Beantwoord

Beeld haperend Dordrecht regio

  • 23 November 2019
  • 45 reacties
  • 2662 Bekeken

Reputatie 1

Zoals in de sticky bovenaan deze pagina te lezen, wordt er momenteel een grootschalige update van de TVboxen uitgerold

 

Helaas ben ik een van de ongelukkigen die deze update op mijn beide Entone 510B tv boxen heb gehad. (ik heb verder glasvezel thuis en verder nooit problemen gehad met de TV functie)

 

Het resultaat na de update, erg haperend/stroperig beeld op beide en nog langzamer reagerende boxen dan voorheen.  (de mensen die ze ook hebben weten dat het al geen snelheidsmonsters waren to begin with, wat niet gek is met dik 5 jaar oude technologie) Als ik moet gokken zou ik zeggen dat de ‘bitrate verbetering’ te zwaar is voor de arme kastjes, ze worden ook warmer dan eerst.

 

Hopelijk kan dit snel worden opgelost (Een downgrade?) want het is mij iets te toevalllig dat het op beide boxen is op (dus) verschillende tvs, en dat allemaal precies nadat ze zijn geupdate.

Het rustig bekijken van een sportwedstrijd is bijvoorbeeld onmogelijk geworden. (te veel snelle bewegingen die dus zeer haperend/stroperig verlopen

icon

Beste antwoord door Sander 13 December 2019, 17:06

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

45 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik weet niet of de uitrol per regio gaat of op alfabetische volgorde, maar als ik het hier zo bekijk heb ik de uitrol nog niet ontvangen zit in postcode gebied 7000-7999.

Blijft wel vreemd waarom de oude Amino's 140 die al veel ouder is dan de Entone veel sneller reageerde op de commando's, en ook veel sneller was met zappen.

Reputatie 6
Badge

De nieuwste versie lijkt 2.9.27  te zijn nu ik de update in progress zie (na een handmatige reset; zit wel vooraan qua letter en postcode ja). Stond nog op .25 daarnet maar was sinds gister al een stotterfestijn op de eerste box en de tweede die zo goed als vrij ervan was had ook de nodige beeldhaperingen (wel nog altijd minder dan box 1 hier) dus of het direkt met de update te maken heeft … ?

Reputatie 1

Het is (bij mij) iets dat lijkt op een te hoge bitrate zodat de kastjes het niet aankunnen of dat er standaard al te weinig frames worden meegestuurd. Haperend is misschien niet eens de goede term, stroperig kun je het beter noemen.

Er is een continue "vertraging” van het beeld en op beide boxen hetzelfde effect (het is niet dat de ene box het bij mij beter doet dan de andere)

Dat is het beste zichtbaar bij snelle bewegingen op het scherm (een voetbalwedstrijd bijvoorbeeld) Sinds de update is het niet meer goed te zien wat precies de slow motion is, omdat het ‘normale’ beeld ook zo is.

Reputatie 1

Kleine aanvulling: bij sommige zenders (NPO1 bijvoorbeeld) vallen er ook echt frames weg (heb je korte stottermomenten of juist een soort versnelling alsof de box nog niet helemaal ‘bij’ was qua verwerking) Het effect is dus op beide boxen bij alle zenders merkbaar, maar bij sommige zenders erger.

Ik hoop dat er snel een verklaring en vooral oplossing komt (En als het update gerelateerd is, wat ik sterk vermoed, dat het natuurlijk ook voor de andere klanten wordt aangepast)

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bobtenvoorde,

 

Het is op deze manier niet prettig TV kijken inderdaad. Dat is nog zacht uitgedrukt! Omdat jouw verbinding via 1 van de onderstaande pop-servers loopt, kun je stroperig/blokkerig beeld ervaren. Hierdoor zit er een vertraging in de stream. Momenteel is een vervangende uitrol ingepland (hardware) welke in de nacht van 26 november zal starten. Excuses voor het ongemak. Het wordt opgelost en je zult hier spoedig bericht over ontvangen.

