Beantwoord

Belgische programma's opnemem

  • 16 January 2021
  • 13 reacties
  • 479 Bekeken

Sinds een week heb ik T-Mobilethuis met interactieve box voor opnemen.

Vandaag wilde ik een Belgisch programma opnemen maar krijg alleen de herinnering knop, ook bij Ziggo sport alleen een herinnering knop terwijl ik hier graag de opname knop wil hebben.

Is er een mogelijkheid om de opname knop ergens te vinden of staan sommige zenders T-Mobile niet toe om op te nemen, bij de Ziggo kon ik wel elke zender opnemen 

icon

Beste antwoord door Ginny 17 January 2021, 10:08

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @bulpa,

Helaas is het op dit moment niet mogelijk om op te nemen van de Belgische (en Duitse) zenders. Zie ook het zenderoverzicht. Of de zenders het niet toestaan of dat T-Mobile er bewust voor heeft gekozen (misschien omdat het goedkoper is), weet ik niet. Het is elders op het forum ook al aangekaart, dus ze weten dat dit wel gemist wordt.

Reputatie 6

Hoi @bulpa, goed dat je dit vraagt! Tegenwoordig kun je bijna alle zenders opnemen, of dit is toegestaan is echter afhankelijk van de licentie die de zender afgeeft. Voor Belgische zenders is het jammer genoeg niet mogelijk. In de zenderlijst die @TMTV hierboven heeft gedeeld, kun je precies zien waar het wel en waar het niet mogelijk is.

Even over het opnemen van de Belgische zenders: Ik heb 3 weken geleden onderstaande mail ontvangen van T-M

Ik ben nieuwsgierig of iemand het al is gelukt?

D. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Dickey,

Welkom op de Community!

Bij het versturen van de nieuwsbrief is er sprake geweest van miscommunicatie, aldus @Lisa in deze reactie. Terugkijken, begin gemist en buitenshuis kijken kan wel, maar opnemen had daar niet tussen moeten staan. Of deze functie alsnog gaat komen is volgens mij nog niet bekend.

Bedankt voor je snelle reactie @TMTV. Ik heb de post van @Lisa gemist.

Jammer. Het had wel netjes van T-M geweest als er een rectificatie email was verstuurd.

D. 

Reputatie 1

Toch nog even n vraagje over, ja alweer, het opnemen van de programma’s op de Belgische zenders. 
zo nu en dan probeer ik het toch..die knop voor ‘opnemen’. En gister lukte dat opeens!!! Op de Belg!! En zelfs voor de herhaling voor komende week. Dus wat heb ik gemist? Is er een functie toegevoegd of is dit een foutje? Graag hoor ik het..en vast velen met mij! 

Reputatie 7
Badge +6

@Ruttens Goed gezien! Het lijkt nu alleen nog op Canvas te werken. Hopelijk volgen Één, Ketnet en andere buitenlandse zenders later ook. Toch zou ik er ook rekening mee houden dat het om een fout gaat. In het zenderoverzicht staat de mogelijkheid (nog) niet. Hopelijk kan een moderator duidelijkheid geven.

Reputatie 1

Het is n opname op de Belg 1. En er zijn meerdere programma’s op te nemen op die zender. Ik duim dat dit zo blijft ook al is t nog een kleine selectie…het is n begin!!! 

Reputatie 7

Inderdaad een interessante ontwikkeling @Ruttens @TMTV! Ik heb direct mijn collega's om opheldering gevraagd, zodat we jullie zodanig kunnen informeren. We houden je op de hoogte! 

Reputatie 1

Ik duim dat dit zo blijft!!! Erg lang op gewacht want ook ik kreeg bij afsluiten van m’n abonnement te horen dat van alle zenders op te nemen was. En toen bleek zelfs dat de Belg niet eens via de computer of via de app te zien was terwijl ik nog verteld had dat ik juist zo tv keek! Dus….er is al zoveel ‘recht getrokken’. Laat dit nu ook erbij komen; dat zou super zijn! 

Reputatie 7

Hi @Ruttens, ik heb heel goed nieuws voor je - het wachten is namelijk beloond! 😁 Top dat je er zelf al achter bent gekomen, maar het is inderdaad sinds deze week mogelijk om Belgische zenders op te nemen. Een super toffe ontwikkeling dus en leuk om te zien dat jij er al met plezier gebruik van maakt. Weet jij zo voldoende? Ik wil je veel kijk-plezier wensen. 

Reputatie 1

🥳geweldig leuk nieuws!!! Heerlijk kijken naar goede film en detectives. 
mee zitten nog niet alle functionaliteiten in? Je kunt bijv niet de extra 5 minuten opgenomen tijd doorspoelen, maar op dit moment kan ik me daar niet druk om maken!!! Ik ben blij!!!! Ik kijk uit naar uitbreiding van het aanbod!!👍🏻👍🏻👍🏻

Reputatie 7

Hi @Ruttens, ik word helemaal blij van jouw enthousiasme! 🎈 Zodra er nieuwe functies bij komen, dan laten we dat zeker aan jullie weten. In ieder geval heel fijn dat je nu volop van jouw favoriete Belgische programma's/zenders kunt genieten. 

Reageer