Beantwoord

Beeld haperend Dordrecht regio

  • 23 November 2019
  • 45 reacties
  • 2640 Bekeken

Reputatie 1

Zoals in de sticky bovenaan deze pagina te lezen, wordt er momenteel een grootschalige update van de TVboxen uitgerold

 

Helaas ben ik een van de ongelukkigen die deze update op mijn beide Entone 510B tv boxen heb gehad. (ik heb verder glasvezel thuis en verder nooit problemen gehad met de TV functie)

 

Het resultaat na de update, erg haperend/stroperig beeld op beide en nog langzamer reagerende boxen dan voorheen.  (de mensen die ze ook hebben weten dat het al geen snelheidsmonsters waren to begin with, wat niet gek is met dik 5 jaar oude technologie) Als ik moet gokken zou ik zeggen dat de ‘bitrate verbetering’ te zwaar is voor de arme kastjes, ze worden ook warmer dan eerst.

 

Hopelijk kan dit snel worden opgelost (Een downgrade?) want het is mij iets te toevalllig dat het op beide boxen is op (dus) verschillende tvs, en dat allemaal precies nadat ze zijn geupdate.

Het rustig bekijken van een sportwedstrijd is bijvoorbeeld onmogelijk geworden. (te veel snelle bewegingen die dus zeer haperend/stroperig verlopen

icon

Beste antwoord door Sander 13 December 2019, 17:06

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

45 reacties

Reputatie 5
Badge +2

 Als het morgen dus verholpen blijkt, kan de TV Box dus gewoon op 60 Hz blijven staan voor maximale kijkervaring!

Ik weet niet wie het verzonnen heeft maar 60Hz output is gewoon pertinent FOUT in PAL landen. De framerate is 25 of 50 frames per seconde van de uitzending en dient ook gewoon op 50Hz uitgestuurd te worden. 25 of 50fps op 60hz is niet een ‘maximale kijkervaring’ maar een foute kijkervaring :wink: . Als het al zogenaamd ‘maximaal’ uitgevoerd moet worden dan in 1080p @ 50Hz maar voeg dan een instelling toe waarbij het aanpasbaar is ook naar 1080i zoals het oorspronkelijke signaal gewoon is.

“ Since the launch of Chromecast, Google has forced all TV content into 60Hz, even though Chromecast has been sold in Europe. The conversion from 50Hz to 60Hz cannot be made without introducing stutter [judder] in moving images [en vice versa*]. Not everyone notices the stutter right away but for some types of content it is very evident.”

https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1449827862

 

*- “ I think the best & easiest example out there, simply because the first 5 seconds are this massive panning shot that either goes smoothly or shows enormous judder, is to play the first episode of the series 'Happy Valley' [een Europese serie op 25fps ipv 24 of 30fps].

Even though I am subscribing to the US version of Netflix, the judder in those opening 5 seconds is just enormous when the Apple TV is set to 60Hz. Switch to 50Hz, try again, and it's almost as smooth as silk.”

Reputatie 1

Hey @Ralf K.,

Zojuist heb ik alles in gang gezet om dit probleem zo spoedig mogelijk voor je op te lossen. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt maken met een monteur. Hij of zij gaat vervolgens dit probleem onderzoeken en oplossen.

Hoi @R84,

Ik ben heel benieuwd of je TV Box voor de update wel goed naar behoren heeft gewerkt? En ervaar je de problemen op één of beide TV Boxen? Mocht je voor de update ook al problemen hebben ervaren met je TV beeld. Dan wil ik ook voor jou alles in gang zetten om snel tot een oplossing te komen. 
 

Beste Poitr,

Dankjewel voor je bericht en je inspanningen. Ik ga er naar kijken en een afspraak inplannen.

