijl de Apple TV wel een hoge kwaliteit ondersteund.
Reputatie 6
Badge
Ja zolang er nog geen 4k content gemaakt wordt of wordt uitgezonden zullen de providers niet snel 4K op wat voor manier gaan ondersteunen.

Terugkijkend. De omschakeling van SD naar HD heeft ook heel wat jaren geduurd. Ook moest er in de beginjaren flink wat extra geld voor worden betaald door de consumenten. Dat zal met 4K wel niet anders zijn!
Reputatie 7
@rien23, als het je om kwaliteit gaat, dan zou ik zeker naar T-Mobile Thuis overstappen. Van alle providers hebben wij de meeste HD kanalen beschikbaar en dus het mooiste beeld.

@stefan.1997, TV Anywhere is een mooi alternatief, maar als je de beste kwaliteit op een TV wilt, maak je natuurlijk gebruik van onze eigen, daarvoor ontwikkelde, TV Box! 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Met de beeldkwaliteit is niks mis mee, kan elke uitdaging met de concurrentie aan.
Waar de box helaas wel ver mee achter blijft bij andere providers zijn de mogelijkheden, kom regelmatig bij mensen welke gebruik maken van Telfort (KPN) via de glasvezel, en ik kan niet anders zeggen dan dat de box van Telfort veel meer mogelijkheden biedt.

Maar ook zaken als terugkijken of begin gemist en ook apps als (Netflix, Youtube enz.) staan op de box op het punt prijs/kwaliteit op gebied zenders en internet blijven ze weer achter.
Reputatie 7
@BeMu, er zijn nog genoeg dingen die verbeterd kunnen worden, dat is zonder meer waar! Stap voor stap worden extra functies en verbeteringen doorgevoerd. Dit zal in de toekomst zeker niet minder worden.
Reputatie 2
Ik denk dat T-Mobile ook hier weer als pionier zichzelf kan positioneren in de markt, door klanten dezelfde hoge kwaliteit te bieden via de Apple TV 4K box, als dat er via de decoder geboden wordt. De Apple TV wordt voorzien van regelmatige updates en biedt ondersteuning voor de beste beeldkwaliteit. Sterker nog, uit een recente test is gebleken dat Netflix de hoogste beeldkwaliteit met de hoogste bitrate biedt enkel op de de Apple TV.

Dit is een kans die T-Mobile zou kunnen benutten!

Reageer