Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon in TV app (alle zenders)

  • 1 January 2022
  • 112 reacties
  • 2699 Bekeken


Toon eerste reactie

112 reacties

Ja dan nog even ten overvloede. Ik heb hier ook enorm veel last van. Ik gebruik de app, maar mijn buurman, die ik nota bene T-Mobile heb aanbevolen, heeft het boxje en daar is het zowaar nog veel erger. Eigenlijk kun je zeggen dat het gewoon voor geen meter werkt en valt er niet meer op een normale manier naar de content te kijken. 

Voor de app is er wel een trucje wat vaak werkt: even heel kort de terugspoel toets indrukken (minder dan 1 seconde) en dan onmiddellijk weer op play. Hij lijkt dan even te resetten. 

Waneer ik namelijk op terugspoelen druk dan gaat hij daarna veel te snel afspelen en doet het beeld raar. Wanneer je dan het trucje toepast dan doet hij het weer normaal. 

  • voornamelijk bij live programma’s
  • herinstalleren app werkt niet 
  • bandbreedte dik in orde, kan zonder problemen 4k content streamen van Netflix, YouTube etc.. 
  • met de oude settop box geen enkel probleem 

Ik wil niet gelijk gaan zieken, maar dit moet wel worden opgelost. Dit is heel fundamenteel en een mega bug, voor mij zeker een reden om over te stappen naar iets anders. Dit is namelijk niet te doen. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dulkenhek, dankjewel voor het melden! Ik ontvang heel graag nog wat extra voorbeelden van je, zodat ik dit kan doorzetten naar de technische dienst. Kun je aangeven of dit nu ook voor live tv-kijken geldt? Maak je gebruik van externe audio-apparatuur? Daarnaast zou het super fijn zijn als je programma's kunt doorgeven die je keek op NPO 2 of op een andere zender inclusief het datum en het tijdstip waarop je deze issues hebt ervaren. Ik kan je gelukkig al vertellen dat de technische dienst heeft opgemerkt dat enkele klanten dit issue weer ervaren, dus met meerdere voorbeelden komen ze hopelijk zo snel mogelijk tot de oplossing.

Hi @Winters27, heel erg bedankt voor jouw seintje, want de vorige heb ik inderdaad niet doorgekregen! Ik denk dat dit langs elkaar is gelopen, excuses dan ook voor de late reactie. Ik heb direct de vergoeding voor je in orde gemaakt. Je kunt deze checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Klopt het dat jij nog steeds probleemvrij bent sinds de eindfix of zijn de problemen bij jou ook weer begonnen? Ik hoor het graag. 

Beste Lisa,

Inderdaad zijn de filmpjes minder duidelijk dan in werkelijkheid (elke keer als je wilt opnemen verandert het beeld/spreker, dus minder goed te ‘pakken’). Gisterenavond naar Zomergasten gekeken, vanaf het begin al ‘rampzalig’. Het ergste is inderdaad NPO2 (waar we veel naar kijken), eigenlijk alle avonden, soms iets minder, maar dan een avond later weer heel erg. NPO1 gaat goed, de commerciëlen wisselend. We gaan een lijstje bijhouden. 

Hi Lisa,

Jij ook de beste wensen! 

Het maakt niet uit hoe ik het geluid instel. Standaard of Dolby, geen verschil.

Verder heb ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het issue blijft hetzelfde. Het is vooral goed zichtbaar bij de praatprogramma's zoals BEAU op RTL 4.

 

Via de box is het keurig synchroon, maar via de app niet. De app is fijner, want die reageert sneller op zenderwisselingen etc. dan de box. Ook de gids is veel sneller. Dat je de zenders achter het kinderslot niet kunt zien, is voor mij niet zo relevant.

