Beantwoord

Beeld kwaliteit schakelt over na update TM TV


Beste, 

 

Vorige week maandag ben ik overgezet naar het nieuwe t-mobile tv, dit ziet er in ieder geval stukken beter uit waarvoor complimenten.

Maar sinds ik ben overgezet is mijn beeld kwaliteit veranderd van HD naar SD en deze is niet te veranderen tenzij ik mijn tv box volledig uitschakel door de stekker eruit te halen en weer opnieuw opstart. Zodra ik mijn tv box weer uitschakel en bijv. de dag erna weer op start is de beeldkwaliteit weer gezakt naar SD.

Afgelopen week twee keer telefonisch contact gehad met de klanten service waarbij ik de eerste keer werd geadviseerd om ook het modem in de meterkast te resetten, na dit gedaan te hebben was de kwaliteit inderdaad weer HD maar de dag erna weer SD. Nogmaals een telefoontje richting de klantenservice alleen werd ik deze keer wat minder behulpzaam te woord gestaan aangezien er meteen gemeld werd dat het probleem niet aan t-mobile lag. 

Het zou best aan mij kunnen liggen en niet aan T-Mobile maar ik blijf het vreemd vinden dat ik 1 jaar lang nergens last van heb gehad en na de omschakeling naar het nieuwe T-Mobile TV opeens dit vreemde probleem zich voor doet.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen of ook hebben?

Of heeft iemand tips/tricks om dit irritante probleem op te lossen?

Alvast bedankt.


 

 

icon

Beste antwoord door Brian 21 August 2020, 11:01

Bekijk origineel

148 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, ik wil graag een update aan jullie geven! Zoals ik heb aangegeven heeft er een fix plaatsgevonden voor de problemen die in dit topic zijn aangekaart. Ik heb met mijn collega overlegd en hij geeft aan dat deze fix er, als het goed is, ook voor zorgt dat de blokjes die ontstaan bij bewegend beeld (voornamelijk bij sportzenders) verdwijnen. Deze fix zorgt er dan ook voor dat de kwaliteit omhoog gaat. 

De fix is bij jullie doorgevoerd @firecaps30, @JvStraaten en @Martynn. Ik hoor ontzettend graag van jullie of jullie verschil merken! Jullie hoeven hier dus geen herstart voor uit te voeren met de TV Box, want dit heeft mijn collega gisteren al gedaan. Ik duim heel erg dat jullie zichtbaar verschil merken en kijk heel erg uit naar jullie reactie! 🤞

Reputatie 2

Hi @Lisa !

Bedankt nog! Zijn lekker met de auto naar Slovenië geweest, verbazingwekkend mooi en leuk land dus een aanrader! Nu weer terug en heel fijn om te lezen dat de fix is doorgevoerd. Aankomende dagen gaan we er even extra op letten en inderdaad duinen dat het beeld goed is en blijft 😀! Nogmaals top dat jullie er zo mee bezig zijn geweest. Ik houd jullie op de hoogte! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Martynn, wat fijn om te lezen! Dat klinkt echt als een heerlijke vakantie, super. Toevallig heb ik Slovenië ook op mijn lijstje staan om eens heen te gaan.

Heel graag gedaan. Ik ben ondertussen razend benieuwd of jij al verschil merkt na het uitvoeren van de fix. Laat het vooral weten, want ik hoop echt dat jij een verbetering ervaart. Mocht jij nog steeds dezelfde problemen ervaren, dan ga ik hier uiteraard voor je achteraan! 🎈

Reputatie 2

Hi @Lisa !

Wat leuk! Ik zeg in elk geval dikke aanrader 😀

 

We hebben nu een aantal keer tv gekeken waarbij we eerst de tv hebben uitgeschakeld en daarna het kastje, maar tot nu toe is het beeld goed scherp gebleven! Evenals het tv menu.

Ik ben dan ook voorzichtig positief dat de fix heeft geholpen en hoop dat het zo blijft  🙌! De tijd zal het leren maar voor nu is het wel een stuk heerlijker tv kijken. Ben benieuwd of de anderen hetzelfde ervaren?

