Beantwoord

Begin Gemist werkt niet


Sinds gisteren krijg ik bij  alle zenders deze foutmelding zodra ik Begin Gemist probeer te starten.

“Error. Er heeft zich een fout voor gedaan tijdens het afspelen, probeer het alstublieft later nog een keer”.

 

Ik heb al een power cycle gedaan, en dat lost niets op.
 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 8 May 2020, 12:11

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 1

Het wordt elke dag erger! Nu verschijnt niet eens meer de 'guide'. Er is dus niet eens te zien welk programma er komt. Pauze, Begin Gemist en nu dus digitale programmagids die is verdwenen. 

Wat is er toch aan de hand? Maar belangrijk wanneer wordt het opgelost?

Reputatie 1

Goedemiddag all, het probleem is opgelost! Mogelijk zijn tijdelijk niet alle programma's beschikbaar. Mochten er nog problemen zijn wat betreft Begin Gemist, geef een seintje, dan gaan we dan gaan we ervoor zorgen dat het bij jou ook 100% functioneert!

Net even getest getest en het lijkt hier inderdaad weer te werken. 

Reputatie 1

Nu nog de klantenservice op orde brengen en dan klaag ik nergens meer over. 

Reputatie 1

@Sander je had het toch gevonden? Ik stuur niks meer, ik ben er klaar mee. Misschien dan toch nog 1 maal de tip die ik elke keer geef: zorg dat je een klacht in kunt dienen op een plaats waar er ook iets mee wordt gedaan. En zorg er vooral ook voor dat die plaats terug te vinden is op de site. De enige verwijzing is steeds maar weer naar "de community". Dat klinkt alsof de klanten het onderling maar op moeten lossen en in de praktijk lijkt het daar eigenlijk ook op. Succes ermee. 

Reputatie 1

De manier waarop ik een klacht kan melden bij u is echt waardeloos. Uiteindelijk is het via Twitter (!) gelukt, maar van de zogenaamde 24/7 hulp is geen enkele sprake. Ik heb nu al 4 dagen dezelfde problemen als alle anderen hier, maar verder dan het advies om de tv-box te herstarten komt u niet. 

Hier werkt 't ook al een paar dagen niet. 

Dit is al 't zoveelste probleem sinds de 3 mnd dat ik bij t-mobile zit. 

Wat heb ik een spijt van de overstap naat t-mobile 😢

Ik kan ook niet meer zien waar een programma over gaat. 

Beste T-mobile support, 

 

Sinds deze week krijgen we bij veel kanalen de volgende begin gemist stoor melding:
"Error. Deze content is niet meer beschikbaar”. 
 

Graag per omgaande actie, sinds kort zijn we overgestapt, aanbieder Ziggo was helaas veel stabieler!

 

Graag reactie, met vriendelijke groet Tom. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, het probleem is opgelost! Mogelijk zijn tijdelijk niet alle programma's beschikbaar. Mochten er nog problemen zijn wat betreft Begin Gemist, geef een seintje, dan gaan we ervoor zorgen dat het bij jou ook 100% functioneert!

Alles herstart, nog steeds hetzelfde probleem.

Oplossing T-Mobile??????

Reputatie 7

Hi all, de problemen met Begin Gemist blijken na verder onderzoek nog niet helemaal opgelost. Hier wordt met hoge prioriteit aan gewerkt. Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over 30+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC. Op TV Anywhere werkt Begin Gemist wél. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Deegata, je kunt wanneer Begin Gemist nog voor haperingen zorgt of niet volledig werkt zoals het hoort, het beste jouw modem en TV Box gedurende 20 seconden van de stroom halen.Plug de stekker daarna weer in de wandcontactdoos/het stopcontact. Dit zou het gros van de problemen moeten oplossen. Laat het me weten wanneer dit toch niet baat, dan zorg ik voor een andere oplossing.

