Beantwoord

Bevriezing TV beeld elke dag

  • 29 September 2022
  • 22 reacties
  • 489 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Bevriezing tv beeld, beeld staat stil tot geen beeld.

Elke dag wel storing- resetten tot ellende toe, ze zouden bekijken en oplossen bij de technische dienst maar helaas tot niets. Gebeld en t-mobile collega zou vrijdagavond 17/9 teug bellen is gezegd niet gebeurd nee natuurlijk niet gewoon om af te schepen. Vind het te zot voor woorden klant betalen en slecht beeld. Facturen van de storing weken zou in mindering worden gebracht is ook niet gebeurd. 

Mooi geregeld zeg los het is op verdorie. Hoe gaan we ervoor zorgen dat we fatsoenlijk beeld krijgen waar we voor betalen. Anders is het stop dadelijk en andere provider zoeken. Jullie doen niets. En om met de klantenservice in contact te komen is een hemels hel…...druk druk en communicatie en oplossen gewoon vriendelijk doen tegen de klant aanhoren en hupakee hoorn opleggen. Zo gaat dit geen reclame geven mensen zo ga je niet om met klanten zo sta je klanten niet de service bij …….graag een z.s.m mogelijke oplossing stuur alvast een nieuw modem. Om elke storing alles uit te trekken aan kabels heel gedoe maar het lost niet op hier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

icon

Beste antwoord door Boris 30 September 2022, 11:39

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7

Hi @R.M, dank je wel voor aankaarten van de problemen. We merken dat een deel van onze klanten problemen met de Aria 7X TV Box ondervindt. We zijn druk bezig om dit te onderzoeken en de juiste oplossing door te zetten. Daarbij kunnen we je hulp goed gebruiken om dit zo snel mogelijk op te lossen. Daarvoor zijn we opzoek naar voorbeelden waar het fout gaat. Kan je mij een voorbeeld geven van een zender waarop het misgaat en de datum en tijd wanneer het TV Beeld bevriest? Alvast heel erg bedankt.

Reputatie 1

Hallo Boris, 

Zal deze week een update bijhouden, dit speelt al veel te lang ergerlijk…..😖

Vandaag een fijne collega eens gesproken aan de t-mobile service, we krijgen een kabel opgestuurd. 

Maar de hoop is klein voor oplossing…..jullie moeten dat oplossen!

Daar betalen we geen €40,50 voor bevriezing en stilstaand beeld plotseling!

Gr R.M

Reputatie 1

Zender sbs 6 / rtl 4 meest kijkend, rest volgt

Reputatie 7

Hi @R.M, ontzettend bedankt voor de aanvulling! Ik heb goed nieuws. Onze technische dienst en onze IT-afdeling hebben aangegeven dat er genoeg voorbeelden zijn verzameld. Het probleem is in onderzoek bij de leverancier, dus we wachten nu op een oplossing om dit probleem te verhelpen. Ik ben het volledig met je eens dat je zonder problemen tv hoort te kijken. Zodra je probleemvrij bent, wil ik je dan ook een passende vergoeding aanbieden. Laat je het hier weten als je weer alle problemen af bent? 💪

 

Reputatie 1

Onze technische dienst en onze IT-afdeling hebben aangegeven dat er genoeg voorbeelden zijn verzameld. Het probleem is in onderzoek bij de leverancier, dus we wachten nu op een oplossing om dit probleem te verhelpen.😖😫Eindeloos met de nieuwe verzonden kabel geeft het alsnog storing!

We hebben extra gewacht wat langer om het goed te bekijken, 13/10 om 23:30 beeld stil SBS 6. dan wederom 15/10 om 7:20 beeld stil NET 5, 15/10 om 22:45 beeld stil SBS 6 en er volgen er nog meer in het begin van de week. Ga het niet meer opschrijven jullie moeten dit probleem echt gaan oplossen hoor. Schade en schande netwerk wat niet compleet is en hapert letterlijk stil staat. De hele mik mak er weer uit en kabels er weer in wachten op ANIMO en dan weer opstarten echt nu raakt mijn geduld langzaam op. ##KOM OP S.V.P. REPAREER DIT PROBLEEM NIET LEUK TV KIJKEN MEER, ELKE KEER OP BEVRIEZING VAN BEELDSCHERM BORIS##  Zie graag van de afgelopen weken dat ik storing heb gehad een vergoeding, niet opgelost nog maar het is de €40- abonnement kosten niet waard zo. Beste Boris zeg het maar wat is de oplossing alles is al gepasseerd en gedaan. TV ligt het niet staat een nieuwe ze hadden het beiden dus storing ligt duidelijk bij T-MOBILE 😫 oplossen actie hiermee! Anders stoppen we met deze provider en zoeken er een die wel werkt. Niet fijn meer …..groet aangedane klant 