 

as1.ddt-sle
as1.ddt-aje
as1.ddt-prn
as1.ddt-bbp
as1.ddr-rge
as1.ddt-ipl
as1.ddt-mhn

Reputatie 7
Badge +1

Na een herstart van de tvbox kreeg ik versie 2.9.27.0.3 build1-evt-vma-glop-as3

Zelf ervaar ik geen verschil met de vorige versie .25, geen stottermomenten of wegvallende frames 

Reputatie 1

Hoi @Bobtenvoorde,

 

Het is op deze manier niet prettig TV kijken inderdaad. Dat is nog zacht uitgedrukt! Omdat jouw verbinding via 1 van de onderstaande pop-servers loopt, kun je stroperig/blokkerig beeld ervaren. Hierdoor zit er een vertraging in de stream. Momenteel is een vervangende uitrol ingepland (hardware) welke in de nacht van 26 november zal starten. Excuses voor het ongemak. Het wordt opgelost en je zult hier spoedig bericht over ontvangen.

 

as1.ddt-sle
as1.ddt-aje
as1.ddt-prn
as1.ddt-bbp
as1.ddr-rge
as1.ddt-ipl
as1.ddt-mhn


Dank voor je antwoord en fijn dat je het zo snel kon detecteren en hopelijk ook oplossen. Ik begrijp dat ik dus niet de enige ben(want er zullen er toch meer op die servers zitten?)

Hoe dan ook, hopelijk alles snel weer back to normal :)

Reputatie 6
Badge

Kleine aanvulling: bij sommige zenders (NPO1 bijvoorbeeld) vallen er ook echt frames weg (heb je korte stottermomenten of juist een soort versnelling alsof de box nog niet helemaal ‘bij’ was qua verwerking) Het effect is dus op beide boxen bij alle zenders merkbaar, maar bij sommige zenders erger.

Ik hoop dat er snel een verklaring en vooral oplossing komt (En als het update gerelateerd is, wat ik sterk vermoed, dat het natuurlijk ook voor de andere klanten wordt aangepast)


Dat klinkt idd meer als waar ik het over heb en inderdaad het meeste bij de NPO 1-3 maar dat zijn altijd al de probleemzenders geweest hier bij T-Mobile (daar kan je van twee jaar geleden ook berichten over vinden).

Dit dus al sinds vrijdag vóór de firmware update en nu nog steeds aan de gang …

Van het stroperige verder geen last overigens, twee CL en één Europa League wedstrijd verder zonder dat soort hinder (zit ook niet op het WBA netwerk wat in de firmware update wordt genoemd dus dat zou het verschil kunnen verklaren).

Reputatie 1

Zoals in de sticky bovenaan deze pagina te lezen, wordt er momenteel een grootschalige update van de TVboxen uitgerold

 

Helaas ben ik een van de ongelukkigen die deze update op mijn beide Entone 510B tv boxen heb gehad. (ik heb verder glasvezel thuis en verder nooit problemen gehad met de TV functie)

 

Het resultaat na de update, erg haperend/stroperig beeld op beide en nog langzamer reagerende boxen dan voorheen.  (de mensen die ze ook hebben weten dat het al geen snelheidsmonsters waren to begin with, wat niet gek is met dik 5 jaar oude technologie) Als ik moet gokken zou ik zeggen dat de ‘bitrate verbetering’ te zwaar is voor de arme kastjes, ze worden ook warmer dan eerst.

 

Hopelijk kan dit snel worden opgelost (Een downgrade?) want het is mij iets te toevalllig dat het op beide boxen is op (dus) verschillende tvs, en dat allemaal precies nadat ze zijn geupdate.

Het rustig bekijken van een sportwedstrijd is bijvoorbeeld onmogelijk geworden. (te veel snelle bewegingen die dus zeer haperend/stroperig verlopen

 

Hier ook dit probleem na firmware update met Entone ontvanger.

Erg vervelend. Graag snelle oplossing en reactie van T-Mobile.

