Beantwoord

Begin Gemist werkt niet


Sinds gisteren krijg ik bij  alle zenders deze foutmelding zodra ik Begin Gemist probeer te starten.

“Error. Er heeft zich een fout voor gedaan tijdens het afspelen, probeer het alstublieft later nog een keer”.

 

Ik heb al een power cycle gedaan, en dat lost niets op.
 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 8 May 2020, 12:11

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rgr, er zijn momenteel geen algemene problemen met Begin Gemist, daarom denk ik dat er iets niet helemaal goed zit in de TV Box of verbinding. 

Ik denk dat ik een mooie oplossing voor je heb: een volledige reset, ook wel factory reset van de TV Box genoemd, zal ervoor zorgen dat alles weer werkt. Dit proces neemt maximaal vijftien tot twintig minuten in beslag en herstelt alles naar de fabrieksinstellingen. Laat je me weten of het gewerkt heeft? Alvast bedankt voor je medewerking.

Een gezond, gelukkig en geweldig 2021 toegewenst! 

UPDATE: wegens een onbekende systeemfout kan ik de box niet op afstand resetten, maar je kunt dit wel zelf doen via onderstaande methode.

Amino Aria (zonder opnamefunctie)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.

 

Sinds kort werkt bij mij Begin Gemist niet. Ik druk op het blauwe knopje en dan gaat het beeld op zwart. Hetzelfde gebeurt wanneer ik wil terugspoelen, beeld op zwart. Van alles geprobeerd,receiver resetten, modem resetten, maar dit heeft niet geholpen. Wat nu?

Graag gedaan dat goed lezen.:wink:

Wat betreft je stelling,

Zou kunnen dat het bij jou met aanmelden anders is geformuleerd, ik wist dat je alleen NPO en SBS via het menu kon terug kijken, en dat begin gemist alleen werkt als het programma nog loopt.

Later kwam RTL er pas bij, was nog niet mogelijk toen ik diensten ging afnemen, nu gebruik ik het zelden tot nooit dus voor mij geen noodzaak.

Misschien wist ik het omdat ik best lang aan het onderzoeken ben geweest naar welke provider ik zou gaan en wat dieper op de zaken ben ingegaan omdat ik niet over 1 nacht ijs wilde gaan.

Misleidend kan ik het niet noemen, hooguit redelijk goed verborgen, de laatste tijd heeft men tot voor kort wel aan misleiding gedaan, wel opnemen aanbieden in de omschrijving maar het niet meer kunnen leveren.

Ook wist dat het TV gedeelte hopeloos achter loopt op de concurrentie en nodig aan een vernieuwing toe is, en dan komt men nog hooguit bij de rest in de buurt, maar inhalen zal het niet worden, maar ik kijk nog ouderwets TV en wat ik echt terug wil zien neem ik op.

 

Reputatie 3

@Doornekamp33 als eerste slaag jij erin om mijn probleem(omschrijving) goed te lezen, dank hiervoor.

Een gevalletje RTFM of …….

Volgens een snel van start brochure uit april 2019 installeert men Interactieve TV als volgt:

  • “Je gaat je TV aansluiten op het modem en de interactieve TV box”
  • Op dit moment staat op de website bij Interactieve TV oa “Gratis 10 dagen terugkijken” (*)

Een normaal mens mag dan verwachten dat alle opties via deze interactieve TV box mogelijk zijn en niet in functionaliteit flink wordt gekortwiekt door oa een halfbakken en incomplete combinatie van NPO-start en KIJK en een het overgrote deel van de zenders helemaal ontbreekt (* jawel, in de pop-up(s) staat inmiddels de beperkingen/tekortkomingen van Interactieve TV goed geformuleerd).

 

Met een ding ben ik met T-mobile eens "Televisie kijken zal nooit meer hetzelfde zijn!

 

Mijn stelling: De huidige Interactieve TV van T-mobile is misleidend en gebakken lucht.

Gaarne liken als je met deze stelling eens bent, wellicht helpt dit.

 

Begin gemist werkt alleen als het programma nog loopt.

