Beantwoord

Beeld en geluid van de zender Spike loopt niet synchroon


Reputatie 3

Het viel mij op dat op de zender Spike het beeld en geluid niet synchroon loopt. Ik heb de standaard stappen (reset box etc) al doorgelopen maar dat helpt niet.

Het is al een tijdje zo en ik dacht eerst dat het aan een bepaald programma lag maar het blijkt bij meerdere programma's voor te komen. Bij andere zenders heb ik dit niet.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 10 October 2021, 17:28

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

220 reacties

Reputatie 1

@Lisa 🥲😭😭 er zou vandaag eindelijk een monteur komen tussen 8:00 en 12:00…. Dus ik kom vroeg mijn bed uit …. En dan krijg je om 7:45 een sms’je dat de monteur ziek is …

 

dus geen monteur… vroeg uit bed …. Moet een nieuwe afspraak in gaan plannen maar daar MOET je voor bellen … en dat kan dan ook pas weer na 9:00 ….. de dag begint weer lekker hier ..🤬🤬

Reputatie 7

Hi @eelloe, wat balen om dit te lezen! Excuses hiervoor, want ik kan me voorstellen dat dit geen prettig begin van de dag is. Ik vermoed dat er maar één monteur in jouw regio beschikbaar is of dat andere monteurs vol zitten, waardoor er geen vervanging is geregeld. Gelukkig neemt de monteur in ieder geval niet het risico om ziek naar jouw huis toe te gaan, maar ik snap jouw gevoel volkomen. Is het inmiddels gelukt om een nieuwe afspraak in te schieten? Ik hoop dat dit heel snel ingehaald kan worden! 

 

Reputatie 7

Hi @BeMu, zoals beloofd zou ik bij je terugkomen op het zenderoverzicht dat jij met mij deelde! Ik heb een reactie gekregen en die deel ik hier graag. Het klopt dat deze zenders gewoon nog te bekijken zijn via KPN WBA (DSL én Fiber) aansluitingen op het oude TV-platform (interactieve tv). Maar op ODF zijn deze zenders komen te vervallen. 

Aangezien we geen onderscheid maken op de website op de diverse netwerken, is er besloten om ze uit de lijst te halen. Wij hopen dat de zenders binnenkort via een andere toeleverancier weer worden toegevoegd aan het nieuwe tv platform én mogelijk ook op Interactieve TV. Dan verschijnen ze namelijk ook weer op onze website. Hopelijk heb ik het zo een beetje helder kunnen uitleggen en verklaart dit de situatie! 😊

 

Reputatie 1

@Lisa … ik heb heden ochtend gebeld en kreeg te horen dat ze zelf terug zouden bellen voor een nieuwe afspraak….

 

helaas tot op heden nog niks gehoord 😕☹️

Reputatie 7
Badge +1

@Lisa Mag ik uit je reactie concluderen dat er op het nieuwe platform een andere leverancier komt voor de tv streams, althans dat maak ik er op uit,  ik dacht te weten dat de lokale en regionale zenders komen vanuit de mediagateway in ?? Hilversum.

Mocht het inderdaad zo zijn dat er een andere hopelijk betere toeleverancier komt voor het nieuwe platform wacht ik eerst de reacties op dit forum af alvorens ik ga besluiten over te gaan naar het nieuwe platform.

Reputatie 1

@BeMu glasvezel hier is van Tele2 dat geeft het tv-kastje van T-mobile aan

Reputatie 7
Badge +1

@eelloe Heeft u in het verleden misschien Tele 2 als provider gehad?  dat zou het verklaren, hier in de Achterhoek is het glasvezelnetwerk aangelegd door Reggefiber (nu KPN netwerk) dit is het bekende KPN WBA netwerk waarover ik momenteel nog mijn streams krijg, de streams komen (nog) van KPN vandaar dat de kwaliteit vele malen beter is dan de huidige streams die T-Mobile levert op het eigen platform.

Reputatie 1

@BeMu ik ben net overgestapt van online die op de dsl zat icm CanalDigitaal… glasvezel is hier net aangelegd door KPN Netwerk .. mijn buurvrouw van beneden heeft T-mobile gehad over de DSL en is ook naar glasvezel van T-mobile over gegaan en mist ook zenders die ze eerst wel had op de DSL … ik zelf ondervindt op de nieuwe glasvezel wel wat problemen zoals synchronisatie , beeld wat zwart blijft en beeld wat vastloop blokkerig of half grijs wordt..

