Beantwoord

Beeld/internet valt weg tv kastje

  • 6 February 2022
  • 43 reacties
  • 474 Bekeken

Reputatie 3

Het vaste TV netwerk via de UTP kabel vanuit de modem is instabiel. Er hangt geen switch tussen en is dus 1 op 1 aangesloten. 

Tijdens het kijken valt ineens het beeld weg met de mededeling dat het netwerk mislukt is. Hierna schakelt hij automatisch naar een andere zender terug, en soms klapt het er volledig uit. Als ik dan zap naar een ander kanaal, zeurt hij over netwerk en schiet weer terug naar NPO1. Via de Webapp op de TV gaat het iets beter, maar daar merk ik ook latency in het beeld. Dit komt sinds 5 dagen soms schokkerig over. Ik heb de t50 al een herstart gegeven en ook het TV box een reset gegeven. Ik zou het graag opgelost zien, want het is op deze manier niet heel lekker TV kijken. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 February 2022, 13:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

43 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Er is momenteel een tv storing bij T-Mobile.

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

Reputatie 3

Bij mij al langer hoor hahahaha

Duurt wel lang dan. Deze storing is al meerdere weken bezig. 

Duurt wel lang dan. Deze storing is al meerdere weken bezig. 

Het voor enkele seconden vastlopen van beeld en geluid is iets wat zich twee weken geleden voor het eerst voordeed en de dag erop voor het grootste deel van de klanten weer was verdwenen. Vanavond kwam dit probleem wederom naar voren.

In tegenstelling tot vorige week staat er vanavond wel een melding op de website omtrent het vastlopende beeld en geluid. Onbekend is of dit probleem samenhangt met het niet synchroon lopen van beeld en geluid, mogelijk staan beide los van elkaar. Overigens is nog niet bekend of het probleem ook gepaard gaat met de melding dat er geen netwerkverbinding beschikbaar is.

 

Sommige mensen ervaren echter daarnaast ook nog andere problemen zoals een tragere of zelfs volledig wegvallende verbinding. Dit probleem staat - voor zover ik weet - volledig op zichzelf.

 

Buiten dat is er dan daarnaast ook een probleem met de routering naar bepaalde IP-Adressen. Dit probleem lijkt sinds eergisteren ( 9 februari ) te zijn ontstaan, de eerste meldingen zijn toen ook al langzaamaan binnengekomen. Hiervoor is inmiddels een fix voor handen die komende nacht wordt uitgerold.

 

Of te wel, het lijkt erop dat er met televisie op dit moment verschillende problemen spelen. Bij mij liep het beeld en geluid soms vast voor enkele seconde maar verscheen er niets over het netwerk en was de internetsnelheid uitmuntend. Twee weken geleden merkte ik wel een drop in snelheid ten tijden dat beeld/geluid vastliepen bij TV.

Reputatie 3

Ik pak er een mooi glaasje whiskey bij en wacht het rustig af. Meer kan ik op dit moment toch niet doen. 

Het is gewoon irritant dat er continu kleine storingen en ergenissen zijn. Voor mij lijkt het er op als of T-mobile het het Glas netwerk niet stabiel/kinderziektes vrij krijgt. Heb eerder bij oxxio(kpn) gezeten en het was veel maar dan ook veel stabieler. Voor mij maakt het nu niks meer uit ben inmiddels toch over gestapt. 

Ik pak er een mooi glaasje whiskey bij en wacht het rustig af. Meer kan ik op dit moment toch niet doen. 

:joy:

Reputatie 3

Het is gewoon irritant dat er continu kleine storingen en ergenissen zijn. Voor mij lijkt het er op als of T-mobile het het Glas netwerk niet stabiel/kinderziektes vrij krijgt. Heb eerder bij oxxio(kpn) gezeten en het was veel maar dan ook veel stabieler. Voor mij maakt het nu niks meer uit ben inmiddels toch over gestapt. 

Tja, ik kwam van Xs4all wat juist instabieler werd. En vooral de service was door de KPN inmenging rap achteruit gegaan. 

