Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon

  • 4 October 2022
  • 62 reacties
  • 2613 Bekeken

Beste allen, 

Het wordt wel een beetje hopeloos wat mij betreft het beeld en vooral met terugkijken en een live programma even vanaf het begin kijken wanneer je net iets te laat bent, is eigenlijk niet te doen. Het beeld loopt volstrekt niet synchroon met het beeld. 

Het kan wel, want inmiddels kijk ik NPO programma's terug via de NPO app. Daar werkt het wel, dus het kan wel. 

Ik vind dit echt heel erg jammer want ik ben verder enorm blij met T-Mobile, het is niet te duur en ben verder dik tevreden met alle functionaliteiten. In combi met mijn telefoonabonnement een prima deal.

Maarrrrr, ik moet zeggen ik ben wel verder aan het kijken en overweeg om mijn abonnement op te gaan zeggen. Want dit speelt nu al maanden en het wordt niet opgelost en ik heb er ook geen vertrouwen meer in. Ik bedoel dit is niet een klein onhandigheidje dit is echt de meest basis functionaliteit die je van een tv-aanbieder mag verwachten “dat het beeld synchroon loopt met het geluid”. Het voelt nu als in een bioscoop zitten waar het licht niet uit kan, dat is ongeveer het niveau waarop dit zich afspeelt, maar kennelijk heeft het geen prioriteit en zo ja dan snap ik echt niet waarom dit niet kan worden verholpen.

Ik geef het nog een maand, ik heb ook helemaal geen zin om over te stappen, maar als het over een maand nog steeds zo slecht is dan ben ik weg. Sorry T-Mobile, jullie hebben het er zelf naar gemaakt, dit kan echt niet.

Met vriendelijke groet 

Hugo 

icon

Beste antwoord door Boris 5 October 2022, 11:02

Bekijk origineel

62 reacties

Reputatie 7

Hi @HugoCross, dank voor je bericht en duidelijke omschrijving van het probleem. We zijn zeker bekend met het signaal en wil er graag voor zorgen dat we dit direct kunnen doorzetten en kunnen toevoegen aan de algemene onderzoeken die hier voor lopen. Jouw signalement helpt daar enorm bij. Om de juiste informatie te kunnen doorzetten, wil ik je vragen om de volgende punten te beantwoorden. 

  • Ervaar je de op de TV Box of ook op de TV App of TV Anywhere app?
  • Heb je een voorbeeld programma waarbij dit gebeurt? Denk aan zender, programma, tijd en datum

Wil je deze informatie via een privébericht naar mij sturen, samen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan hebben we een volledig pakket aan informatie wat we kunnen gebruiken om dit op te lossen. Alvast heel erg bedankt! 

@HugoCross hoe staat het bij jou met dit probleem?

Ik heb sinds een paar weken T-Mobile en hier hetzelfde drama. Ik kijk gewoon geen tv meer want het is niet te doen. Ik snap werkelijk waar niet waarom dit niet wordt opgelost. Ik geloof er ook niks van dat dit probleem prio heeft…

Reputatie 7

Hi @Annel92, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Op dit moment is dit niet een algemeen probleem dat speelt bij meerdere klanten, dus ik ga je meteen verder helpen om dit individueel op te lossen. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig kijkt, dus daar gaan we dan ook zo snel mogelijk iets aan doen. Ervaar je dit op elke zender of zijn er bepaalde zenders/programma's waar je dit vooral bij opvalt? Ook hoor ik graag van je of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? Wanneer ik jouw verbinding check, dan zie ik de TV Box niet terug in jouw verbinding. Is deze rechtstreeks aangesloten op het modem? Als je tot slot aan kunt geven of je via de TV Box of via de Smart TV App kijkt, dan kan ik met deze informatie verder voor je aan de slag! 🍀

Hallo Lisa, dit is echt bij elke zender. Bij het aanzetten van de box en TV gaat het een paar minuten goed en dan begint het. Soms proberen we alles aan en uit te zetten of van zender te wisselen en dat gaat het weer een paar minuten goed en begint het opnieuw. Op dit moment speelt het sowieso op MTV, die zender staat standaard aan. 

