Beantwoord

Aria 610 onthoudt resolutie niet


Hoi!

Ik ben 1 van de gelukkige die een Aria 610 ontvangen heeft bij de bestelling.
Maar ik loop tegen een probleem aan, dat als ik mijn tv en kastje uit zet, de resolutie weer terug gaat naar 576p ipv 1080i.
Dit is heel irritant, en alleen op te lossen door het kastje uit en aan te zetten.

Is dit issue al bekend bij jullie?
Ik heb een Philips 43PUS6401 4k televisie aangesloten met HDMI kabel.
Ik zou graag zien dat ik de 1080i resolutie "vast" kan stellen op de Aria 610.
icon

Beste antwoord door Sander 14 May 2018, 10:41

Bekijk origineel

37 reacties

Hoi Sander,

De resolutie kan de klant niet handmatig instellen. De box bepaald tijdens het opstarten de maximale maximale resolutie van de televisie. Op deze resolutie past de box het signaal aan.

In sommige gevallen loopt deze detectie niet lekker en "vergeet" de box de hogere resolutie van de tv. Opnieuw opstarten zorgt er dan voor dat de juiste resolutie weer verstuurd wordt.
Reputatie 7
Hoi Max,

Ons TV team leest zo af en toe mee in dit topic. Daarom hebben ze afgelopen dinsdag een setting (HDMI modus) aangepast. Kun je mij laten weten of de TV Box nu wel de resolutie van je TV onthoudt?

Fingers crossed! 😉
Reputatie 7
Hi jebo85,

Wat goed om te lezen dat je vanalles probeert om het op te lossen. Hoe ervaar jij de aanpassing van de setting door het TV team? Dit is inderdaad op afstand veranderd. Het kan helpen om de stroom even een minuutje van de Amino af te halen. Let me know!
Reputatie 7
hallo jebo85,

Sommige 4k tvs werken niet goed sommige wel, daarom word een andere stb gestuurd. er zijn momenteel 3 verschillende stbs aria 610 (ondersteund 4k volgens de fabrikant) en de amino deze ondersteund geen 4k. en een met harddisk recorder en ondersteund ook geen 4k maar is 5 euro per maand duurder. en heeft de minste problemen als ik het zo op het forum bekijk.
Reputatie 7
Hi jebo85, oei dat had de collega aan de lijn inderdaad even moeten vermelden! De Entone werkt inderdaad niet goed op een 4K poort. Wat je resolutie betreft lijkt je aansluiting op dit moment niet helemaal optimaal te functioneren. Ik zie namelijk dat de demping (hoe het signaal doorkomt) voor een deel niet in orde is. Ik stuur daarom graag een monteur bij je langs om de aansluiting van de glasvezel te controleren!
Reputatie 7
Hoi Jeroen,

Ik begrijp je gevoel. Ik heb daarom meteen onze technische dienst nogmaals het probleem voorgelegd, met daarbij de uitleg dat de fabrieksresets niet hebben geholpen en het verzoek om Reggefiber aan te sturen. Ik moet de reactie nog afwachten, maar weet dat ik voor je aan het strijden ben!
Reputatie 7
Hallo Max,

Op welk kanaal heb je dit getest ? niet elk kanaal word in HD uitgezonden en zal dan ook niet full HD worden doorgezet.
NPO/RTL/SBS etc
Het kanaal maakt niet uit voor de resolutie die de tv box doorgeeft. Anders zou de resolutie iedere keer dat je van kanaal wisselt veranderen.

Dit lijkt me een probleem in de software/firmware van de Aria. Wellicht iets voor de tv engineers om naar te kijken.
Reputatie 7
Hoi Maxuitutrecht,

Het zou mooi zijn als je niet iedere keer de instellingen hoeft in te stellen. Ik heb meteen de Aria er bijgepakt. Ik kan echter die 1080/576 instelling niet vinden. Ik heb gekeken bij de audio/video instellingen. Je kunt de ratio 4:3 of 16:9 aanpassen of kiezen voor zwarte balken/uitgerekt/opblazen. Deze instellingen onthoudt de box nadat je deze hebt uitgezet. Waar heb je de resolutie kunnen aanpassen?
Reputatie 7
Helder! Bedankt voor de uitleg, jibbewillem. Ik gooi het in de groep.
Ik zie dat ik geen meldingen ontving van de berichten hier, maar alsnog bedankt!

