Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon in TV app (alle zenders)


Hi,

 

Ik heb een Sony ke-48a9 tv, voorzien van Google TV. De TV hangt bekabeld aan het thuisnetwerk. Alles werkt prima op de TV met uitzondering van de TV App van T-mobile. Op zich ben ik blij met de app. Het zappen tussen zenders gaat veel sneller dan de Entone box. Maar…. het beeld en het geluid lopen niet gelijk in de TV App, waardoor je eerst de stem hoort en daarna de monden ziet bewegen.

 

Via de Entone en Aria boxen heb ik dat probleem niet. Ook de de andere apps, zoals bijvoorbeeld Netflix werken prima. Het issue doet zich alleen voor bij de T-Mobile TV App. 

 

Iemand een oplossing? Als ik afscheid wil nemen van de TV box, moet het beeld en geluid natuurlijk wel synchroon lopen.

 

Ik hoor het graag.

 

Jan

icon

Beste antwoord door Lisa 3 January 2022, 10:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

128 reacties

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, dankjewel voor het melden! Ik ontvang heel graag nog wat extra voorbeelden van je, zodat ik dit kan doorzetten naar de technische dienst. Kun je aangeven of dit nu ook voor live tv-kijken geldt? Maak je gebruik van externe audio-apparatuur? Daarnaast zou het super fijn zijn als je programma's kunt doorgeven die je keek op NPO 2 of op een andere zender inclusief het datum en het tijdstip waarop je deze issues hebt ervaren. Ik kan je gelukkig al vertellen dat de technische dienst heeft opgemerkt dat enkele klanten dit issue weer ervaren, dus met meerdere voorbeelden komen ze hopelijk zo snel mogelijk tot de oplossing.

Hi @Winters27, heel erg bedankt voor jouw seintje, want de vorige heb ik inderdaad niet doorgekregen! Ik denk dat dit langs elkaar is gelopen, excuses dan ook voor de late reactie. Ik heb direct de vergoeding voor je in orde gemaakt. Je kunt deze checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Klopt het dat jij nog steeds probleemvrij bent sinds de eindfix of zijn de problemen bij jou ook weer begonnen? Ik hoor het graag. 

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, hopelijk heb je van een mooi weekend genoten! 😊 Zou je nog op mijn eerder genoemde vragen kunnen terugkomen? Dan kan ik die informatie doorspelen naar de technische dienst en gaan we ervoor zorgen dat je heel snel weer probleemvrij bent. 

Het probleem is vooral NPO 2, zowel live als terugkijken. Geldt voor alle programma’s. Alle andere zenders (NPO 1 en 3, commerciële) gaan goed, ook terugkijken.  
Groet

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, check - dankjewel hiervoor! Kun je enkel nog laten weten of jullie gebruikmaken van externe audio-apparatuur, zoals bijvoorbeeld een speaker? Dit wil onze IT-afdeling heel graag weten, zodat ze het probleem beter kunnen reproduceren. Dankjewel voor de moeite! 💪

Nee, wij kijken met de speakers van de tv en draadloos (dat was de reden om voor T-mobile te kiezen, tv staat niet bij een internet-aansluiting). 

Reputatie 7

Helemaal helder! Hartstikke bedankt hiervoor @dulkenhek. Ik heb dit meteen doorgespeeld naar mijn collega's. 

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, graag klop ik nog bij je aan voor een extra vragen/verzoekje! Enkele weken geleden heb je filmpjes naar ons doorgezet toen je ditzelfde probleem ervaarde. Zou je ons van nieuwe filmpjes kunnen voorzien waarop het probleem goed zichtbaar is? Dit gaat onze leverancier enorm helpen bij het onderzoek, merci! 

 

Ik ben nu in het buitenland, zal dus even moeten wachten. 

Reputatie 7

Hi @dulkenhek, wat heerlijk dat je momenteel in het buitenland aan het vertoeven bent! Dan wacht ik nog even rustig af. Veel plezier nog! 

Wij ervaren dit probleem ook sinds we een nieuwe Sony TV hebben. Is er al zicht op een oplossing. We hebben een Sony 55A84K met Sonos Beam soundbar maar ook als ik de soundbar niet aansluit treed dit probleem op. 

Reputatie 7

Hi @Dennislittle, heel goed dat je dit aangeeft! Momenteel staat dit niet meer bekend als een algemeen probleem. Ik vlieg dit dan ook graag individueel met je aan. Goed dat je aangeeft dat het ook zonder de externe audio-apparatuur niet goed werkt. Kun je aangeven op welke zenders/programma's je dit ervaart? Ervaar je dit issue ook op andere apparaten? Ik hoor het graag van je, zodat ik voor je kan aankloppen bij onze technische dienst. 

Het betreft alle zenders en alleen als ik de Android tv app van tmobile gebruik. Als ik de app op mijn iPhone gebruik heb ik dit probleem niet.

Hierbij ook een kort filmpje

 

Video

Reputatie 7

Hi @Dennislittle, helemaal helder zo - dankjewel voor de toelichting! Super dat je dit filmpje kon doorzetten, daarop is het probleem duidelijk zichtbaar. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in beide apps. Je kunt dit in het menu uitzetten onder Instellingen: Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. Kun je aangeven of dit de oplossing was? Mocht dit niet het geval zijn, dan wil ik je vragen om de Smart TV App te verwijderen en opnieuw te installeren. Als je hier geen verbetering mee hebt opgemerkt, dan heb ik nog een laatste troef in handen.