We gebruiken geen externe audio en de TV box is rechtsstreeks aangesloten op het modem. We kijken via de box en niet via de app. 

Reputatie 7

Hi @Annel92, dankjewel voor de aanvulling - helemaal helder zo! Wil je eens het geluid van Dolby Digital naar Stereo veranderen? Dit doe je als volgt: Account > Instellingen > Audio > Codec. Is het hierna verholpen? Zo niet, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Mocht je hiervoor nog een concreet voorbeeld kunnen noemen, naast MTV, dan zou dat super zijn. Dankjewel! 

Al lange tijd bezig geweest in een andere topic, maar die is inmiddels gesloten. Na aanvankelijke verbetering nu weer problemen met de synchronisatie beeld/geluid, vooral bij NPO 2 bij kijken via de TV-app via WiFi. Geluid gewoon via de TV zonder extra boxen. 
Jammer dat T-mobile geen constante kwaliteit kan leveren. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dulkenhek, ik help je hier graag mee!

Kan je een aantal dingen voor mij proberen en beantwoorden om het op te lossen?

  • Verwijder de app en installeer hem opnieuw
  • Kan je Dolby uitzetten? Dit doe je zo: Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec.
  • Heb je een Android Smart TV?

Ik hoor het graag, talk soon!

Beste Tommie,

App opnieuw geïnstalleerd, Dolby uit, geluid staat op gesproken tekst, maar probleem niet opgelost. Beeld loopt achter op geluid. 
TV is een Sony OLED KE-48A9 android. 
Het is een aantal maanden beter geweest, maar nu weer net zo slecht als 1,5 jr geleden. Toen zou T-mobile aan een oplossing werken, maar dus niet. Vanavond ook op NPO 1 (niet zo erg als NPO 2).
In de vorige topic was ik niet de enige met dit probleem. 
Op deze manier is het niet fijn TV-kijken via T-mobile. 
Graag oplossing door T-mobile. Anders moet ik toch maar overwegen om over te stappen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dulkenhek bedankt voor het testen!

Zou je voor mij alleen nog kunnen kijken of het aanpassen van de bitrate gaat helpen? Dit doe je zo:

  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu.
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.

Staat dit al op het hoogst of werkt het nog steeds niet zoals het moet, zet ik het graag door naar onze techneuten. Ik heb alleen nog wat meer informatie nodig om dit zo zorgvuldig mogelijk door te zetten. Alvast bedankt!

  • Wat is de software versie van de tv?
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)
  • Speelt dit op meerdere apparaten of alleen op de tv?

T-mobile app versie 1.3.2121

sony versie 4.2.1

probleem alleen op de tv

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dulkenhek, bedankt voor je snelle reactie!

Zou je alleen nog je klantnummer kunnen toevoegen aan je account? Dit lijkt op ABC12345, dan ga ik dit voor je doorzetten naar onze techneuten. Alvast bedankt!  

XXXX

 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Beste Tommie,

Volgens mij staat mijn klantnummer bij mijn gegevens. 

Reputatie 7
Badge +9

@dulkenhek ik gok dat je het klantnummer verward met het TV-Klantnummer. Als je het klantnummer niet kan vinden kan je mij ook een privébericht sturen met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Dan zet ik het direct door naar onze techneuten!

Reputatie 7
Badge +9

@dulkenhek ik zag je privébericht!

Ik heb het doorgezet naar onze techneuten, zodra er meer informatie is wordt er contact met je opgezocht. Hopelijk kunnen zij dit euvel verhelpen!

Bij mij ook vooral bij opnames grote verschillen tussen beeld en geluid …… slechte synchronisatie dus. Begrijp ik hier dat zoiets individueel moet worden opgelost door de techneuten?
Maw geen structureel of systeem probleem dus?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JanSmallegange, welkom op onze Community!

