Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon in TV app (alle zenders)


Hi,

 

Ik heb een Sony ke-48a9 tv, voorzien van Google TV. De TV hangt bekabeld aan het thuisnetwerk. Alles werkt prima op de TV met uitzondering van de TV App van T-mobile. Op zich ben ik blij met de app. Het zappen tussen zenders gaat veel sneller dan de Entone box. Maar…. het beeld en het geluid lopen niet gelijk in de TV App, waardoor je eerst de stem hoort en daarna de monden ziet bewegen.

 

Via de Entone en Aria boxen heb ik dat probleem niet. Ook de de andere apps, zoals bijvoorbeeld Netflix werken prima. Het issue doet zich alleen voor bij de T-Mobile TV App. 

 

Iemand een oplossing? Als ik afscheid wil nemen van de TV box, moet het beeld en geluid natuurlijk wel synchroon lopen.

 

Ik hoor het graag.

 

Jan

icon

Beste antwoord door Lisa 3 January 2022, 10:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

128 reacties

Reputatie 7

Hi @marcgweg, super dat je dit heldere voorbeeld kon doorzetten! Is het je toevallig gelukt om de antwoorden op de eerder gestelde vragen uit te pluizen? Ik dien namelijk graag een verzoek voor je in bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk te laten verhelpen. Lijkt het zich nog steeds vooral op NPO voor te doen of ben je ook andere voorbeelden op andere zenders tegengekomen? Merci voor de moeite.

Hi @Devz, heel goed dat je dit doorgeeft! Ik wil jouw voorbeelden en gegevens zo snel mogelijk doorzetten naar onze technische dienst, maar ik zie achter de schermen aan de hand van jouw e-mailadres dat je geen tv bij ons afneemt. Klopt dat? Dan zou je namelijk geen gebruik kunnen maken van de Smart TV App. Ik hoor het graag van je! 

Hi @Dennislittle, super dat je dit kon aanvullen - thanks! Ik heb het onderzoek geopend en hier heb je net ook een e-mail over gekregen ter bevestiging. Als je nog andere heldere voorbeelden tegenkomt, voel je dan vooral vrij om die door te zetten. Dan stuur ik die direct door naar mijn collega's. Ik ga het onderzoek goed in de gaten houden en hoop je snel te kunnen verblijden met de uitkomst. 

TV betreft een Samsung Neo QLED QE55QN95A

Softwareversie: T-NKM2DEUC-2101.0,BT - S

T-Mobile TV App versie: Video MSA V600R019C10LNLD08-Samsung-20211029-0491

Reputatie 7

Hi @marcgweg, helemaal perfect - dankjewel! Ik heb het onderzoek ingediend en hier heb je ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. Zelf houd ik dit de komende tijd goed in de gaten. Ik wil ook graag aan jou @Dennislittle en @SvenSt vragen of jullie een verbetering hebben opgemerkt na 18 november. Mijn collega's hebben aangegeven dat er op die dag een aanpassing is verricht achter de schermen die dit issue aan zou moeten pakken. Merken jullie dat de problemen met het beeld en geluid dat niet synchroon loopt sindsdien zijn afgenomen? 🤞

Hi @Dennislittle, dankjewel voor de aanvulling en excuses voor de late reactie! Ik ga voor je aankloppen bij onze technische dienst om dit zo snel mogelijk op te pakken. Kun je hiervoor terugkomen op de onderstaande vragen? 

  • Welke afstandsbediening heb je? 
    sony rmf-tx8000u
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
    android tv 10 
  • Wat is de software versie? 
    Bravia_vh21_eu-user 10 QTG3.200305.006.S164659281 release-keys
  • Welke versie van de Smart TV App heb je geïnstalleerd? versie 1.3.1567
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? 
    Sinds het begin dat ik de tv heb. Maand of 3.

Dankjewel voor de moeite. We gaan dit fixen! 💪

Hi @SvenSt, heel goed dat je dit laat weten! Maak jij ook gebruik van externe audio-apparatuur? Zo ja, werkt het wel zonder problemen wanneer je deze apparatuur loskoppelt? Ik hoor het graag van je, zodat ik hier achteraan kan gaan. 