Terug kijken, dus programma gemist, werkt bij RTL via de gids en NPO en SBS via het menu, en dan gemist, dus niet zoals RTL via de gids.

Dit in het kader, leuker kunnen we niet maken, wel lastiger.

Reputatie 3

Gisteren deze stappen meerdere malen uitgevoerd. Zelfs zover gegaan dat ik de router naar factory instellingen heb gezet en alleen direct heb aangesloten mijn PC en de Amino box. Alle variaties geprobeerd van off-power tot factory reset danwel een pinreset van de Amino.

  1. BUILD: de Amiono build wijzigt van 14.7.25 naar 14.8.69
  2. TV-ID: Nimmer wordt meer gevraagd de TV-id en pin in te vullen
  3. IP: hoewel de IP-range anders is blijft IP toewijzing eindigen op .252 (foutje tijdens toewijzen van vaste IP-adressen, is nu aangepast).
  4. BEELD: mijn TV beeld is zonder storingen
  5. Mag niet relevant zijn maar ik heb een aanvullend abonnement “Entertainment TV”
  6. Mijn wijk is recent aangesloten en de dagelijks vinden er nog werkzaamheden plaats.
  7. GIDS: ik zie alleen de RTL programma's wit in de gids alle overige programma’s worden grijs  zodra het programma afgelopen is (dit geldt voor de hele periode van de gids de geringe 7 dagen wellicht is het een idee om zolang jullie de cloud niet introduceren deze periode groter te maken!!!)
  8. BEGIN GEMIST: Ik kan wel melden dat 'begin gemist’ nu lijkt te werken voor alle programma’s maar maar niet alles getest of bv een programma uitgekeken.
  9. Terugkijken werkt voor de RTL programma’s en ben ik er nu achter gekomen dat bij terugkijken de afstandbediening bewust slecht reageert behalve de terug toets zelfs een verder kijken optie is aanwezig.
  10. TERUGKIJKEN; voor overige programma's, de grijze dus, werkt dit nog niet, na selectie krijg ik het info scherm zonder plaatje en kan ik alleen terug.

7 t/m 10 zijn wederom vandaag uitgetest met gewenste/huidige instellingen.

 

Om antwoord te geven op de vragen:

  • de volle 7 dagen
  • thans met AP zonder wifi
  • meedere malen, waarom wel voor RT programma’s?

 

Reputatie 7

Hi @WJ4IoT @maikey123, daar gaan we mee aan de slag! Voor de volledigheid, om welke periode van terugkijken gaat het? Tijdens de periode 3 mei tm 7 mei kan het inderdaad zijn dat sommige programma's niet beschikbaar zijn met Gemist. Programma's na 7 mei zouden wel goed moeten werken.

@WJ4IoT Is de TV Box ook aangesloten op de switch? Zo ja zou je deze dan eens rechtstreeks op de TV Box aan willen sluiten via deze stappen? Het gebruik van een switch wil soms problemen geven bij de TV Box met het ophalen van informatie/updates. Ik hoor graag wat het resultaat is!

Ik had ook last van de storing dat begin gemist niet werkte. Kreeg de melding deze content is niet meer beschikbaar.

 

Nu kan ik de programmas wel weer terug kijken alleen blijft het beeld de hele tijd hangen. Zeer vervelend.

 

Komt dit vaker voor en wat is hier aan te doen?

Reputatie 3

@Jason  dank voor je bericht. Poort 2 is bezet door een LAN kabel (patch 5). Hierop aangesloten is een switch (Zyxel G5 – 108B) met de volgende apparatuur:

  1. Raspberry PI 3+
  2. NAS (QNAP 212P)
  3. Arduino UNO + W5100

De laatste zal waarschijnlijk de 10 Mbit/s meeting veroorzaken en ik heb deze thans losgekoppeld. Ik mag aannemen dat niet iedereen met deze problemen een Arduino in hun systeem heeft hangen. Na loskoppeling en vervolgens 10 seconden off power van de Amino is er overigens geen verbetering opgetreden (vervolgens ook via het Amino menu een herstart van de set top box gedaan)

De factory reset van het modem is al eens gedaan door de helpdesk zonder resultaat behalve mijn ongenoegen daar ik niet de standaard instellingen gebruik (wijzigingen zijn IP-range, modem paswoord, SSID en WIFI-paswoord en een aantal vaste IP-adressen, niets waarvan een TV-box van streek zou kunnen raken).