In de Android Smart TV App kun je per zender de gebruikte bitrate aanpassen. Zou je dit willen proberen? 

  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu.
  2. Selecteer de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.
  3. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt zonder probleem, zou het opgelost moeten zijn. 

Ik hoor het graag van je! 

Bedoel je dat ik deze stappen op mijn tv moet doen of in de Android tv app? Ik kan dit namelijk niet vinden.

 

Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec

Inmiddels heb ik het gevonden. De instelling stond reeds op stereo. App opnieuw installeren werkt ook niet en ook de beeld kwaliteit vast instellen kost he tprobleem bij mij niet op.

Ik ga me hier ook maar melden, sinds een aantal dagen op alle zenders audio die niet in sync is. Volgens mij is het begonnen na de laatste update van mijn Chromecast met Google tv. 

Reputatie 7

Hi @Dennislittle, dankjewel voor de aanvulling en excuses voor de late reactie! Ik ga voor je aankloppen bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk op te pakken. Kun je hiervoor terugkomen op de onderstaande vragen? 

  • Welke afstandsbediening heb je? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd? 
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? 

Dankjewel voor de moeite. We gaan dit fixen! 💪

Hi @SvenSt, heel goed dat je dit laat weten! Maak jij ook gebruik van externe audio-apparatuur? Zo ja, werkt het wel zonder problemen wanneer je deze apparatuur loskoppelt? Ik hoor het graag van je, zodat ik hier achteraan kan gaan. 

Ook bij ons treedt op alle zenders het probleem op van niet synchroon zijn van geluid en beeld.

we hebben een Samsung neo qled tv van 4k. We gebruiken de t-mobile tv app gekoppeld aan WiFi. We gebruiken de standaard afstandsbediening van de tv. 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @marcgweg, bedankt! Ik wil dit graag doorzetten. Ik mis nog wat informatie wat Lisa vraagt. Het gaat om:

  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd? 
  • Op welke datum is dit probleem begonnen?
  • Zijn het echt alle zenders en kan je een voorbeeld aanleveren van een programma (datum en tijd)?

Dankjewel!

Hi @Dennislittle, dankjewel voor de aanvulling en excuses voor de late reactie! Ik ga voor je aankloppen bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk op te pakken. Kun je hiervoor terugkomen op de onderstaande vragen? 

  • Welke afstandsbediening heb je? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd? 
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? 

Dankjewel voor de moeite. We gaan dit fixen! 💪

Hi @SvenSt, heel goed dat je dit laat weten! Maak jij ook gebruik van externe audio-apparatuur? Zo ja, werkt het wel zonder problemen wanneer je deze apparatuur loskoppelt? Ik hoor het graag van je, zodat ik hier achteraan kan gaan. 

Ik maak inderdaad gebruik van externe audio apparatuur, maar dit kan het niet zijn. Het werkte prima en alle andere apps hebben geen last van lipsync problemen.

Reputatie 7

Hi @SvenSt, zou ik toch mogen vragen om de externe apparatuur los te koppelen en na een herstart van de TV Box (echt even de stekker eruit) te willen testen op verschillende kanalen. Hoever loopt het beeld en geluid uit elkaar? Is het een fractie of zijn het enkele seconden?

 

Ten tweede, kun je aangeven hoe de TV Box is aangesloten op het modem? Zit hier nog apparatuur tussen, zoals een switch of adapter? Met deze informatie kan ik een goede inschatting geven van de situatie. 

Hoi @marcgweg, bedankt! Ik wil dit graag doorzetten. Ik mis nog wat informatie wat Lisa vraagt. Het gaat om:

  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd? 
  • Op welke datum is dit probleem begonnen?
  • Zijn het echt alle zenders en kan je een voorbeeld aanleveren van een programma (datum en tijd)?

Dankjewel!

Ik zal vanavond alle verdere informatie aanvullen. Het betrof vrijdag 18 november rond 19:00 uur, o.a. First Dates, Sinterklaas journaal. Lijkt dus vooral NPO3 als ik het zo zie...

Zelfde issue is terug, gaat om SBS6. Vind plaats na 10 minuten.

 

Wanneer wordt dit definitief gefixed of is overstappen de enige manier?

 

EDIT: RTL5 exact hetzelfde issue.

 

We gebruiken de TV app van T-Mobile op een samsung TV.

Hi @Dennislittle, dankjewel voor de aanvulling en excuses voor de late reactie! Ik ga voor je aankloppen bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk op te pakken. Kun je hiervoor terugkomen op de onderstaande vragen? 

  • Welke afstandsbediening heb je? 
    sony rmf-tx8000u
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
    android tv 10 
  • Wat is de software versie? 
    Bravia_vh21_eu-user 10 QTG3.200305.006.S164659281 release-keys
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd? versie 1.3.1567
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? 
    Sinds het begin dat ik de tv heb. Maand of 3.

Dankjewel voor de moeite. We gaan dit fixen! 💪

Hi @SvenSt, heel goed dat je dit laat weten! Maak jij ook gebruik van externe audio-apparatuur? Zo ja, werkt het wel zonder problemen wanneer je deze apparatuur loskoppelt? Ik hoor het graag van je, zodat ik hier achteraan kan gaan.