Blokkerig beeld

  • 8 November 2022
  • 20 reacties
  • 191 Bekeken

Reputatie 3

Ik heb blokkerig en haperende beeld op mijn tv

Heeb de tv box en het modem gereset maar haald niets uit

Wat nu ?


20 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Boefje 157,

Goed dat je aan de bel trekt, ik kijk graag met je mee!

Ik zie dat je twee TV Boxen bij ons hebt. Werkt het alleen niet op de TV Box met harddiskrecorder of ervaar je problemen op beide TV Boxen?

Heb je ook al een fabrieks reset op de TV Box met harddiskrecorder geprobeerd? De instructies daarvoor vind je hier: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset? Let op: dit zorgt er wel voor dat al jouw opnames verwijderd worden.

Nog een kleine tip die alleen niet gerelateerd is aan jouw vraag: het viel mij op dat je nog een oud en duur Internet abonnement bij ons hebt lopen. Daarom raad ik je graag aan om een kijk te nemen naar de nieuwe snellere én veel goedkopere snelheden die wij tegenwoordig aanbieden. Je vindt jouw persoonlijke aanbod in jouw My T-Mobile Thuis account op deze pagina: Wijzig je internetsnelheid

Ondertussen ben ik benieuwd hoe de situatie met de TV Boxen ervoor staat! 🙂

Reputatie 3

Ik heb als geprobeerd maar ik heb het nog steeds 

Maar het is telkens Rond 3 uur in de middag 

Reputatie 7

Hi @Boefje 157, merci voor de aanvulling! Ik wil hiervoor graag aankloppen bij onze technische dienst. Kun je ons voorzien van concrete voorbeelden? Hiermee bedoel ik de zenders en programma's waarop je dit hebt ervaren en op welke datum en om welk tijdstip je dit bekeek. Dan kan ik voor je aan de slag en gaan we op zoek naar de oplossing. 

Blokkerig beeld en continu vast lopen van opnames. Sinds een week constant blokkerig en stilstand beeld, al een paar keer powerflip gedaan en modem reset maar helpt niets. Internet verbinding is goed en als ik via de app op google tv kijk heb ik de blokken niet. Ook lopen steeds alle opnames vast ongeacht welke zender is opgenomen. T mobile doe nu eens wat aan de klote tv box die jullie leveren , ben nu twee jaar klant maar iedere keer ervaar ik weer nieuwe problemen met opnames, geluid en nu dus ook nog eens blokkerig beeld gaat het weer een tijdje goed steekt er wel weer een ander probleem de kop op. Onderhand twee jaar ergernis aan het worden steeds weer geklooi en alles moeten resetten, en als dit niet snel veranderd zijn jullie mij als klant kwijt voor deze rotzooi betaal ik niet langer meer 😡

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Atlantis, goed dat je dit probleem aankaart. Ervaar je dit probleem alleen met het afspelen van opnames? Om een beter beeld te schetsen van je probleem heb ik iets meer informatie nodig: 

  • Kijk je de opnamens tijden een live uitzending van hetzelfde programma?
  • Doet het probleem zich ook voor met een ander apparaat en buitenshuis? Bijvoorbeeld op TV Anywhere via de telefoon?

Ik hoor graag van je terug!

Het probleem doet zich alleen voor met de tv box. Afspelen van opnames terwijl programma nog niet was afgelopen, daar zat inderdaad eerst het probleem en vooral op rtl 4. Dat hebben we vaker gehad, maar nu lopen ook de opnames vast als ik het pas veel later kijk en nu op alle zenders. Als ik het dan via de tv anyware app doe en ik stream het via de Chromecast is het probleem er dus niet, en ook tv kijken via de app op deze manier gaat goed. Echter gisteravond liep alles ineens vast, internet viel even compleet weg zowel bekabeld als wifi. Ik heb daarop nogmaals het modem gereset en toen was alles er weer, de blokken op de tv box zijn ook weg nu. Ik heb begin januari de snelheid van internet omhoog laten zetten van 50 Mbps naar maximaal en heb soms het idee dat mischien invloed heeft, sinds die tijd is de tv box met blokkerig beeld begonnen. Misschien dat de boel overstuurt raakt ofzo, zie ook wel flinke dippen in snelheid als ik speedtests uitvoer dat varieert soms van 30 Mbps tot 90 Mbps en vaak blijft hij stabiel rond de 50 hangen terwijl de maximale haalbare snelheid 90 zou moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +5

Dank @Atlantis! Ik heb je verbinding volledig onder de loep genomen omdat je ook over een wegvallende verbinding spreekt. Het blijkt dat er op jouw locatie een zogenaamde 'bridged tap' aanwezig is. Er zit dus ergens een aftakking in of achter jouw aansluiting die voor een onstabiele verbinding en snelheidsverlies zorgt. Als je meer wilt weten over deze aftakking en wat je eraan kunt doen, lees dan dit topic. Hier leggen we alles rondom de bridge tap én wat je kunt doen zo duidelijk mogelijk uit!

Ik kan (vermoedelijk hierdoor) je modem en TV verbinding niet goed uitlezen. Is jouw TV Box wel bekabeld aangesloten op je modem? Het is goed om het topic over de bridge tab goed door te nemen, de kans is groot dat je het zelf kunt oplossen. Kom je er niet uit, laat het mij dan weten. Ik kijk graag met je mee!