Omdat er meerdere factoren dit issue kunnen veroorzaken, doen we dit inderdaad individueel. Zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden? Dan kan ik het met zoveel mogelijk informatie doorzetten naar onze techneuten, thanks!

 

  • Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten? Werkt het geluid zonder externe audio apparatuur wel? 
  • Gaat het om live tv, terugkijken, opnames of om alles?
  • Op welke zenders doet dit zich voor?
  • Welke programma's bekeek je toen het gebeurde? (Belangrijk: Graag datum en tijdstip erbij vermelden)

 

Hoi Tommie,

Zou fijn zijn als we zo tot een oplossing zouden komen, want het effect is vaak heel ergerlijk…..
Jouw vragen:

  • Er is geen externe audio apparatuur aangesloten
  • Het treedt eigenlijk bij alle opties wel op, het vaakst bij opnames en terugkijken op gangbare zenders. Het lijkt beter op de minder gangbare zenders…. (waarnaar we eigenlijk nooit kijken….)
  • Was gisterenavond live op NPO2 erg slecht. Opnames zijn vaak onvoorspelbaar op dit gebied , maar NPO2 spande de kroon. Opgenomen films van RTL7, Veronica en Net10 zijn vaak tenenkrommend als er veel dialogen zijn.
    Hebben het idee dat RTL4 altijd wel OK is
  • Gisterenavond om ca 22.30 aantal zenders langsgelopen: 2doc op NPO2 dus erg slecht (live) NPO1 en 3 ietsje vertraagd geluid.

Met name voor een opgenomen film die we tzt kijken is het zo'n tegenvaller als er die vertraging op zit.
TV box herstarten en resetten hele zaakje maakt iha niets uit.

Jan S.

 

Reputatie 7
Badge +9

@JanSmallegange bedankt voor je snelle en duidelijke reactie!

Ik heb het direct doorgezet naar onze techneuten, zij gaan voor je aan de slag. Hopelijk kunnen ze dit snel verhelpen, als er meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen!

Reputatie 3

Ik ben nog maar 1 dag aangesloten, maar heb nu al spijt. Beeld en geluid lopen absoluut niet synchroon. Ik zit nu bv. naar NPO2 te kijken en zie dat het beeld achterloopt bij het geluid.

3 dagen geleden was bij een andere provider de synchronisatie nog perfect, en ook toen was de ethernetkabel rechtstreeks verbonden met modem en (ander) Amino-kastje.

Ik vind dit heel teleurstellend en heb thuis al ruzie omdat door mijn beslissing nu de tv-kwaliteit bagger is.

Trouwens, bij mij staat audio al op stereo en niet op Dolby.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @sandokanhello ,

Gebruik je nog iets van een soundbar?

Op mijn tv is er nog een optie in het menu om een audio vertraging in te stellen. Dat is dan 1 tot 10 ms.

Reputatie 3

Hoi @eric , 

dank voor je bericht.

nee, ik gebruik geen soundbar. Het probleem lijkt minder of niet te spelen bij bv. RTL4, en ook niet bij het gebruik van Plex, dus spelen met de audio timing zou dan verre van ideaal zijn. Op NPO 2 was de lag groot. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @sandokanhello, ik zet dit graag voor je door, zou je een aantal vragen kunnen beantwoorden? Alvast bedankt!

  • Gaat het om live tv, terugkijken, opnames of om alles?
  • Op welke zenders doet dit zich voor?
  • Welke programma's bekeek je toen het gebeurde? (Belangrijk: Graag datum en tijdstip erbij vermelden)

 

 

Reputatie 3

@Tommie 

Het gaat om live TV. Gisteren keek ik Nieuwsuur, dus NPO2, en zo rond 22.00.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @sandokanhello, heel erg bedankt voor de gegevens! Ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes, Ishana

Reageer