Beantwoord

Aria 610 onthoudt resolutie niet


Hoi!

Ik ben 1 van de gelukkige die een Aria 610 ontvangen heeft bij de bestelling.
Maar ik loop tegen een probleem aan, dat als ik mijn tv en kastje uit zet, de resolutie weer terug gaat naar 576p ipv 1080i.
Dit is heel irritant, en alleen op te lossen door het kastje uit en aan te zetten.

Is dit issue al bekend bij jullie?
Ik heb een Philips 43PUS6401 4k televisie aangesloten met HDMI kabel.
Ik zou graag zien dat ik de 1080i resolutie "vast" kan stellen op de Aria 610.
icon

Beste antwoord door Sander 14 May 2018, 10:41

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Hoi Jeroen,

Ik begrijp je gevoel. Ik heb daarom meteen onze technische dienst nogmaals het probleem voorgelegd, met daarbij de uitleg dat de fabrieksresets niet hebben geholpen en het verzoek om Reggefiber aan te sturen. Ik moet de reactie nog afwachten, maar weet dat ik voor je aan het strijden ben!
Hi Jeroen,

Bedankt voor je geduld. Goede vraag! Reggefiber neemt zelf contact met jou op als er een afspraak ingepland kan worden. Ik lees echter dat dit bezoek niet meer doorgaat omdat onze technische dienst nu een goede demping meet. Zij raden aan om een fabrieksreset op de TV en het modem te doen en daarna de verbinding nogmaals te testen. Kun je mij het resultaat melden?



Dat vind ik best wel jammer, want bij het meten met de monteur erbij werd wel degelijk een slechte demping gemeten van -12. Het probleem was een paar dagen weg maar is weer terug. Mij tv heb ik meermaals gereset naar de fabrieksinstellingen, zelfs nadat de tv vanuit LG een update heeft gehad. Mijn modem is ook meermaals gereset en is onlangs zelfs vervangen door de monteur van Guideon. Ik vind het jammer dat Reggefiber hiervoor nu niet meer langskomt, ondanks dat jullie technische dienst andere metingen heeft geregistreerd.

Ik hoop derhalve dan ook dat T-Mobile toch Reggefiber aanstuurt om vanaf hun kant te zien of het probleem verholpen/verbeterd kan worden. Dan is tenminste alles gedaan....

Ik ben er eerlijk gezegd nu wel een beetje klaar mee....

Grt Jeroen
Reputatie 7
Hi Jeroen,

Bedankt voor je geduld. Goede vraag! Reggefiber neemt zelf contact met jou op als er een afspraak ingepland kan worden. Ik lees echter dat dit bezoek niet meer doorgaat omdat onze technische dienst nu een goede demping meet. Zij raden aan om een fabrieksreset op de TV en het modem te doen en daarna de verbinding nogmaals te testen. Kun je mij het resultaat melden?
Goedemorgen allemaal,

Mijn hoop ten spijt. Gisterenavond zette ik mijn tv weer aan, wederom slecht beeld, pixelig, 576i beeldkwaliteit..... Ik weet het niet meer....en ja ik kan mn box wel weer uit en aan zetten, maar dat schiet niet op, ik mag wel wat meer verwachten van T-Mobile en glasvezel combi

Grt Jeroen
Ha Jeroen,

Heel erg bedankt voor je update. Fijn dat je ons op de hoogte houdt van hoe jij jouw verbinding ervaart na de oplossingen die we erop loslaten. We doen er in ieder geval alles aan om je fijn TV te kunnen laten kijken! Ik weet zeker dat het beeld ook scherper zal zijn na het bezoek van Reggefiber. Heb je hier al geluid van gekregen?


Dank je wel Sterre! Bedankt voor uw reactie. Nee heb nog niks gehoord van Reggefiber. Ik hoop dat ze langskomen om e.e.a na te lopen. Moet ik daar zelf een afspraak mee maken of gaat T mobile dit voor mij doen?

Ik hoor het graag!

Grt Jeroen
Reputatie 7
Ha Jeroen,

Heel erg bedankt voor je update. Fijn dat je ons op de hoogte houdt van hoe jij jouw verbinding ervaart na de oplossingen die we erop loslaten. We doen er in ieder geval alles aan om je fijn TV te kunnen laten kijken! Ik weet zeker dat het beeld ook scherper zal zijn na het bezoek van Reggefiber. Heb je hier al geluid van gekregen?
Hi jebo85, oei dat had de collega aan de lijn inderdaad even moeten vermelden! De Entone werkt inderdaad niet goed op een 4K poort. Wat je resolutie betreft lijkt je aansluiting op dit moment niet helemaal optimaal te functioneren. Ik zie namelijk dat de demping (hoe het signaal doorkomt) voor een deel niet in orde is. Ik stuur daarom graag een monteur bij je langs om de aansluiting van de glasvezel te controleren!