 

dus de nieuwe aansluiting zit hier nog niet goed

Reputatie 7
Badge +1

@eelloe Het glasvezelnetwerk hier is in de periode tussen pakweg 2008 en 2012 aangelegd ik kan er iets naast zitten maar doe het uit mijn geheugen, wel was het zo dat de uitrol van glasvezel in Twente en de Achterhoek al behoorlijk vroeg was.

Omdat KPN later Reggefiber overnam word dit ook wel KPN WBA genoemd, wel was het zo en dat is algemeen bekend KPN na de overname de uitrol meteen stopte, en pas sinds kort het weer heeft opgestart.

Reputatie 1

@Lisa   🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬 weer geen monteur… deze zou tussen 10 en 12 komen ….  
 

maar wel weer zo’n 🤬🤬 mailtje van jullie .. we hebben vertraging 🤬🤬

 

wat een spijt heb ik dat ik over gegaan ben zeg met deze waardeloze service 

Reputatie 7
Badge +1

@eelloe Het punt is dat een bedrijf als Guidion misbruik maakt van haar positie en zo doende min of meer kan doen wat ze uitkomt,  en daar dan ook gebruik van maakt.

Het verschil met b.v. een installatiebedrijf in uw woonplaats is dat als uw installateur beloofd om op een afgesproken tijd te komen en komt niet dan belt u na de 2e keer een ander bedrijf, bij Guidion kan dat helaas niet, dus bent u aan ze overgeleverd.

Reputatie 7

Hi @eelloe, ik had echt gehoopt na het weekend een update te lezen waarin de monteur bij je is langsgeweest! Ik wil je graag laten weten dat ik vandaag met Guidion ga bellen om hier achteraan te gaan. Is er al een nieuw moment ingeschoten? Weet dat ik mijn uiterste best voor je ga doen om de afspraak zo snel mogelijk plaats te laten vinden met de garantie dat het wél doorgaat. Nogmaals excuses hiervoor, want dit is zeker niet de bedoeling! ❤

Hi @BeMu, yes het klopt inderdaad! Ik durf eigenlijk niet te zeggen waar de lokale en regionale zenders vanuit komen. Helemaal super, leuk om te lezen! 😊

 

Reputatie 1

@Lisa … nee ik heb alleen een mail gehad dat ze weer eens vertraging hadden ondanks dat de telefoniste duidelijk tegen mij vertelde dat de monteur echt zou komen op zaterdag… waar ik persoonlijk al mijn bedenkingen bij had ….

Reputatie 7

Hi @eelloe, ik ben zojuist gelijk voor je gaan bellen! Er werd aangegeven dat jij zo snel mogelijk gebeld gaat worden om een nieuwe afspraak in te plannen. Bij Guidion balen ze er ook ontzettend van dat de afspraak tot twee keer toe is uitgevallen bij je. Er zijn jammer genoeg veel monteurs uitgevallen, waardoor het enorm druk is op het moment. De meneer aan de lijn kon niet aangeven wanneer jij precies wordt gebeld, maar houd je mobiel in de gaten. Ik heb wel gevraagd of dit snel kan gebeuren, aangezien jij nu al twee keer pech hebt gehad. Aan de andere kant van de lijn werd ook aangegeven dat jij zeker voorrang gaat krijgen en dat ze echt hun best gaan doen om zo snel mogelijk iets nieuws in te schieten. Hopelijk kan jij op zeer korte termijn aan mij laten weten dat er een nieuwe afspraak is ingeschoten en gaat deze wel door! ❤

Reputatie 1

@Lisa ….

leuk hoor die mailtjes van jullie :

Wat moet ik daar mee ??? Als het beeld bog steeds niet synchroon loopt … nu zelfs zwart wordt m.u.v. dat de ondertiteling wel in beeld blijft …. Soms het halve beeld grijs is en de andere helft de uitzending laat zien ???

 

en tot nu toe nog steeds GEEN bericht van Guidion …

 

stuur ff een wel werkend bedrijf deze kant op .

 

begin me aardig te irriteren hier

Kruip deze feestmaand maar lekker op de bank, want er is genoeg leuks te zien! Geniet samen van het beste gratis entertainment, zoals familiefilms en de zender van de maand. Zo kom je de donkere dagen wel door. Lees hoe T-Mobile – en dus jij – meehelpt om eenzaamheid onder jongeren te verminderen. En kijk komend weekend gratis naar de finale van Formule1!
Reputatie 7

Ik kan me de frustratie voorstellen @eelloe! Sorry hiervoor, want deze e-mails worden automatisch uitgestuurd. Ik hoop echt dat Guidion zo snel mogelijk contact met jou opneemt, zoals ze bij mij aangaven. Als jij vandaag einde dag nog niks hebt gehoord, wil je het dan laten weten? Dan ga ik hier nogmaals voor je achteraan. Ik wil echt dat dit snel gefixt wordt bij je! 