Onze technische dienst en onze IT-afdeling hebben aangegeven dat er genoeg voorbeelden zijn verzameld. Het probleem is in onderzoek bij de leverancier, dus we wachten nu op een oplossing om dit probleem te verhelpen.😖😫Eindeloos met de nieuwe verzonden kabel geeft het alsnog storing!

We hebben extra gewacht wat langer om het goed te bekijken, 13/10 om 23:30 beeld stil SBS 6. dan wederom 15/10 om 7:20 beeld stil NET 5, 15/10 om 22:45 beeld stil SBS 6 en er volgen er nog meer in het begin van de week. Ga het niet meer opschrijven jullie moeten dit probleem echt gaan oplossen hoor. Schade en schande netwerk wat niet compleet is en hapert letterlijk stil staat. De hele mik mak er weer uit en kabels er weer in wachten op ANIMO en dan weer opstarten echt nu raakt mijn geduld langzaam op. ##KOM OP S.V.P. REPAREER DIT PROBLEEM NIET LEUK TV KIJKEN MEER, ELKE KEER OP BEVRIEZING VAN BEELDSCHERM BORIS##  Zie graag van de afgelopen weken dat ik storing heb gehad een vergoeding, niet opgelost nog maar het is de €40- abonnement kosten niet waard zo. Beste Boris zeg het maar wat is de oplossing alles is al gepasseerd en gedaan. TV ligt het niet staat een nieuwe ze hadden het beiden dus storing ligt duidelijk bij T-MOBILE 😫 oplossen actie hiermee! Anders stoppen we met deze provider en zoeken er een die wel werkt. Niet fijn meer …..groet aangedane klant 

+1, continue, om de 30 seconden bevroren beeld.

net abonnee geworden en al verschrikkelijke spijt, wat een drama.

Jan

Reputatie 2

Helaas moet ik bovenstaand ook steeds ervaren, dit is niet meer te doen. Internet op zich prima maar Aria tv box is drama.

Reputatie 1

Goedendag waarom geen reactie vanuit T-Mobile? Dit stoort me enorm we zijn er al eindeloos lang mee bezig, oplossing s.v.p. graag ? En wees service gericht klant is koning, ik hoor niets ? T-Mobile telefonisch te bereiken is al een drama ( je komt er niet door heen)…en nu? 🤷🏼

Reputatie 7

Hi @R.M, heel fijn dat je zulke heldere voorbeelden hebt doorgegeven - dankjewel voor de moeite! We balen er ontzettend van dat dit probleem al enige tijd aanhoudt en het is dan ook nog steeds in onderzoek bij de leverancier. Jouw heldere voorbeelden heb ik zojuist doorgezet naar mijn collega's, want dit helpt de leverancier ontzettend. Hier heb je net ook een mail over gekregen ter bevestiging. Ik duim dat de oplossing mede door jouw goede voorbeelden nabij is. Nogmaals excuses voor het ongemak! ❤ 

Ik wil je wel vragen om je aan de huisregels van de Community te houden, zo is het schrijven van een bericht in capslock is niet toegestaan: 

Hi @JanGroot en @hages, ik had heel graag een andere ervaring gelezen! Weet dat we er alles aan doen om dit permanent te fixen, want ik ben het met jullie eens dat dit probleem echt verholpen moet worden. Zijn ook jij in de gelegenheid om voorbeelden door te zetten? Denk hierbij aan de naam van de programma's, welke zender, de datum en het tijdstip waarop je dit keek. Dan kan ik dit doorzetten, want dit helpt de leverancier enorm. Merci alvast!

 

Reputatie 2

@Lisa ,

Bijna iedereen die hier reageert op de slechte ervaringen met de Aria TV box heeft dezelfde klachten.

