Beantwoord

Beeld en geluid van de zender Spike loopt niet synchroon

  • 8 October 2021
  • 211 reacties
  • 1968 Bekeken

Reputatie 2

Het viel mij op dat op de zender Spike het beeld en geluid niet synchroon loopt. Ik heb de standaard stappen (reset box etc) al doorgelopen maar dat helpt niet.

Het is al een tijdje zo en ik dacht eerst dat het aan een bepaald programma lag maar het blijkt bij meerdere programma's voor te komen. Bij andere zenders heb ik dit niet.

icon

Beste antwoord door Jason 10 October 2021, 17:28

Bekijk origineel

211 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Je bent een topper, dankjewel @Vandenbroekgo! Ik heb zojuist doorgekregen van onze IT-afdeling dat er voldoende voorbeelden zijn, dus dat is heel fijn. Ik hoop je snel meer te kunnen vertellen.

Nieuw voorbeeld: Maandag 26 sept. Expeditie Robinson RTL 4 21:15uur en Vandaag Inside meerdere keren vastlopen van beeld. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vandenbroekgo, ik geef je meteen een seintje als ik de vergoeding heb geregeld! Ik wacht eerst nog heel even het onderzoek af, maar weet dat de vergoeding eraan komt. Je hoort het als ik een update terugzie. We gaan ons best doen voor een hele mooie uitkomst!

Hi @Vandenbroekgo, excuus - je contract loopt inderdaad over een maand af! Ik wil je sowieso aangeven dat ik een vergoeding in orde maak voor de problemen die je hebt ervaren, voordat je contract definitief is opgezegd. Heel fijn dat je toch nog dit voorbeeld hebt doorgezet, hier hebben we zeker iets aan. Als je deze niet zou willen verwijderen, dan gaat de technische dienst hier meteen mee aan de slag. Ik laat het je weten als ze hebben gereageerd. Zo wil ik ervoor zorgen dat je de laatste maand zonder problemen in gaat. 

Ik zie de vergoeding graag tegemoet Lisa! En het zou knap zijn als de technische dienst het opname probleem komende maand nog kan oplossen...

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vandenbroekgo, excuus - je contract loopt inderdaad over een maand af! Ik wil je sowieso aangeven dat ik een vergoeding in orde maak voor de problemen die je hebt ervaren, voordat je contract definitief is opgezegd. Heel fijn dat je toch nog dit voorbeeld hebt doorgezet, hier hebben we zeker iets aan. Als je deze niet zou willen verwijderen, dan gaat de technische dienst hier meteen mee aan de slag. Ik laat het je weten als ze hebben gereageerd. Zo wil ik ervoor zorgen dat je de laatste maand zonder problemen in gaat. 

Hi @Vandenbroekgo, dit is zeker duidelijk bij ons! Echter dient de technische dienst precies te weten of het bijvoorbeeld om RTL Boulevard gaat van 20-09-2022 op RTL 4, omdat ze het issue anders niet kunnen herleiden. Dit is de reden waarom we altijd op heldere voorbeelden hameren. Je had hele duidelijke voorbeelden aangeleverd, dat was super, maar omdat deze zijn verwijderd kunnen mijn collega's dit niet meer verder uitzoeken.

Ik wil je heel graag tegemoetkomen, omdat ik weet dat de problemen al enige tijd aanhouden. Mocht je liever geen voorbeelden meer doorzetten, dan wil ik je de keuze meegeven om kosteloos jouw contract op te zeggen. Ik had namelijk gehoopt dat we jou al veel eerder probleemvrij kunnen krijgen. Dit is niet de uitkomst waarop ik had gehoopt, maar ik vind het wel zo eerlijk naar jou toe om deze optie mee te geven. Ik hoor het graag van je!

Voorbeeld: dinsdag 20 sept. Vandaag Inside rond 22:00uur 

Ik ben er achter dat wanneer het programma 29 min bezig is, mijn beeld na 29min kijken vastloopt. Na de buffer dus. Maakt niet uit welke zender, of wat ik terugkijk.
Misschien hebben ze er iets aan bij je technische dienst.