Jullie tot zover superbedankt dat jullie er zo pro actief mee bezig zijn geweest!! Klasse.

 

P.S. dit is volgens mij inmiddels al wel onze 3e tv kastje wegens wat eerdere problemen. Mocht in de toekomst (wat ik niet hoop) er weer een nieuwe arriveren. Dient de fix dan opnieuw te worden toegepast vanuit jullie? Kan me namelijk voorstellen dat de collega's buiten dit topic hier verder totaal geen weet van hebben. 

Hoeveel mbit zijn de HD en SD streams nu?  Bij het nieuwe T-mobile tv op glasvezel gpon eigen T-mobile netwerk? (Met de fix)

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Martynn, ik ben echt helemaal blij na het lezen van jouw update! Wat super dat jij een verbetering merkt en heel fijn dat je dit gelijk hebt aangegeven. Ik heb dan ook meteen aan mijn collega laten weten dat de fix vermoedelijk bij jou wel werkt, yay.

Wat betreft jouw vraag over de fix op een andere TV Box, dit heb ik aan dezelfde collega gevraagd. Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik dat aan je weten. Al hoop ik - net als jij - dat het bij drie keer scheepsrecht blijft en jij geen nieuwe TV Box meer nodig hebt op korte termijn haha.

Heel graag gedaan, ik hoop dat dit zo blijft! 😁

Hi @wvvliet, goede vraag van je! De tv stream verschilt niet meer per technologie, het is altijd 8 Mbit/s. Een TV Box met opnamefunctie heeft zowel voor het live afspelen, als gelijktijdig opnemen 8 Mbit/s nodig, dus totaal 16 Mbit/s. Weet jij zo voldoende? 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Martynn, zojuist heb ik van mijn vliegensvlugge collega een antwoord gekregen op jouw vraag! Om het lekker kort en krachtig te houden: yes, de fix zou dan wel weer opnieuw geactiveerd moeten worden. Mocht dat nodig zijn in de toekomst, dan voeren we dat gewoon uiteraard weer voor je uit. Dus dat komt helemaal goed!

Reputatie 7
Badge +2

https://www.goedkoopsteallesin1pakket.nl/internetsnelheid-voor-interactieve-tv/

Op deze site word vermeld hoeveel mb er nodig is voor HD tv als je hier van uitgaat is de geboden snelheid door T-Mobile veel te laag, en dat duidt ook meteen het probleem aan waar veel klanten mee kampen.

Reputatie 1

@Lisa sinds je bericht lijkt het goed te gaan! Tot nu toe geen 576p meer gehad. Ik houd het in de gaten.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @firecaps30, wat super om te lezen! Hier ben ik echt ontzettend blij mee. Ik heb het doorgegeven aan mijn collega, want deze terugkoppeling zien we graag. Dankjewel voor het aangeven en veel kijk-plezier nog. Top dat jij het nauwlettend in de gaten blijft houden. Mochten er inderdaad toch weer issues op komen spelen, trek dan weer aan de bel en dan schiet ik je te hulp! 😁

Reputatie 2

@Lisa ook hier perfect beeld! Alleen maar 1080p60 en niets minder. Ook de zogehete blokjes tijdens het bekijken van voetbal wedstrijden zijn weg! Echt super. Ik zou zeggen, doorvoeren die fix voor iedereen! Werkt super goed!

Reputatie 5
Badge +2

@Lisa ook hier perfect beeld! Alleen maar 1080p60 en niets minder. Ook de zogehete blokjes tijdens het bekijken van voetbal wedstrijden zijn weg! Echt super. Ik zou zeggen, doorvoeren die fix voor iedereen! Werkt super goed!


De stream is 1080p50 :stuck_out_tongue_winking_eye: . Misschien dat je op 5 meter van de tv zit maar zelfs op 1080p50 zijn de blokjes nog lang niet weg ...

Reputatie 2

@Lisa ook hier perfect beeld! Alleen maar 1080p60 en niets minder. Ook de zogehete blokjes tijdens het bekijken van voetbal wedstrijden zijn weg! Echt super. Ik zou zeggen, doorvoeren die fix voor iedereen! Werkt super goed!


