Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon in TV app (alle zenders)

  • 1 January 2022
  • 112 reacties
  • 2699 Bekeken


Toon eerste reactie

112 reacties

Goedemorgen,

 

mijn intentie was om een topic te openen met hetzelfde probleem, maar zag dat er al een topic was. Het is een wat ouder topic, maar ik vraag me af of de geboden oplossing inmiddels het probleem heet ft opgelost? 
 

Ik ervaar namelijk hetzelfde probleem: beeld en geluid lopen niet synchroon. Dit is voornamelijk met praatprogramma’s en live-tv. 

ik heb tussen de reacties gelezen over verbindingen en dergelijke, maar om eerlijk te zijn snap ik daar geen snars van 🫣

Wij hebben overigens ooo de Sony tv die de auteur heeft. De afstandsbediening hoort bij de tv. 
 

groetjes Nicolien

Tot nu toe nog steeds geen stabiliteit wat betreft het synchroon lopen van beeld en geluid. Soms gaat het goed, soms loopt het nog steeds uit elkaar. Wanneer krijgen we eindelijk een definitieve oplossing? Anders wil ik korting op mijn abonnement wegens wanprestatie. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @marcgweg, super dat je dit heldere voorbeeld kon doorzetten! Is het je toevallig gelukt om de antwoorden op de eerder gestelde vragen uit te pluizen? Ik dien namelijk graag een verzoek voor je in bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk te laten verhelpen. Lijkt het zich nog steeds vooral op NPO voor te doen of ben je ook andere voorbeelden op andere zenders tegengekomen? Merci voor de moeite.

Hi @Devz, heel goed dat je dit doorgeeft! Ik wil jouw voorbeelden en gegevens zo snel mogelijk doorzetten naar onze technische dienst, maar ik zie achter de schermen aan de hand van jouw e-mailadres dat je geen tv bij ons afneemt. Klopt dat? Dan zou je namelijk geen gebruik kunnen maken van de Smart TV App. Ik hoor het graag van je! 

Hi @Dennislittle, super dat je dit kon aanvullen - thanks! Ik heb het onderzoek geopend en hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Als je nog andere heldere voorbeelden tegenkomt, voel je dan vooral vrij om die door te zetten. Dan stuur ik die direct door naar mijn collega's. Ik ga het onderzoek goed in de gaten houden en hoop je snel te kunnen verblijden met de uitkomst. 

Hi allemaal, inmiddels is het issue met het beeld en geluid dat niet synchroon loopt op de commerciële zenders als een algemeen probleem gesignaleerd door onze technische dienst! Dus niet alleen jullie hebben hier last van. Het is nog steeds volop in onderzoek. Zodra ik een update met jullie kan delen over de oplossing, dan deel ik die hier meteen. Excuses dat dit al enige tijd loopt! 

Is er dan een compensatie mogelijk? Wij hebben namelijk geen tv-box en er is geen andere mogelijkheid om tv te kijken. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal,

Het issue is nog steeds in ondezoek, maar ik kan een tijdelijke workaround met jullie delen: TV App geluid niet synchroon - work around | T-Mobile Community. Ik hoop dat dit ook bij jullie werkt. Alle credits aan user @RobbieJes: topper! Hopelijk komt de technische dienst snel met de eindfix.

Hi @Nielski, ik ben volledig met je eens dat dit zo snel mogelijk permanent verholpen moet worden! Merci dat je hier zelf ook een tip deelt die anderen ook kan helpen. Hopelijk werkt de bovenstaande workaround ook bij jou. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dulkenhek, heel goed dat je dit zo helder aangeeft! Excuses voor de latere reactie, ik zie dat de eerdere reacties tussen wal en schip zijn beland. Ik heb hiervoor direct één van mijn collega's van de technische dienst weer aan zijn mouw getrokken en een nieuw verzoek ingeschoten, want dit dient structureel te worden opgelost. Ik hoop echt dat ik zo snel mogelijk jullie teleurstelling weg kan nemen, want jij hoort juist met plezier de App te gebruiken. Ik ga dit de komende tijd weer voor je in de gaten houden en blijf je hier van updates voorzien. Als jij nog extra voorbeelden hebt van programma's inclusief de tijdstippen, dan voeg ik die graag toe aan het onderzoek. Ik ga mijn uiterste best doen om snel een update hierover binnen te krijgen, zodat we dit voor eens en altijd kunnen oplossen! 

