beeld van tv box onleesbaar

  • 28 July 2021
  • 8 reacties
  • 78 Bekeken

het beeld van de tv box (amino) is erg slecht, de teksten zijn onleesbaar in de menu's, het is veel beter geweest met name voor de update. Herstarten enz. helpt niet, is er een oplossing want zo  is het onbruikbaar.


8 reacties

Reputatie 2

Dat is bij ons thuis ook. T-mobile wou zelfs een monteur langs sturen volgens hun procedure. Dit is geheel niet nodig want het ligt aan de software en hardware van t-mobile zelf. Ik heb zelf ook Apple tv en daar werkt het enigszins iets beter op dan het Animo kastje (Entone). Maar ook de kwaliteit is echt bar en bar slecht. Als je KPN, ZIGGO bekijkt op een Samsung Qled is het echt vele malen beter beeld. Ik ben nu ook wel benieuwd wat T-Mobile hier mee gaat doen. Het is er niet beter op geworden na het nieuwe tv platform. Volgens mij test je dingen van te voren voordat je het naar de klanten gaat pushen. 

Reputatie 7
Badge +1

@Jeroen033  Er is wel terdege getest dit ook door een selecte groep klanten (ik niet hoor)  echter is nergens te lezen of deze groep de kwaliteit van de streams ook slecht vond, nu is het wel zo dat vaak bij dit soorten testen de kwaliteit wat word opgeschroefd.

Of de kwaliteit echt beter word is te betwijfelen mede gezien ook enkele reacties van T-Mobile in andere topics, daarbij komt dat de gebruikte streaming techniek welke door T-Mobile word gebruikt bij het nieuwe platform feitelijk alleen geschikt is voor smartphones of tablets en kleine tv's  maar zeker niet voor een grote Qled tv of andere led tv

Ik vraag me nog steeds af waarom het zo veel langer heeft geduurt om het te lanceren, nu de uitrol ook nog eens niet loopt en het niet werkt op de entones met en zonder HDD, zou daar ook prima op gaan werken, maar na al die tijd van vertraging mogen deze klachten eigenlijk niet voorkomen.

Waar is het zo mis gegaan.

Reputatie 2

@Jeroen033  Er is wel terdege getest dit ook door een selecte groep klanten (ik niet hoor)  echter is nergens te lezen of deze groep de kwaliteit van de streams ook slecht vond, nu is het wel zo dat vaak bij dit soorten testen de kwaliteit wat word opgeschroefd.

Of de kwaliteit echt beter word is te betwijfelen mede gezien ook enkele reacties van T-Mobile in andere topics, daarbij komt dat de gebruikte streaming techniek welke door T-Mobile word gebruikt bij het nieuwe platform feitelijk alleen geschikt is voor smartphones of tablets en kleine tv's  maar zeker niet voor een grote Qled tv of andere led tv

Als de kwaliteit zo blijft dan zie ik geen andere reden om te stoppen met het tv-abonnement. Ik koop geen Qled om naar blokkerig, flikkerend en vaag beeld te kijken. 
 

Als dit met testen niet naar voren is gekomen dan vraag ik me oprecht af met wat voor een testgroep ze dit gedaan hebben. Als je gaat vernieuwen dan mag je toch wel verwachten dat de kwaliteit wordt verbeterd. Het was al niet de beste kwaliteit maar nu is het echt niet om aan te gluren. 

morgen maar eens bellen met de klantenservice of ze me kunnen terugplaatsen naar het oude platform. Daar was de kwaliteit nog enigszins beter. 
 

 

Reputatie 7
Badge +1

@Jeroen033  De reden dat ik nog steeds op het oude platform zit en daar ook op wil blijven is de slechte kwaliteit van de streams van het nieuwe platform, eigenlijk  heeft het nieuwe platform maar een heel klein voordeeltje en dat is dat men kan opnemen in de cloud voor een prijs op alle mediaboxen.

Vraag me trouwens wel eens af wat er werkelijk word terug gekeken van wat is opgenomen, vond onlangs nog mijn oude harddisk recorder terug met films  nog nooit waren bekeken.

Wat men ook doet maar de beste streams kwamen zoals vaker aangekaart hier nog altijd van Glashart media in het begin van de de uitrol van glasvezel, helaas overgenomen door KPN en de nek omgedraaid.

Reputatie 2

Net contact gehad met de klantenservice. Zij konden mij niet terug plaatsen naar het oude platform. Wel heb in er op aangedrongen om deze vraag uit te zetten. Over een paar dagen wordt ik hier over teruggebeld. De klantenservice medewerker begreep heel goed wat het probleem is en zij dat dit al maanden speelt. Is T-Mobile de verkeerde weg ingeslagen?? Soms moet je als bedrijf toegeven dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt en dat het niet werkt. Of er voor zorgen dat je klanten er geen hinder van hebben. En dus meer uit de testgebruikers had moeten halen. Dit lijkt er op dat T-mobile dit te snel naar de klanten heeft gepusht. 

Reputatie 7
Badge +1

Men is hiermede inderdaad de verkeerde weg ingeslagen, wat men beter had kunnen doen de bestaande streamingtechniek handhaven en alleen de manier van opnemen veranderen, naar in de Cloud.

Naar mijn stellige overtuiging heeft T-Mobile, hoe tevreden ik ook ben met mijn huidige propositie zich volkomen er op verkeken wat er bij komt kijken om een nieuw tv platform te lanceren.

Kijk maar eens bij KPN op het forum hoeveel moeite zij er mee hadden en hebben, en KPN is wel heel wat groter dan T-Mobile thuis

KPN kun je niet met dit vergelijken, het TV platform is wel vernieuwd maar de streams van hetaanbod zijn hetzelfde gebleven, probleem bij KPN dat het nieuwe menu teveel vroeg van de kastjes en zoals men ontdekt had was dat het magere geheugen volliep waardoor het zo traag werd, als je beeld had was dit gewoon zoals je gewend was, alleen moest je er soms tot 30 seconden op wachten.

T-Mobile bied een nieuwe stream aan die gewoon een mindere kwaliteit heeft dan het oude platform, zal zijn om de achterliggende systemen te ontlasten.

Reageer