Beantwoord

Beeld en geluid van de zender Spike loopt niet synchroon



Toon eerste reactie

220 reacties

Reputatie 1

@Lisa 

 

ja ik heb 1 van de laatste zendingen geretourneerd ( zonder te wisselen ) daar het probleem niet in de box zit was een wissel overbodig.

 

ik hoop dat er snel eens een oplossing komt voor iedereen die deze problemen ervaart.

 

mvg Eelco

Reputatie 7
Badge +4

Hi @eelloe, heel goed dat je dit meteen via deze weg checkt! Allereerst sorry voor de verwarring en excuses dat je twee uiteenlopende antwoorden hebt gekregen. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken om je hier duidelijkheid over te geven en ik zie dat je vandaag een TV Box hebt geretourneerd. Klopt dat? 

Je zou de TV Box waarvoor jij de mail hebt ontvangen over de boete nog uiterlijk drie weken in huis houden, voordat deze daadwerkelijk geretourneerd moet worden. Dus ik vermoed dat Jason hiermee bedoelde dat je inderdaad voorlopig nog van de TV Box gebruik kunt maken. Als je vandaag niet de TV Box hebt geretourneerd, dan kun je deze tijdsindicatie aanhouden. Uiteraard hoop ik dat binnen deze drie weken de oplossing al lang gereed is en dat je weer zonder problemen van alle programma's kunt genieten! 

Reputatie 1

@Jason  @Lisa 

 

altijd leuk als iedereen elkaar tegenspreekt….

klantenservice geeft aan dat de apparatuur terug moet anders krijg ik een boete en jullie geven aan hou het maar even thuis tot het probleem opgelost is …

volgens de klantenservice kan de melding namelijk niet uitgesteld of verwijderd worden en snappen ze niet dat jullie aangeven om met retour te sturen maar ff te wachten..

 

 

om MOEDELOOS van te worden dit

 

mvg eelco

Reputatie 1

@Jason   @Lisa 

 

ik heb mail ontvangen dat jullie € 90,— in rekening gaan brengen voor de apparatuur…

 

en ik moest het maar ff thuis houden tot er een oplossing is ?!

 

ik zie graag dat die rekening van € 90,— te niet gedaan wordt 

 

mvg Eelco

Reputatie 7
Badge +14

Voor een ieder die een tijdelijke workaround kan gebruiken: TV App geluid niet synchroon - work around | T-Mobile Community

Alle credits aan user @RobbieJes: hulde! Hopelijk komt TM snel met een eindfix.

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @eelloe, het systeem geeft aan dat het gaat om de Aria 7x box die op 21 april 2022 bezorgd is. Dat zou dan slaan op de eerste nieuwe levering als ik het goed bekeken heb. Wat mij betreft kun je dat voor de time-being zeker eventjes achterwege laten, in ieder geval totdat het eindelijk volledig opgelost is. 

Bedankt voor het checken en nog een mooie zondag toegewenst!

Reputatie 1

@Lisa 

 

begin middag.. RTL Z loopt niet synchroon…

 

net mail ontvangen dat ik apparatuur retour moet sturen …

 

welke set ??? de oude die nog steeds online is ? de 1ste nieuwe levering ? of de 2de onzinnige levering ??

ik wilde nog even wachten tot het probleem eens opgelost is met terug sturen van alles in 1 doos namelijk..

 

ik hoor graag nog ff van jullie..

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vandenbroekgo, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Het onderzoek is nog in volle gang, dus ik kan jammer genoeg nog niet de oplossing met je delen. Mijn collega's hebben geconstateerd dat dit probleem zich op alle commerciële zenders voordoet. De leverancier is momenteel druk bezig om samen met ons naar een oplossing te zoeken. Excuses voor het ongemak. Ik hoop dat de oplossing heel snel aan het licht komt, zodat alle zenders perfect synchroon lopen met beeld en geluid! 

@Lisa Enig idee of er al vooruitgang is geboekt op het gebied van synchronisatie? Mijn constatering is dat het probleem op SBS6 is opgelost, maar het zich heeft verplaatst naar RTL 4. De Nederlandse programma's lopen totaal niet synchroon. Heel erg vervelend kijken.
Dus helaas, ik kan nog steeds niet melden dat ik probleemvrij aan het tv kijken ben, wat toch eigenlijk na ruim een half jaar (vanaf aansluiting) best wel zou mogen..