Hi @GroenewoldJan, merci dat jij dit laat weten! Allereerst wil ik je laten weten dat ik jou graag via deze weg verder help, zodat je ook niet hoeft te bellen. Ook bij jou heb ik per direct weer via een nieuw verzoek laten weten aan de technische dienst dat dit issue nog steeds speelt. Ik blijf dit goed in de gaten houden, zodat ik alle updates kan delen. Dit moet zo snel mogelijk definitief worden opgelost, dus ik ben blij dat jij weer aan de bel hebt getrokken. Heb jij nog wat voorbeelden van programma's voor mij en tijdstippen waarop jij dit keek? Dat kan de technische dienst erg helpen bij het onderzoek! 

Hi @Eddy2022, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Ik ben het helemaal met je eens dat hier een oplossing voor moet komen, alleen helpen bepaalde voorbeelden de technische dienst heel erg om dit te verhelpen. Klopt het dat jij exact hetzelfde issu ervaart en dat het beeld en geluid niet synchroon loopt in de T-Mobile TV App? Als jij mij nog kan voorzien van voorbeelden van programma's inclusief de tijdstippen/datums dan zet ik dit ook gelijk door naar de technische dienst. Ik wil dat er zo snel mogelijk een oplossing voor dit probleem komt, dus ik hoor het graag van je! 

 

 

Ik ervaar ook dit probleem ( al vanaf het begin) en ben niet de enige. Ik vind het ronduit belachelijk dat een workaround via settings tv moet instellen om zoiets standaards als geluid gelijk met beeld te laten verlopen te corrigeren….   als ik in deze community rond kijk zie ik dat dit ook al MAANDEN door andere gebruikers wordt aangekaart en er maar geen verbetering in komt. Ook beeldkwaliteit met snelle beelden ( vnmlk voetbal)  is ondoenlijk om te kijken via de TV anywhere app op TV.  ( ook al MAANDEN bekend) 

 

daar moet je blijkbaar de resolutie terugzetten naar 800x600 om nog een beetje rustig beeld te krijgen……. ik ben dik tevreden over de glasverbinding en internet stabiliteit maar de decoders en TV anywhere app zijn echt verschrikkelijk.. Overal lees ik bij alle bekende problemen : de technische dienst komt snel met een fix of kijkt er naar, maar ik heb het idee dat T Mobile helemaal geen technische dienst heeft want er wordt helemaal niets gefixt….  nog 5 maanden dan ben ik van mijn contract af,…..

Probleem nog steeds niet opgelost. Net naar Eurosport gekeken, interview en pratende commentatoren volledig asynchroon!

Ook de andere commerciële nog steeds niet goed. 
Ik hoop ook dat de welkomskorting nog verlengd wordt, want we hebben nog steeds geen waar voor ons geld. 
 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @GroenewoldJan en @dulkenhek, zoals jullie weten heb ik het onderzoek in de gaten gehouden! Ik heb de volgende uitkomst gekregen die ik graag met jullie deel. Er komt een nieuwe update aan voor de T-Mobile TV App op Android. Mijn collega's van de technische dienst willen dan ook afwachten of deze update ervoor zorgt dat jullie van deze problemen af zijn. Uiterlijk volgende week maandag is de update voor iedereen beschikbaar. Willen jullie mij die dag een seintje geven of de issues hiermee verholpen zijn? Ik hoop het! 😁

Reputatie 7
Badge +4

Hi @GroenewoldJan, merci voor jouw begrip! Super dat je deze tijd met de TV Box kunt overbruggen. 