Reputatie 3

Zoals in de sticky bovenaan deze pagina te lezen, wordt er momenteel een grootschalige update van de TVboxen uitgerold

 

Helaas ben ik een van de ongelukkigen die deze update op mijn beide Entone 510B tv boxen heb gehad. (ik heb verder glasvezel thuis en verder nooit problemen gehad met de TV functie)

 

Het resultaat na de update, erg haperend/stroperig beeld op beide en nog langzamer reagerende boxen dan voorheen.  (de mensen die ze ook hebben weten dat het al geen snelheidsmonsters waren to begin with, wat niet gek is met dik 5 jaar oude technologie) Als ik moet gokken zou ik zeggen dat de ‘bitrate verbetering’ te zwaar is voor de arme kastjes, ze worden ook warmer dan eerst.

 

Hopelijk kan dit snel worden opgelost (Een downgrade?) want het is mij iets te toevalllig dat het op beide boxen is op (dus) verschillende tvs, en dat allemaal precies nadat ze zijn geupdate.

Het rustig bekijken van een sportwedstrijd is bijvoorbeeld onmogelijk geworden. (te veel snelle bewegingen die dus zeer haperend/stroperig verlopen

 

 

 

Idem.. probleem is nu al twee dagen bekend bij T-Mobile op dit forum en ikzelf heb 30(!) uur geleden ook al een melding gemaakt. Tot op heden nog geen enkel antwoord… jammer!

Reputatie 7

Dag allen,

 

Bedankt voor de meldingen. Ik heb dit topic en het topic over de update gezien en ga hier achteraan. Zodra ik meer weet, kom ik er hier op terug. 

Reputatie 7

Dag allen, 

 

We hebben gecontroleerd en op alle fronten is de upgrade van de TV Boxen 100% geslaagd. Het kan natuurlijk zijn dat enkelen toevallig nu problemen ervaren met het TV beeld. Dit staat echter los van de upgrade. Het is dus belangrijk om deze stappen (of hulpvideo) te doorlopen om weer haarscherp beeld te verkrijgen: stappenplan TV

 

Belangrijk hierbij is dat je een rechtstreekse verbinding hebt tussen modem en TV Box, zonder adapters, switches of koppelstukjes. 

Reputatie 2

Kom op T-Mobile, als de ontvanger door jullie update niet meer goed werkt zorg dan dat je het terugdraait of nieuwe ontvangers geeft aan je klanten, ipv met een reactie komen dat alles gewoon goed werkt. 

Reputatie 1

Dag allen, 

 

We hebben gecontroleerd en op alle fronten is de upgrade van de TV Boxen 100% geslaagd. Het kan natuurlijk zijn dat enkelen toevallig nu problemen ervaren met het TV beeld. Dit staat echter los van de upgrade. Het is dus belangrijk om deze stappen (of hulpvideo) te doorlopen om weer haarscherp beeld te verkrijgen: stappenplan TV

 

Belangrijk hierbij is dat je een rechtstreekse verbinding hebt tussen modem en TV Box, zonder adapters, switches of koppelstukjes. 


Het spijt me, maar dit is echt een onzinnige toevoeging. Zeg dan niks als het alleen met generiek advies kan, dat is minachting van de probleemaanmelders. Je collega Jason onderkent het euvel zelfs...maar goed, dan had je het topic natuurlijk goed moeten doorlezen...

 

Nogmaals: Het is mij te toevallig dat het op twee boxen gebeurt, op twee aparte tv's en allebei precies na de update. En afgaande op de reacties in dit en het andere topic ben ik niet de enige...Ik ga dan ook van een spoedige oplossing uit zoals aangegeven door je collega Jason. 

En anders zijn er vast aanbieders waar je wel normaal TV kan krijgen toch? Het lukte jullie tenslotte tot 6 dagen geleden ook!

Reputatie 7

Ik ben niet helder genoeg geweest in mijn communicatie, excuus! Er spelen hier twee verschillende zaken. 

 

@Bobtenvoorde, bij jou geldt het issue zoals mijn collega Jason heeft besproken. Dit is een lokaal probleem. Update van mijn kant: de aanpassingen tot dusver hebben het nog niet kunnen oplossen, maar we gaan nu met een grootschalige actie het probleem verhelpen. Dit staat gepland voor 6-12. 