Reputatie 2

@Piotr  de ontvanger werkte tot de update altijd prima.

bij gewone uitzendingen zie je geen verschil enkel bij sport merk je dat het kastje het niet kan bij benen.

een monteur heeft weinig zin lijkt me, zou niet weten wat die moet aanpassen. Ik verwacht gewoon goede software zoals voor de update. 
Ik zal nog proberen de 2 kastjes te wisselen met elkaar om te zien of dit verbetering brengt maar vind het jammer dat ik allerlei trucs moet uithalen omdat jullie iets aanpassen 

Reputatie 1

Hey @Ralf K.,

Ik zie inderdaad dat de stream op jouw adres enige haperingen vertoond, gaan we iets aan doen! Kun je mij aangeven welke stappen je hebt doorlopen? Deze handeling kan ik je in ieder geval wel aanraden:

  1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
  2. Haal het 10 seconden van de stroom.
  3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
  4. Wanneer de TV Box de melding "Geen internetverbinding gevonden" geeft, dan sluit je de netwerkkabel weer aan

Mocht dit niet hebben geholpen dan kun je proberen om je TV Box op een andere Lanpoort aan te sluiten op je modem. Laat ons weten of dit het probleem oplost, zo niet dan sturen we onze techneuten erop af!

Beste Piotr,

Ik heb de betreffende stappen nogmaals uitgevoerd en de box Entone box op de andere LAN-poort aangesloten. Dit heeft het probleem niet verholpen. Bij deze dus graag z.s.m. directe technische ondersteuning wat betreft de geconstateerde haperende stream zoals aangeboden.

Reputatie 1

Hoi @Bobtenvoorde,

 

Op 6-12 is er een aanpassing gedaan. Alle systemen zijn hierna weer online gekomen. We monitoren sindsdien de kwaliteit. We hebben nog geen rare dingen gezien of van onze klanten gehoord. Ik begrijp uit jouw verhaal dat het niet heeft geholpen. Ik heb dan ook op jouw adres een opdracht gedaan om het dieper te onderzoeken. Mag ik jou vragen om de TV Boxen rechtstreeks bekabeld aangesloten te laten op het modem? Dan kunnen we de activiteit en kwaliteit goed in de gaten houden. Laat één ding duidelijk zijn: ik baal hier ook van. We hebben gelukkig al veel gedaan en kunnen uitsluiten, maar het heeft nog niet het gewenste effect gehad. Ook onhandig dat het issue na het onderhoud gelijktijdig speelt, maar dit zijn echt twee afzonderlijke zaken. To be continued! Je mag mij altijd een PB sturen of taggen in dit topic als je vragen hebt! 


Tja, zoals al in het begin aangegeven, het is te veel toeval dat het precies na de update is en ook te maken lijkt te hebben met iets dat ie in de update zat, namelijk de resolutie. 

De in de algemene sticky door nota bene een klant (!) geopperde 1080i 50mhz versus 1080p 60mhz constatering lijkt een rake... Ik heb nu op 1 box een factory reset gedaan en inderdaad, dan wordt de box weer 1080i/50HZ en lijkt het probleem ook niet te bestaan. Op mijn andere box is het met 1080p/60Hz het refresh rate drama waar ik al drie weken van mag genieten. Ik ga alleen niet voor iedere tv kijkbeurt een factory reset doen (mijn boxen gaan namelijk altijd van stroom, dus in feite altijd een power flip, dus als hij dan weer geforceerd naar 1080p/60HZ gaat schiet dat niet op)

Reputatie 7
Badge +6

Dag allen, 

 

We hebben gecontroleerd en op alle fronten is de upgrade van de TV Boxen 100% geslaagd. Het kan natuurlijk zijn dat enkelen toevallig nu problemen ervaren met het TV beeld. Dit staat echter los van de upgrade. Het is dus belangrijk om deze stappen (of hulpvideo) te doorlopen om weer haarscherp beeld te verkrijgen: stappenplan TV

 

Belangrijk hierbij is dat je een rechtstreekse verbinding hebt tussen modem en TV Box, zonder adapters, switches of koppelstukjes. 

Reputatie 2

Kom op T-Mobile, als de ontvanger door jullie update niet meer goed werkt zorg dan dat je het terugdraait of nieuwe ontvangers geeft aan je klanten, ipv met een reactie komen dat alles gewoon goed werkt. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik zal hier verder geen link naar een vergelijkingsite neerzetten, maar voor wat ik wil hebben.

glasvezel (geen kabel)
100mb internet is prima
geen bellen (Dus ook niet voor betalen)
TV zonder opnemen maar wel 2 boxen
Fox Sports 1,2,3

komen jullie zeker niet als duurste, maar ook niet als goedkoopste uit de bus. (jullie pech in deze is dat Online nogal stunt)

 