 

Je tegemoetkoming was misschien na een half jaar interessant, maar zoals jij waarschijnlijk ook kan zien loopt mijn contract over een maand af. Liever had ik een tegemoetkoming in de kosten gezien voor alle maanden dat ik niet volledig van alle "handige functies” gebruik kon/kan maken.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vandenbroekgo, dit is zeker duidelijk bij ons! Echter dient de technische dienst precies te weten of het bijvoorbeeld om RTL Boulevard gaat van 20-09-2022 op RTL 4, omdat ze het issue anders niet kunnen herleiden. Dit is de reden waarom we altijd op heldere voorbeelden hameren. Je had hele duidelijke voorbeelden aangeleverd, dat was super, maar omdat deze zijn verwijderd kunnen mijn collega's dit niet meer verder uitzoeken.

Ik wil je heel graag tegemoetkomen, omdat ik weet dat de problemen al enige tijd aanhouden. Mocht je liever geen voorbeelden meer doorzetten, dan wil ik je de keuze meegeven om kosteloos jouw contract op te zeggen. Ik had namelijk gehoopt dat we jou al veel eerder probleemvrij kunnen krijgen. Dit is niet de uitkomst waarop ik had gehoopt, maar ik vind het wel zo eerlijk naar jou toe om deze optie mee te geven. Ik hoor het graag van je!

Hi @Vandenbroekgo, ik wil je graag meteen laten weten dat het onderzoek vandaag op pauze is gezet! Mijn collega heeft aangegeven dat de voorbeelden die je had gegeven, verwijderd zijn. Ik wil je dan ook vragen of je nieuwe voorbeelden kunt aanleveren en deze niet wilt verwijderen. Wanneer de opnames verwijderd worden, kunnen mijn collega's niet verder met het onderzoek. Excuses voor deze uitkomst, want ik hoopte juist heel erg dat ik je van de structurele oplossing kon voorzien. 

Het maakt niet uit welke voorbeelden ik geef. Bij het terugkijken van programma's die op dat moment nog bezig zijn, loopt de opname verschillende keren vast. Ik dacht eigenlijk dat dat duidelijk was. Iedere opname die nu nog in mijn box zit heeft hetzelfde probleem. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vandenbroekgo, ik wil je graag meteen laten weten dat het onderzoek vandaag op pauze is gezet! Mijn collega heeft aangegeven dat de voorbeelden die je had gegeven, verwijderd zijn. Ik wil je dan ook vragen of je nieuwe voorbeelden kunt aanleveren en deze niet wilt verwijderen. Wanneer de opnames verwijderd worden, kunnen mijn collega's niet verder met het onderzoek. Excuses voor deze uitkomst, want ik hoopte juist heel erg dat ik je van de structurele oplossing kon voorzien. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vandenbroekgo, ik wil je graag laten weten dat het probleem dat jij ervaart voor meerdere klanten geldt! Onze IT-afdeling is dan ook druk bezig om dit structureel te verhelpen. Ik houd het onderzoek goed in de gaten en hoop snel te kunnen melden dat de oplossing in zicht is. Voor nu alvast een heel mooi weekend! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vandenbroekgo, heel erg fijn dat je dit zo snel kon doorspelen - ik heb dit direct aan het onderzoek toegevoegd! Mijn collega is hier nog druk mee bezig, dus ik heb je nog niet van een concrete update kunnen voorzien. Zodra deze eruit rolt, dan plaats ik die hier. 

Hi @Vandenbroekgo, dankjewel voor het geven van deze aanvulling - check! Super fijn dat het synchronisatie issue opgelost lijkt bij de opnames. Ik ga deze aanvulling bij het onderzoek vermelden, zodat de technische dienst dit tot op de bodem kan uitzoeken. Ik laat het hier weten als er een update uitrolt. 

Maandagavond tijdens de live uitzending van Jinek blijft het beeld hangen en reageert mijn afstandsbediening nergens op. Moet wederom de stroom uit de modem halen om de boel weer aan de gang te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vandenbroekgo, dankjewel voor het geven van deze aanvulling - check! Super fijn dat het synchronisatie issue opgelost lijkt bij de opnames. Ik ga deze aanvulling bij het onderzoek vermelden, zodat de technische dienst dit tot op de bodem kan uitzoeken. Ik laat het hier weten als er een update uitrolt. 