 

Voor de anderen: er is geen impact geconstateerd door het onderhoud van week 47. Heb jij toch last van haperend beeld of blokbeeld, dan moeten we eerst andere zaken uitsluiten. Daar is deze video voor. Helpt dat niet, laat het ons dan weten, dan gaan we aan de slag om de oorzaak te vinden en verhelpen!

Reputatie 1

Dank voor de toelichting. Ik ben blij dat het probleem in ieder geval (toch) onderkend wordt en dat er naar een oplossing wordt toegewerkt, maar ik vind eerlijk gezegd wel dat die vrij lang op zich laat wachten.

Want ik heb dan straks minimaal een dikke twee weken niet normaal van de diensten gebruik kunnen maken. Of mag ik die periode ook haperend betalen? ;)

Reputatie 1

Stappenplan zoals aangegeven uitgevoerd. Geen oplossing. Nog steeds haperend beeld. Entone box in Nijmegen.

Reputatie 7

Hey @Ralf K.,

Ik zie inderdaad dat de stream op jouw adres enige haperingen vertoond, gaan we iets aan doen! Kun je mij aangeven welke stappen je hebt doorlopen? Deze handeling kan ik je in ieder geval wel aanraden:

  1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
  2. Haal het 10 seconden van de stroom.
  3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
  4. Wanneer de TV Box de melding "Geen internetverbinding gevonden" geeft, dan sluit je de netwerkkabel weer aan

Mocht dit niet hebben geholpen dan kun je proberen om je TV Box op een andere Lanpoort aan te sluiten op je modem. Laat ons weten of dit het probleem oplost, zo niet dan sturen we onze techneuten erop af!

Reputatie 2

Hey @Ralf K.,

Ik zie inderdaad dat de stream op jouw adres enige haperingen vertoond, gaan we iets aan doen! Kun je mij aangeven welke stappen je hebt doorlopen? Deze handeling kan ik je in ieder geval wel aanraden:

  1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
  2. Haal het 10 seconden van de stroom.
  3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
  4. Wanneer de TV Box de melding "Geen internetverbinding gevonden" geeft, dan sluit je de netwerkkabel weer aan

Mocht dit niet hebben geholpen dan kun je proberen om je TV Box op een andere Lanpoort aan te sluiten op je modem. Laat ons weten of dit het probleem oplost, zo niet dan sturen we onze techneuten erop af!


Ik heb deze stappen ook doorlopen maar zonder resultaat, andere poort gebruiken is geen optie want beide poorten zijn bezet door een tv kastje

Reputatie 1

Hey @Ralf K.,

Ik zie inderdaad dat de stream op jouw adres enige haperingen vertoond, gaan we iets aan doen! Kun je mij aangeven welke stappen je hebt doorlopen? Deze handeling kan ik je in ieder geval wel aanraden:

  1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
  2. Haal het 10 seconden van de stroom.
  3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
  4. Wanneer de TV Box de melding "Geen internetverbinding gevonden" geeft, dan sluit je de netwerkkabel weer aan

Mocht dit niet hebben geholpen dan kun je proberen om je TV Box op een andere Lanpoort aan te sluiten op je modem. Laat ons weten of dit het probleem oplost, zo niet dan sturen we onze techneuten erop af!

Beste Piotr,

Dankjewel voor je bericht en het onderkennen van het probleem op mijn adres. Ik heb alle stappen zoals aangegeven via de link (‘deze video’) van jouw collega Sander en ‘TV-problemen oplossen’ op diezelfde pagina doorlopen. Dit gaf zoals aangegeven geen verbetering. Ik ga dit nogmaals doen en ook de LAN-poort op de modem wisselen zoals door jou voorgesteld. Ik laat je z.s.m. weten of dit resultaat had. Mocht dit niet zo zijn ga ik inderdaad graag in op jouw aanbod van directe technische ondersteuning op mijn adres.

Met vriendelijke groet,

Ralf K.

