Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon

  • 4 October 2022
  • 5 reacties
  • 125 Bekeken

Beste allen, 

Het wordt wel een beetje hopeloos wat mij betreft het beeld en vooral met terugkijken en een live programma even vanaf het begin kijken wanneer je net iets te laat bent, is eigenlijk niet te doen. Het beeld loopt volstrekt niet synchroon met het beeld. 

Het kan wel, want inmiddels kijk ik NPO programma's terug via de NPO app. Daar werkt het wel, dus het kan wel. 

Ik vind dit echt heel erg jammer want ik ben verder enorm blij met T-Mobile, het is niet te duur en ben verder dik tevreden met alle functionaliteiten. In combi met mijn telefoonabonnement een prima deal.

Maarrrrr, ik moet zeggen ik ben wel verder aan het kijken en overweeg om mijn abonnement op te gaan zeggen. Want dit speelt nu al maanden en het wordt niet opgelost en ik heb er ook geen vertrouwen meer in. Ik bedoel dit is niet een klein onhandigheidje dit is echt de meest basis functionaliteit die je van een tv-aanbieder mag verwachten “dat het beeld synchroon loopt met het geluid”. Het voelt nu als in een bioscoop zitten waar het licht niet uit kan, dat is ongeveer het niveau waarop dit zich afspeelt, maar kennelijk heeft het geen prioriteit en zo ja dan snap ik echt niet waarom dit niet kan worden verholpen.

Ik geef het nog een maand, ik heb ook helemaal geen zin om over te stappen, maar als het over een maand nog steeds zo slecht is dan ben ik weg. Sorry T-Mobile, jullie hebben het er zelf naar gemaakt, dit kan echt niet.

Met vriendelijke groet 

Hugo 

icon

Beste antwoord door Boris 5 October 2022, 11:02

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HugoCross, dank voor je bericht en duidelijke omschrijving van het probleem. We zijn zeker bekend met het signaal en wil er graag voor zorgen dat we dit direct kunnen doorzetten en kunnen toevoegen aan de algemene onderzoeken die hier voor lopen. Jouw signalement helpt daar enorm bij. Om de juiste informatie te kunnen doorzetten, wil ik je vragen om de volgende punten te beantwoorden. 

  • Ervaar je de op de TV Box of ook op de TV App of TV Anywhere app?
  • Heb je een voorbeeld programma waarbij dit gebeurt? Denk aan zender, programma, tijd en datum

Wil je deze informatie via een privébericht naar mij sturen, samen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan hebben we een volledig pakket aan informatie wat we kunnen gebruiken om dit op te lossen. Alvast heel erg bedankt! 

@HugoCross hoe staat het bij jou met dit probleem?

Ik heb sinds een paar weken T-Mobile en hier hetzelfde drama. Ik kijk gewoon geen tv meer want het is niet te doen. Ik snap werkelijk waar niet waarom dit niet wordt opgelost. Ik geloof er ook niks van dat dit probleem prio heeft…

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Annel92, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Op dit moment is dit niet een algemeen probleem dat speelt bij meerdere klanten, dus ik ga je meteen verder helpen om dit individueel op te lossen. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig kijkt, dus daar gaan we dan ook zo snel mogelijk iets aan doen. Ervaar je dit op elke zender of zijn er bepaalde zenders/programma's waar je dit vooral bij opvalt? Ook hoor ik graag van je of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? Wanneer ik jouw verbinding check, dan zie ik de TV Box niet terug in jouw verbinding. Is deze rechtstreeks aangesloten op het modem? Als je tot slot aan kunt geven of je via de TV Box of via de Smart TV App kijkt, dan kan ik met deze informatie verder voor je aan de slag! 🍀

Hallo Lisa, dit is echt bij elke zender. Bij het aanzetten van de box en TV gaat het een paar minuten goed en dan begint het. Soms proberen we alles aan en uit te zetten of van zender te wisselen en dat gaat het weer een paar minuten goed en begint het opnieuw. Op dit moment speelt het sowieso op MTV, die zender staat standaard aan. 

We gebruiken geen externe audio en de TV box is rechtsstreeks aangesloten op het modem. We kijken via de box en niet via de app. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Annel92, dankjewel voor de aanvulling - helemaal helder zo! Wil je eens het geluid van Dolby Digital naar Stereo veranderen? Dit doe je als volgt: Account > Instellingen > Audio > Codec. Is het hierna verholpen? Zo niet, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Mocht je hiervoor nog een concreet voorbeeld kunnen noemen, naast MTV, dan zou dat super zijn. Dankjewel! 

Reageer