Dan kan het toch niet anders zijn dat de TV box niet deugt! Jullie gaan maar door met steeds dezelfde reacties op deze klachten, een oplossing komt  er maar steeds niet. Ik heb in een andere posting al eens aangegeven wat ik zelf ervaar, je collega Boris heeft hierop gereageerd en over een maand komt een Guidion monteur kijken of er demping op de glasvezellijn zit. Eerlijk gezegd heb ik weinig vertrouwen dat dit de oplossing brengt. Ik ervaar namelijk geen problemen met internet op zich.Ook ander streamingdiensten zoals Netflix doen het zonder problemen. Het mooiste is nog dat TV van T-Mobile op een Android Xiaomi Mi Box het zonder problemen doet. Deze box werkt ook nog notabene draadloos WiFi. Aan jullie de conclusie dat er iets goed mis is met die Aria boxen,het lijkt er ook sterk op , en dat ervaar ik dan weer, dat de Aria box niet onthoud wat de instellingen zijn. Regelmatig werkt de afstandbediening niet. Dan weer opnieuw instellen en een dag later zijn de instellingen weer weg. Koppelen met mijn LG oled tv werkt even en dan weer weg. De hdmi-cec instelling op de tv uitgezet ander zou het daar nog weer aan kunnen liggen. Concluderend er is nog veel werk aan de winkel met die Aria box.

Reputatie 1

Nu weer alsof het expres gaat 18-10-2022 om 22.45 op SBS 6 😬                                                        Jullie doen er niets mee stuur alsjeblieft een nieuwe tv box op.                                                                  Deze is echt duivels werkt echt niet, hoelang willen jullie dit aankijken?                                            Wanneer jezelf zo voor de tv zit ga je ook kapot ergeren echt waar, wordt hier niet goed van. 😓

 

Reputatie 7

Hi @hages, dankjewel voor de helderer toelichting! Weet dat we voorbeelden op blijven vragen omdat de leverancier hierom vraagt en we daarmee willen zorgen dat de oplossing sneller aan het licht komt. Ik ben het helemaal met je eens dat de issues met deze TV Box aangepakt moeten worden. Ik wacht zelf ook met smart op een update waarin we te horen krijgen dat de problemen opgelost gaan worden, maar momenteel zijn zowel mijn collega's als de leverancier nog druk met het onderzoek bezig. Ik blijf dan ook graag zoveel mogelijk voorbeelden doorzetten, zodat dit hopelijk bijdraagt aan een snellere eindfix. Zodra al deze issues zijn verholpen, verneem ik graag of jullie inderdaad weer probleemvrij zijn en maak ik een passende vergoeding in orde. Kun je tot slot nog aangeven of er ook bepaalde knoppen op de afstandsbediening niet werken of is het echt het onthouden van de instellingen? Ik stuur je namelijk met liefde een nieuwe. 

Hi @R.M, hartstikke bedankt hiervoor! Dit voorbeeld heb ik doorgezet naar mijn collega's. Ik snap jouw gevoel en hoop dan ook dat ik snel goed nieuws kan brengen. 

Reputatie 2

@Lisa 

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat de meeste problemen met box komt door verbindingsproblemen. Gisteravond  woensdag 19 okt bleef het beeld op rtl4 een halve minuut stil staan met een draaiende cursor in beeld daarna herstelde zich het ook weer vanzelf en bleef verder de hele avond normaal. ik  ga nog even kijken in het logboek van de T54 of er een melding staat van uitval IPTV. Wat het niet goed werken van de afstandsbediening betreft geen idee wat hier aan de hand is, in ieder geval onthoudt hij niet de koppel tv instelling . Ook is de volume niet te regelen.Vreemd genoeg deed hij dat enkele dagen na instellen door de Guidion monteur wel.Maar nu dus niet meer. Resetten van de a.b. helpt niet,misschien  dat dit probleem met een vervangende opgelost kan worden.Ik retourneer dan de huidige wel weer.

Reputatie 2

Aanvullend, storingen op streamingdiensten is niet uniek bij T-Mobile ,  Zelf heb ik ook deze ervaring met bijv. NLZiet,ook hier haperingen. KPN TV box,maar in mindere mate. Positieve uitschieter is Netflix, deze draait en dat kun je hier op dit forum vaker lezen , nul uitval!! Wat ik nog zou willen onderzoeken is wanneer er een T-Mobile TV app zou verschijnen voor recente LG tv,s . Ik ben al wel een vage versie tegengekomen  naar ik meen Tjechische, maar en NL nog niet. 