Hallo allemaal,

Een update. De Guideon monteur is langsgeweest en heeft het modem vervangen. Vervolgens is door de backoffice de demping gemeten en deze was RX -12, wat ik begrijp is dat ook Reggefiber langs moet komen om te kijken of het signaal nog verbeterd kan worden. De tv gaf weer een goed beeld, echter heb ik wel vaker gezien dat het later weet verslechtert. Ik was dan ook niet al te euforisch naar de monteur toe en heb aangegeven dit te willen aankijken! Hij zou alles noteren en terugkoppelen!

We gaan het weer even afwachten. Ik merkte namelijk de afgelopen dagen ook toen ik bij m'n vriendin was die ADSL heeft bij een andere provider, dat die zoveel scherper beeld heeft, zeker nu met het voetbal op de NOS, dat ik wel degelijk met een minder beeld zit.

Tot zover

Grt Jeroen
Hi jebo85, oei dat had de collega aan de lijn inderdaad even moeten vermelden! De Entone werkt inderdaad niet goed op een 4K poort. Wat je resolutie betreft lijkt je aansluiting op dit moment niet helemaal optimaal te functioneren. Ik zie namelijk dat de demping (hoe het signaal doorkomt) voor een deel niet in orde is. Ik stuur daarom graag een monteur bij je langs om de aansluiting van de glasvezel te controleren!
Hi Brian!,

Helemaal top! Zojuist gebeld met de klantenservice en zij hebben ook een opdracht klaarstaan van Guideon voor een monteur, bedankt voor het oppakken, ik houd jullie hier op het forum op de hoogte!
Reputatie 7
Hi jebo85, oei dat had de collega aan de lijn inderdaad even moeten vermelden! De Entone werkt inderdaad niet goed op een 4K poort. Wat je resolutie betreft lijkt je aansluiting op dit moment niet helemaal optimaal te functioneren. Ik zie namelijk dat de demping (hoe het signaal doorkomt) voor een deel niet in orde is. Ik stuur daarom graag een monteur bij je langs om de aansluiting van de glasvezel te controleren!
Reputatie 2
Ik heb min of meer hetzelfde probleem, zit onderstaand topic:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-resolutie-slechts-576p-304635/index1.html
hallo jebo85,

Sommige 4k tvs werken niet goed sommige wel, daarom word een andere stb gestuurd. er zijn momenteel 3 verschillende stbs aria 610 (ondersteund 4k volgens de fabrikant) en de amino deze ondersteund geen 4k. en een met harddisk recorder en ondersteund ook geen 4k maar is 5 euro per maand duurder. en heeft de minste problemen als ik het zo op het forum bekijk.



Goedenavond,

Probleem speelt nog steeds. Heb de Entone geprobeerd maar deze geeft geen geluid. Die gaat dus weer retour. Mijn Amino weer aangesloten maar probleem met resolutie is nog steeds niet opgelost. Ik zie meerdere gebruikers nieuwe posts plaatsen met dit probleem, dus denk dat veel mensen hier last van hebben....

Wanneer gaat T-Mobile hier serieus naar kijken??
Reputatie 7
hallo jebo85,

Sommige 4k tvs werken niet goed sommige wel, daarom word een andere stb gestuurd. er zijn momenteel 3 verschillende stbs aria 610 (ondersteund 4k volgens de fabrikant) en de amino deze ondersteund geen 4k. en een met harddisk recorder en ondersteund ook geen 4k maar is 5 euro per maand duurder. en heeft de minste problemen als ik het zo op het forum bekijk.
Hi jebo85, is het inmiddels gelukt met de Entone? Laat het zeker even weten!


Goedenavond Brian,

Ten dele is het gelukt. Ik kreeg de Entone toegestuurd, echter had ik helemaal geen geluid. Wederom gebeld met de klantenservice en die kwamen er ook niet uit. Moest alles meerdere malen resetten, maar ook dat hielp niet. Ik heb toen via dit forum vernomen dat de Entone op een 4K tv (waarvan ik vooraf bij de klantenservice heb aangegeven dat ik die heb) niet werkt. Als zij mij dit hadden medegedeeld, had ik uiteraard de Entone niet hoeven te ontvangen.

Ik heb nu mijn "oude" Aria weer aangesloten, heb de 4K modus op de betreffende poort uitgezet, en het werkt nu al beter. Echter heb ik nog steeds bepaalde momenten dat de resolutie te wensen overlaat, en ik de boel weer opnieuw moet opstarten...... Dit is nog steeds erg vervelend.