Tja, Online heeft die 2e en 3e FOX er gratis bij. Als je dan kiest voor DSL van Online, dan zullen we ietsje duurder zijn, maar niet veel. Kies je voor glasvezel van Online, dan zijn wij alweer goedkoper. Ik vergelijk wel graag appels met appels. Want met glasvezel heb je ook 100 Mbps upload in plaats van 20-30 Mbps op DSL. Als FOX 1 ook voldoende is, dan hebben wij weer de betere deal. Maar eigenlijk zou ik willen aanraden dat je met een mobiel abonnement van T-Mobile koppelt. Dan is je internet maximaal € 30 voor 1 Gbps! En dan krijg je nog meer voordelen op mobiel met Klantvoordeel! 

Sterker nog, als je het 'gewoon' bij de eindgebruiker laat, zoals pakweg Vodafone met dezelfde hardware deed, dan hebben we deze hele discussie niet.

We hebben niet zoveel aangepast sinds de overname. Op jouw adres leveren nog steeds de directe streams zonder compressie door. Maximale kwaliteit waar geen enkele provider tegenop kan. Het enige is dat we het issue in Dordrecht nu snel moeten oplossen. Daar maak ik mij dan ook hard voor en doe mijn best om hier meer duidelijkheid en prioriteit over te krijgen. 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Bobtenvoorde en Dordrecht,

 

Toch een update over het blokkerige beeld in Dordrecht:

 

Vanavond/vannacht gaat een monteur aan de slag. De verwachting is dat het ditmaal helemaal verholpen wordt. Nog even een slag om de arm, aangezien vorige aanpassingen niet tot verbeteringen leidden. Ik hoor dus graag of het morgen (dinsdag) beter is!

 

Het gaat hier echt puur om een netwerk issue. Het terugschakelen van 60 naar 50 Hz staat hier los van. Het kan natuurlijk dat je op zenders die minder eisen van een verbinding een betere kijkervaring geven (ondanks de minder kwaliteit), dit geldt ook voor het 50/60 Hz verschil. Als het morgen dus verholpen blijkt, kan de TV Box dus gewoon op 60 Hz blijven staan voor maximale kijkervaring!

Reputatie 1

Ik ben niet helder genoeg geweest in mijn communicatie, excuus! Er spelen hier twee verschillende zaken. 

 

@Bobtenvoorde, bij jou geldt het issue zoals mijn collega Jason heeft besproken. Dit is een lokaal probleem. Update van mijn kant: de aanpassingen tot dusver hebben het nog niet kunnen oplossen, maar we gaan nu met een grootschalige actie het probleem verhelpen. Dit staat gepland voor 6-12. 

 

Voor de anderen: er is geen impact geconstateerd door het onderhoud van week 47. Heb jij toch last van haperend beeld of blokbeeld, dan moeten we eerst andere zaken uitsluiten. Daar is deze video voor. Helpt dat niet, laat het ons dan weten, dan gaan we aan de slag om de oorzaak te vinden en verhelpen!


Inmiddels is het 7-12. Is de update al doorgevoerd? Want ik zie verder nog steeds geen verbetering, sportwedstrijden zijn nog steeds een ramp om te kijken. (eigenlijk alles met relatief veel bewegend beeld)

 

En afgaande op verschillende mensen in het Entone upgrade topic ben ik niet de enige, waarbij die mensen ook niet in Dordrecht wonen, maar wel allemaal hetzelfde model Entone hebben (510) met dezelfde klachten.

Reputatie 7
Badge +2

Zelf ben ik totaal niet technisch opgeleid of heb er weinig “verstand” van maar als ik zo voor de aardigheid de specificaties vergelijk tussen de Entone 510 welke T-Mobile gebruikt en de Arcadyn 2260 van o.a. KPN e.a zie je een behoorlijk verschil.

https://www.xs4all.nl/service/diensten/televisie/productinformatie-1/technische-specificaties-tv-ontvanger.htm

Dit zijn de specs van de Entone  https://www.manualslib.com/manual/665336/Entone-Kamai-510.html?page=4#manual

Het kan zijn dat de Entone door z'n beperkingen het allemaal niet meer kan bijbenen?