De stream is 1080p50 :stuck_out_tongue_winking_eye: . Misschien dat je op 5 meter van de tv zit maar zelfs op 1080p50 zijn de blokjes nog lang niet weg ...

Oke, laat ik het dan anders omschrijven.

 

Tuner staat ingestelnd op 1080p60 en dit is ook de AANVOER vanuit de tuner die de TV herkent (Samsung QE55Q95TCLXXN / 55Q95TC) Voorheen hadden we bij voetbal nog wel eens dat er blokjes rondom de spelers hoofden te zien waren of in het gras zelf. Dit is sinds de update, samen met de resolutie problemen, compleet verdwenen. 

En we zitten 3 meter van de tv af...

Hetzelfde probleem hier, kan de fix naar meer klanten uitgerold worden?

Reputatie 5
Badge +2

@Lisa ook hier perfect beeld! Alleen maar 1080p60 en niets minder. Ook de zogehete blokjes tijdens het bekijken van voetbal wedstrijden zijn weg! Echt super. Ik zou zeggen, doorvoeren die fix voor iedereen! Werkt super goed!


De stream is 1080p50 :stuck_out_tongue_winking_eye: . Misschien dat je op 5 meter van de tv zit maar zelfs op 1080p50 zijn de blokjes nog lang niet weg ...

Oke, laat ik het dan anders omschrijven.

 

Tuner staat ingestelnd op 1080p60 en dit is ook de AANVOER vanuit de tuner die de TV herkent (Samsung QE55Q95TCLXXN / 55Q95TC) Voorheen hadden we bij voetbal nog wel eens dat er blokjes rondom de spelers hoofden te zien waren of in het gras zelf. Dit is sinds de update, samen met de resolutie problemen, compleet verdwenen. 

En we zitten 3 meter van de tv af...


Dan staat de 'tuner’ (stb?) dus weer eens verkeerd ingesteld (waar het al van het begin over ging [50 vs 60Hz], los van dat je een beperktere resolutie kreeg) maar beter dan niets zullen we maar zeggen. Ik zit op een vergelijkbare afstand met dezelfde grootte tv (de Sony tegenhanger hiervan) en zit met de box nog op het oude platform maar doe ook mee aan de Smart TV app test die de nieuwe streams krijgt en het verschil is nog altijd dag en nacht. Op zich kan het zijn dat de waas rond de spelers van de normale kijkafstand niet meer/niet goed te zien is nu je de juiste resolutie doorkrijgt maar van de helft van de afstand zou het nog duidelijk zichtbaar moeten zijn (van wat verder ook nog en dus allerminst ‘verdwenen’). Nu was er daarstraks een WK kwalificatiewedstrijd uit Afrika op Ziggo tv, maar van een voetbalveld konden we nauwlijks spreken dus dat was misschien niet de beste graadmeter, maar qua blokjes en rare fratsen zag het er iig beter uit dan welk voetbal dan ook op ESPN.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @JvStraaten, wat super om te lezen dat de fix bij jou heeft gewerkt! Ik ben super blij om te lezen dat jij een positief verschil merkt en vind het heel fijn dat jij hier zo tevreden mee bent. Dankjewel voor het doorgeven! Wij zijn er ook zeker druk mee bezig om te kijken of en hoe dit voor iedereen doorgevoerd kan worden. Als je nog eens vragen hebt, weet dan dat ik je daar graag mee verder help! 🎉

Hi @niekvdmaas, dat jij ook in dit topic aanklopt! Kan jij iets specifieker aan mij uitleggen welke problemen jij precies ervaart? Dan kan ik gelijk inschatten of de fix ook bij jou gaat werken en zet ik jouw gegevens door naar mijn collega. Krijg jij vooral blokjes te zien wanneer jij sport-programma's kijkt en er veel bewegend beeld is of is jouw menu bijvoorbeeld heel korrelig? Ik hoor het graag van je, thanks alvast!

