Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon in TV app (alle zenders)


Hi,

 

Ik heb een Sony ke-48a9 tv, voorzien van Google TV. De TV hangt bekabeld aan het thuisnetwerk. Alles werkt prima op de TV met uitzondering van de TV App van T-mobile. Op zich ben ik blij met de app. Het zappen tussen zenders gaat veel sneller dan de Entone box. Maar…. het beeld en het geluid lopen niet gelijk in de TV App, waardoor je eerst de stem hoort en daarna de monden ziet bewegen.

 

Via de Entone en Aria boxen heb ik dat probleem niet. Ook de de andere apps, zoals bijvoorbeeld Netflix werken prima. Het issue doet zich alleen voor bij de T-Mobile TV App. 

 

Iemand een oplossing? Als ik afscheid wil nemen van de TV box, moet het beeld en geluid natuurlijk wel synchroon lopen.

 

Ik hoor het graag.

 

Jan

icon

Beste antwoord door Lisa 3 January 2022, 10:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

128 reacties

Ja dan nog even ten overvloede. Ik heb hier ook enorm veel last van. Ik gebruik de app, maar mijn buurman, die ik nota bene T-Mobile heb aanbevolen, heeft het boxje en daar is het zowaar nog veel erger. Eigenlijk kun je zeggen dat het gewoon voor geen meter werkt en valt er niet meer op een normale manier naar de content te kijken. 

Voor de app is er wel een trucje wat vaak werkt: even heel kort de terugspoel toets indrukken (minder dan 1 seconde) en dan onmiddellijk weer op play. Hij lijkt dan even te resetten. 

Waneer ik namelijk op terugspoelen druk dan gaat hij daarna veel te snel afspelen en doet het beeld raar. Wanneer je dan het trucje toepast dan doet hij het weer normaal. 

  • voornamelijk bij live programma’s
  • herinstalleren app werkt niet 
  • bandbreedte dik in orde, kan zonder problemen 4k content streamen van Netflix, YouTube etc.. 
  • met de oude settop box geen enkel probleem 

Ik wil niet gelijk gaan zieken, maar dit moet wel worden opgelost. Dit is heel fundamenteel en een mega bug, voor mij zeker een reden om over te stappen naar iets anders. Dit is namelijk niet te doen. 

Reputatie 7

Hi allemaal,

Het issue is nog steeds in ondezoek, maar ik kan een tijdelijke workaround met jullie delen: TV App geluid niet synchroon - work around | T-Mobile Community. Ik hoop dat dit ook bij jullie werkt. Alle credits aan user @RobbieJes: topper! Hopelijk komt de technische dienst snel met de eindfix.

Hi @Nielski, ik ben volledig met je eens dat dit zo snel mogelijk permanent verholpen moet worden! Merci dat je hier zelf ook een tip deelt die anderen ook kan helpen. Hopelijk werkt de bovenstaande workaround ook bij jou. Excuses voor het ongemak!

Ik ervaar ook dit probleem ( al vanaf het begin) en ben niet de enige. Ik vind het ronduit belachelijk dat een workaround via settings tv moet instellen om zoiets standaards als geluid gelijk met beeld te laten verlopen te corrigeren….   als ik in deze community rond kijk zie ik dat dit ook al MAANDEN door andere gebruikers wordt aangekaart en er maar geen verbetering in komt. Ook beeldkwaliteit met snelle beelden ( vnmlk voetbal)  is ondoenlijk om te kijken via de TV anywhere app op TV.  ( ook al MAANDEN bekend) 

 

daar moet je blijkbaar de resolutie terugzetten naar 800x600 om nog een beetje rustig beeld te krijgen……. ik ben dik tevreden over de glasverbinding en internet stabiliteit maar de decoders en TV anywhere app zijn echt verschrikkelijk.. Overal lees ik bij alle bekende problemen : de technische dienst komt snel met een fix of kijkt er naar, maar ik heb het idee dat T Mobile helemaal geen technische dienst heeft want er wordt helemaal niets gefixt….  nog 5 maanden dan ben ik van mijn contract af,…..

Reputatie 7

Hi @Harold69, ik kan me jouw gevoel zeker voorstellen! Merci dat je hier jouw bevindingen deelt. De workaround omtrent het synchronisatie probleem is enkel tijdelijk en wilde ik graag delen, zodat jullie hopelijk zo min mogelijk hinder ervaren totdat het issue structureel is opgelost. Onze technische dienst baalt er ook van dat de oplossing al enige tijd op zich laat wachten. Nogmaals excuses voor het ongemak. 

