Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon

  • 4 October 2022
  • 62 reacties
  • 2675 Bekeken

Beste allen, 

Het wordt wel een beetje hopeloos wat mij betreft het beeld en vooral met terugkijken en een live programma even vanaf het begin kijken wanneer je net iets te laat bent, is eigenlijk niet te doen. Het beeld loopt volstrekt niet synchroon met het beeld. 

Het kan wel, want inmiddels kijk ik NPO programma's terug via de NPO app. Daar werkt het wel, dus het kan wel. 

Ik vind dit echt heel erg jammer want ik ben verder enorm blij met T-Mobile, het is niet te duur en ben verder dik tevreden met alle functionaliteiten. In combi met mijn telefoonabonnement een prima deal.

Maarrrrr, ik moet zeggen ik ben wel verder aan het kijken en overweeg om mijn abonnement op te gaan zeggen. Want dit speelt nu al maanden en het wordt niet opgelost en ik heb er ook geen vertrouwen meer in. Ik bedoel dit is niet een klein onhandigheidje dit is echt de meest basis functionaliteit die je van een tv-aanbieder mag verwachten “dat het beeld synchroon loopt met het geluid”. Het voelt nu als in een bioscoop zitten waar het licht niet uit kan, dat is ongeveer het niveau waarop dit zich afspeelt, maar kennelijk heeft het geen prioriteit en zo ja dan snap ik echt niet waarom dit niet kan worden verholpen.

Ik geef het nog een maand, ik heb ook helemaal geen zin om over te stappen, maar als het over een maand nog steeds zo slecht is dan ben ik weg. Sorry T-Mobile, jullie hebben het er zelf naar gemaakt, dit kan echt niet.

Met vriendelijke groet 

Hugo 

icon

Beste antwoord door Boris 5 October 2022, 11:02

Bekijk origineel

62 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @dulkenhek er is eergisteren inderdaad een herstart van de zender gedaan die dit probleem heeft opgelost. Mocht het onverhoopt weer voorkomen of op bijvoorbeeld een andere zender, dan zien we graag nieuwe voorbeelden verschijnen. 

We kijken i.p. elke dag vanaf 18.00 NPO 1 t/m journaal van 20.00, en vaak daarna nog een programma op NPO 1, vaak daarna om 21.30 naar NPO 2 (Nieuwsuur).

Wel opvallend dat gisteren opeens het beeld weer synchroon liep!

Ben benieuwd hoe het vanavond is. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @dulkenhek om het onderzoek goed te kunnen uitvoeren, hebben we echt een specifiek voorbeeld nodig met het exacte tijdstip waarop je tv aan het kijken was en dit probleem voor kwam. Wil je me daarom een specifiek tijdstip doorgeven, welk programma je toen aan het kijken was en op welke zender dit is geweest? Dan zet ik het voor je door! 

Dat heb ik toch al aangegeven: de laatste weken alle programma’s!

Reputatie 7
Badge +8

@Gwenvm Super dank je wel, ik heb het doorgezet! 

@dulkenhek Dus het gaat bij jou voornamelijk om NPO1? Heb je voor mij een specifiek voorbeeld van NPO1? Met programma datum en tijdstip? Dan kan ik dit voorbeeld voor jou ook doorzetten. Laatste weken en alle programma's is te breed. Om het tv-team dit te laten reproduceren hebben we dus echt specifieke voorbeelden nodig. Bedankt!

Laatste weken alle programma’s van NPO1. NPO 2 ook iets, maar minder erg. 

@Demi van Odido Een concreet voorbeeld. Gisteren (10 feb) het 8 uur journaal.

Toen deed het probleem zich voor op NPO 1,2 en 3. Op de commerciële zenders en op Netflix geen enkel probleem op dat moment.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Gwenvm @dulkenhek, we hebben dit probleem in onderzoek maar hebben echt nog specifieke voorbeelden nodig om dit te kunnen oplossen. Zou je een specifiek voorbeeld kunnen geven in plaats van alle zenders globaal? Dus mocht je het weer tegenkomen, deel dan hier de zender, het programma en het tijdstip. Dan kunnen we dit reproduceren. Bedankt!