@Lisa bedankt voor je reactie. In mijn geval gaat het beeld na een paar dagen (STP staat continu aan) naar een lage resolutie (570p volgens mij). In de settings staat hij wel op 1080p, het is alleen de stream die lage resolutie is. Stekker er uit en er weer in verhelpt het, maar erg handig is dat niet om elke paar dagen te moeten doen.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @niekvdmaas, bedankt voor je terugkoppeling. Het is inderdaad niet handig om dat elke paar dagen te moeten doen, zo zou het ook zeker niet moeten werken. 

Er is vannacht een permanente fix doorgevoerd op alle TV-gebruikers; kun je bevestigen dat dit gewerkt heeft? 😄

Hoi @niekvdmaas, bedankt voor je terugkoppeling. Het is inderdaad niet handig om dat elke paar dagen te moeten doen, zo zou het ook zeker niet moeten werken. 

Er is vannacht een permanente fix doorgevoerd op alle TV-gebruikers; kun je bevestigen dat dit gewerkt heeft? 😄

So far so good, bedankt!

Reputatie 7
Badge +13

@niekvdmaas Geen dank, jij bedankt en alle users bedankt voor jullie medewerking en uitbundige geduld. Dankzij jullie hebben we eindelijk de correcte fix gevonden, pure klasse! 👍👍

Reputatie 3

https://www.goedkoopsteallesin1pakket.nl/internetsnelheid-voor-interactieve-tv/

Op deze site word vermeld hoeveel mb er nodig is voor HD tv als je hier van uitgaat is de geboden snelheid door T-Mobile veel te laag, en dat duidt ook meteen het probleem aan waar veel klanten mee kampen.


@BeMu Dank voor de link. Het is overduidelijk dat T-Mobile helemaal op het verkeerde pad is met het Nieuwe Platform met een MAXIMALE BITRATE van 8 Mbps, maar in werkelijkheid benaderd het gemiddeld 6,5 Mbps of misschien wel minder, Dat heet bij T-Mobile een “betere gebruikerservaring”. En dat in het tijdperk van steeds meer 4K en 8K TV's. Met de in mijn 4K Oled TV ingebouwde Youtube app, die rechtstreeks verbonden is met een UTP kabel op het Internet, bereik ik met 4K HDR HLG video's beeldschone Ultra High Definition TV beelden met bitrates tot 70,3 Mbps. Nou besef ik heel goed dat dit extreem (goed) is. Ik geef hiermee alleen aan dat de huidige 4K UHD TV's zoveel potentie meer hebben om perfecte beelden weer te geven. Dat de doorgifte van TV zenders door T-Mobile dit kwalitatieve niveau niet bereiken is begrijpelijk. Maar dat T-Mobile met haar Nieuwe Platform teruggaat naar het DAFjes tijdperk terwijl we over het hele land over 6 en 8 baans autowegen beschikken, is verontrustend en hoogst ergerlijk.

M.i.moet het DOEL van T-Mobile zijn om de aangeleverde streams van TV-zenders 1-op-1 aan abonnees worden doorgegeven. Met minder moet niemand genoegen nemen!!

Reputatie 7
Badge +2

@Bram058 Helaas zal T-Mobile helemaal niks veranderen in haar beleid omtrent de gekozen strategie aangaande het beleid kwaliteit tv beeld, elke provider calculeert in dat een percentage van de klanten zal opzeggen bij een verandering.

T-Mobile heeft globaal gezien ongeveer 700.000 thuis klanten zeg dat 5% ontevreden is en overstapt dan blijven er nog 95% over, die 95% is wel tevreden of maakt het niet uit hoe goed of slecht het tv beeld is.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Bram058 en @BeMu, merci voor het aangeven! Ik wil heel graag onderstaand topic hier plaatsen: 

Dit is het centrale topic waar ik alle updates deel over dit issue! Alles wat aan de kaak wordt gesteld over de beeldkwaliteit, heb ik doorgespeeld naar meerdere specialisten. Dus achter de schermen zijn mijn collega's hier druk mee bezig. Zodra ik hier meer over hoor, dan zal ik dit in het bovenstaande topic plaatsen. Weet dus dat ik mijn best doe om de beeldkwaliteit hopelijk voor iedereen beter te maken! 💪

Reageer