Samsung qe55qn92bat 

Samsung besturingssysteem 

Versie: V600R019RC 10LNLD08-Samsung-20211029-0491

Samsung TV versie: 1310

Sinds 2 weken nu.

 

Gaat om TV bij mn ouders(70+ dus regel de zaken)

 

 

 

 

 

 

 

Hi @marcgweg, helemaal perfect - dankjewel! Ik heb het onderzoek ingediend en hier heb je ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. Zelf houd ik dit de komende tijd goed in de gaten. Ik wil ook graag aan jou @Dennislittle en @SvenSt vragen of jullie een verbetering hebben opgemerkt na 18 november. Mijn collega's hebben aangegeven dat er op die dag een aanpassing is verricht achter de schermen die dit issue aan zou moeten pakken. Merken jullie dat de problemen met het beeld en geluid dat niet synchroon loopt sindsdien zijn afgenomen? 🤞

Het is mij inderdaad niet meer opgevallen en het probleem lijkt dus opgelost.

Reputatie 7

Hi @Devz, dankjewel voor de aanvulling! Goed om te weten dat het om jouw ouders gaat en wat lief dat je hen daarmee helpt. Kun je aangeven of jouw ouders nog steeds dezelfde problemen hebben na 18 november? Zo ja, dan ga ik een onderzoek voor ze laten starten. Kun je mij dan alvast via een privébericht (door op mijn naam te klikken) voorzien van hun postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van hun rekeningnummer? Merci! 🍀

Hi @SvenSt, wat super om te horen! 😁 Dankjewel voor het doorgeven. 

Reputatie 7

Hi @Dennislittle, ik klop graag bij je aan met een vraag die ik doorkreeg vanuit de technische dienst! Kun je aangeven of op het filmpje de Sonos Beam soundbar was aangesloten of was deze tijdens het filmpje losgekoppeld? Merci alvast! 

 

 

Hi @Dennislittle, ik klop graag bij je aan met een vraag die ik doorkreeg vanuit de technische dienst! Kun je aangeven of op het filmpje de Sonos Beam soundbar was aangesloten of was deze tijdens het filmpje losgekoppeld? Merci alvast! 

 

 

Sorry dat ik iedere keer vrij laat reageer maar om een of andere reden komt de mail van de community iedere keer in mijn spamvak terecht.

Maar bij het filpmje is de Sonos Beam aangesloten. Echter als ik hem loskoppel komt het probleem ook voor.

Ik heb wel het gevoel dat met de laatste aanpassing het probleem wel iets minder is geworden of het helemaal weg is moet ik vanavond eens goed kijken. We gebruiken de TV app niet elke avond dus ik weet het nu nog niet zeker maar laat je zeker nog iets weten.

Reputatie 7

Hi @Dennislittle, hartstikke bedankt hiervoor en maak je vooral geen zorgen! Zelf lopen we ook tegen dit issue van de meldingen aan. Hier loopt momenteel een onderzoek voor, dus we hopen dat snel weer alle e-mails in de juiste inbox belanden. Ik word heel blij van het feit dat je al merkt dat het minder is geworden. Helemaal top als je dit nog even de komende dagen wilt aankijken. Houd je ons hier op de hoogte? Dan weet ik of we het onderzoek kunnen sluiten of nog dienen af te wachten op een permanente oplossing. 

Reputatie 7

Hi @Dennislittle, ik hoop dat je een fijne week hebt tot nu toe! Graag wil ik bij je checken of je merkt dat de problemen de afgelopen dagen nog steeds zijn afgenomen? Mijn collega’s van de technische dienst zijn hier ook erg nieuwsgierig naar. Laat je dit aan ons weten als je hier tijd voor hebt? Merci! 😊

Hi @Dennislittle, ik hoop dat je een fijne week hebt tot nu toe! Graag wil ik bij je checken of je merkt dat de problemen de afgelopen dagen nog steeds zijn afgenomen? Mijn collega’s van de technische dienst zijn hier ook erg nieuwsgierig naar. Laat je dit aan ons weten als je hier tijd voor hebt? Merci! 😊

Het lijk nu redelijk acceptabel. Of ik ben er inmiddels aan gewend.