Helaas is het de laatste tijd weer hopeloos op NPO 1!

Ik heb ook de app opnieuw geïnstalleerd, maar geen verbetering. Het is zo vervelend dat afgelopen 2 jaar dat wij op deze manier tv kijken het eigenlijk nooit goed gegaan is (zie ook eerder is deze topic en eerdere topics). 
De overgang van T-mobile naar Odido heeft ook geen verbetering gegeven!

Hi @Gwenvm, ik wil dit ook graag voor jou doorzetten zodat dit voor je onderzocht kan worden. Zou je hiervoor de volgende vragen willen beantwoorden: 

  • Kijk je voornamelijk via de TV Box of via de Odido TV App? 
  • Mocht je via de app kijken, wil je me dan doorgeven welke versie van de app je gedownload hebt en van welk merk en type tv je gebruik maakt? 
  • Maak je gebruik van externe audio apparatuur zoals bijvoorbeeld een soundbar? 
  • Maakt jouw tv gebruik van Dolby? 
  • Heb je een voorbeeld voor mij van een datum en tijdstip waarop dit probleem voor is gekomen? Wil je hierbij ook vermelden welk programma je toen aan het kijken was en op welke zender dit is geweest? 

Zodra deze informatie binnen is, kan ik het gelijk voor je doorzetten! 

Zowel op box als app is het een probleem.

de app is via Philips oled tv

sonos  arc 

alle varianten met en zonder dolby, in de verschillende HDMI’s etc al getest, helpt niet

gisteren 8 februari op alle NL zenders ‘s middags en ‘s avonds.

Via de app was het een week goed gegaan, maar gisteren niet, toen de box weer aangesloten zelfde probleem. Dialoog synchroniseren gaat tot +5, maar dat was niet genoeg.

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Gwenvm, ik wil dit ook graag voor jou doorzetten zodat dit voor je onderzocht kan worden. Zou je hiervoor de volgende vragen willen beantwoorden: 

  • Kijk je voornamelijk via de TV Box of via de Odido TV App? 
  • Mocht je via de app kijken, wil je me dan doorgeven welke versie van de app je gedownload hebt en van welk merk en type tv je gebruik maakt? 
  • Maak je gebruik van externe audio apparatuur zoals bijvoorbeeld een soundbar? 
  • Maakt jouw tv gebruik van Dolby? 
  • Heb je een voorbeeld voor mij van een datum en tijdstip waarop dit probleem voor is gekomen? Wil je hierbij ook vermelden welk programma je toen aan het kijken was en op welke zender dit is geweest? 

Zodra deze informatie binnen is, kan ik het gelijk voor je doorzetten! 

Hi @hleever, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad bij ons bekend. We gaan het vanmiddag doorzetten naar ons TV-team. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen! Excuses voor het ongemak. 

Ook hier sinds de overstap naar Odido hetzelfde probleem. In wisselende mate, alleen op bepaalde zenders, op alle zenders, via de TV app, maar ook via de box. Echt heel irritant! Vooral omdat het dus al heel lang een probleem is te zien aan de reacties! Dus Tommie van Odido wanneer is ‘zo snel mogelijk’?

Reputatie 7
Badge +9

Let me know when it happends @Eddy2022! Graag exact noteren waar ik om gevraagd hebt, dan kan ik het met zoveel mogelijk info doorzetten. 

Hoi Tommie, Ik kijk voornamelijk via de TV box maar heb het ook weleens gezien via de TV app. Na 1.5 jaar kan ik zeggen dat het random is maar ik meestal niet verder dan kanaal 1-7.  Ik heb het opgegeven om bij te houden wanneer het voorkomt. Het is een algemene opmerking en een constante waarneming. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Eddy2022, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Zou je een aantal vragen willen beantwoorden?

  1. Kijk je via de Smart TV app of via een TV Box/Mediabox?
  2. Op welke zender doet dit zich voor?
  3. Wat is de naam van het programma?
  4. Op welke datum en tijdstip keek je dit programma waar het niet synchroon liep?  

