Beantwoord

Beeld en geluid van de zender Spike loopt niet synchroon

  • 6 November 2018
  • 3 reacties
  • 1152 Bekeken

De zender Spike loopt op mijn STB niet synchroon met beeld en geluid. Het scheelt bijna een seconde. Op de TV Anywhere lopen beeld en geluid wel synchroon. Andere zenders werken goed, uit- en aanzetten helpt ook niet.

Kan dit verholpen worden?
icon

Beste antwoord door Sander 9 November 2018, 13:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hoi @Dirkelientje

Allereerst wil ik je welkom heten op onze Community!

Beeld en geluid dienen synchroon te lopen, dat kijkt veel fijner. Het blijft gissen naar de reden van de seconde verschil. Ik heb direct getest en ik zie gelukkig dat het hier wèl gelijk loopt. Dit is op een DSL verbinding. Heb jij toevallig een glasvezel verbinding? Wat het zou kunnen oplossen, is één van de volgende opties. Wil je ze allemaal proberen?

-Reset van de gebruikersinterface
Dit doe je via het menu van de TV Box. Ga naar Instellingen//systeeminformatie//herstart//herstart gebruikersinterface. Klik op OK.

-Reset van de TV Box
1. Haal de stroomstekker van je Interactieve TV Box uit het stopcontact.
2. Controleer of je apparaat helemaal van de stroom is, dit doe je door na te gaan of er geen lampjes branden aan de voorkant van het kastje.
3. Haal de internetkabel uit de TV Box. Dit is de kabel met het kliksysteem.
4. Na 1 minuut steek je de stroomstekker van de Interactieve TV Box weer in het stopcontact, deze zal nu vanzelf weer opstarten.
5. Wacht tot je de foutmelding "Geen internetkabel gevonden" op je TV beeld krijgt. Dan steek je de Internetkabel weer in de TV Box.

-Schijfruimte
Als de opnamecapaciteit van de TV Box volzit, wil deze wel eens rare kuren krijgen. Je kunt in het menu bij On Demand//Opnames snel enkele oude opnames verwijderen om zeker te zijn dat deze niet vol zit.

Ik hoor graag of één van deze tips jouw oplossing is gebleken!

Dag @Sander,

Inderdaad heb ik glasvezel. Bedankt voor je uitgebreide instructies om het te kunnen verhelpen.

Zonder dat ik iets hiervan heb kunnen proberen was het gisteravond vanzelf al opgelost. Ik zie/hoor geen vertraging meer. Als het weer gebeurt dan weet ik nu wat ik moet doen.
Reputatie 7
Super om te lezen, Dirkelientje! Fijn dat je nu kunt genieten van synchroon beeld en geluid. Veel kijk- én luisterplezier!

Reageer