Reputatie 7

Hi @Dennislittle, wat fijn om te lezen! De technische dienst heeft ook laten weten dat het onderzoek is afgerond en dat het issue is opgelost, dus super dat dit overeenkomt. Mocht je toch nog eens een keer zien dat dit probleem zich weer voordoet, dan mag je meteen aan de bel trekken en ga ik hier weer voor je achteraan. Veel kijk-plezier! 🍀

Hi @Devz, dankjewel voor de aanvulling! Goed om te weten dat het om jouw ouders gaat en wat lief dat je hen daarmee helpt. Kun je aangeven of jouw ouders nog steeds dezelfde problemen heben na 18 november? Zo ja, dan ga ik een onderzoek voor ze laten starten. Kun je mij dan alvast via een privébericht (door op mijn naam te klikken) voorzien van hun postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van hun rekeningnummer? Merci! 🍀

Hi @SvenSt, wat super om te horen! 😁 Dankjewel voor het doorgeven. 

Zelfde probleem ervaren ze nog, het is wel sporadisch.

 

Zelf heb ik het niet gezien zoals de vorige keren.

Reputatie 7

Hi @Devz, bedankt voor het aangeven! Super dat je het zelf al hebt zien afnemen. Ik had gehoopt dat het euvel ook bij jouw ouders was verdwenen. Zodra het zich weer voordoet, wil ik vragen of je ouders dan het programma, de zender, het tijdstip en de datum kunnen noteren. Als jij dan vervolgens hun gegevens naar mij doorzet in een privébericht, dan kunnen we een onderzoek starten. Ik wil namelijk dat ze zonder problemen tv kunnen kijken! 

Hallo,

Wij hebben sinds kort een abonnement en een Sony Bravia KD-43X80K en we hebben bij alle zenders die we proberen, in de T-Mobile TV app, dat het geluid zeker een halve seconde voor loopt op het beeld.

Ik heb van alles geprobeerd: met/zonder soundbar, via wifi/kabel direct in de router, beeld kwaliteit aanpassen, TV instellingen aanpassen, oneindig vaak tv herstarten en zelfs een factory reset van de TV.

Het geluid blijft uit de pas met het beeld. In alle andere apps op deze Google TV is geen merkbaar vverschil

Edit: Ik heb de nlziet app geprobeerd en deze heeft hetzelfde probleem en daar lijkt het sterker.

Joost

 

Reputatie 7

Hi @shirvhecjh, hartstikke goed dat je dit laat weten! Super dat je zelf al verschillende stappen hebt uitgevoerd, merci voor het melden. Zou je de App eens willen verwijderen en opnieuw willen installeren? Daarnaast wordt de instelling 'Dolby' voor geluid niet (goed) ondersteund in de Smart TV App. Je kunt dit in het menu uitzetten onder Instellingen: Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. Merk je hierna een positief verschil? Ik hoor het graag van je, want ik wil dit zo snel mogelijk verhelpen. 

Hi @Devz, bedankt voor het aangeven! Super dat je het zelf al hebt zien afnemen. Ik had gehoopt dat het euvel ook bij jouw ouders was verdwenen. Zodra het zich weer voordoet, wil ik vragen of je ouders dan het programma, de zender, het tijdstip en de datum kunnen noteren. Als jij dan vervolgens hun gegevens naar mij doorzet in een privébericht, dan kunnen we een onderzoek starten. Ik wil namelijk dat ze zonder problemen tv kunnen kijken! 

@Lisa 10-01-2023, 18:16, Nederland 1. Gebeurd eigenlijk wel op elke zender.

 

Zijn dagen dat het niet gebeurd(of dat ze het niet merken), maar is nu weer regelmatig terug.

 

Edit: Zit bijna dik 1 a 2 seconden tussen audio en video. 

 

Graag concrete oplossing, want dit is erg storend. Mn ouders denken aan overstappen.

