Beantwoord

Beeld en geluid niet synchroon in TV app (alle zenders)


Hi,

 

Ik heb een Sony ke-48a9 tv, voorzien van Google TV. De TV hangt bekabeld aan het thuisnetwerk. Alles werkt prima op de TV met uitzondering van de TV App van T-mobile. Op zich ben ik blij met de app. Het zappen tussen zenders gaat veel sneller dan de Entone box. Maar…. het beeld en het geluid lopen niet gelijk in de TV App, waardoor je eerst de stem hoort en daarna de monden ziet bewegen.

 

Via de Entone en Aria boxen heb ik dat probleem niet. Ook de de andere apps, zoals bijvoorbeeld Netflix werken prima. Het issue doet zich alleen voor bij de T-Mobile TV App. 

 

Iemand een oplossing? Als ik afscheid wil nemen van de TV box, moet het beeld en geluid natuurlijk wel synchroon lopen.

 

Ik hoor het graag.

 

Jan

icon

Beste antwoord door Lisa 3 January 2022, 10:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

128 reacties

Hoi @Tommie,

Aanvulling op bovenstaand bericht. Bij een opname van een film op Veronica zldeed zich het issue weer voor. Geluid op de tv geswitched naar de interne speakers maar dat veranderde niets. Na het switchen van de Codec (in dit geval naar Stereo) liep het geluid weer synchroon. 

Via bijgevoegde link kan je als het goed is, zien hoe asynchroon het beeld en geluid loopt. Deze was wel heel extreem: https://photos.app.goo.gl/Yk4Vkv1Hj68or2v1A

Dit is na de wisseling van Codec: 

https://photos.app.goo.gl/5HKHMZjXH3UYuxUx9

 

Reputatie 7
Badge +9

@gertjb73 het veranderen van de Codec van Dolby Digital naar Stereo lijkt het te verhelpen. Een andere optie is nog om een rechtstreekse verbinding te realiseren, van het modem naar de TV Box. Dit zou ook nog wel eens het geluid kunnen aantasten.

Hoi @Tommie , 

 

Dat laatste ga ik binnenkort ook zeker nog doen, maar dan wil ik de kabel(s) ook meteen onder de vloer goed wegwerken. Dus dat neemt even iets langer in beslag

Inderdaad helpt het wisselen van de Codec naar Stereo in dit geval wel.. maar ik weet nu al dat ik binnenkort wel weer een opname ga tegenkomen, waarbij ik de Codec weer moet wisselen naar Dolby Digital... Enzovoort enzovoort. Dit is in de afgelopen maand namelijk ook al regelmatig voorgekomen.

Ik hoop toch dat T-Mobile hier een permanente oplossing voor gaat vinden .