Overigens kun je ook altijd een factory reset van het modem uitvoeren. Hoe je dit doet, lees je in het volgende topic: Hoe voer ik een factory reset uit?. Succes met de tips! 😉

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @WJ4IoT, goed dat je jouw verhaal hier doet en het zo verhelderend uitlegt, bedankt daarvoor! Ik heb direct een lijnanalyse gedaan om te controleren of daar het euvel zit. Wat me opvalt is dat je in poort 2 in het modem een apparaat hebt aangesloten met een maximale snelheid van 10 Mbit/s. Kun je me vertellen welk apparaat dat is en zou je deze tijdelijk kunnen ontkoppelen? Ik wil graag alles uitsluiten. Zo kunnen we extra notities plaatsen bij de reeds uitgezette taak naar onze techneuten. 

Het lijkt bij jou om een specifiek probleem te gaan dat losstaat van de algemene issues van 3 tot 7 mei. Heb je al een factory reset proberen uit te voeren? Check bovenstaande link in mijn eerdere post. Als je er niet uitkomt, dan sta ik voor je klaar met hulptroepen! 💪

Helaas werkt begin gemist nog steeds niet 😔

Reputatie 1

Er zijn momenteel alleen een paar programma's van vandaag terug te kijken, maar volgens T-mobile is er géén storing op mijn adres. Wat een waardeloze klantenservice heeft dit bedrijf. 

Reputatie 7

Hi @WJ4IoT @maikey123, daar gaan we mee aan de slag! Voor de volledigheid, om welke periode van terugkijken gaat het? Tijdens de periode 3 mei tm 7 mei kan het inderdaad zijn dat sommige programma's niet beschikbaar zijn met Gemist. Programma's na 7 mei zouden wel goed moeten werken.

@WJ4IoT Is de TV Box ook aangesloten op de switch? Zo ja zou je deze dan eens rechtstreeks op de TV Box aan willen sluiten via deze stappen? Het gebruik van een switch wil soms problemen geven bij de TV Box met het ophalen van informatie/updates. Ik hoor graag wat het resultaat is!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GijsbertKirsten 

Volgens de storingstopic waren die problemen gisteren opgelost. Heb je de powerflip geprobeerd?

Tv box van het stroom halen en netwerkkabel verwijderen, mediaconverter en/of modem Herstart en, als alles is opgestart tv box weer aansluiten en netwerkkabel pas later bij de melding geen netwerkverbindingen gevonden.

Hallo,

Begin gemist werkt niet.

tv box opnieuw opgestart ( via menu en snoeren eruit)

 

modem ook aan/uit gedaan, van het stroom en gereset.

Maar klacht blijft zich voordoen.

Heb dus mogelijkheden die in forum aangegeven worden geprobeerd.

denk dat het in jullie systeem zit.

baal er wel van

Hoi @Waqqas 

Hier werkt het nog steeds niet.

Wat ik een “power cycle” noem, noe mjij een “powerdlip”, dus dat heb ik inderdaad al geprobeerd. :)
Ik heb echter alleen de TV box herstart. Het lijkt me niet dat je voor zoiets de mediaconverter en/of het modem moet herstarten, aangezien de internetverbinding gewoon goed werkt. Het is natuurlijk super onhandig als ik elke keer de modem moet herstarten bij problemen met TV; dat lijkt me niet hemelaal de bedoeling. Helemaal niet omdat we hier met een aantal mensen vanuit huis aan het werk zijn, dus die internetverbinding is redelijk cruciaal atm.

 

Reputatie 1

Ook bij mij sinds enige dagen problemen met Begin Gemist

Error

Deze content is niet meer beschikbaar

Reputatie 7

Hi @GijsbertKirsten

 

Het issue is inmiddels verholpen, maar er zijn programma's die op 4 en/of 5 mei zijn uitgezonden die niet meer beschikbaar komen voor Uitzending Gemist. Excuses voor het ongemak. Klopt het dat andere programma's wel beschikbaar zijn en huidige programma's wel met Begin Gemist herstart kunnen worden?