Wat betreft de kwaliteit in de Smart TV App: hier heb ik voor het weekend een statement voor afgegeven. Dit wordt meegenomen in ons algemene verbetertraject, dus hier wordt aan gewerkt! 💪

Reputatie 1

Hi @Lisa 

we zijn nu al een tijd verder en het probleem lijkt zich te verspreiden. Wanneer we ‘Begin gemist’ gebruiken, gaat het geluid veel (!) sneller dan het beeld. 
 

ik heb wat teruggelezen, maar het probleem lijkt nog steedsniet opgelost. Ik wil nu toch wel graag een oplossing. Kunnen we (tijdelijk) een tv-box krijgen? Deze hebben we namelijk niet en we zijn dus afhankelijk van de app. Nog steeds is het op de commerciële zenders en het is nu echt bloedirritant. 

Reputatie 7

Hi @Winters27, heel goed dat je dit hier aanvult! Ik ben het volledig me je eens dat dit zo snel mogelijk opgelost dient te worden. Onze technische dienst heeft aangegeven dat het probleem moeilijk te reproduceren is voor de leverancier en of wij meer voorbeelden kunnen verzamelen. Zou je van zowel Begin Gemist als live tv nog wat voorbeelden kunnen doorzetten van zenders/programma's en tijdstippen/datums? Dat zou enorm helpen. 

Als het probleem zou zijn opgelost met een TV Box, dan zou ik die met alle liefde jouw kant op sturen. Echter speelt dit algemene probleem zich af in zowel de App als op de TV Box. Nogmaals excuses dat dit al enige tijd speelt. Ik hoop dat je enkele voorbeelden door kan zetten, zodat ik die direct door kan spelen. Merci! 

Reputatie 1

Hoi Lisa,

 

deze heb ik al eerder in dit topic aangegeven. Voorbeelden blijven hetzelfde. Het zijn álle commerciële zenders. Tijdstip: hele avond. 

Reputatie 7

Hi @Winters27, check! Helemaal helder. Merci voor je snelle terugkoppeling. Zodra er nieuws is, dan zijn jullie de eerste die het horen!

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb heel goed nieuws zo voor het weekend! Mijn collega's hebben aangegeven dat vannacht de eindfix is doorgevoerd voor het niet synchroon lopen van het beeld en geluid. Dit geldt voor alle zenders, dus ik hoor graag of jullie nu probleemvrij zijn. Kunnen jullie dit bij mij aangeven? 🎈

Probleem nog steeds niet opgelost. Net naar Eurosport gekeken, interview en pratende commentatoren volledig asynchroon!

Ook de andere commerciële nog steeds niet goed. 
Ik hoop ook dat de welkomskorting nog verlengd wordt, want we hebben nog steeds geen waar voor ons geld. 
 

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, heel goed dat je dit meteen aangeeft! Ik baal er ontzettend van dat je opnieuw last hebt van dit issue. Gelukkig kan ik wel aangeven dat de final fix deze vrijdag plaatsvindt. Vorige week verdween het probleem door een tijdelijke workaround/fix en stond de definitieve voor deze week op de planning. Toch heb ik zojuist doorgezet naar mijn collega's dat jij weer problemen ervaart, met de vraag of het klopt dat een enkeling nog problemen kan ervaren tot de eindfix is uitgevoerd. Excuses voor het ongemak. Ik hoop echt dat je na deze week voor eens en altijd van dit probleem af bent! 

Beste Lisa, 

inmiddels ben ik mijn welkomskorting kwijt, maar is de kwaliteit nog steeds niet optimaal. 
Zeker na alle ellende afgelopen halfjaar vind ik dat T-mobile een financieel gebaar moet maken en nog korting moet geven. 

Groet

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, merci dat je dit laat weten! Ben je inmiddels van het synchronsatie issue af? Als je daarnaast kan omschrijven hoe de kwaliteit er bij jou momenteel uitziet, dan kan ik jou helpen om dit te verbeteren. Ik vind jouw opmerking over een vergoeding compleet terecht en heb zojuist dan ook een compensatie voor jou in orde gemaakt. Dit kun je terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Mocht er nog iets zijn dat ik voor je kan betekenen, dan hoor ik dat heel graag van je. 

Beste Lisa, 

Bedankt voor de compensatie, hoe kom je op dat (gekke) bedrag?

Helaas is de synchronisatie nog steeds niet optimaal. NPO 1 doet het goed, NPO 2 is beter, maar nog niet 100%. Ook de commerciële zenders nog niet vloeiend, maar niet meer zo erg als het in het begin was.

Vriendelijke groet

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, heel graag gedaan! Ik heb voor vier volle maanden de tv-abonnementskosten vergoed. 

Jeetje, wat gek dat het synchronisatie probleem toch blijft aanhouden bij jou. Heel goed dat je dit meldt. Ik ben al heel blij dat je aangeeft dat het een stuk minder erg is, maar ik wil dat jij compleet van dit probleem af bent. Hier gaan we dan ook iets aan doen. Zou je in de gelegenheid zijn om een video te maken van bijvoorbeeld NPO 2 als dit euvel zich voordoet of één van de commerciële zenders en dit hier via een WeTransfer-link te delen? Dan zet ik dit gelijk door naar onze technische dienst. Mocht dit niet lukken, dan kan je ook bij mij aangeven om welke programma's het hier gaat en op welke datums en om welk tijdstip deze issues plaatsvinden. Op deze manier kunnen mijn collega's gelijk weer verder aan de slag. Ik wil namelijk dat dit tot de bodem wordt onderzocht, zodat jij binnenkort voor 100% probleemvrij bent. 