Hi @Vandenbroekgo, dankjewel voor de aanvulling en voor het delen van jouw gevoel! Dat kan ik mij volledig voorstellen en daarom wil ik er nu ook voor waken dat jij echt probleemvrij bent na het onderzoek. Dat jij de vorige keer niet wist dat het euvel was opgelost, dat wil ik niet nog eens laten gebeuren. Ik houd het onderzoek dan ook goed in de gaten. Kan je misschien enkel nog aangeven waar jij naast de Cloud Opnames waarbij het beeld en geluid niet altijd synchroon loopt nu nog meer last van hebt? Dan zorg ik dat echt alle punten behandeld worden door onze technische dienst. Ik zorg vervolgens dat alle updates hierover met jou gedeeld worden, dus jij hoeft hier zelf niet achteraan te gaan. Nogmaals excuses voor het ongemak, ik wil echt graag het vertrouwen terugwinnen! ❤

Het beeld loopt nu wél synchroon bij opnames, maar blijft stil staan na ongeveer een kwartier en na een half uur kijken. Verder kreeg ik net een melding dat de tv box niet is verbonden met de tv dienst. Na herstarten kreeg ik weer beeld. Dit heb ik nog niet eerder gezien.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vandenbroekgo, dankjewel voor de aanvulling en voor het delen van jouw gevoel! Dat kan ik mij volledig voorstellen en daarom wil ik er nu ook voor waken dat jij echt probleemvrij bent na het onderzoek. Dat jij de vorige keer niet wist dat het euvel was opgelost, dat wil ik niet nog eens laten gebeuren. Ik houd het onderzoek dan ook goed in de gaten. Kan je misschien enkel nog aangeven waar jij naast de Cloud Opnames waarbij het beeld en geluid niet altijd synchroon loopt nu nog meer last van hebt? Dan zorg ik dat echt alle punten behandeld worden door onze technische dienst. Ik zorg vervolgens dat alle updates hierover met jou gedeeld worden, dus jij hoeft hier zelf niet achteraan te gaan. Nogmaals excuses voor het ongemak, ik wil echt graag het vertrouwen terugwinnen! ❤

Hi @Vandenbroekgo, heel erg bedankt voor de aanvulling! Ik ben in ieder geval heel blij dat de problemen met het live tv-kijken verholpen lijken te zijn. Nu gaan we de opnames nog aanpakken, want die horen het ook zonder problemen te doen. De opnames die op dat moment nog bezig zijn en daardoor niet te bekijken zijn, dat is een bug die gefixt gaat worden. Ik heb aan de tv-specialisten gevraagd of zij kunnen aangeven wanneer dit wordt verholpen.

Voor de opnames die al zijn afgelopen, ga ik een nieuw verzoek indienen. Kan je hiervoor nog aangeven op welk tijdstip je deze opname van Jinek terugkeek? En ervaar je dit enkel met programma's op RTL 4 of ook bij andere zenders? Ik ga hier voor je achteraan!

Jinek was dinsdag rond 23:30uur.

Weet je wat het is Lisa, ik wil hier eigenlijk helemaal niet mee bezig zijn. Ik betaal iedere maand netjes en dan wil ik onbezorgd tv kijken en niet dat ik iedere dag moet bijhouden wat ik precies kijk en wanneer er problemen zijn. Ik snap dat jij info nodig hebt, maar bij mij blijft het constant hetzelfde. Nu is het synchroniseren opgelost, de vorige keer was het stilstaand beeld opgelost. Het is iedere keer iets anders, maar komt ook weer terug. Jij gaat er telkens achteraan. Heel fijn natuurlijk. Na een maand wachten neem ik zelf maar weer eens contact op, blijkt het volgens dit topic opgelost…., behalve bij mij? Zijn wij weer over en weer aan het mailen en ondertussen ben ik bijna een jaar verder zonder dat ik probleemvrij gekeken heb. Ben ik de enige? Of biedt T-Mobile iets aan wat ze niet waar kunnen maken? Want dat "maximaal genieten” is nog ver te zoeken. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vandenbroekgo, heel erg bedankt voor de aanvulling! Ik ben in ieder geval heel blij dat de problemen met het live tv-kijken verholpen lijken te zijn. Nu gaan we de opnames nog aanpakken, want die horen het ook zonder problemen te doen. De opnames die op dat moment nog bezig zijn en daardoor niet te bekijken zijn, dat is een bug die gefixt gaat worden. Ik heb aan de tv-specialisten gevraagd of zij kunnen aangeven wanneer dit wordt verholpen.

Voor de opnames die al zijn afgelopen, ga ik een nieuw verzoek indienen. Kan je hiervoor nog aangeven op welk tijdstip je deze opname van Jinek terugkeek? En ervaar je dit enkel met programma's op RTL 4 of ook bij andere zenders? Ik ga hier voor je achteraan!