Reputatie 1

Hey @Ralf K.,

Ik zie inderdaad dat de stream op jouw adres enige haperingen vertoond, gaan we iets aan doen! Kun je mij aangeven welke stappen je hebt doorlopen? Deze handeling kan ik je in ieder geval wel aanraden:

  1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
  2. Haal het 10 seconden van de stroom.
  3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
  4. Wanneer de TV Box de melding "Geen internetverbinding gevonden" geeft, dan sluit je de netwerkkabel weer aan

Mocht dit niet hebben geholpen dan kun je proberen om je TV Box op een andere Lanpoort aan te sluiten op je modem. Laat ons weten of dit het probleem oplost, zo niet dan sturen we onze techneuten erop af!

Beste Piotr,

Ik heb de betreffende stappen nogmaals uitgevoerd en de box Entone box op de andere LAN-poort aangesloten. Dit heeft het probleem niet verholpen. Bij deze dus graag z.s.m. directe technische ondersteuning wat betreft de geconstateerde haperende stream zoals aangeboden.

Reputatie 7

Hey @Ralf K.,

Zojuist heb ik alles in gang gezet om dit probleem zo spoedig mogelijk voor je op te lossen. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt maken met een monteur. Hij of zij gaat vervolgens dit probleem onderzoeken en oplossen.

Hoi @R84,

Ik ben heel benieuwd of je TV Box voor de update wel goed naar behoren heeft gewerkt? En ervaar je de problemen op één of beide TV Boxen? Mocht je voor de update ook al problemen hebben ervaren met je TV beeld. Dan wil ik ook voor jou alles in gang zetten om snel tot een oplossing te komen. 
 

Reputatie 1

Hey @Ralf K.,

Zojuist heb ik alles in gang gezet om dit probleem zo spoedig mogelijk voor je op te lossen. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt maken met een monteur. Hij of zij gaat vervolgens dit probleem onderzoeken en oplossen.

Hoi @R84,

Ik ben heel benieuwd of je TV Box voor de update wel goed naar behoren heeft gewerkt? En ervaar je de problemen op één of beide TV Boxen? Mocht je voor de update ook al problemen hebben ervaren met je TV beeld. Dan wil ik ook voor jou alles in gang zetten om snel tot een oplossing te komen. 
 

Beste Poitr,

Dankjewel voor je bericht en je inspanningen. Ik ga er naar kijken en een afspraak inplannen.

Reputatie 2

@Piotr  de ontvanger werkte tot de update altijd prima.

bij gewone uitzendingen zie je geen verschil enkel bij sport merk je dat het kastje het niet kan bij benen.

een monteur heeft weinig zin lijkt me, zou niet weten wat die moet aanpassen. Ik verwacht gewoon goede software zoals voor de update. 
Ik zal nog proberen de 2 kastjes te wisselen met elkaar om te zien of dit verbetering brengt maar vind het jammer dat ik allerlei trucs moet uithalen omdat jullie iets aanpassen 

Reputatie 1

Ik ben niet helder genoeg geweest in mijn communicatie, excuus! Er spelen hier twee verschillende zaken. 

 

@Bobtenvoorde, bij jou geldt het issue zoals mijn collega Jason heeft besproken. Dit is een lokaal probleem. Update van mijn kant: de aanpassingen tot dusver hebben het nog niet kunnen oplossen, maar we gaan nu met een grootschalige actie het probleem verhelpen. Dit staat gepland voor 6-12. 

 

Voor de anderen: er is geen impact geconstateerd door het onderhoud van week 47. Heb jij toch last van haperend beeld of blokbeeld, dan moeten we eerst andere zaken uitsluiten. Daar is deze video voor. Helpt dat niet, laat het ons dan weten, dan gaan we aan de slag om de oorzaak te vinden en verhelpen!


Inmiddels is het 7-12. Is de update al doorgevoerd? Want ik zie verder nog steeds geen verbetering, sportwedstrijden zijn nog steeds een ramp om te kijken. (eigenlijk alles met relatief veel bewegend beeld)

 

En afgaande op verschillende mensen in het Entone upgrade topic ben ik niet de enige, waarbij die mensen ook niet in Dordrecht wonen, maar wel allemaal hetzelfde model Entone hebben (510) met dezelfde klachten.