Beantwoord

cast icoontje TV Anywhere weg

  • 13 August 2021
  • 18 reacties
  • 975 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Hallo mijn tv anywhere chromecast icoon is niet meer zichtbaar. Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar helaas hij is en blijft weg. Graag jullie hulp.

icon

Beste antwoord door Sander 16 August 2021, 10:17

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @CenA 

Is je tv verbonden met het internet?

Jazeker.

Reputatie 7
Badge +15

@CenA 

Is verder de Chromecast goed aangesloten op de tv? Misschien kun je hem eens opnieuw aansluiten.

Kan je wel casten via YouTube bijvoorbeeld?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @CenA Soms wil het opnieuw koppelen ook nog wel eens helpen. 
Laat je ons wat weten? 

Wat moet ik dan koppelen, ik heb een lg tv gekocht, met een google chromecast dongel, alles al een gereset, app opnieuw gedownload. Maar het icoontje staat niet meer in de tv anywhere app, alleen het airplay icoontje en beeld in beeld icoontje.

 

Reputatie 7
Badge +5

@CenA 

LG TV in een smart uitvoering?

In dat geval kun je soms direct naar de TV streamen zonder de Chromecast.

Het is een smart tv, maar de lan verbinding zegt verbonden maar geen internet.

 

Reputatie 7

Hoi @CenA,

 

Om uit te sluiten waar het aan ligt, is het wijs om te testen of bijvoorbeeld Youtube wel een Chromecast icoontje toont. Ik heb het vermoeden van niet. Ik denk dat de Chromecast zelf niet verbonden is met je Wifi. 

 

Het maakt voor Chromecast niet uit of de Smart TV is verbonden met internet, zolang je mobiele device en de Chromecast maar verbonden zijn met hetzelfde netwerk. Kun je controleren of je Chromecast verbonden is? Wat zie je op het beeld als je het bronkanaal van de Chromecast selecteert? 

Hij zegt dan, kan geen verbinding maken met chromecast, omdat het niet met hetzelfde netwerk is verbonden? Ik heb maar 1 netwerk geïnstalleerd nu en het is identiek aan elkaar. 
 

Reputatie 7
Badge +5

Het is een smart tv, maar de lan verbinding zegt verbonden maar geen internet.

 

De LG teevees schijnen soms moeite te hebben met de DNS servers van Tmobile .
Bij de netwerkinstellingen van de TV zou je als DNS servers 8.8.8.8 of 9.9.9.9 of 1.1.1.1 in kunnen stellen. (als test)

Met een smart TV is er ook de optie aanwezig om direct vanaf de telefoon/tablet naar het scherm te streamen.Soms moet je een Miracast app op de Android telefoon installeren. De TV app naam is Screen Share

Belangrijk is het dat de TV en de chromecast allemaal in hetzelfde netwerk verbonden zijn.

Daarom heb ik nu een nieuw modem.

 

Reputatie 7

Hi @CenA

 

Het probleem zit dus in de Chromecast en niet zozeer het Wifi netwerk. De Chromecast kan niet verbinden. Normaal gesproken stuurt de Chromecast een beeld door (foto diashow) als de TV op het juiste bronkanaal staat. Kun je de Chromecast eens opnieuw opstarten of eventueel een fabrieksreset geven en opnieuw installeren? Helpt dat niet, dan wil ik adviseren om het bij Chromecast na te vragen. Ik hoor hoe dan ook graag wat de oplossing bleek!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @CenA,

 

Om uit te sluiten waar het aan ligt, is het wijs om te testen of bijvoorbeeld Youtube wel een Chromecast icoontje toont. Ik heb het vermoeden van niet. Ik denk dat de Chromecast zelf niet verbonden is met je Wifi. 

 

Het maakt voor Chromecast niet uit of de Smart TV is verbonden met internet, zolang je mobiele device en de Chromecast maar verbonden zijn met hetzelfde netwerk. Kun je controleren of je Chromecast verbonden is? Wat zie je op het beeld als je het bronkanaal van de Chromecast selecteert? 

Daar zat ik dus ook aan te denken daarom ook mijn advies om opnieuw te koppelen. :grin:

Daar heb ik ook aan gedacht, maar dan moet ik mijn tv ook weer laten calibreren voor 165 euro, maar waarom is er een conflict met chromecast, komt dat door de router, want voor die tijd deed hij het prima?