Helaas Lisa, Het klonk te mooi om waar te zijn. 

De opnamen lopen nog steeds vast. Zowel SBS 6 (Vandaag Inside) die op dat moment bezig was als RTL 4 (Jinek) die afgelopen was. Echt heel vervelend. 

De beelden op SBS6 lopen wél synchroon, tot nu toe….

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vandenbroekgo, ik hoor het heel graag van je zodra je dit hebt kunnen testen! Fingers crossed. Anders ga ik namelijk direct weer aankloppen bij mijn collega's. 

Hi @Vandenbroekgo/@wybereen, ik hoop ontzettend dat ik jou kan verblijden zo vlak voor het weekend! Zojuist heb ik de tv-meeting gehad en de tv-specialisten hebben laten weten dat de issues op SBS6 sinds gisteren verholpen zouden moeten zijn. Zou je dit willen testen door een live uitzending te bekijken vandaag en door vandaag een nieuwe opname te maken? Ik hoop onwijs dat dit nu ook bij jou helemaal is gefixt. 

Ik hoop het ook, want gisteren avond stond mijn beeld weer stil en moest de stekker eruit om beweging in het geheel te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vandenbroekgo/@wybereen, ik hoop ontzettend dat ik jou kan verblijden zo vlak voor het weekend! Zojuist heb ik de tv-meeting gehad en de tv-specialisten hebben laten weten dat de issues op SBS6 sinds gisteren verholpen zouden moeten zijn. Zou je dit willen testen door een live uitzending te bekijken vandaag en door vandaag een nieuwe opname te maken? Ik hoop onwijs dat dit nu ook bij jou helemaal is gefixt. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @wybereen/@Vandenbroekgo, check - helemaal top dat je dit kon aanvullen! En ervaar je dit ook bij opnames die op dat moment al zijn afgelopen? Dan weten mijn collega’s van de technische dienst zeker dat zij ook daar dieper in dienen te duiken. We zijn ermee bezig en ik houd het onderzoek goed voor je in de gaten. Heel erg bedankt voor jouw medewerking en geduld! ❤

Voetbal inside en ook shownieuws worden live gekeken. Maar ook als ik de opnames kijk loopt het niet synchroon, dus dat maakt niet uit.  Vandenbroekgo

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vandenbroekgo, heel erg bedankt! Mijn collega's zijn hiermee bezig. Kan je enkel nog aangeven of je Voetbal Inside als opname terugkeek of tijdens een live uitzending? Het klopt inderdaad dat je nog niet opnames terug kunt kijken die op dat moment nog bezig zijn. 

Ik wil je graag laten weten dat ik jou hier in dit topic verder ga voorzien van updates. Zo gaan we er samen voor zorgen dat je binnenkort echt probleemvrij bent! 

Hi @Vandenbroekgo, allereerst excuses voor de miscommunicatie! Mijn collega bedoelde dat wij in de algemene topics over het beeld en geluid dat niet synchroon liep, hebben laten weten dat dit euvel een tijd terug zou zijn opgelost. Omdat dit issue bij meerdere klanten speelde, hebben wij deze update in de algemene topics geplaatst en niet individueel met iedereen gedeeld. Dit was één van de algemene topics:

Omdat je aangeeft dat het bij jou nog speelt, wil ik zo snel mogelijk een nieuw verzoek voor je inschieten bij onze technische dienst. Kan je mij voorzien van concrete voorbeelden? Hiermee bedoel ik de datum, het tijdstip, de zender(s) en de programma's waarbij zich dit voordoet. Dan zorg ik dat mijn collega's hier opnieuw naar gaan kijken, want ik wil echt dat jij probleemvrij bent! ❤

Zoals ik in al mijn voorgaande berichten heb gemeld, is het probleem nog steeds niet opgelost. De voorbeelden heb ik gegeven. SBS6 voetbal inside heeft nog niet synchroon gelopen. Bij opnames staat beeld en geluid stil. Of is dat nog steeds niet mogelijk als het programma nog bezig is? De reset heb ik wederom uitgevoerd anders krijg ik helemaal geen beweging meer in mijn tv.

Hoe weet ik op welke topic ik moet kijken om te zien dat er veranderingen hebben plaatsgevonden en ik daarop kan reageren? Ik ben vanaf oktober nog niet probleemvrij geweest.

Reageer