Bij mijn vorige provider had ik deze problemen helemaal niet, integendeel, daar hoefde ik zelfs niet eens de 4K functie op de HMDI poort uit te zetten?????

Ik hoor nog graag van jullie!
Reputatie 7
Hi jebo85, is het inmiddels gelukt met de Entone? Laat het zeker even weten!
Hi jebo85,

Wat goed om te lezen dat je vanalles probeert om het op te lossen. Hoe ervaar jij de aanpassing van de setting door het TV team? Dit is inderdaad op afstand veranderd. Het kan helpen om de stroom even een minuutje van de Amino af te halen. Let me know!



Goedemorgen Sterre,

Bedankt! Nou het is een heel gedoe want met de Amino kwam ik niet verder. Ik heb van de klantenservice een Entone kastje ontvangen, omdat mogelijk de combinatie tv-amino ervoor zorgde dat de resolutie achterbleef....
Nu ontving ik het Entone kastje gisteren, aangesloten, wat denk je...... GEEN GELUID
😫

Nu even afwachten wat daarmee gaat gebeuren....
Reputatie 7
Hi jebo85,

Wat goed om te lezen dat je vanalles probeert om het op te lossen. Hoe ervaar jij de aanpassing van de setting door het TV team? Dit is inderdaad op afstand veranderd. Het kan helpen om de stroom even een minuutje van de Amino af te halen. Let me know!
Same here, ben al een tijd met T-Mobile in gesprek geweest hierover, zelfs een monteur langsgestuurd, maar had geen effect. Ik gebruik de Amino I.c.m mijn LG Oled 4k tv, heb alles gereset, tv , kastjes, kabels vervangen, maar probleem blijft min of meer, Zou een ander kastje echt helpen?

@Sander , is dit op afstand veranderd? Kan ik dit ergens zien in de firmware of in de instellingen van de Amino?

Hoor graag!

Grt
Reputatie 1
Ware het niet dat ik een Samsung UHD TV heb en het met de vorige stb (de Entone 510) niet had. Dit is dus in mijn geval echt wel degelijk een issue met de Entone 610.
Reputatie 7
via google zag ik dat meer mensen dit probleem ervaren, ook bij andere providers dus het ligt aan de stb.
TP Vision heeft inmiddels een firmware update uitgebracht die dit probleem moet verhelpen.
Reputatie 1
Ik heb gisteren de Entone 610 ontvangen, en ervaar ook bovenstaand probleem (inmiddels al twee keer). Het doet zich ook voor als ik het TV-kastje aan laat staan maar mijn TV naar een andere input zet, en daarna weer terug naar de HDMI input van de Entone. De enige oplossing is inderdaad het kastje uit en weer aan te zetten, maar dat is buitengewoon vervelend.
Reputatie 7
Hoi Max,

Ons TV team leest zo af en toe mee in dit topic. Daarom hebben ze afgelopen dinsdag een setting (HDMI modus) aangepast. Kun je mij laten weten of de TV Box nu wel de resolutie van je TV onthoudt?

Fingers crossed! 😉
Reputatie 7
Badge +4
Mooi. Dan ligt het daar waarschijnlijk niet aan. Heb je de TV firmware geüpdatet naar de laatste versie?
Super, bedankt. Een snelle reactie verdient ook een snelle reactie terug! Ik heb daarom direct voor je gekeken. Ik zie dat je contact met ons hebt opgenomen over problemen met Begin Gemist. Onze technische dienst heeft dit onderzocht en kwam tot de conclusie dat een nieuwe TV Box nodig was. Als het goed is heb je hier een mail van ontvangen, klopt dat?

Ik heb wel een mail ontvangen dat ik een nieuw kastje krijg, maar ik heb nooit problemen gehad met Begin gemist haha.
Maar ik zal het oude kastje weer retour sturen (werkt prima dus), aangezien ik de "nieuwe" al had aangesloten.
@TAVL ja dat heb ik natuurlijk al eens geprobeerd.

Probleem is trouwens met het nieuwe kastje nog steeds aanwezig.
Meerdere HDMI kabels getest, tevens is het me ook opgevallen dat het probleem ook voorkomt wanneer je de tv uitzet maar het kastje niet, als je de tv daarna weer aanzet is het beeld uitgerekt met hele dikke zwarte horizontale balken.
Reputatie 7
Badge +4
Misschien een stomme vraag, maar heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd?
Reputatie 7
Super, bedankt. Een snelle reactie verdient ook een snelle reactie terug! Ik heb daarom direct voor je gekeken. Ik zie dat je contact met ons hebt opgenomen over problemen met Begin Gemist. Onze technische dienst heeft dit onderzocht en kwam tot de conclusie dat een nieuwe TV Box nodig was. Als het goed is heb je hier een mail van ontvangen, klopt dat?

Reageer