Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon

  • 4 October 2022
  • 62 reacties
  • 2674 Bekeken

Beste allen, 

Het wordt wel een beetje hopeloos wat mij betreft het beeld en vooral met terugkijken en een live programma even vanaf het begin kijken wanneer je net iets te laat bent, is eigenlijk niet te doen. Het beeld loopt volstrekt niet synchroon met het beeld. 

Het kan wel, want inmiddels kijk ik NPO programma's terug via de NPO app. Daar werkt het wel, dus het kan wel. 

Ik vind dit echt heel erg jammer want ik ben verder enorm blij met T-Mobile, het is niet te duur en ben verder dik tevreden met alle functionaliteiten. In combi met mijn telefoonabonnement een prima deal.

Maarrrrr, ik moet zeggen ik ben wel verder aan het kijken en overweeg om mijn abonnement op te gaan zeggen. Want dit speelt nu al maanden en het wordt niet opgelost en ik heb er ook geen vertrouwen meer in. Ik bedoel dit is niet een klein onhandigheidje dit is echt de meest basis functionaliteit die je van een tv-aanbieder mag verwachten “dat het beeld synchroon loopt met het geluid”. Het voelt nu als in een bioscoop zitten waar het licht niet uit kan, dat is ongeveer het niveau waarop dit zich afspeelt, maar kennelijk heeft het geen prioriteit en zo ja dan snap ik echt niet waarom dit niet kan worden verholpen.

Ik geef het nog een maand, ik heb ook helemaal geen zin om over te stappen, maar als het over een maand nog steeds zo slecht is dan ben ik weg. Sorry T-Mobile, jullie hebben het er zelf naar gemaakt, dit kan echt niet.

Met vriendelijke groet 

Hugo 

icon

Beste antwoord door Boris 5 October 2022, 11:02

Bekijk origineel

62 reacties

Hoi Tommie, Ik kijk voornamelijk via de TV box maar heb het ook weleens gezien via de TV app. Na 1.5 jaar kan ik zeggen dat het random is maar ik meestal niet verder dan kanaal 1-7.  Ik heb het opgegeven om bij te houden wanneer het voorkomt. Het is een algemene opmerking en een constante waarneming. 

Al lange tijd bezig geweest in een andere topic, maar die is inmiddels gesloten. Na aanvankelijke verbetering nu weer problemen met de synchronisatie beeld/geluid, vooral bij NPO 2 bij kijken via de TV-app via WiFi. Geluid gewoon via de TV zonder extra boxen. 
Jammer dat T-mobile geen constante kwaliteit kan leveren. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @ronaldc, ik vind het appart dat er geen contact op is genomen.

Onze techneuten hebben een goede stream geconstateerd. Hij zou het goed moeten doen. Ervaar je dit nog steeds? Dan is de vraag van de techneuten om de TV Box goed te testen en specifiek aan te geven om welke zenders het gaat en om welke tijdstip als je dit bekijkt. Zou je toevallig het modem en TV Box kunnen voorzien van een factory reset? Dit doe je zo: 

 

      Reset Zyxel T-54

  • Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  • Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  • Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

      Amino Aria (zonder opnamefunctie)

  • Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Het begint nu toch wel een vervelende soap te worden. Ik ben al 1,5 jaar bezig met dit probleem. Elke keer moet ik hetzelfde doorgeven. En ik ben blijkbaar niet de enige, zie ook de andere reacties in dit topic. Dit heb ik al zo vaak aangegeven: NPO 2 is het ergste met alle programma’s op alle dagen. NPO 1 ook regelmatig, maar minder erg dan NPO 2. De commerciële soms ook, maar wisselt. 
Als het niet snel verbeterd wordt dan zal ik mijn abonnement moeten opzeggen, want ik wil niet blijven betalen voor niet adequaat TV kunnen kijken. 

Bij mij ook vooral bij opnames grote verschillen tussen beeld en geluid …… slechte synchronisatie dus. Begrijp ik hier dat zoiets individueel moet worden opgelost door de techneuten?
Maw geen structureel of systeem probleem dus?

Ik heb dit probleem ook vaak: geluid en beeld niet synchroon. Bij elke zender, zowel bij live kijken, chase-play of opgenomen programma’s. Ook bij commercials! Heel vervelend en eigenlijk onacceptabel. Ik had tot halverwege dit jaar Ziggo: nooit een probleem. Als het niet verbetert, ga ik bij de eerste gelegenheid weer terug naar Ziggo.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Eddy2022, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Zou je een aantal vragen willen beantwoorden?