 

Groet,

Jan

 

De software versie kan je vinden door de volgende knoppen in te drukken op de AB:

  • Home 
  • Help 

Dan zie je linksonder op je TV de software versie staan.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Dennislittle, heel goed dat je dit aangeeft! Momenteel staat dit niet meer bekend als een algemeen probleem. Ik vlieg dit dan ook graag individueel met je aan. Goed dat je aangeeft dat het ook zonder de externe audio-apparatuur niet goed werkt. Kun je aangeven op welke zenders/programma's je dit ervaart? Ervaar je dit issue ook op andere apparaten? Ik hoor het graag van je, zodat ik voor je kan aankloppen bij onze technische dienst. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dulkenhek, check - dankjewel hiervoor! Kun je enkel nog laten weten of jullie gebruikmaken van externe audio-apparatuur, zoals bijvoorbeeld een speaker? Dit wil onze IT-afdeling heel graag weten, zodat ze het probleem beter kunnen reproduceren. Dankjewel voor de moeite! 💪

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dulkenhek, dankjewel voor deze vliegensvlugge aanvulling! Helemaal super dat je een lijstje bij gaat houden, dat helpt enorm. Ik zie dit graag tegemoetkomen binnenkort, zodat ik het verder door kan zetten. Heel fijn dat je zo goed meewerkt, topper. 

Hi Lisa,

Ik haak hier graag even aan, aangezien ik hetzelfde probleem ervaar met de app. En niet alleen op de TV (ook Sony), maar ook op mijn mobiel (Oneplus Nord) en de Mobiel van mijn vriendin (Motor G 5G).
Telefonisch al contact gehad met de klantenservice, zij zouden het probleem doorzetten, en herkenden het niet. Zelf nu dit topic gevonden, de aangedragen oplossingen geprobeerd maar helpen helaas niet.
Graag sluit ik me dus aan bij het probleem, temeer omdat mijn settop box ook niet goed werkt en ik nog steeds geen nieuwe heb.

Wat mijn setup betreft, zoals genoemd problemen met 2 mobiele telefoons en de volgende tv:
Sony KD-50X80J

Ik gebruik de standaard afstandsbediening
Het is 70% van de tijd te zien. Nu ook bijvoorbeeld bij beat the champions op RTL4.
Het speelt zich af op meerdere zenders, zo even niet bij de hand welke exact.

Ik hoop dat het goed is dat ik hier even aanhaak omdat het exact hetzelfde probleem betreft.
Hopelijk kunnen we zo sneller aan een oplossing komen.

Groeten,
Yannick

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dulkenhek, wat heerlijk dat je momenteel in het buitenland aan het vertoeven bent! Dan wacht ik nog even rustig af. Veel plezier nog! 

Hi Lisa, ik wacht wel even af. Ben blij dat ik de ontvanger nog steeds heb….. Die zapt wat langzamer, maar het geluid en beeld lopen in ieder geval wel synchroon.

 

Beste Lisa,

Ik heb ook software versie PKG6.5076.0635EUA.

Groet,

E.J.

Beste Lisa, er leek verbetering na eerst de vorige versie van de app te verwijderen en de nieuwe te installeren, naar vaak na langer kijken verloopt het geluid toch iets. Bij RTL is wel de grote afwijking verdwenen. Wel af en toe, en vooral vandaag weer, staan beeld en geluid stil. Dit is heel irritant kijken, vooral ook nu bij de Spelen. Het ligt niet aan de WiFi (het gebeurt zowel als de TV is verbonden met mijn mesh-Wifi netwerk als wanneer de TV verbonden is met het WiFi van de T-mobile modem. Ook bij testen met Speedtest blijkt er voldoende signaal te zijn. Het meest treedt het op bij live kijken of ‘teruggespoeld’ (begin gemist), bij programma terug kijken gaat beter. Bij andere apps (bv Netflix) of casten geen problemen, dus zal het niet aan de TV liggen.

We hadden speciaal een nieuwe smart-TV gekocht en zijn overgestapt naar T- Mobile om draadloos TV te kunnen kijken, maar zijn erg teleurgesteld. 
Ik hoop dat er toch een oplossing komt voor dit probleem (nu ik dit bericht schrijf is het programma zeker 10 - 20 keer ‘gestopt’, heel irritant!

Met vriendelijke groet, 

E.J. 

 

Hoi Lisa,

 

deze heb ik al eerder in dit topic aangegeven. Voorbeelden blijven hetzelfde. Het zijn álle commerciële zenders. Tijdstip: hele avond. 

Goededag, als gebruiker van het eerste uur van de app. Wil ik graag in haken bij dit draadje. 

Op onze sony Ag8 van 2019 onder vinden wij dit probleem geen enkel moment.

Wat ons wel op valt is dat bij het schakelen van zenders een korte tijd de zender versnelt afspeelt qua geluid. Om ervoor te zorgen dat het synchroon loopt met het beeld.

