Beantwoord

Beeld en geluid van de zender Spike loopt niet synchroon


Reputatie 3

Het viel mij op dat op de zender Spike het beeld en geluid niet synchroon loopt. Ik heb de standaard stappen (reset box etc) al doorgelopen maar dat helpt niet.

Het is al een tijdje zo en ik dacht eerst dat het aan een bepaald programma lag maar het blijkt bij meerdere programma's voor te komen. Bij andere zenders heb ik dit niet.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 10 October 2021, 17:28

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

220 reacties

Reputatie 7

Ik heb ter dubbelcheck ook mijn collega's gevraagd, maar jammer genoeg is deze zender niet terug te zien in ons zenderovericht! Je kunt dit altijd eenvoudig checken op onze website: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx. Staat het beeld nog steeds stil? Mogelijk helpt het om nog eens een zogenoemde powerflip uit te voeren van de TV Box:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Heeft dit het issue toevallig opgelost? Ik hoop het!

Reputatie 1

Het is niet alleen bij mij maar ook bij mijn buurvrouw op nummer 77 dat de zender stilstaand beeld heeft .

zij kwam er mee en omdat ik al een chat open heb met jullie ben ik ook gaan kijken op dat kanaal .

het probleem zit hem dus ergens bij jullie en niet bij ons

Reputatie 1

Jullie hebben nu inmiddels 2 reset’s uitgevoerd vanuit jullie kant en alles terug in fabrieksinstellingen gezet en ik een powerflip ..

 

ik blijf niet bezig met resetten en weet ik wat nog meer he … ik betaal voor internet en tv en wordt niet betaald om om de haverklap de boel te resetten zonder enig effect en verbetering omtrent het probleem

Reputatie 7
Badge +1

Zuidwest tv kanaal 792 werkt gewoon zoals het behoort bij een lokale zender,  nu om 16.14 uur een item over scholieren bij een simulator of wat het ook moet voorstellen

Als ik het goed zie is dit een lokale zender omgeving Bergen op Zoom en Roosendaal e.o.

Reputatie 1

Meer dan dit gebeurt er niet … geen geluid en stilstaand beeld

 

dit beeld is al de hele dag onveranderd 

Reputatie 7
Badge +1

@eelloe Dit krijg ik te zien op mijn tv, de tekst kaarten rouleren gewoon door

 

Reputatie 1

Nou ik heb de TV box een reset gegeven maar er verandert niks… 792 staat nog steeds stil

Reputatie 7
Badge +1

@eelloe Het verschil zit er in dat ik nu nog de streams krijg via KPN Wholesale (WBA)  en niet van T-Mobile, het grootste voordeel is dat de streams aanmerkelijk zeg maar gerust heel veel beter zijn dan welke T-Mobile momenteel levert op het nieuwe platform.

Heb ze al diverse malen duidelijk gemaakt dat ik onder geen enkele voorwaarde naar het nieuwe platform, doen ze het wel dan is het afhankelijk van de kwaliteit of ik klant blijf, dit moet minimaal mijn huidige kwaliteit zijn.

Reputatie 7

Merci voor het testen @BeMu! Wat balen dat de zender nog steeds stilstaat bij je @eelloe. Het is inderdaad zeker niet de bedoeling om op dagelijkse basis de TV Box te resetten / herstarten. Omdat de stappen die ik heb genoemd er niet voor hebben gezorgd dat de zender weer verder is gaan lopen, ga ik intern na vragen of deze zender niet toch thuis hoort op onze zenderlijst. De enige stap om dit issue op te lossen is namelijk een verzoek naar de technische dienst, maar dat gaat alleen als de zender in ons zenderoverzicht staat. Ik kom hier zo snel mogelijk bij je op terug, want ik wil je graag helpen! 💪

Reputatie 7

Hi @eelloe, zoals beloofd ben ik vanochtend gelijk op onderzoek uitgegaan voor je! Ik heb bij meerdere collega's gecheckt of zender 792 wellicht toch wel thuis hoort op onze zenderlijst, maar we hebben deze zender echt niet in ons zenderpakket. Om deze reden kan ik dus niet onze technische dienst hiernaar laten kijken, sorry! Ik ga in ieder geval wel heel erg duimen dat de zender snel weer gaat werken bij jou en je buurvrouw.

Reputatie 1

Waarom was deze zender wel toegankelijk via de DSL verbinding ??? En nu via glasvezel niet meer ???? 
 

dit gaat gewoon nergens over he … als je dus als bestaande klant van dsl naar glasvezel gaat raak je zenders kwijt … loopt het beeld niet synchroon met het geluid en heb je zenders die stotteren….

Reputatie 7
Badge +1

@eelloe Het verschil is dat op DSL net als op het oude glasvezel platform de streams werden geleverd door KPN, voor het nieuwe platform heeft men gekozen voor een andere opzet.

Naar mijn stellige overtuiging had beter het bestaande platform kunnen behouden op glasvezel, daar waren aanmerkelijk minder klachten over dan over het nieuwe platform, de enige reden die ik kan verzinnen dat het met geld heeft te maken,

Het goedkoopste willen zijn heeft ook nadelen, n.l. het moeten doen van concessies op kwaliteit.

