bevriezen beeld Entone-85

  • 24 May 2023
  • 7 reacties
  • 92 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Al geruime tijd ondervinden we problemen met de tv ontvanger. 
Met enige regelmaat bevriest het beeld. Soms voor enkele seconden maar vaak gedurende 10-tallen seconden. Soms helpt het om tijdelijk naar een andere zender te schakelen, maar dit helpt niet altijd. 
Overigens toont de ontvanger dit gedrag ook tijdens het luisteren van radio. Alleen bij de radio wordt dit ingehaald. Wat betekent dat het geluid soms 1,5x sneller gaat. Dit is soms leuk, maar gaat toch wel vervelen. 
 

het herstarten van de box helpt niet. 

Is er een oplossing beschikbaar?
 

Jason van Odido 10 maanden geleden

Hoi @mk_040, goed dat je dit bespreekbaar maakt, zo kunnen we samen naar een oplossing zoeken! Ik begrijp uit jouw bericht dat je thuis gebruikmaakt van de Entone Kamai 510, klopt dat? Deze TV Box is behoorlijk verouderd en kan vervangen worden voor een nieuwere variant - mits je dat wilt natuurlijk. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @mk_040, goed dat je dit bespreekbaar maakt, zo kunnen we samen naar een oplossing zoeken! Ik begrijp uit jouw bericht dat je thuis gebruikmaakt van de Entone Kamai 510, klopt dat? Deze TV Box is behoorlijk verouderd en kan vervangen worden voor een nieuwere variant - mits je dat wilt natuurlijk. 

Hi Jason,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik verwacht dat het inderdaad om de Kamai 510 gaat. Vanavond zal ik kijken of dit klopt. We hebben, zover ik me kan herinneren, de betreffende ontvanger sinds medio 2020.

 

Mocht een nieuw type ontvanger dit probleem oplossen dan zouden we inderdaad heel graag een nieuwe willen ontvangen. 

 

Met vriendelijke groet,

Michel

Zojuist de ontvanger bekeken. Volgens de sticker aan de onderkant hebben wij een Amino Aria 7X met mfg date 130820. 
 

Maar de software zegt dat het om een Entone-85 gaat. 
 

Groeten,

Michel

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel @mk_040! Ik wil graag uitzoeken hoe dit zit en je verbinding bekijken alleen kan ik op jouw e-mailadres in dit profiel geen abonnement vinden. Zou je jouw klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dit mag ook je TV klantnummer zijn. Geef je mij een seintje al dit is gedaan? Bedankt!

Ik heb zojuist het klant nummer toegevoegd.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mk_040, bedankt voor het toevoegen van je klantnummer.

Ik heb direct een blik geworpen naar je verbinding. Ik zie dat je een eigen router/switch gebruikt. Kan je deze loskoppelen en de TV Box direct op ons eigen modem bekabeld aansluiten. Wil je dan testen of hij nog steeds moeite heeft met de verbinding? 

 

Ik zie dat je in bezit bent van de Amino Aria 7X, dit is onze nieuwste TV Box. Ik wil je vragen de TV Box een harde reset te geven, hoe je dit doet lees je in dit topic:  

 

 

Wil je mij laten weten of het hierdoor verholpen is of niet? Talk soon!

Ik zal beide tests uitvoeren. Zodra ik meer info heb kom ik terug. 
 

wel wil ik nog toevoegen dat de ontvanger volledig bevriest. Zelfs uitzetten of van zender wisselen werkt dan niet of heel zelden. 
 

groeten,

Michel

Reageer