Dit suggereert mij dat de buffering van belang is. Dit is heel beperkt bij een Smart-tv anders dan een tvbox die zijn eigen buffering opbouwt. Vandaar het langzamere zappen.

Onderstaand een tip van mij die kan helpen. Maar dit geeft geen garanties.

Zorg voor een eigen modem/ router (Asus) zoals ik heb. De geleverde router is onstabiel en loopt geregeld vast (voor mij de zyxel)

Instelling kan je ook op dit forum vinden. Poort 300 voor tv bijvoorbeeld. Werkt perfect en eigen beheer. 

Als je dit niet wilt, kan wellicht een geforceerde verbinding via WiFi 5ghz een voordeel opleveren. Dit heeft een hogere bitstream.

Voor een bekabelde verbinding kan dit tevens een probleem zijn met de modem/router of een minder geschikt poort. Er kan werkelijk een verschil zitten tussen poorten 1 en 2 of 3 en 4.

Het tv deel gaat via een andere data stream dan je internet deel.

 

Doe er mee wat je wilt. Het is een suggestie vanuit mijn kant, wat jullie misschien kan helpen. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Winters27, check! Helemaal helder. Merci voor je snelle terugkoppeling. Zodra er nieuws is, dan zijn jullie de eerste die het horen!

Beste Lisa, 

inmiddels ben ik mijn welkomskorting kwijt, maar is de kwaliteit nog steeds niet optimaal. 
Zeker na alle ellende afgelopen halfjaar vind ik dat T-mobile een financieel gebaar moet maken en nog korting moet geven. 

Groet

Nee, wij kijken met de speakers van de tv en draadloos (dat was de reden om voor T-mobile te kiezen, tv staat niet bij een internet-aansluiting). 

Beste Lisa,

Ik lees dat een medeklant is gecompenseerd voor het niet goed werken van de tv-app. Ik heb destijds ook om compensatie gevraagd, maar waar blijft dit?

 

nu is al anderhalve week onze internetverbinding waardeloos en kan ik automatisch dus opnieuw geen normaal tv kijken via de tv-app. Begin echt wel spijt van de overstap naar t-mobile te krijgen. Sinds april jl klant en heb in die tijd nog nooit zoveel storingen gehad!

Reputatie 7
Badge +4

Helemaal helder! Hartstikke bedankt hiervoor @dulkenhek. Ik heb dit meteen doorgespeeld naar mijn collega's. 

Hoi Lisa, ik kan begrijpen dat je bezig bent met “damage control” maar voorbeelden en tijdstippen geven helpen echt niet! Wat ik T-mobile aanraad is om zelf te app te gebruiken. Het is niet zo moeilijk om het probleem te vinden! Als het ons lukt dan lukt het jullie echt wel, Laat je klanten verder met rust en bied ze een alternatief. Open en eerlijkheid is nodig hier zolang jullie het intern nog niet hebben opgelosd! Ga er niet mee adverteren of zet er een schrijven dat het nog kinderziektes heeft! Klanten begrijpen best dat jullie deze app nog niet zolang hebben aangeboden. 

Ik ga me hier ook maar melden, sinds een aantal dagen op alle zenders audio die niet in sync is. Volgens mij is het begonnen na de laatste update van mijn Chromecast met Google tv. 

Het betreft alle zenders en alleen als ik de Android tv app van tmobile gebruik. Als ik de app op mijn iPhone gebruik heb ik dit probleem niet.

Hierbij ook een kort filmpje

 

Video

Hi Bert,

 

Dank voor de tip. Mijn configuratie is nog anders.

Glasvezel → converter → switch (voor het splitsen van tv en internet) → fritzbox 7590 → switch → TV.

M.a.w. de TV wordt via de kabel op het internet aangesloten en voorzien van een 1Gb data verbinding. Dat zou snel genoeg moeten zijn :-) 

Het probleem doet zich alleen voor bij het afspelen via de t-mobile app op de TV. Streamen van Netflix of vanaf mijn NAS is geen enkel probleem. Beeld en geluid lopen dan wel synchroon. Lijkt me dan toch dat dit veroorzaakt wordt door de T-mobile TV app en niet door de TV. Wel vreemd dat het op jouw TV wel goed werkt.

Evengoed bedankt voor de tip.

 

 

Reageer