Het is gewoon irritant dat er continu kleine storingen en ergenissen zijn. Voor mij lijkt het er op als of T-mobile het het Glas netwerk niet stabiel/kinderziektes vrij krijgt.

Over het algemeen hoor je mij niet klagen, klant sinds 2019 en in die periode zijn er hooguit 3 grote storingen/problemen geweest. De problematiek rondom vastlopende audio/video is hinderlijk maar bij grote frustraties/irritaties bestaat er hier gelukkig nog altijd een videoland/netflix/disney+ of prime.

Het kan dus wel goed - en dus zonder problemen - gaan. Het merendeel van de problemen die voorbij komen lijken zich ook vooral te richten tot bepaalde plaatsen/regio's of zelfs op bepaalde infrastructuren.

 

Tja, ik kwam van Xs4all wat juist instabieler werd. En vooral de service was door de KPN inmenging rap achteruit gegaan. 

Ook daarin waren de meningen toch redelijk verdeeld, sommige mensen in mijn omgeving waren toch nog redelijk tevreden tot de eerste dingen langzaamaan werden afgenomen. 

Reputatie 3

Mijn vertrek bij Xs4all was meer een principe kwestie.Als ik 100 + per maand betaal ga ik niet mijn eigen servicedesk spelen. Dat ik prive een Fritz7590 heb, betekend niet dat ik hem volledig reset en ff de halve dag ga testen. Stabiel is glas bijna altijd. Al lees ik soms hier wel dingen waar ik mijn wenkbrauwen bij kan fronsen. Hoop dat ze dit ook snel oplossen. De community maakt T-mobile wel leuker voor me. 

Hier ook in hoofddorp hetzelfde probleem, zelfs de tv in de woonkamer is 5 minuten later dan de tv boven of tv anyware via WiFi op tablet .

Heb de speed test ook gedaan ik denk zeer laag nl 94.81 download en 94.80 upload .

Reputatie 3

Bij ons waren de problemen gelukkig rond negen uur klaarblijkelijk over. Geen haperingen meer in ieder geval. Maar dat kan ook komen omdat we niet meer gezapt hebben na die tijd. 

Hier ook in hoofddorp hetzelfde probleem, zelfs de tv in de woonkamer is 5 minuten later dan de tv boven of tv anyware via WiFi op tablet .

Heb de speed test ook gedaan ik denk zeer laag nl 94.81 download en 94.80 upload .

De ochtend erna zijn de problemen opgelost. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi all, erg fijn om te lezen dat jullie kijkplezier is hersteld! 

Hopelijk ervaar jij dit ook @bharskamp? Hoewel ik betwijfel of jouw topic aansluit bij de andere reageerders, lijkt de TV stream van de afgelopen twee dagen wel erg goed te zijn. Zo niet, dan gaan wij daar absoluut dé oplossing voor zoeken!

En het is weer zover. Weer haperingen. 

Zucht. 

Reputatie 3

Ik ga het testen @Cal maar ben nogal druk op het moment

 

En weer geen internet verbinding vandaag. 

Ik hoop echt dat het snel 28 februari is.

Wat een bende. 

Reputatie 7
Badge +4

Helemaal goed @bharskamp, neem je tijd en ik hoor het graag!

 

Hoi @Witjes,

Goed dat je hier aandacht voor schept, ik help je graag aan een hele stabiele verbinding! Ervaar je vooral haperingen met de Wifi of ook met bekabeld internet?

In het geval dat je last hebt van het bekabelde internet: heb je al geprobeerd om een fabrieks reset op het modem uit te voeren? Mocht dit niet geholpen hebben, dan raad ik je graag aan om de dipswitches op de Media Converter aan te passen naar een van de andere opties.

Mocht het daarentegen vooral om de Wifi gaan dan raad ik je aan om het volgende topic te doorlopen: Hoe verbeter ik mijn wifi? Ik vermoed dat je jouw Wifi hiermee een flinke boost kan geven!

Geef het gerust aan als de suggesties niet de gewenste resultaten opleveren, het liefst zie ik je genieten van een hele stabiele verbinding.