Reputatie 2

Gezien de blijkbaar niet op te lossen problemen met de Aria TV box vraag ik me af of ik nog wel door moet gaan met T-Mobile Thuis. Mijn abonnement is pas op 3 oktober j.l. ingegaan maar ik beroep me op wanprestatie van T-Mobile. Mijn argument is : Het probleem met de tv box speelt al meer dan een jaar, lees dit forum er op na. Zoals in de voorwaarden van T-Mobile staat dient er een deugdelijke dienst te worden geleverd. De termijn voor het oplossen van de problemen is rijkelijk overschreden. Dus lijkt mij ontbinding van het totale abonnement gerechtvaardigd.

Reputatie 7

Hi @hages, dank voor je terugkoppeling. Laat ik voorop stellen dat de problemen die er nu worden gezien, zeker geen jaar bezig zijn. Ook is het zo dat een deel van onze klanten deze problemen betreft. Ik begrijp je sentiment maar al te goed, maar wil wel deze nuance vermelden. We doen er echt alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen, maar momenteel zijn we daar nog druk mee bezig. Het bumpen van dit topic zal daarbij geen verandering brengen. Mocht er een update mogelijk zijn, zullen wij deze maar al te graag geven. We houden jullie op de hoogte! 😊

Reputatie 2

@Boris ,

Tja,bumpen! Op het gevaar af van blokkeren op dit forum,wil ik toch opmerken dat de tv problemen zeker al heel lang spelen. Je mag het niet met me eens zijn, prima . Maar dat de reacties veel frustraties opleveren daar zul je het toch met me eens zijn. Ik ben zelf al eerder abonnee geweest bij T-Mobile , ruim een jaar geleden en toen speelde het ook al. Maar goed we moeten geduld hebben. Dan de afstandbediening zoals ik hierboven melde , is daar een oplossing voor?

Reputatie 7

Hi @hages,

Ik ben het met je eens dat het probleem dient te worden opgelost, daar ben ik het zeker met je eens. Betreft de afstandsbediening; ik heb zojuist een nieuw exemplaar naar je toegestuurd. Omdat je aangeeft dat deze voorheen wel de juiste handelingen deed, wil ik graag kijken of we daarmee het probleem oplossen. Deze zal binnen enkele dagen bij je door de brievenbus komen. Wil je ons laten weten wanneer deze is gearriveerd? We horen het graag.

Reputatie 2

@Boris ,

Deze morgen de nieuwe afstandbediening ontvangen, bedank voor de snelle service, en het werkt! Simpel weg ingesteld met TV koppel zonder codes. (Fingers crossed). Op de tv hdmi-cec bijvoorbaat uitgeschakeld. Probleem met de oude was dat de instellingen niet werden onthouden,althans daar leek het op. Hopelijk gaat het nu blijvend goed. Voor wat de uitval  van de box betreft gaat het de laatste dagen goed , geen uitval of onderbreking,ook niet op rtl en sbs meer gezien. Ook met begin gemist. Firmware is de een na laatste. Volgens mij heeft iedereen deze nu. Ik kijk ook nog eens in het logboek van de T54 , daar zie ik ook geen vreemde zaken  als IPTV connection lost meer. Houden zo dus. Nog een vraag, In het menu van de Aria 7 Box kun je de hdmi instelling veranderen in standaard, 1,2,3 , Volgens mij heeft de Aria 7 hdmi 2, gezien op de internetsite van Amino. Maakt dit wat uit? Bij mij staat hij gewoon standaard, ik zie ook weinig verschil in een andere stand. Mijn tv is een LG Oled van vorig jaar.

Reputatie 7

Hi @hages, fijn om te horen dat het probleem met de afstandsbediening is opgelost. Wat betreft de HDMI-instellingen, raden wij altijd aan deze op ‘standaard’ te zetten of in het geval van de Aria 7X ‘HDMI 3’. Voor probleemoplossingen, en mocht je toch tegen issues aanlopen, dan zijn de eerste twee opties de beste. 

Reputatie 2

Service monteur Guidion geweest om lijndemping op te heffen. Demping lag boven de 12, erg hoog dus. Nu na de werkzaamheden beneden de 8. Dus acceptabel. Hopelijk zijn de storingen nu verholpen,ook de teruggang naar de vorige firmware op de tv box lijkt goed te helpen. Ik heb nu nog een verdachte afstandbediening die vervangen is door een nieuwe die prima werkt,moeten jullie de oude terug hebben?

Reputatie 7

Hi @hages, super fijn dat je deze terugkoppeling deelt! Ik ben heel blij om dit te lezen. De oude afstandsbediening die mag je zelf houden of naar een inzamelpunt voor elektronica brengen. Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik die graag. Voor nu een hele fijne avond. 

Reageer