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @WJ4IoT, goed dat je jouw verhaal hier doet en het zo verhelderend uitlegt, bedankt daarvoor! Ik heb direct een lijnanalyse gedaan om te controleren of daar het euvel zit. Wat me opvalt is dat je in poort 2 in het modem een apparaat hebt aangesloten met een maximale snelheid van 10 Mbit/s. Kun je me vertellen welk apparaat dat is en zou je deze tijdelijk kunnen ontkoppelen? Ik wil graag alles uitsluiten. Zo kunnen we extra notities plaatsen bij de reeds uitgezette taak naar onze techneuten. 

Het lijkt bij jou om een specifiek probleem te gaan dat losstaat van de algemene issues van 3 tot 7 mei. Heb je al een factory reset proberen uit te voeren? Check bovenstaande link in mijn eerdere post. Als je er niet uitkomt, dan sta ik voor je klaar met hulptroepen! 💪

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Deegata, je kunt wanneer Begin Gemist nog voor haperingen zorgt of niet volledig werkt zoals het hoort, het beste jouw modem en TV Box gedurende 20 seconden van de stroom halen.Plug de stekker daarna weer in de wandcontactdoos/het stopcontact. Dit zou het gros van de problemen moeten oplossen. Laat het me weten wanneer dit toch niet baat, dan zorg ik voor een andere oplossing.

Overigens kun je ook altijd een factory reset van het modem uitvoeren. Hoe je dit doet, lees je in het volgende topic: Hoe voer ik een factory reset uit?. Succes met de tips! 😉

Reputatie 3

Sedert 3 mei kan ik niet terugkijken. Ik heb dit op 4 mei gemeld bij de helpdesk, aldaar kreeg ik te horen dat een eerder probleem was opgelost, na een reset van zowel de Amino en helaas ook de Router (T-50) besloot de helpdeskmedewerker de backoffice niet in te lichten omdat toch al een monteur langskwam. Eerste reactie tijdens dit (telefonisch) 'bezoek’ van de monteur (7 mei) was daar doe ik niets aan dat moet via de backoffice.

Vandaag zag ik via het forum dat het algemeen probleem was opgelost, maar ik heb nog steeds een probleem met terugkijken. Dit is het beste zichtbaar in de gids alwaar alle zenders behalve (RTL 4 en 5) grijs zijn vanaf terugkijken (live kijken en begin gemist zijn dus nog wit)

Waarom meld ik dit onder dit topic 'begin gemist'?

Omdat er simpelweg geen apart topic is @Jason en voor de goede orde 'begin gemist’ wordt terugkijken als het programma is afgelopen.

Ik heb alles al geprobeerd tot pinreset, router restart, de Amino direct aansluiten op router (op poort 3 of 4)  maar mijn probleem blijft en na contact met de helpdesk zal de backoffice er naar verwachting pas over een week na kijken als dit een specifiek probleem blijkt te zijn.

Wat zijn de problemen? Omdat ik nu de Amino in PiP zie is het testen wat makkelijker.

  1. Gids: Merendeel van de zenders staan op grijs (behalve RTL4, 5, 7 en 8 HD)
  2. Begin gemist: normaal druk op de blauwe knop en bevestig maar programma gaat vrolijk verder het programma en start dus niet vanaf het begin
  3. Terugkijken (van de grijze zenders) is niet mogelijk
  4. Terugkijken van bv RTL4 is mogelijk maar de Amino hangt vervolgens en resteert de Amino van het stroom af te halen (het geselecteerde programma is dus wel te kijken).

Omdat ik reeds op 4 mei meldt dat ik problemen heb aan de helpdesk bevreemd het mij dat ik geen bericht heb gekregen dat op 7 mei dit zijn opgelost, Het lijkt er op dat de helpdesk niet in staat is algemene problemen te identificeren onder een moeder ticket te hangen en daarna feedback te geven. Wordt dit eigenlijk al gedaan?