  1. Kijk je via de Smart TV app of via een TV Box/Mediabox?
  2. Op welke zender doet dit zich voor?
  3. Wat is de naam van het programma?
  4. Op welke datum en tijdstip keek je dit programma waar het niet synchroon liep?  

Beantwoord de vragen zorgvuldig, anders kan ik het niet doorzetten. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JanSmallegange, welkom op onze Community!

Omdat er meerdere factoren dit issue kunnen veroorzaken, doen we dit inderdaad individueel. Zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden? Dan kan ik het met zoveel mogelijk informatie doorzetten naar onze techneuten, thanks!

 

  • Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten? Werkt het geluid zonder externe audio apparatuur wel? 
  • Gaat het om live tv, terugkijken, opnames of om alles?
  • Op welke zenders doet dit zich voor?
  • Welke programma's bekeek je toen het gebeurde? (Belangrijk: Graag datum en tijdstip erbij vermelden)

 

Reputatie 7
Badge +16

@dulkenhek Er staat een incident open waarin onderzocht wordt hoe we dit kunnen tackelen met de specialisten. Ik heb jouw info toegevoegd aan het uitstaande onderzoek, sorry voor de soms overbodige vragen!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @dulkenhek er is eergisteren inderdaad een herstart van de zender gedaan die dit probleem heeft opgelost. Mocht het onverhoopt weer voorkomen of op bijvoorbeeld een andere zender, dan zien we graag nieuwe voorbeelden verschijnen. 

Hoi Tommie,

Zou fijn zijn als we zo tot een oplossing zouden komen, want het effect is vaak heel ergerlijk…..
Jouw vragen:

  • Er is geen externe audio apparatuur aangesloten
  • Het treedt eigenlijk bij alle opties wel op, het vaakst bij opnames en terugkijken op gangbare zenders. Het lijkt beter op de minder gangbare zenders…. (waarnaar we eigenlijk nooit kijken….)
  • Was gisterenavond live op NPO2 erg slecht. Opnames zijn vaak onvoorspelbaar op dit gebied , maar NPO2 spande de kroon. Opgenomen films van RTL7, Veronica en Net10 zijn vaak tenenkrommend als er veel dialogen zijn.
    Hebben het idee dat RTL4 altijd wel OK is
  • Gisterenavond om ca 22.30 aantal zenders langsgelopen: 2doc op NPO2 dus erg slecht (live) NPO1 en 3 ietsje vertraagd geluid.

Met name voor een opgenomen film die we tzt kijken is het zo'n tegenvaller als er die vertraging op zit.
TV box herstarten en resetten hele zaakje maakt iha niets uit.

Jan S.

 

En nog even dit: als ik NPOplus kijk via de iPhone app en de Chromecast op de TV: geen probleem. Het ligt echt aan de software / streaming van Odido. Doe er wat aan of ik ben weg, en met mij denk ik vele anderen!!

XXXX

 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Reputatie 7
Badge +9

@JanSmallegange bedankt voor je snelle en duidelijke reactie!

Ik heb het direct doorgezet naar onze techneuten, zij gaan voor je aan de slag. Hopelijk kunnen ze dit snel verhelpen, als er meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dulkenhek, ik help je hier graag mee!

Kan je een aantal dingen voor mij proberen en beantwoorden om het op te lossen?

  • Verwijder de app en installeer hem opnieuw
  • Kan je Dolby uitzetten? Dit doe je zo: Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec.
  • Heb je een Android Smart TV?

Ik hoor het graag, talk soon!

Reputatie 7
Badge +8

@Gwenvm Super dank je wel, ik heb het doorgezet! 

@dulkenhek Dus het gaat bij jou voornamelijk om NPO1? Heb je voor mij een specifiek voorbeeld van NPO1? Met programma datum en tijdstip? Dan kan ik dit voorbeeld voor jou ook doorzetten. Laatste weken en alle programma's is te breed. Om het tv-team dit te laten reproduceren hebben we dus echt specifieke voorbeelden nodig. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

@dulkenhek ik zag je privébericht!

Ik heb het doorgezet naar onze techneuten, zodra er meer informatie is wordt er contact met je opgezocht. Hopelijk kunnen zij dit euvel verhelpen!