Reputatie 3

@Jason  dank voor je bericht. Poort 2 is bezet door een LAN kabel (patch 5). Hierop aangesloten is een switch (Zyxel G5 – 108B) met de volgende apparatuur:

  1. Raspberry PI 3+
  2. NAS (QNAP 212P)
  3. Arduino UNO + W5100

De laatste zal waarschijnlijk de 10 Mbit/s meeting veroorzaken en ik heb deze thans losgekoppeld. Ik mag aannemen dat niet iedereen met deze problemen een Arduino in hun systeem heeft hangen. Na loskoppeling en vervolgens 10 seconden off power van de Amino is er overigens geen verbetering opgetreden (vervolgens ook via het Amino menu een herstart van de set top box gedaan)

De factory reset van het modem is al eens gedaan door de helpdesk zonder resultaat behalve mijn ongenoegen daar ik niet de standaard instellingen gebruik (wijzigingen zijn IP-range, modem paswoord, SSID en WIFI-paswoord en een aantal vaste IP-adressen, niets waarvan een TV-box van streek zou kunnen raken).

 

Hi @Sander 

Ik heb het helemaal niet gehad over Uitzending gemist. Ik heb het al sinds het begin over Begin Gemist.

Het werkt overigens nog steeds niet. Alleen krijg ik nu een andere foutmelding dan eerder deze morgen. Nu is het deze melding geworden: "Error. Deze content is niet meer beschikbaar”

Reputatie 3

Gisteren deze stappen meerdere malen uitgevoerd. Zelfs zover gegaan dat ik de router naar factory instellingen heb gezet en alleen direct heb aangesloten mijn PC en de Amino box. Alle variaties geprobeerd van off-power tot factory reset danwel een pinreset van de Amino.

  1. BUILD: de Amiono build wijzigt van 14.7.25 naar 14.8.69
  2. TV-ID: Nimmer wordt meer gevraagd de TV-id en pin in te vullen
  3. IP: hoewel de IP-range anders is blijft IP toewijzing eindigen op .252 (foutje tijdens toewijzen van vaste IP-adressen, is nu aangepast).
  4. BEELD: mijn TV beeld is zonder storingen
  5. Mag niet relevant zijn maar ik heb een aanvullend abonnement “Entertainment TV”
  6. Mijn wijk is recent aangesloten en de dagelijks vinden er nog werkzaamheden plaats.
  7. GIDS: ik zie alleen de RTL programma's wit in de gids alle overige programma’s worden grijs  zodra het programma afgelopen is (dit geldt voor de hele periode van de gids de geringe 7 dagen wellicht is het een idee om zolang jullie de cloud niet introduceren deze periode groter te maken!!!)
  8. BEGIN GEMIST: Ik kan wel melden dat 'begin gemist’ nu lijkt te werken voor alle programma’s maar maar niet alles getest of bv een programma uitgekeken.
  9. Terugkijken werkt voor de RTL programma’s en ben ik er nu achter gekomen dat bij terugkijken de afstandbediening bewust slecht reageert behalve de terug toets zelfs een verder kijken optie is aanwezig.
  10. TERUGKIJKEN; voor overige programma's, de grijze dus, werkt dit nog niet, na selectie krijg ik het info scherm zonder plaatje en kan ik alleen terug.

7 t/m 10 zijn wederom vandaag uitgetest met gewenste/huidige instellingen.

 

Om antwoord te geven op de vragen:

  • de volle 7 dagen
  • thans met AP zonder wifi
  • meedere malen, waarom wel voor RT programma’s?

 

Ik had ook last van de storing dat begin gemist niet werkte. Kreeg de melding deze content is niet meer beschikbaar.

 

Nu kan ik de programmas wel weer terug kijken alleen blijft het beeld de hele tijd hangen. Zeer vervelend.

 

Komt dit vaker voor en wat is hier aan te doen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rgr, er zijn momenteel geen algemene problemen met Begin Gemist, daarom denk ik dat er iets niet helemaal goed zit in de TV Box of verbinding. 

Ik denk dat ik een mooie oplossing voor je heb: een volledige reset, ook wel factory reset van de TV Box genoemd, zal ervoor zorgen dat alles weer werkt. Dit proces neemt maximaal vijftien tot twintig minuten in beslag en herstelt alles naar de fabrieksinstellingen. Laat je me weten of het gewerkt heeft? Alvast bedankt voor je medewerking.

Een gezond, gelukkig en geweldig 2021 toegewenst! 

UPDATE: wegens een onbekende systeemfout kan ik de box niet op afstand resetten, maar je kunt dit wel zelf doen via onderstaande methode.

Amino Aria (zonder opnamefunctie)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.

 

Reageer