Ik heb hier geen oude aftakkingen op de hoofdaansluiting zitten. Op het ISRA zit alleen de verloop box aangesloten van T mobile daar zit dus de kabel aan naar het modem. Als ik het ISRA verder open maak zitten er nog wel twee extra draden vanuit de binnenkomende hoofdkabel, deze zijn echter nergens mee verbonden. Stuur paar foto s mee van de situatie.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Atlantis, bedankt voor moeite! Ik zie hier inderdaad geen bridgetap. Ik kan je TV Box niet goed uitlezen. Kan je je TV Box met een directe verbinding aansluiten op het modem? En wil je mij dan een videovoorbeeld sturen van het slechte beeld wat je ervaart. Alvast bedankt, talk soon!

De tv box is met een rechtstreekse utp kabel verbonden met het modem. De krachten kwa beeld waren deze. Na de laatste reset van het modem hebben we het nog niet weer gehad de laatste dagen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Atlantis, fijn om te horen dat het de afgelopen tijd niet meer gebeurt. Ik kan nog steeds niet goed het modem en TV Box uitlezen. Het kan ook zijn dat er een probleem zit in de UTP kabel of poort op het modem. Als je het probleem weer ervaart, kun je een andere poort op het modem of UTP kabel uitproberen. Blijft het probleem zich nog voortdoen? Trek even aan de bel, dan help ik je graag verder!

Vanmiddag om half zes klapte ineens de hele internet verbinding er weer uit. Kort daarvoor hadden we ook weer blokken in het beeld waargenomen. Pas na reset van het modem was de wifi en ook de bekabeld verbinding met de tv box er weer. Heb nu ook de utp kabel van de tv box in een andere poort gedaan, maar denk niet dat dat het probleem zal oplossen omdat alles dus wegvalt ook de wifi verbinding.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Boefje 157, bedankt voor deze informatie. Ik heb opnieuw het modem uitgelezen. Ik zie redelijk wat ruis ontstaan. Staat de router misschien in de buurt van een stoorzender?

 

Plaats het modem op een centrale plaats

 

Stap 1: Verklein de afstand
Hoe groter de afstand tot het modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet je modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.

Stap 2: Zorg voor een goede plek 
Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

Stap 3: Hef wifiblokkades op 
De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je wifisignaal ook verstoren. Zet daarom het modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.

Stap 4: Antennes aandraaien en richten
Heeft het modem antennes? Controleer of de antennes goed vast zijn gedraaid. Richt de antennes in de goede richting. Plaats eentje omhoog en de andere plat.

 

Hoor graag van je terug!

 

Modem staat in de meterkast en vanuit heeft het daar altijd gewerkt. Heb vanmorgen met de overbuurman gesproken en die zit via Kpn op de DSL lijn , maar die ervaart de zelfde klachten , blokkerig beeld en veel dippen in de internet verbinding. Dus jullie zouden even bij KPN moeten aankloppen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Atlantis, ik ga eerlijk met je zijn: KPN Netwerk heeft in dit geval geen oplossing. Het stukje TV zit echt bij ons in het domein, ook al gaat het over de internetlijn op DSL die wij van hen huren. Omdat ik jouw apparatuur niet kan uitlezen, heb ik eerder het idee dat er iets mis is met de algehele verbinding of het modem zelf. De uitval is het resultaat van een obstructie en dat kan eigenlijk alleen ontstaan wanneer het modem daar een signaal voor afgeeft aan de server. Ik vermoed dat een vervanging van het modem voor verbetering gaat zorgen. Wel wil ik nog één laatste check met je doornemen: ik heb nu het tv-abonnement opnieuw geprovisioneerd en ervoor gezorgd dat deze opnieuw aangemeld is op de aansluiting. Kun jij vanmiddag en morgen controleren of dit geholpen heeft? 

Goedemorgen 

Zal kijken of de tv box nu weer goed gaat werken. Gisteren avond liep er ineens weer een opname vast aan het einde van het programma. Het beeld blijft dan stil staan terwijl geluid doorloopt. Dat terzijde die problemen met opnames hebben we al heel lang soms na een update is het weer tijdje goed, maar problemen met internet en gewoon tv kijken hadden we dus voor de snelheid s verhoging nooit last van. De blokken in beeld en de uitvals verschijnselen zijn voor ons nieuw.En als de verbinding weg valt dan brand op het modem een van de leds rood. 

Reputatie 3

De modem is door een monteur aan gesloten en als is nu aan gepast naar de maatstaven van t mobiel het is iets beter geworden maar rond 5 uur s'middags dan staat het b eeld regelmatig stil en ook blokerig beeld en dat is alleen op de grote topbox maar dat is nog een oude van vodafoon

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Boefje 157, ik zie inderdaad dat je nog gebruik maakt van onze oude TV Box. Deze box wordt niet meer geüpdatet met nieuwere firmware. Ik stel voor om de oude TV Box om te ruilen. We bieden inmiddels een nieuw TV platform aan, we zijn druk bezig al onze klanten over te zetten. Kan ik dit voor je in gang zetten? Ik hoor graag van je!

 

Hi @Atlantis, heeft de oplossing van Jason geholpen? Of moeten we het modem omruilen? Let me know!

Sinds vandaag weer enkele blokken in beeld. Ook valt geregeld de wifi verbinding weg vanaf het hoofdmodem. Heb laatst al de wifi versterker omgeruild, lijkt me nu toch een goed idee om het modem dan nu toch maar te vervangen ben bang dat hij toch niet meer helemaal goed is. Als jullie dat in gang kunnen zetten graag of moet ik bellen met de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Atlantis, goed dat je dit weer aankaart. Ik heb gelijk de swap in gang gezet. Je kan het nieuwe modem, binnenkort, bij je thuis verwachten!

Reageer