Reputatie 1

Ja het TELE2 platform is echt RUK …. Daarom

ben ik ooit ook weggegaan bij hun omdat het een zooi is daar …. En dacht ik er goed aan te doen om terug te gaan naar T-Mobile …. Daar begin ik nu ook spijt van te krijgen 

Reputatie 7

Hi @eelloe, ik hoop dat ik heel snel de oplossing met je kan delen voor het geluid issue! Zojuist heb ik meteen weer gekeken of er al een update beschikbaar is en zodra ik iets kan delen, dan meld ik het hier aan je. Ik had het liefste gelezen dat je erg blij was met de overstap. Graag wil ik wel aan je meegeven dat deze zender zowel niet beschikbaar is op het oude als op het nieuwe tv platform. Hopelijk kan ik snel bij je aankloppen met goed nieuws. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan zeker weten. Ik wil namelijk heel graag dat je tevreden bent! 😊

Reputatie 7
Badge +1

@Lisa Je bewering dat de favoriete lokale zender van @eelloe niet op het oude platform beschikbaar is klopt niet, ik zit gelukkig nog op het oude platform en daar is de zender (792) via glasvezel gewoon te zien.

Voor een lokale zender is de beeld kwaliteit zelfs heel goed, zie dat bij veel andere lokale wel anders, 

Reputatie 7

Hi @BeMu, merci voor het aangeven! Het gekke is dat de zender niet op onze zenderlijsten terug te vinden is. Dit heb ik intern nagevraagd, maar hij zit echt niet in ons zenderpakket. Omdat jij hem ook in kan zien op het oude platform, hoop ik dat de zender het ook snel weer gaat doen op het nieuwe platform. Maar waarom deze wel te zien is, dat durf ik dus eigenlijk niet te zeggen. Fijn dat de kwaliteit in ieder geval goed is! 

Reputatie 1

Nee klopt he .. op het DSL platform was de zender wel beschikbaar… dus kan wel merken dat ze op de helpdesk daar ook geen verstand van hebben

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb puur uit liefhebberij een lijst gemaakt van lokale zenders welke wel te zien zijn, althans ik kan ze zien op maar die niet in het overzicht staan, lijst is best lang

705 Kontakt tv; 706 Salland tv; 726 L.o.e. Elburg; 732 Hoekse waard; 742 Feel good tv; 754 omroep Horst; 756 Slog tv; 759 RTV Katwijk; 762 Beat tv; 764 Weert rtv; 770 kijk tv; 771 Ijburg tv; 786 P&M tv; 800 NH Gooi; 805 Noordkaap tv; 808 Hooglanderveen rtv; 813 Rupchen rtv; 816 ;Hoi rtv; 819 Rtv Slos; 821 rtv Purmerend; 822 start tv; 826 tv Rheden; 830 tv horizon; 835 omroep Assen; 836 RTV 1; 841 regio noordkaap; 847 tvl tv; 851 regio tv Groningen; 856 Go Tv.

Dit zijn alle zenders die wel te zien zijn maar niet in het overzicht staan, de zenders die niet in de lijst staan en niet te zien zijn staan er niet bij.

Reputatie 7
Badge +1

https://www.persberichten.com/persbericht/103220/Cellnex-neemt-Media-Gateway-Hilversum-over

Ik meende wel eens gelezen te hebben dat de lokale zenders ook via deze media gateway worden gedistribueerd, dit weet ik niet zeker althans was zo, bij het nieuwe platform kan het dus anders zijn.

Reputatie 7

Hi @eelloe, zoals beloofd heb ik het onderzoek goed in de gaten gehouden voor je! Ik zie dat het onderzoek vandaag is afgerond en dat er een nieuwe TV Box jouw kant op komt. Ik hoop heel erg dat jij met deze nieuwe TV Box van de problemen met het geluid af bent. In je My T-Mobile Thuis omgeving kun jij de voortgang van de bestelling van deze TV Box volgen: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat je het aan ons weten - zodra deze nieuwe Box up and running is - of jij weer zonder problemen tv kunt kijken? 🎈

Heel erg bedankt voor de moeite @BeMu! Ik ga hier eens verder in duiken.

Reputatie 1

Bedankt voor de info… ik wacht de levering even af en hou jullie op se hoogte omtrent de synchronisatie 

 

met vriendelijke groeten 

 

Eelco

Reputatie 7

Helemaal super en heel graag gedaan @eelloe! Ook hoop ik dat ik snel in dit topic kan terugkomen om duidelijkheid te geven waarom bepaalde zenders wel te zien zijn op tv en niet in het zenderoverzicht staan. Dus merci allebei voor de oplettendheid!

Reputatie 1

@Lisa …. Helaas heeft de nieuwe ontvanger cq decoder geen verbetering opgeleverd… synchronisatie is steeds niet goed..

 

ik hoop dat jullie snel een app voor LG hebben want dit is nog steeds belabberd kijken

Reputatie 7

Hi @eelloe, heel goed dat je dit gelijk aangeeft! Wat balen om te lezen, want ik had zo erg gehoopt dat dit het probleem zou oplossen. Zojuist heb ik dan ook meteen weer het onderzoek ingediend bij de technische dienst. Hopelijk kan er dieper gegraven worden naar de juiste oplossing, want het geluid en beeld hoort te allen tijde synchroon te lopen. Merci voor jouw snelle melding. Ik ga dit tweede onderzoek weer nauwlettend voor je in de gaten houden en geef het aan je door wanneer deze is afgerond. Maak er een mooi weekend van! 😊

Reputatie 7

Hi @eelloe, zoals beloofd heb ik dit onderzoek voor je in de gaten gehouden! Guidion is aangestuurd door de technische dienst. Ik hoop heel erg dat zij dit probleem structureel kunnen verhelpen. Geef jij een korte update na afloop van het monteursbezoek in dit topic? Ik ben namelijk erg benieuwd of hierna het probleem voor eens en altijd weg is en jouw geluid weer synchroon loopt!