Hi @Bertje36, top dat jij hier jouw reactie hebt geplaatst en deze tip met ons wilt delen! Fijn om te lezen dat de App bij jullie werkt zonder problemen. Ik zou alleen ook nog graag zien dat het issue dat jij omschrijft tijdens het zappen snel verdwijnt. Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Maak je daarnaast ook gebruik van externe audio apparatuur? Ik hoor het graag, zodat ik je hier nog bij kan helpen! 

Hi @Winters27, hartstikke goed dat jij je in dit topic meldt! Onze IT-afdeling is ontzettend druk bezig om dit issue op te lossen. Ook jouw gegevens voeg ik hier graag aan toe. Maak je toevallig gebruik van externe audio apparatuur? Ik geef je graag meer duidelijkheid, dus laat het gerust weten als er nog iets onduidelijk voor je is. Zou je nog kunnen aangeven welke praatprogramma's dit betreft en op welke zender? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Dennislittle, dankjewel voor de aanvulling en excuses voor de late reactie! Ik ga voor je aankloppen bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk op te pakken. Kun je hiervoor terugkomen op de onderstaande vragen? 

  • Welke afstandsbediening heb je? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd? 
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? 

Dankjewel voor de moeite. We gaan dit fixen! 💪

Hi @SvenSt, heel goed dat je dit laat weten! Maak jij ook gebruik van externe audio-apparatuur? Zo ja, werkt het wel zonder problemen wanneer je deze apparatuur loskoppelt? Ik hoor het graag van je, zodat ik hier achteraan kan gaan. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Dennislittle, ik hoop dat je een fijne week hebt tot nu toe! Graag wil ik bij je checken of je merkt dat de problemen de afgelopen dagen nog steeds zijn afgenomen? Mijn collega’s van de technische dienst zijn hier ook erg nieuwsgierig naar. Laat je dit aan ons weten als je hier tijd voor hebt? Merci! 😊

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Winters27, ik zou me graag willen mengen in dit onderzoek en deze conversatie, maar omdat Lisa hier al zolang mee bezig is, besteed ik dat graag aan haar expertise uit. Ze is er morgen weer. Ik zal haar een seintje geven! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @GroenewoldJan, merci voor deze terugkoppeling! Fijn dat je gelijk aan de slag bent gegaan met de stappen, al had ik natuurlijk gehoopt dat dit het probleem zou oplossen. Ik heb nog één laatste troef in handen, voordat ik een verzoek indien bij onze technische dienst. Zou je de volgende handeling kunnen uitvoeren om de bitrate aan te passen:

  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit
  3. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt, zou het opgelost moeten zijn. Maar als het beeld stilstaat, dan is er waarschijnlijk een bandbreedte probleem.

Als dit het issue ook niet oplost, wil ik alvast de volgende informatie bij je opvragen zodat ik een verzoek kan inschieten:

  • Welk type tv gebruik je?
  • Welke afstandsbediening gebruik je?
  • Kan je de datum en tijd noteren van de issues die je bij BEAU ervaarde?
  • Heb je naast BEAU nog meer voorbeelden waar dit zich vooral afspeelt?

Dankjewel alvast! 😁

Reputatie 7
Badge +4

Hi @GroenewoldJan, top dat je dit aan mij hebt laten weten! Ik heb een verzoek voor je ingediend bij de technische dienst om hier een oplossing voor te vinden. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek succesvol is afgerond. Ik houd dit voor je in de smiezen en meld het aan je, zodra ik een update terugzie achter de schermen. Hopelijk kan ik je snel verblijden met goed nieuws! 💪

Hi @yannickenemma, top dat je in dit topic ook jouw bevindingen hebt gedeeld! Zojuist heb ik je in het onderstaande topic van een reactie voorzien. Spreek ik je daar verder? Dan houden we de communicatie mooi op één en dezelfde plek! 😊