Reputatie 1

Dag allen, 

 

We hebben gecontroleerd en op alle fronten is de upgrade van de TV Boxen 100% geslaagd. Het kan natuurlijk zijn dat enkelen toevallig nu problemen ervaren met het TV beeld. Dit staat echter los van de upgrade. Het is dus belangrijk om deze stappen (of hulpvideo) te doorlopen om weer haarscherp beeld te verkrijgen: stappenplan TV

 

Belangrijk hierbij is dat je een rechtstreekse verbinding hebt tussen modem en TV Box, zonder adapters, switches of koppelstukjes. 


Het spijt me, maar dit is echt een onzinnige toevoeging. Zeg dan niks als het alleen met generiek advies kan, dat is minachting van de probleemaanmelders. Je collega Jason onderkent het euvel zelfs...maar goed, dan had je het topic natuurlijk goed moeten doorlezen...

 

Nogmaals: Het is mij te toevallig dat het op twee boxen gebeurt, op twee aparte tv's en allebei precies na de update. En afgaande op de reacties in dit en het andere topic ben ik niet de enige...Ik ga dan ook van een spoedige oplossing uit zoals aangegeven door je collega Jason. 

En anders zijn er vast aanbieders waar je wel normaal TV kan krijgen toch? Het lukte jullie tenslotte tot 6 dagen geleden ook!

Reputatie 1

Kleine aanvulling: bij sommige zenders (NPO1 bijvoorbeeld) vallen er ook echt frames weg (heb je korte stottermomenten of juist een soort versnelling alsof de box nog niet helemaal ‘bij’ was qua verwerking) Het effect is dus op beide boxen bij alle zenders merkbaar, maar bij sommige zenders erger.

Ik hoop dat er snel een verklaring en vooral oplossing komt (En als het update gerelateerd is, wat ik sterk vermoed, dat het natuurlijk ook voor de andere klanten wordt aangepast)

Reputatie 1

 

@Sander , zoals @apis4  al uitgebreid en terecht zegt (en ik samenvat) het klopt niet wat je zegt. 1080p/60HZ is NIET native. Als dit jullie uitgangspunt blijft, maak ik me niet alleen zorgen over het niveau (iedere weg naar een oplossing begint immers bij een goede analyse)

 

maar dus ook over de oplossing. En daar zit je dan straks, met je eigen papieren werkelijkheid van “maximale kijkervaring”

 

Excuus! Dit is gewoon een aanname van mijn kant geweest! Die 60 Hz is dus niet gewenst. Ik zal mij verdiepen in de materie (bedankt voor de tutorial video's!) en navraag doen waarom de TV Box automatisch naar 60 Hz schiet. 

 

Belangrijkste vraag van mijn kant: zien jullie verschil nu de monteur gisteravond aanpassingen heeft gedaan aan het netwerk?

 


tja, al sinds de analyse van @apis4 een paar weken terug staat in het overgrote deel van de posts uit de community wel dat 60HZ niet correct is, jullie voeren een rollback uit waar juist dat aspect wordt aangepast (naast de 1080p) en dan is dat nu eindelijk onderkend en ga je er navraag naar doen? Waarom moet dat zo lang duren als dat punt al zo lang duidelijk is?

Voor mij is het beeld nu zoals het was voor de update, dus 1080i output in 50 HZ. Prima, niks meer aan doen.

Reputatie 1

@Sander

 

Bedankt weer voor je terugkoppeling (...)

Mijn geduld is wel redelijk op inmiddels. Dus draai ik hem graag om, overtuig mij eens waarom ik wél zou blijven?

Ik zal je vast helpen met een lijstje punten die in jullie nadeel spreken

Prijs->bij andere aanbieders kan je hetzelfde krijgen voor een vergelijkbaar of zelfs lager bedrag. En dan tel ik de eenmalige welkomstkorting niet eens mee.


Service ->spreekt overduidelijk niet in jullie voordeel, maar verwacht ik bij anderen ook niet veel hoger. Standaard besparingspost voor heel veel bedrijven immers. Zolang je het niet nodig hebt is er niks aan de hand. And here we are...


Aanbod-> glasvezelinternet is niet zo spannend, dat werk (infrastructuur extern en kabeltrekken in mijn woning intern) is al voor jullie gedaan. Verder is jullie TV aanbod niet bijzonder ten opzichte van andere aanbieders (wat overigens ook niet echt kan, want er zijn maar zo veel zenders natuurlijk)


Kwaliteit ->het is gebruikelijk dat ISPs zo lang mogelijk wachten met het vervangen van hun hardware bij de eindgebruiker. De mediaboxen zijn duidelijk end-of-life, maar dat geldt voor mijn Draytek modem ook. De wifi kwaliteit en stabiliteit bijvoorbeeld van het oude beestje zijn ronduit dramatisch.