Beantwoord de vragen zorgvuldig, anders kan ik het niet doorzetten. Alvast bedankt!

Ik zit nu ook een 1.5 jaar met het synchronisatie probleem. Ik heb ook geklaagd in het begin en geprobeerd er mee te leven. Ben zelf een data telecom specialist en het feit dat Odido dit steeds probeert op te lossen tussen hun klanten en niet de investering maken voor een deugelijk data netwerk is teleurstellend. Er zijn andere oplossingen om wel goed TV te bekijken via het Odido internet netwerk maar dit zou je niet hoeven te doen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @typewriter, welkom op onze Community!

We horen dit inderdaad van meerdere klanten. Er is inmiddels een onderzoek naar gestart en hopelijk kunnen we dit spoedig oplossen. Kijk je via onze Smart TV app of via een TV Box? 

En nog even dit: als ik NPOplus kijk via de iPhone app en de Chromecast op de TV: geen probleem. Het ligt echt aan de software / streaming van Odido. Doe er wat aan of ik ben weg, en met mij denk ik vele anderen!!

Ik heb dit probleem ook vaak: geluid en beeld niet synchroon. Bij elke zender, zowel bij live kijken, chase-play of opgenomen programma’s. Ook bij commercials! Heel vervelend en eigenlijk onacceptabel. Ik had tot halverwege dit jaar Ziggo: nooit een probleem. Als het niet verbetert, ga ik bij de eerste gelegenheid weer terug naar Ziggo.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @hleever, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad bij ons bekend. We gaan het vanmiddag doorzetten naar ons TV-team. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen! Excuses voor het ongemak. 

Nu 2 maanden Internet en TV van t-Mobile/Odido en ook de ervaring dat geluid en beeld niet gelijk zijn. zeer irritant en absoluut niet binnen de verwachting van zo'n leverancier.

Hiervoor 25 jaar Ziggo gehad zonder problemen (!Echt!)

Ik zie dat het probleem van Synchronisatie al heel lang speelt maar dat er nergens een echte oplossing gegeven wordt.

Ik heb 2 OLED Tv's van LG en beiden hebben het probleem ze spelen beiden via de t-Mobile Beta app.

Daaruit concludeer ik dat het probleem echt in de app van t-mobile zit. Wordt hier echt iets aan gedaan?? 

Hi @JanSmallegange, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat de techneuten de encoder gereboot hebben. Het zou nu opgelost moeten zijn, klopt dat? 

Nou Tommie,

Het is wel iets verbeterd, zo lijkt het, maar absoluut niet weg. Het zijn gewoon steds bepaalde zenders waar het erg scheef loopt (vooral bij terugkijken). Maar andere zenders gaan beter. 
Bij het kijken naar sport heb je er nauwelijks last van……. ;) ……. want geen sprekende mensen in beeld…...

Jan S.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JanSmallegange, ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat de techneuten de encoder gereboot hebben. Het zou nu opgelost moeten zijn, klopt dat? 

@JanSmallegange bedankt voor je snelle en duidelijke reactie!

Ik heb het direct doorgezet naar onze techneuten, zij gaan voor je aan de slag. Hopelijk kunnen ze dit snel verhelpen, als er meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen!

 

Heee Tommie,

kun je ook eens kijken wat de techneuten hebben kunnen doen?
Ik heb in ieder geval niets van ze gehoord of gezien…..
Groet, Jan S.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ronaldc, ik vind het appart dat er geen contact op is genomen.

Onze techneuten hebben een goede stream geconstateerd. Hij zou het goed moeten doen. Ervaar je dit nog steeds? Dan is de vraag van de techneuten om de TV Box goed te testen en specifiek aan te geven om welke zenders het gaat en om welke tijdstip als je dit bekijkt. Zou je toevallig het modem en TV Box kunnen voorzien van een factory reset? Dit doe je zo: 

 

      Reset Zyxel T-54

  • Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  • Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  • Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

      Amino Aria (zonder opnamefunctie)

  • Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Reageer