Reputatie 1

Hallo, ook hier al enige dagen problemen met o.a. begin gemist.

Uit de communicatie hier k

Lees ik niet 1-2-3 hoe het opgelost moet worden.

Of ligt het buiten mijn huis?

 

 

Reputatie 7

Hi @Harrievangeffen,

 

Ah dat verklaart het. Zoals ik schreef, de huisregels van onze Community geven aan dat het niet de bedoeling is om ongevraagd een privébericht te sturen naar moderators. Niet omdat we niet willen servicen, maar omdat het niet geschikt is voor klantcontact. 

 

Mocht je in de toekomst contact nodig hebben, dan hebben we hier de beste kanalen op een rijtje gezet waar je jouw vraag kunt stellen: Contact met de klantenservice van T-Mobile Thuis. Zo weet je welke opties er zijn en kun je het kanaal kiezen wat jou het beste uitkomt!

Reputatie 1

@Sander je had het toch gevonden? Ik stuur niks meer, ik ben er klaar mee. Misschien dan toch nog 1 maal de tip die ik elke keer geef: zorg dat je een klacht in kunt dienen op een plaats waar er ook iets mee wordt gedaan. En zorg er vooral ook voor dat die plaats terug te vinden is op de site. De enige verwijzing is steeds maar weer naar "de community". Dat klinkt alsof de klanten het onderling maar op moeten lossen en in de praktijk lijkt het daar eigenlijk ook op. Succes ermee. 

Reputatie 7

Hi @Harrievangeffen

 

Waar heb je jouw bericht naartoe gestuurd? Dan zoek ik 'm op en controleer waar het is fout gegaan!

Reputatie 1

@Sander dat is dus precies wat er mis is, dat ik na 3 dagen te horen krijg dat mijn klacht is gevonden. Dan is de kans natuurlijk groot dat het ondertussen is opgelost, maar ik voel me dan gewoon niet serieus genomen. 

Hier werkt 't gelukkig weer. 

Nog 9 mnd abonnement uitzitten en dan weer terug naar kpn voor thuis en 4 mobiele abonnementen. 

Ik ben er klaar meer. 

Reputatie 7

Hi @Harrievangeffen

 

Ik heb je privébericht gevonden en daar beantwoord! 

Reputatie 1

Ik heb geen tips meer voor T-mobile. Die heb ik in het afgelopen jaar genoeg gegeven, duidelijk zonder resultaat. Over een jaar ga ik verhuizen en ik heb geen zin om nog over te stappen. Maar in mijn nieuwe huis zal ik ZEKER geen aansluiting van T-mobile nemen. 

Reputatie 7
Badge +16

Top dat het weer werkt @GMP! 😄 Thanks voor je terugkoppeling.

 

@Harrievangeffen We hebben onze klantenservice ingelicht aangaande de oplossing. Of doel je ergens anders op? Ik licht onze collega's namelijk graag in met betrekking tot feedback, want feedback vanuit Community users en alle klanten is altijd meer dan welkom! 😁

Reputatie 1

Nu nog de klantenservice op orde brengen en dan klaag ik nergens meer over. 

Reputatie 1

Goedemiddag all, het probleem is opgelost! Mogelijk zijn tijdelijk niet alle programma's beschikbaar. Mochten er nog problemen zijn wat betreft Begin Gemist, geef een seintje, dan gaan we dan gaan we ervoor zorgen dat het bij jou ook 100% functioneert!

Net even getest getest en het lijkt hier inderdaad weer te werken. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, het probleem is opgelost! Mogelijk zijn tijdelijk niet alle programma's beschikbaar. Mochten er nog problemen zijn wat betreft Begin Gemist, geef een seintje, dan gaan we ervoor zorgen dat het bij jou ook 100% functioneert!

Reputatie 1

Ook bij mij sinds enige dagen problemen met Begin Gemist

Error

Deze content is niet meer beschikbaar

Reageer