Beste Lisa,

Hierbij de link van Wetransfer met 2 voorbeelden. Het blijft lastig om het goed ‘te pakken’. 
https://we.tl/t-DcIkLHJBLI

Groet

Beste Lisa,

Nog een link:

https://we.tl/t-x4K4Jobvfl

Ik ga me hier ook maar eens melden…

In november een splinternieuwe Sony smart tv gekocht met de gedachte van alle tv boxjes en andere randapparatuur af te zijn.

Nu al een paar maanden bij T-Mobile, maar synchroon beeld/geluid is nog steeds een illusie.

Ik lees hier veel over instellingen en workarounds, zelfs al beloftes over een eind oplossing. Maar niets werkt.

 

Misschien ook maar eens tijd voor wat compensatie terwijl we wachten op een oplossing die nooit komt?!

 

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, heel erg bedankt voor de moeite! Ik ben gelijk de filmpjes gaan bekijken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik op alle fragmenten het probleem niet naar voren zie komen. Dit neemt natuurlijk niet weg dat je het nog steeds ervaart. Omdat het zich sporadisch voordoet, kan ik mij inderdaad voorstellen dat het lastig is om vast te leggen. Zou je daarom de zenders(s) waar dit gebeurt kunnen noteren inclusief de datum en het programma dat je dit opmerkt? Dan kan ik het op die manier doorzetten naar de technische dienst.

Hi @WouterGrimmie, ik had heel erg gehoopt dat jij al die tijd al volop van jouw nieuwe tv aan het genieten was! Heel goed dat je dit laat weten, want hier wil ik gelijk bij helpen. Maak je ook gebruik van externe audio-apparatuur? Mogelijk is dit de boosdoener. Ervaar je dit daarnaast vooral bij live tv-kijken of bijvoorbeeld bij het terugkijken van programma’s? Ik hoor het graag. 

Ben jij ook in de gelegenheid om net als @dulkenhek fragmenten hier te delen waarop het probleem zichbaar is? Als je daarnaast kan noteren om welke zenders/programma’s dit gaat inclusief de datum en het tijdstip, dan ga ik dit voor jou doorzetten naar onze technische dienst. Als het probleem ook voor ons zichtbaar is en is opgelost, dan kijk ik heel graag naar een passende compensatie. Ik zie alleen geen eerdere melding van dit probleem bij jou terug, dus hierdoor heb ik jou jammer genoeg niet al eerder kunnen helpen en kan ik geen vergoeding vanaf november voor jou in orde maken. Ik ga er in ieder geval alles aan doen om dit zo snel mogelijk te fixen! 

Beste Lisa,

Inderdaad zijn de filmpjes minder duidelijk dan in werkelijkheid (elke keer als je wilt opnemen verandert het beeld/spreker, dus minder goed te ‘pakken’). Gisterenavond naar Zomergasten gekeken, vanaf het begin al ‘rampzalig’. Het ergste is inderdaad NPO2 (waar we veel naar kijken), eigenlijk alle avonden, soms iets minder, maar dan een avond later weer heel erg. NPO1 gaat goed, de commerciëlen wisselend. We gaan een lijstje bijhouden. 

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, dankjewel voor deze vliegensvlugge aanvulling! Helemaal super dat je een lijstje bij gaat houden, dat helpt enorm. Ik zie dit graag tegemoetkomen binnenkort, zodat ik het verder door kan zetten. Heel fijn dat je zo goed meewerkt, topper. 

Reputatie 1

Beste Lisa,

Ik lees dat een medeklant is gecompenseerd voor het niet goed werken van de tv-app. Ik heb destijds ook om compensatie gevraagd, maar waar blijft dit?

 

nu is al anderhalve week onze internetverbinding waardeloos en kan ik automatisch dus opnieuw geen normaal tv kijken via de tv-app. Begin echt wel spijt van de overstap naar t-mobile te krijgen. Sinds april jl klant en heb in die tijd nog nooit zoveel storingen gehad!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Winters27, ik zou me graag willen mengen in dit onderzoek en deze conversatie, maar omdat Lisa hier al zolang mee bezig is, besteed ik dat graag aan haar expertise uit. Ze is er morgen weer. Ik zal haar een seintje geven! 

De laatste tijd ging het best goed met live tv-kijken, terug-kijken gaf eigenlijk bij alle zenders problemen. Helaas valt het vanaf het weekend op dat npo2 weer niet synchroon loopt 

Reputatie 1

@Lisa Je hebt het seintje niet doorgekregen? 🤔