Reputatie 1

@Lisa helaas zoals al verwacht ….. GEEN telefoontje met een nieuwe afspraak 🤬🤬😡😡

Reputatie 7

Hi @eelloe, wat ontzettend rot om te lezen! Ik heb meteen Guidion weer voor je gebeld en er wordt echt contact met je opgenomen. De telefoniste kon mij alleen niet laten weten wanneer dit gaat gebeuren, omdat het nog steeds onwijs druk is op dit moment. De telefoniste heeft net wel op mijn verzoek een pushbericht gestuurd met de vraag of dit zo snel mogelijk kan gebeuren. Ik vroeg ook of ik wellicht zelf een afspraak in kon plannen, maar daar dien jij echt voor gebeld te worden. Hopelijk wordt er snel actie genomen op basis van het pushbericht, maar weet dus dat ze momenteel echt met een grote drukte kampen. Ik had je graag concreet willen laten weten wanneer jouw afspraak eraan gaat komen, maar ik ben zo open en eerlijk mogelijk met je. Fingers crossed dat dit echt snel opgepakt gaat worden, nogmaals excuses hiervoor!

Reputatie 1

@Lisa ..

 

stuur dan een ander bedrijf ipv guidion … want met die gasten ben ik nu wel klaar …

ik betaal tenslotte voor diensten die behoren te werken naar behoren .. en juist de zender waar is veel naar kijk is gewoon bagger ….

 

jullie verwachten wel dat wij als klanten netjes ip tijd betalen maar wij als betalende klanten verwachten dan ook geleverd te krijgen waar voor betaald wordt.

 

ik wens dan ook voor het eind van deze week minimaal een afspraak voor uiterlijk begin volgense week , of een oplossing van jullie dmv een ander bedrijf…

 

zo niet ben genoodzaakt om mijn contract te ontbinden incl mijn mobiel daar ik die gekoppeld heb aan elkaar en over te stappen naar een andere provider die wel zijn of haar afspraken omtrent het te leveren signaal zonder ergernis na komt ..

 

Reputatie 7

Hi @eelloe, weet echt dat ik hier net zo van baal als jij! Ik heb voor de zekerheid nog navraag gedaan of wij jou op een andere manier kunnen helpen, maar er is jammer genoeg geen andere partij dan Guidion die wij hiervoor aan kunnen sturen. Ik ben het helemaal met je eens dat dit al te lang duurt en had ontzettend gehoopt dat jij al door Guidion was gebeld. Nogmaals sorry voor deze situatie!

Ik hoor heel graag van je of jij deze week nog door Guidion wordt gebeld om een afspraak in te schieten. Graag wil ik aan je meegeven dat ik uiteraard een vergoeding in orde ga maken voor je, zodra dit issue is opgelost. Dus ik ben het volledig met je eens dat jij enkel betaalt voor goedwerkende diensten. Ik hoop echt niets liever dan dat jij mij deze week voorziet van een update dat er een afspraak met je is gemaakt, want ik zou het onwijs rot vinden als jij jouw abonnement op gaat zeggen. Hier heb ik uiteraard alle respect voor, maar ik hoop dat wij dit nog tijdig kunnen oplossen. Houd jij mij op de hoogte? 

Reputatie 1

Beste @Lisa  ik zal u op de hoogte houden omtrent de vorderingen…

met vriendelijke groeten…

Reputatie 7

Je bent een topper @eelloe, dankjewel! ❤

Reputatie 1

@Lisa 

 

nou het is vrijdag 17:54 … en NEE weer niks gehoord…

 

ik krijg er onderhand de rambam van van de guidion gezeur …. Wat een KU…. Bedrijf is dat zeg

Reputatie 7

Hi @eelloe, jeetje dit duurt inderdaad erg lang! Ik ben bang dat ik hetzelfde te horen krijg morgen, maar ik ga morgen graag weer even bellen om de druk op te voeren. Fingers crossed dat ik je morgen een concrete update kan geven. 

Reputatie 1

@Lisa ..

 

nou ik heb inmiddels de hoop al opgegeven dat in dit kaar nog normaal van bepaalde zenders kan genieten…

ik kan je wel verzekeren dat als ze bellen ik ze de huid vol scheld … wat een 💩 💩💩💩 bedrijf dat het is..