Nu hanteert mijn volgende ISP ongetwijfeld hetzelfde beleid, omdat ze allemaal gokken op dezelfde lamlendige houding van de consument, maar dan heb ik in ieder geval voor 1 of 2 jaar weer nieuwere hardware dan wat ik nu heb.

Zoals ik al in een vorige post zei, het zijn keuzes van een organisatie. En ik snap het best, waarom zou je veranderen als het gros van je klanten iedere maand braaf en vooral zwijgend de rekening betaalt?
Een opzeggingkje en vergoedingkje voor een lastige klant hier en daar kan dan best worden verantwoord.

Maar toch ben ik benieuwd, en herhaal ik graag mijn vraag: overtuig mij eens waarom ik wél zou blijven en dus niet voor de opzegging en de compensatie voor deze maand zou kiezen?
 

Reputatie 7
Badge +2

Ik gebruik een Panasonic Full HD tv van begin 2014 controleer ik de output dan geeft deze 1080P 60Hz aan, ik heb de decoder afgelopen tijd ook een aantal keren na een reset op 1080i 50 HZ getest.

Echter in mijn geval vind ik de 1080P 60 HZ  een aanmerkelijk beter en scherper beeld geven met meer detail enz.  het kan dus ook zijn dat sommige tv's niet goed matchen met de decoder en 1080P 60 HZ ?

Reputatie 5
Badge +2

Ik gebruik een Panasonic Full HD tv van begin 2014 controleer ik de output dan geeft deze 1080P 60Hz aan, ik heb de decoder afgelopen tijd ook een aantal keren na een reset op 1080i 50 HZ getest.

Echter in mijn geval vind ik de 1080P 60 HZ  een aanmerkelijk beter en scherper beeld geven met meer detail enz.  het kan dus ook zijn dat sommige tv's niet goed matchen met de decoder en 1080P 60 HZ ?


Bij 50p zal je waarschijnlijk nog hetzelfde ervaren als met 60p. Toen het nog kon bij Vodafone had ik ook de output op 1080p @ 50Hz gezet met de Amino. 60Hz is gewoon incorrect, let maar eens gewoon een keer goed op bij de nieuwsticker van RTLZ (die zie je gewoon verspringen ipv in een vast tempo voorbij schuiven).

Reputatie 7
Badge +2

@apis4 De ticker onder in beeld bij RTL Z loopt bij mij gewoon soepel door het beeld geeft geen enkele vorm van verspringen of stotteren het heeft gewoon een vast tempo.

Ik heb ook nog een tijd zoals u aan geeft de oude versie van Vodafone gehad dat was de uitvoering welke door diverse providers werd gebruik met de Amino 140 en Sitecom N300 router en streams van Glashart zelf vond ik deze zeker zo goed of zelfs beter dan die ik nu heb via KPN WBA.

 

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben niet helder genoeg geweest in mijn communicatie, excuus! Er spelen hier twee verschillende zaken. 

 

@Bobtenvoorde, bij jou geldt het issue zoals mijn collega Jason heeft besproken. Dit is een lokaal probleem. Update van mijn kant: de aanpassingen tot dusver hebben het nog niet kunnen oplossen, maar we gaan nu met een grootschalige actie het probleem verhelpen. Dit staat gepland voor 6-12. 

 

Voor de anderen: er is geen impact geconstateerd door het onderhoud van week 47. Heb jij toch last van haperend beeld of blokbeeld, dan moeten we eerst andere zaken uitsluiten. Daar is deze video voor. Helpt dat niet, laat het ons dan weten, dan gaan we aan de slag om de oorzaak te vinden en verhelpen!

Reputatie 2

Ik zit nu Telstar-Ajax te kijken… lijkt wel in slow motion dankzij t mobile.

lijkt me niks met de regio te maken, hier in Lisse namelijk zelfde probleem als elders. 