Hi @Vandenbroekgo, ik ben heel blij dat het via deze weg toch lukt om van jouw opnames te genieten! Weet dat ik me jouw gevoel kan voorstellen. Zodra beide problemen zijn opgelost, dan ga ik kijken naar een passende vergoeding. Geef je mij een seintje wanneer je probleemvrij bent? 😊

Zal ik doen!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vandenbroekgo, ik ben heel blij dat het via deze weg toch lukt om van jouw opnames te genieten! Weet dat ik me jouw gevoel kan voorstellen. Zodra beide problemen zijn opgelost, dan ga ik kijken naar een passende vergoeding. Geef je mij een seintje wanneer je probleemvrij bent? 😊

@Lisa Het klopt inderdaad dat ik de opnames via TV Anywhere zonder problemen kan terugkijken. 

Voor ons is het dus ook maar weer afwachten en hopen dat het volgende probleem zich niet aankondigt. Eigenlijk zijn we vanaf het moment dat we zijn aangesloten op T-mobile aan het sukkelen. Het is fijn dat er iedere keer naar oplossingen wordt gezocht, maar het geduld houdt een keer op natuurlijk. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @eelloe, heel fijn! Dankjewel! ❤

Reputatie 1

@Lisa 

 

alvast bedankt voor de terugkoppeling….

wij wachten het wederom weer af tot het probleem echt opgelost wordt / is.

 

mvg Eelco

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vandenbroekgo, heel erg bedankt voor jouw terugkoppeling! Wat rot om te horen dat de monteur niks voor je kon betekenen, excuses hiervoor. Dit issue werd voor ons bekend als een algemeen probleem vlak voordat de monteur bij je langskwam, vandaar dat ik hier nog niet van op de hoogte was. Gelukkig kan ik je nu laten weten dat mijn collega's er heel druk mee bezig zijn om dit probleem aan te pakken. Er wordt echt alles aan gedaan om dit zo snel mogelijk te verhelpen!

Wat betreft jouw tweede punt, ook dit is gesignaleerd door onze technische dienst en hier is de volledige aandacht voor. Ik vind het heel rot dat je momenteel beide issues ervaart. Weet dat we er alles aan doen om dit zo snel mogelijk te fixen. Lukt het je nog wel om de opnames via TV Anywhere te bekijken? Hier zou je het nog wel moeten kunnen bekijken. 

Hi @eelloe, ook aan jou wil ik laten weten dat jouw issue is gesignaleerd als algemeen probleem! Er zijn dan ook geen extra voorbeelden meer nodig. Ik hoop echt dat jij en @Vandenbroekgo heel snel weer van dit probleem af zijn, zodat jullie weer zonder problemen kunnen genieten. Wanneer dit issue is opgelost, kijk ik uiteraard naar een passende vergoeding! 

@Lisa Helaas ben ik weer terug bij af. Vandaag 21:15 loopt mijn tv vast bij het terugkijken van een opname. Ik moet de stroom van het kastje halen en de boel weer opnieuw opstarten om beweging in mijn tv te krijgen. De opname heeft wel beeld maar geen geluid. Het is een oude opnamen, dus het programma is niet bezig. 

Graag zou ik van je willen weten of dit een bekend probleem is. De vorige keren kon ik het nog oplossen met terug gaan in het menu, maar nu loopt alles vast en kan ik alleen nog maar de stekker eruit halen als oplossing. 

Heel eerlijk...de moed zakt mij in de schoenen. Het is iedere keer iets. 

Super @Vandenbroekgo! Ik heb nog even een kijkje genomen achter de schermen en ik ben heel blij om te zien dat Guidion vandaag al langs kan komen. Ik kijk uit naar jouw update!