Reputatie 7
Badge +16

@Devz Bedankt voor het delen van deze melding! Kun je een lijstje maken met een paar voorbeelden van programma's en programmatijden, alsjeblieft? Op basis van één voorbeeld kunnen we het niet doorzetten, sorry. Sta je geregistreerd als contactpersoon in het contract van je ouders? Anders kun je dit per telefoon regelen door samen met de contractant te bellen naar 0800-0092. Dan kun je vanaf dat moment ook alle zaken regelen voor je ouders - een eventuele beëindiging is daarvan uitgesloten.

@Devz Bedankt voor het delen van deze melding! Kun je een lijstje maken met een paar voorbeelden van programma's en programmatijden, alsjeblieft? Op basis van één voorbeeld kunnen we het niet doorzetten, sorry. Sta je geregistreerd als contactpersoon in het contract van je ouders? Anders kun je dit per telefoon regelen door samen met de contractant te bellen naar 0800-0092. Dan kun je vanaf dat moment ook alle zaken regelen voor je ouders - een eventuele beëindiging is daarvan uitgesloten.

Gebeurd nu weer 18:20, Nederland 1. Het lijkt nu voornamelijk op Nederland 1 te zijn. Net uur detective gekeken op België 1, geen probleem. Meestal rondom etenstijd, maar ook in de avond op verschillende zenders en verschillende mate. Soms paar seconden tot een halve seconde. Heb gevraagd of ze een lijstje bij willen houden.

 

En dit is niet 1 voorbeeld heb al 4 reacties achter gelaten. Gezien de vele reactie lijkt hier iets structureels wat fout te gaan.

 

Volgende week gaan we gezamelijk eens bellen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Devz, ik wacht graag het lijstje en belletje af zodat ik je kan helpen!  

Bij het terug kijken van pnames loopt het beeld en geluid niet synchroon. Bij opnames van bijv xxx helpt het om de Zender Audio Codec op Dolby Digital (AC3) te zetten. Maar dan loopt het weer niet synchroon bij opnames van andere zenders. De Codec dan terugzetten naar Steroe, lost het voor die opname weer op. 

Maar uiteraard iedere keer wisselen van Zender Audio Codec is op z'n minst irritant.

 

Hebben jullie een permanente oplossing?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @gertjb73 goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Kan je mij iets meer informatie geven, dan kan ik er dieper in duiken:

  • Is er een zender waarbij het geluid wel werkt?
  • Heb je externe aduio apparatuur aangesloten, zo ja, werkt het geluid wel zonder externe apparatuur?

Hoor graag van je terug!

Hi @Tommie 

M.b.t. je eerste vraag.

Dat is moeilijk te zeggen. Het geluid doet het dus wel, maar loopt soms niet synchroon. Als ik dan de Codec wisselen naar de andere optie, loopt het geluid wel weer synchroon. Totdat het bij een andere opname weer niet synchroon loopt en dan na een wisseling wel weer.

Bij een eerdere opname van Net5 bestond dit probleem. Bij een recentere opname van Net5 kon ik tussen de codecs wisselen zonder verschil te zien.

Overigens is het niet alleen bij opnames van Net5 waar zich het issue voor doet.

 

M.b.t. je tweede vraag: Op de TV zit een soundbar aangesloten.

Maar daar ligt het zeker niet aan, omdat het probleem zich niet altijd voordoet. En op andere devices (chromecast, Blue Ray) aangesloten op de tv heb ik het probleem ook niet. Ook bij onze vorige provider heeft zich dit probleem nooit voorgedaan.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @gertjb73, bedankt voor de informatie. Zou je voor de zekerheid kunnen testen zonder de soundbar aangesloten te hebben? Dan kunnen we dat uitsluiten. Gebeurt dit niet zonder de soundbar? Dan is de soundbar de boosdoener. Heb je de TV Box bedraad aangesloten op het modem? Ik hoor graag van je terug.

Hoi @Tommie,

Als ik weer een opname tegen kom, waarbij het beeld en geluid niet synchroon lopen, dan kan ik dat zeker proberen.
Maar vooral omdat het probleem zich niet continue voor doet, weet ik wel bijna zeker dat het niet de soundbar is,
De TV Box is bedraad aangesloten. Vanaf het modem loopt er een kabel naar de wifi extender (TP Link Deco M4) en van de extender loopt er een kabel naar de TV Box.