 

 

Reputatie 1

Dank voor de toelichting. Ik ben blij dat het probleem in ieder geval (toch) onderkend wordt en dat er naar een oplossing wordt toegewerkt, maar ik vind eerlijk gezegd wel dat die vrij lang op zich laat wachten.

Want ik heb dan straks minimaal een dikke twee weken niet normaal van de diensten gebruik kunnen maken. Of mag ik die periode ook haperend betalen? ;)

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Ralf K.,

Ik zie inderdaad dat de stream op jouw adres enige haperingen vertoond, gaan we iets aan doen! Kun je mij aangeven welke stappen je hebt doorlopen? Deze handeling kan ik je in ieder geval wel aanraden:

  1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
  2. Haal het 10 seconden van de stroom.
  3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
  4. Wanneer de TV Box de melding "Geen internetverbinding gevonden" geeft, dan sluit je de netwerkkabel weer aan

Mocht dit niet hebben geholpen dan kun je proberen om je TV Box op een andere Lanpoort aan te sluiten op je modem. Laat ons weten of dit het probleem oplost, zo niet dan sturen we onze techneuten erop af!

Reputatie 1

Ik zit nu Telstar-Ajax te kijken… lijkt wel in slow motion dankzij t mobile.

lijkt me niks met de regio te maken, hier in Lisse namelijk zelfde probleem als elders. 

 

 


Heeft jouw box een klein gaatje aan de linker zijkant? Zo ja, pinnetje in dat gaatje steken, seconde of 10 vasthouden en de box start opnieuw op en gaat naar fabrieksinstellingen. Dat duurt wel tussen de 5/10 minuten voor hij weer opnieuw is opgestart, maar dan staat de box in de outputmodus 1080i/50mhz en is het probleem waarschijnlijk opgelost.

Als je de box overigens daarna van stroom afhaalt sowieso en ook in andere situaties kan hij wel terugschieten naar de geforceerde instellingen van 1080/60mhz, maar dat is dan ook de reden dat je het eerder genoemde pinnetje dicht in de buurt van je box laat liggen ;)

Reputatie 5
Badge +2

@apis4 De ticker onder in beeld bij RTL Z loopt bij mij gewoon soepel door het beeld geeft geen enkele vorm van verspringen of stotteren het heeft gewoon een vast tempo.

Het is dan ook een heel subtiel iets (en wordt ook nog voor een groot deel verborgen door de motion blur) maar als je achter elkaar de 60 en 50Hz output met elkaar vergelijkt moet je toch wel iets van verschil zien. Nou zou ik nu geen reset aanbevelen als die 60Hz output zo bevalt aangezien die niet meer terug te krijgen is als versie 25 van de firmware er weer op staat.

Over het algemeen had ik verder ook geen klachten mbt de 1080p @ 60Hz maar 25 of 50 frames per seconde weergeven met een 60Hz output is gewoon iets wat technisch niet (1 op 1) kan dus moeten er trucks aan te pas komen om het passend te maken.

Hier gaat het over iets andere getallen (hoe 24fps naar 30fps om te zetten, bij 01:26 ‘4 frames aan daadwerkelijk beeldmateriaal passend te maken voor 5 frames aan uitzending) maar het principe is hetzelfde: https://www.youtube.com/watch?v=tgm9asrmhN8&list=PLBU-YJTqGh6Wv4HxBw-t7zIYDnr_YgZsr In het T-mobile geval dus hoe 5 frames aan daadwerkelijk beeldmateriaal passend te maken aan 6 frames uitzending wanneer de output op 60Hz staat)

Reputatie 2

Hey @Ralf K.,

Ik zie inderdaad dat de stream op jouw adres enige haperingen vertoond, gaan we iets aan doen! Kun je mij aangeven welke stappen je hebt doorlopen? Deze handeling kan ik je in ieder geval wel aanraden:

  1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
  2. Haal het 10 seconden van de stroom.
  3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
  4. Wanneer de TV Box de melding "Geen internetverbinding gevonden" geeft, dan sluit je de netwerkkabel weer aan

Mocht dit niet hebben geholpen dan kun je proberen om je TV Box op een andere Lanpoort aan te sluiten op je modem. Laat ons weten of dit het probleem oplost, zo niet dan sturen we onze techneuten erop af!


Ik heb deze stappen ook doorlopen maar zonder resultaat, andere poort gebruiken is geen optie want beide poorten zijn bezet door een tv kastje