Ik zag dat ik een nieuwe box toegestuurd krijg, is dit een Aria of een ouder type?
Reputatie 7
Hoi Maxuitutrecht,

Het opsturen van een nieuwe TV Box is vanwege een ander issue! Voor de resolutie, wil je nog iets uitproberen?

Sluit de TV en de TV Box af door eerst de TV Box en daarna pas de TV uit te zetten. Onthoudt de TV Box dan de resolutie wel? Kun je dit enkele keren proberen en de uitkomst hier vermelden? Wij konden het hier op een testtoestel niet reproduceren. op deze manier proberen we te achterhalen wat de oorzaak kan zijn. 🙂
Wat is het andere issue dan als ik vragen mag? Verder doet ie het prima! En zal dit morgen testen 🙂
Reputatie 3
Heb je met de Aria 610 een betere TV ervaring dan met de Amino tv boxen?
Reputatie 7
Hi Max,

Dat vertel ik je graag! Ik heb wel jouw toestemming nodig om jouw account in te zien vanwege de nieuwe wetgeving die 25 mei is ingegaan. Dus: mag ik in jouw account kijken om te zien wat het andere issue was? Zodra ik jouw akkoord heb, ga ik direct voor je kijken!
Graag, dus akkoord!
Reputatie 7
Super, bedankt. Een snelle reactie verdient ook een snelle reactie terug! Ik heb daarom direct voor je gekeken. Ik zie dat je contact met ons hebt opgenomen over problemen met Begin Gemist. Onze technische dienst heeft dit onderzocht en kwam tot de conclusie dat een nieuwe TV Box nodig was. Als het goed is heb je hier een mail van ontvangen, klopt dat?
Reputatie 7
Badge +4
Misschien een stomme vraag, maar heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd?
Super, bedankt. Een snelle reactie verdient ook een snelle reactie terug! Ik heb daarom direct voor je gekeken. Ik zie dat je contact met ons hebt opgenomen over problemen met Begin Gemist. Onze technische dienst heeft dit onderzocht en kwam tot de conclusie dat een nieuwe TV Box nodig was. Als het goed is heb je hier een mail van ontvangen, klopt dat?

Ik heb wel een mail ontvangen dat ik een nieuw kastje krijg, maar ik heb nooit problemen gehad met Begin gemist haha.
Maar ik zal het oude kastje weer retour sturen (werkt prima dus), aangezien ik de "nieuwe" al had aangesloten.
@TAVL ja dat heb ik natuurlijk al eens geprobeerd.

Probleem is trouwens met het nieuwe kastje nog steeds aanwezig.
Meerdere HDMI kabels getest, tevens is het me ook opgevallen dat het probleem ook voorkomt wanneer je de tv uitzet maar het kastje niet, als je de tv daarna weer aanzet is het beeld uitgerekt met hele dikke zwarte horizontale balken.
Reputatie 7
Badge +4
Mooi. Dan ligt het daar waarschijnlijk niet aan. Heb je de TV firmware geüpdatet naar de laatste versie?
Reputatie 1
Ik heb gisteren de Entone 610 ontvangen, en ervaar ook bovenstaand probleem (inmiddels al twee keer). Het doet zich ook voor als ik het TV-kastje aan laat staan maar mijn TV naar een andere input zet, en daarna weer terug naar de HDMI input van de Entone. De enige oplossing is inderdaad het kastje uit en weer aan te zetten, maar dat is buitengewoon vervelend.
Reputatie 7
via google zag ik dat meer mensen dit probleem ervaren, ook bij andere providers dus het ligt aan de stb.
TP Vision heeft inmiddels een firmware update uitgebracht die dit probleem moet verhelpen.
Reputatie 1
Ware het niet dat ik een Samsung UHD TV heb en het met de vorige stb (de Entone 510) niet had. Dit is dus in mijn geval echt wel degelijk een issue met de Entone 610.
Same here, ben al een tijd met T-Mobile in gesprek geweest hierover, zelfs een monteur langsgestuurd, maar had geen effect. Ik gebruik de Amino I.c.m mijn LG Oled 4k tv, heb alles gereset, tv , kastjes, kabels vervangen, maar probleem blijft min of meer, Zou een ander kastje echt helpen?

@Sander , is dit op afstand veranderd? Kan ik dit ergens zien in de firmware of in de instellingen van de Amino?

Hoor graag!

Grt

Reageer