Reputatie 7
Badge +4

Calibreren van de TV lijkt me niet nodig, want het gaat hier zoals @Sander al aangaf om de Google Chromecast. Hopelijk heb je iets aan deze tips / suggesties

Mochten we verder nog iets voor je kunnen betekenen zeg het vooral, want we zijn hier om elkaar te helpen. Ik wens je een mooie dag toe :wink:

Hi @CenA

 

Het probleem zit dus in de Chromecast en niet zozeer het Wifi netwerk. De Chromecast kan niet verbinden. Normaal gesproken stuurt de Chromecast een beeld door (foto diashow) als de TV op het juiste bronkanaal staat. Kun je de Chromecast eens opnieuw opstarten of eventueel een fabrieksreset geven en opnieuw installeren? Helpt dat niet, dan wil ik adviseren om het bij Chromecast na te vragen. Ik hoor hoe dan ook graag wat de oplossing bleek!

Hallo Sander, en iedereen.

uiteindelijk lag het wel aan de router. Had 11 augustus een nieuwe zyxel router geïnstalleerd gekregen, en na minimaal 2 keer iedere dag bellen over het probleem dat ik geen tv en wifi had, ( backoffice zei iedere keer dat er wel internet was, ja mijn man zit aan een LAN kabel en die deed het) Maar om een lang verhaal kort te maken, gisteren is er opnieuw een monteur geweest en die heeft weer een nieuwe Zyxel geplaatst, nu eentje die het wel doet. 
 

probleem opgelost, en ben best blij dat ik de TV niet op fabrieksinstellingen heb teruggezet, dat had me 165 euro gekost, en nog meer ellende .

Reputatie 7
Badge +5

Hi @CenA

Het probleem zit dus in de Chromecast en niet zozeer het Wifi netwerk. De Chromecast kan niet verbinden. Normaal gesproken stuurt de Chromecast een beeld door (foto diashow) als de TV op het juiste bronkanaal staat. Kun je de Chromecast eens opnieuw opstarten of eventueel een fabrieksreset geven en opnieuw installeren? Helpt dat niet, dan wil ik adviseren om het bij Chromecast na te vragen. Ik hoor hoe dan ook graag wat de oplossing bleek!

Hallo Sander, en iedereen.

uiteindelijk lag het wel aan de router. Had 11 augustus een nieuwe zyxel router geïnstalleerd gekregen, en na minimaal 2 keer iedere dag bellen over het probleem dat ik geen tv en wifi had, ( backoffice zei iedere keer dat er wel internet was, ja mijn man zit aan een LAN kabel en die deed het) Maar om een lang verhaal kort te maken, gisteren is er opnieuw een monteur geweest en die heeft weer een nieuwe Zyxel geplaatst, nu eentje die het wel doet. 
 

probleem opgelost, en ben best blij dat ik de TV niet op fabrieksinstellingen heb teruggezet, dat had me 165 euro gekost, en nog meer ellende .

En hier blijkt weer dat zelfs geschreven tekst voor miscommunicatie kan zorgen.

@Sandervermeld toch duidelijk een herstart van de chromecast en eventueel (bij diezelfde chromecast) een fabrieksreset.

Maar fijn dat het probleem opgelost is zonder resets op verkeerde apparaten en dergelijke :sunglasses:
En bedankt @CenA voor de terug melding, dit wordt nogal eens vergeten :kissing_smiling_eyes:

 Quote.   “En hier blijkt weer dat zelfs geschreven tekst voor miscommunicatie kan zorgen.

@Sandervermeld toch duidelijk een herstart van de chromecast en eventueel (bij diezelfde chromecast) een fabrieksreset.

Maar fijn dat het probleem opgelost is zonder resets op verkeerde apparaten en dergelijke :sunglasses:
En bedankt @CenA voor de terug melding, dit wordt nogal eens vergeten :kissing_smiling_eyes:l” einde quote 

 

ik weet niet wie dit geschreven heeft, maar ergens in de topic schrijft iemand dat ik de tv moet resetten, ik heb @Sander helemaal  niet genoemd. 
het is opgelost, dus niet gelijk een verkeerde conclusie trekken.

allen die met ons meegedacht hebben, BEDANKT HIERVOOR. 

Reageer