 

 @Lisa De monteur is net geweest. Keurig op tijd. Hij had nog niet van dit probleem gehoord. Wij waren de eerste voor hem. Hij heeft meteen contact gelegd met de backoffice van T-Mobile. Voor hun is het wel degelijk een probleem dat speelt. Backoffice zei meteen: “SBS-6 zeker? We zijn er mee bezig”. Maar de monteur was er dus voor niks, hij kon er op dat moment helemaal niks mee. Dus ja...jammer dat ook jij niet weet dat dit probleem niet door een monteur is op te lossen. Dat had een afspraak gescheeld en een hoop geregel, want er moet toch weer iemand thuis zijn. 

Ik hoop dat het snel kan worden opgelost, want het is heel belabberd kijken wanneer het geluid niet gelijk loopt. 

Reputatie 7
Badge +4

Super @Vandenbroekgo! Ik heb nog even een kijkje genomen achter de schermen en ik ben heel blij om te zien dat Guidion vandaag al langs kan komen. Ik kijk uit naar jouw update!

Hi @Vandenbroekgo, merci voor de snelle aanvulling! Check, helemaal helder nu. Zojuist heb ik onze monteursservice voor je aangestuurd om dit issue aan te pakken. Binnen enkele minuten ga je een sms/e-mail krijgen daarin onze afspraaktool. Ik hoop dat er snel een plekje vrij is en dat jij na het bezoek direct probleemvrij bent. Houd je ons hier op de hoogte? 

@Lisa Dat zal ik zeker doen. Ik ben benieuwd.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vandenbroekgo, merci voor de snelle aanvulling! Check, helemaal helder nu. Zojuist heb ik onze monteursservice voor je aangestuurd om dit issue aan te pakken. Binnen enkele minuten ga je een sms/e-mail krijgen daarin onze afspraaktool. Ik hoop dat er snel een plekje vrij is en dat jij na het bezoek direct probleemvrij bent. Houd je ons hier op de hoogte? 

Hi @Vandenbroekgo, hartstikke bedankt dat je hiermee aan de slag bent gegaan! Kan je alleen nog aangeven of je dit probleem op beide TV Boxen ervaart? Super dat je ook alvast een helder voorbeeld hebt doorgegeven. Mocht je nog een extra voorbeeld hebben, geef die dan vooral door. Ik hoor het graag van je, zodat ik een onderzoek kan starten! 💪

@Lisa Beide boxen hebben hetzelfde probleem. Voor nu zou ik alle Nederlandse uitzendingen op SBS 6 kunnen doorgeven op alle tijden van de dag. Zowel bij het terugkijken als bij het live kijken.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @eelloe, toen ik dit zag heb ik gelijk aan de bel getrokken bij mijn collega’s! Ik ben nog in afwachting van de beargumentatie waarom er opnieuw een TV Box jouw kant op is gestuurd. Excuses hiervoor. Ik geef je gelijk meer duidelijkheid als ik hier een reactie op heb gekregen!

Hi @Vandenbroekgo, hartstikke bedankt dat je hiermee aan de slag bent gegaan! Kan je alleen nog aangeven of je dit probleem op beide TV Boxen ervaart? Super dat je ook alvast een helder voorbeeld hebt doorgegeven. Mocht je nog een extra voorbeeld hebben, geef die dan vooral door. Ik hoor het graag van je, zodat ik een onderzoek kan starten! 💪

Hi @Vandenbroekgo, heel erg bedankt voor deze aanvullingen! Zou je een powerflip kunnen uitvoeren om te checken of de problemen hiermee verdwijnen? Dit doe je als volgt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Als jij na deze stap nog exact hetzelfde ervaart, dan dien ik een verzoek in bij onze technische dienst. Als je mij dan nog kan voorzien van een specifiek voorbeeld van een zender/programma inclusief datum/tijdstip, dan zou dat super zijn. Ik wil dat dit zo snel mogelijk onderzocht en opgelost gaat worden! 💪

@Lisa Powerflip uitgevoerd. Maakt geen verschil. 23:30 SBS 6 Shownieuws 

 

Reputatie 1

@Lisa 

blijven jullie nieuwe tv decoders opsturen?????

dan wacht ik namelijk ff tot ik een vrachtwagen vol heb met retour sturen 

Reputatie 1

@Lisa 

 

wat wordt er nu weer opgestuurd.  ???

 

2 weken geleden al nieuwe ontvanger gehad…

Reageer