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Winters27, hele terechte opmerking van je! Dit is zeker mogelijk en daar ga ik ook graag mee aan de slag, zodra het issue is opgelost. De komende dagen blijf ik het onderzoek dan ook goed volgen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Nielski, merci voor de melding! Er zijn inmiddels gelukkig genoeg voorbeelden verzameld. Ik hoop dat ik snel de oplossing hier kan delen. Excuses voor het ongemak. Ik houd jullie op de hoogte! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dulkenhek, heel goed dat je dit meteen aangeeft! Ik baal er ontzettend van dat je opnieuw last hebt van dit issue. Gelukkig kan ik wel aangeven dat de final fix deze vrijdag plaatsvindt. Vorige week verdween het probleem door een tijdelijke workaround/fix en stond de definitieve voor deze week op de planning. Toch heb ik zojuist doorgezet naar mijn collega's dat jij weer problemen ervaart, met de vraag of het klopt dat een enkeling nog problemen kan ervaren tot de eindfix is uitgevoerd. Excuses voor het ongemak. Ik hoop echt dat je na deze week voor eens en altijd van dit probleem af bent! 

Weer hopeloos dit weekend. Vooral NPO 2, zowel bij gewoon kijken als terug (begin gemist). Ook NPO 1 niet volledig synchroon. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @marcgweg, helemaal perfect - dankjewel! Ik heb het onderzoek ingediend en hier heb je ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. Zelf houd ik dit de komende tijd goed in de gaten. Ik wil ook graag aan jou @Dennislittle en @SvenSt vragen of jullie een verbetering hebben opgemerkt na 18 november. Mijn collega's hebben aangegeven dat er op die dag een aanpassing is verricht achter de schermen die dit issue aan zou moeten pakken. Merken jullie dat de problemen met het beeld en geluid dat niet synchroon loopt sindsdien zijn afgenomen? 🤞

Vanavond weer hopeloos, bij Op1 en ook RTL4. Geluid niet synchroon en zeer regelmatig haperen van de uitzending. Zeer irritant!

Ook bij ons treedt op alle zenders het probleem op van niet synchroon zijn van geluid en beeld.

we hebben een Samsung neo qled tv van 4k. We gebruiken de t-mobile tv app gekoppeld aan WiFi. We gebruiken de standaard afstandsbediening van de tv. 

Hi @Dennislittle, dankjewel voor de aanvulling en excuses voor de late reactie! Ik ga voor je aankloppen bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk op te pakken. Kun je hiervoor terugkomen op de onderstaande vragen? 

  • Welke afstandsbediening heb je? 
    sony rmf-tx8000u
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
    android tv 10 
  • Wat is de software versie? 
    Bravia_vh21_eu-user 10 QTG3.200305.006.S164659281 release-keys
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd? versie 1.3.1567
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? 
    Sinds het begin dat ik de tv heb. Maand of 3.

Dankjewel voor de moeite. We gaan dit fixen! 💪

Hi @SvenSt, heel goed dat je dit laat weten! Maak jij ook gebruik van externe audio-apparatuur? Zo ja, werkt het wel zonder problemen wanneer je deze apparatuur loskoppelt? Ik hoor het graag van je, zodat ik hier achteraan kan gaan. 

Samsung qe55qn92bat 

Samsung besturingssysteem 

Versie: V600R019RC 10LNLD08-Samsung-20211029-0491

Samsung TV versie: 1310

Sinds 2 weken nu.

 

Gaat om TV bij mn ouders(70+ dus regel de zaken)

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dulkenhek, ontzettend goed dat je deze voorbeelden doorgeeft! Ik heb dit direct aan het onderzoek toegevoegd, want ik kan me volkomen voorstellen dat dit niet prettig kijkt. Vandaag bij een tv meeting ga ik navragen wat de status is van dit issue, want ik wil jullie graag meer duidelijkheid meegeven. Ik houd jullie op de hoogte!

Hi Lisa,

voorbeelden van programma’s zijn: BEAU of Jinek. Dus wanneer het Live televisie is en dan met name ‘s avonds. Qua zenders maakt dit niet uit. Wij kijken vooral de commerciële zenders. Van de praatprogramma’s op de NPO weet ik dat niet. 
 

wij maken gebruik van een soundbar. Zonder Soundbar is het geluid veel te vlak. Dit ligt aan de tv. 

Reageer