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Gwenvm, ik wil dit ook graag voor jou doorzetten zodat dit voor je onderzocht kan worden. Zou je hiervoor de volgende vragen willen beantwoorden: 

  • Kijk je voornamelijk via de TV Box of via de Odido TV App? 
  • Mocht je via de app kijken, wil je me dan doorgeven welke versie van de app je gedownload hebt en van welk merk en type tv je gebruik maakt? 
  • Maak je gebruik van externe audio apparatuur zoals bijvoorbeeld een soundbar? 
  • Maakt jouw tv gebruik van Dolby? 
  • Heb je een voorbeeld voor mij van een datum en tijdstip waarop dit probleem voor is gekomen? Wil je hierbij ook vermelden welk programma je toen aan het kijken was en op welke zender dit is geweest? 

Zodra deze informatie binnen is, kan ik het gelijk voor je doorzetten! 

Dat heb ik toch al aangegeven: de laatste weken alle programma’s!

Reputatie 3

Ik ben nog maar 1 dag aangesloten, maar heb nu al spijt. Beeld en geluid lopen absoluut niet synchroon. Ik zit nu bv. naar NPO2 te kijken en zie dat het beeld achterloopt bij het geluid.

3 dagen geleden was bij een andere provider de synchronisatie nog perfect, en ook toen was de ethernetkabel rechtstreeks verbonden met modem en (ander) Amino-kastje.

Ik vind dit heel teleurstellend en heb thuis al ruzie omdat door mijn beslissing nu de tv-kwaliteit bagger is.

Trouwens, bij mij staat audio al op stereo en niet op Dolby.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @sandokanhello ,

Gebruik je nog iets van een soundbar?

Op mijn tv is er nog een optie in het menu om een audio vertraging in te stellen. Dat is dan 1 tot 10 ms.

Hi @Gwenvm, ik wil dit ook graag voor jou doorzetten zodat dit voor je onderzocht kan worden. Zou je hiervoor de volgende vragen willen beantwoorden: 

  • Kijk je voornamelijk via de TV Box of via de Odido TV App? 
  • Mocht je via de app kijken, wil je me dan doorgeven welke versie van de app je gedownload hebt en van welk merk en type tv je gebruik maakt? 
  • Maak je gebruik van externe audio apparatuur zoals bijvoorbeeld een soundbar? 
  • Maakt jouw tv gebruik van Dolby? 
  • Heb je een voorbeeld voor mij van een datum en tijdstip waarop dit probleem voor is gekomen? Wil je hierbij ook vermelden welk programma je toen aan het kijken was en op welke zender dit is geweest? 

Zodra deze informatie binnen is, kan ik het gelijk voor je doorzetten! 

Zowel op box als app is het een probleem.

de app is via Philips oled tv

sonos  arc 

alle varianten met en zonder dolby, in de verschillende HDMI’s etc al getest, helpt niet

gisteren 8 februari op alle NL zenders ‘s middags en ‘s avonds.

Via de app was het een week goed gegaan, maar gisteren niet, toen de box weer aangesloten zelfde probleem. Dialoog synchroniseren gaat tot +5, maar dat was niet genoeg.

 

Beste Tommie,

We hebben je powerflip uitgevoerd. Het geluid loopt dan een tijdje synchroon met het beeld en daarna is het weer verstoord. We hebben dit enkele keren geprobeerd en telkens werkt het na een half uur niet meer. Dit is dus geen oplossing.

Het niet-synchroon lopen komt voor op alle tijdstippen en alle zenders.

Je wilt graag een programma weten waar het optreedt: Eurosport 2 zondag 20.00u en NPO 1 zondag om 20.10u.

Wat is de volgende stap?

Helaas is het de laatste tijd weer hopeloos op NPO 1!

Ik heb ook de app opnieuw geïnstalleerd, maar geen verbetering. Het is zo vervelend dat afgelopen 2 jaar dat wij op deze manier tv kijken het eigenlijk nooit goed gegaan is (zie ook eerder is deze topic en eerdere topics). 
De overgang van T-mobile naar Odido heeft ook geen verbetering gegeven!

Reputatie 3

Hoi @eric , 

dank voor je bericht.

nee, ik gebruik geen soundbar. Het probleem lijkt minder of niet te spelen bij bv. RTL4, en ook niet bij het gebruik van Plex, dus spelen met de audio timing zou dan verre van ideaal zijn. Op NPO 2 was de lag groot. 

Reageer