Beantwoord

Aria TV Box & Samsung universele afstandsbediening

  • 16 July 2018
  • 10 reacties
  • 13877 Bekeken

Beste forumleden,

Sinds korte tijd ben ik klant van T-Mobile Thuis.

Gisteren probeerde ik mijn Universele Samsung afstandsbediening te koppelen aan de door T-Mobile geleverde Aria TV Box (Amino afstandsbediening werkt niet fijn) tot mijn verbazing is dit niet gelukt. Mijn Sansung tv (55MU7000) is wel bekend met de fabrikant Amino.

Heeft iemand ervaring met het koppelen van universele afstandsbedieningen?

icon

Beste antwoord door brainsie 16 October 2019, 22:22

Bekijk origineel

10 reacties

Het is gelukt! Ik heb de tv box 'Etone' opgegeven as settupbox en dit werkt.
Reputatie 7
Welkom Thuis, Berry_BB!

Wat fijn om te lezen dat het je gelukt is, topper 🙂. En bedankt voor het delen van de oplossing. Daar help je onze Community heel erg mee. Mocht je nog vragen hebben over andere zaken in jouw T-Mobile Thuis abonnement, laat het me dan zeker weten, ik help je graag!
Reputatie 1
Hoi Berry, mag ik vragen hoe jij dit hebt gedaan?
Onze tmobile afstandsbediening werkt verder prima.
Maar ook wij, hebben zo'n Samsung afstandsbediening zoals jij afgebeeld hebt. En als je dan Netflix zit te kijken met de Samsung afstandsbediening en we willen weer Tv gaan kijken, dan kan ik niet zappen met de Samsung afstandsbediening! Dat kon wel bij de vorige provider.
En is het normaal dat je Samsung tv ,de TV box van T Mobile herkent als KPN ? Onze vorige provider was KPN, vandaag de overgang gemaakt naar Tmobile Thuis.. Maar wij zien nog steeds Kon in beeld, als we overschakelen naar de TV Box..

Reputatie 1
Inmiddels gevonden, hoe je , je tv box moet opgeven als settupbox. Mijn Samsung tv , is wel bekend met het merk Amino, maar hij herkent helaas de geleverde Amino Aria TV box niet! ( ik heb zo'n hele kleine tv box , zonder opneem functie! ) dus kan mijn Samsung afstandsbediening van de tv niet koppelen met mijn Tv box van T Mobile.
Inmiddels ook het kopje KPN icoontje verwijderd! Er staat nu gewoon HDMI 1 , omdat de Amino Aria box niet herkend wordt...
Voor de rest bevalt het uitstekend! Snelheid van de internet, afstandsbediening T mobile, functies uitstekend!
Top dit!!! Heb sinds kort een LG OLED en als ik de Etone remote 2 selecteer werkt het als een zonnetje!!

Thanks Berry
Reputatie 1
Top dit!!! Heb sinds kort een LG OLED en als ik de Etone remote 2 selecteer werkt het als een zonnetje!!

Thanks Berry


Hoi Rem, waar kan jij de etone selecteren dan? Bij mijn Samsung Tv, lukt het nog steeds niet. Ik kan alleen Amino selecteren als Settupbox, maar hij herkent het kastje niet van Amino. Ik heb wel mijn t mobile afstandsbediening gekoppeld met de tv, dan kan ik wisselen van source kanaal. Maar mijn Samsung afstandsbediening kan ik niet koppelen met het Amino Aria kastje.
Reputatie 2
Top dit!!! Heb sinds kort een LG OLED en als ik de Etone remote 2 selecteer werkt het als een zonnetje!!

Thanks Berry


Hoi Rem, waar kan jij de etone selecteren dan? Bij mijn Samsung Tv, lukt het nog steeds niet. Ik kan alleen Amino selecteren als Settupbox, maar hij herkent het kastje niet van Amino. Ik heb wel mijn t mobile afstandsbediening gekoppeld met de tv, dan kan ik wisselen van source kanaal. Maar mijn Samsung afstandsbediening kan ik niet koppelen met het Amino Aria kastje.

 

Het is mij ook gelukt, maar dan niet met Etone. Volgensmij moet het Entone zijn.

Ga naar de instellingen van 'Instellen universele afstandsbediening' en volg de stappen tot je een Provider moet ingeven. Voer daar 'Entone' in en probeer het uit. Bij mij deed die het na één keer.

Reputatie 1

@brainsie  bedankt voor je tip! Het is hier nu ook gelukt! Super handig en fijn! 

Ik kon normaal gesproken bij de provider geen Entone vinden of T mobile .

  Heb nu handmatig Entone ingevoerd,  en dan pakt die hem wel! 

Nogmaals bedankt! 

Waar vinden jullie de instelling ' instellen universele afstandsbediening' op de Samsung tv? Ik kan dat nergens vinden 😭.

Bedankt voor de tip!

Reputatie 1

@nijenrode 

Bij mij staat hij onder het kopje Bron/ Bronnen en dan helemaal rechts: Instellen universele afstandsbediening.

Hopelijk heb je er wat aan.. Succes!

Reageer