Beantwoord

beeldkwaliteit tv app

  • 24 November 2021
  • 11 reacties
  • 176 Bekeken

Reputatie 1

Wat was het beeld weer dramatisch tijdens de champions League wedstrijd van Ajax. Ik kijk via de tv app op mijn Samsung TV. Ik had soms het idee dat ik naar een illegale stream zat te kijken!

Het wordt verdorie echt tijd dat T-Mobile hier iets aan gaat doen. Want de goedkoopste zijn heeft dus gevolgen voor de kwaliteit!!!

Om te schamen!

icon

Beste antwoord door Lisa 25 November 2021, 11:34

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Met het nieuwe platvorm is het er niet beter op geworden. Leuk dat tv nu via vlan300 werkt met het nieuwe platform voor glasvezel maar op DSL is het beeld beter! Doe mij het oude systeem alsjeblieft op vlan 640.

Reputatie 6
Badge +2

Het is puur een kwestie van geld en bovendien en dat is naar mijn mening nog meer van toepassing complete onkunde, zeker als je er van uit gaat de eerste klanten al medio 2020 zijn overgezet en vanaf dat moment de eerste klachten al kwamen.

Aangezien ik momenteel nog op het oude platform zit via een WBA glasverbinding krijg ik de streams nog van KPN zoals eerder alle T-Mobile klanten, wanneer de "laatste” klanten overgaan is nog niet bekend, heb althans nog geen bericht ontvangen en wil dat ook niet.

Deze volkomen mislukking van het nieuwe platform kan men wat mij betreft voor de volle 100% toewijzen aan het management van T-Mobile, en daar wringt de schoen net als in elk bedrijf heeft het management geen enkel verstand van zaken, zelfs het verschil tussen een coax en utp stekker is al te moeilijk voor ze. 

Dezelfde wedstrijd ook gezien via Apple TV 4K op een LG C1 met 900Mbps download. Bij weinig beweging is het beeld redelijk maar nooit echt scherp. Bij snel bewegend beeld neemt de scherpte snel af. Bij inzoomen op voorwerp is de achtergrond volledig onscherp. 
De kwaliteit van de app en/of streams is nog verre van optimaal. 

Reputatie 6
Badge +2

Hi allemaal, merci voor het aanstippen! Zouden jullie eens kort het tv-scherm van de stroom willen halen? Onlangs is de Samsung TV App naar een eerdere versie teruggezet, zodat de meeste gebruikers weer in de hoogst haalbare profielen kunnen kijken. Kunnen jullie laten weten of het kort van de stroom halen wellicht heeft gewerkt? Ik hoor het heel graag, want ik ga hier met liefde achteraan voor jullie!

 

Hi allemaal, merci voor het aanstippen! Zouden jullie eens kort het tv-scherm van de stroom willen halen? Onlangs is de Samsung TV App naar een eerdere versie teruggezet, zodat de meeste gebruikers weer in de hoogst haalbare profielen kunnen kijken. Kunnen jullie laten weten of het kort van de stroom halen wellicht heeft gewerkt? Ik hoor het heel graag, want ik ga hier met liefde achteraan voor jullie!

 

Bedankt voor je tip. Voor de Apple TV app heeft dit helaas geen effect gehad. Ik vermoed dat de beeldissues toch echt in de app of in de kwaliteit van de streams zit. 

De streams zijn wel vaker (meerdere kanalen) niet 50 fps.
De stream bestaat dan uit ‘maar’ 25 fps.
 

Dit is ook te zien via de Apple TV app. Druk op de centrale rond knop > kwaliteit.
Er is dan geen ‘Full HD 1080p’ te kiezen. Bij Eurosport 2 is dat op dit moment ook het geval.

 

Reputatie 1

Hi allemaal, merci voor het aanstippen! Zouden jullie eens kort het tv-scherm van de stroom willen halen? Onlangs is de Samsung TV App naar een eerdere versie teruggezet, zodat de meeste gebruikers weer in de hoogst haalbare profielen kunnen kijken. Kunnen jullie laten weten of het kort van de stroom halen wellicht heeft gewerkt? Ik hoor het heel graag, want ik ga hier met liefde achteraan voor jullie!

 

Helaas geen enkele effect.... 

Reputatie 5
Badge +3

@Henk2021 @Bitmans @Renze-lwd Mijin collega @Lisa heeft dit issue voorgelegd aan ons TV Team, hopelijk weten we snel meer over een oplossing hiervoor!

Reputatie 3

Is het niet ‘logisch’ dat ook de beeldkwaliteit van de app te wensen overlaat? De beeldkwaliteit via de kastjes is niet goed, (dit is ook bevestigd door T-Mobile,) en aangezien er 1 stream beschikbaar is voor alle devices kan het niet anders dat dus ook de beeldkwaliteit van de tv app identiek is aan die van de ‘ normale’ tv kastjes.  

Ik denk dan ook dat het niet zoveel nut heeft om dit weer apart voor te leggen aan allerlei specialisten, als het goed is zijn die al bezig met het zoeken naar een oplossing in onderstaand topic? (Wat overigens ook al een tijdje op zich laat wachten…)

 

Zit nu Tsjechië-Nederland te kijken op NPO 1. Lijkt alsof de bewegende beelden niet genoeg tijd krijgen/hebben om te verwerken. Er zit een waas over het hele beeld. Bij stilstaand beeld valt het minder op. Lijkt mij toch eerder een verwerkingsproces issue. Mogelijk dezelfde beeld compressie techniek in zowel Stb app als tv anywhere app? 
Lijkt mij makkelijk door T Mobile zelf vast te stellen. Het dan oplossen is mogelijk een omvangrijke klus wat tijd vergt.

Reputatie 6
Badge +2

Ze hadden gewoon de zelfde oude streams moeten blijven gebruiken zoals eerder gebruikt bij glasvezel en ook op DSL volgens mij waren dat streams van KPN.

Momenteel maak ik nog gebruik van deze streams bij T-Mobile via glas (WBA)  en zoals eerder gemeld geen enkele issues zoals blokken of compressie problemen.

 

Reageer