Beantwoord

casten naar chromecast fout melding


Reputatie 1
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Krijg sinds vanmorgen niet meer gecast naar tv. Elke keer sorry er is een probleem probeer later. Tv werkt wel op telefoon maar zodra ik wil casten naar vhromecasy gaat het fout . Eerder geen probleem app opnieuw geïnstalleerd ook cache etc schoongemaakt niks helpt helaas.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 2 June 2021, 11:54

Bekijk origineel

63 reacties

Reputatie 7

Hi @Heshley, heel goed dat je dit aangeeft! Het zou inmiddels voor iedereen moeten zijn opgelost, dus ik wil er zo snel mogelijk voor zorgen dat het ook bij jou weer gaat werken. Als je het onderstaande rijtje aan kunt vullen, dan ga ik vervolgens voor je aan de slag:

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Met welk apparaat probeer je te casten? 
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat? 
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
  • Naar welk apparaat probeer je te casten?
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Dankjewel alvast, ik wil ik dit voor je fixen! 💪

Reputatie 1

Hai Lisa, dankjewel voor je reactie. Daar gaan we :)

- allemaal op hetzelfde wifi netwerk. Met andere afspeel apps geen problemen met casten

- huawei mate 20

-android 12.0.0. 142 alles is up to date

-van alles de stekker eruit getrokken, nog steeds hetzelfde probleem

- naar een tv met chromecast in de hdmipoort, geen smart tv

-Philips tv, heel oud :) Chromecast is 5 a 6 jaar oud

-dit zie ik staan in Google home: Firmwareversie van systeem: 275994

Firmwareversie van Cast: 1.56.275994

-Paar weken, 2 maanden ong, hiervoor deed alles het prima. 

​​​​​​Ik hoop dat je genoeg hebt aan deze info en dat je me verder kunt helpen. Alvast bedankt!! 

 

 

Reputatie 7

Hi @Heshley, je bent een topper - dankjewel voor de moeite! 😁 Dit is zeker voldoende informatie en zojuist heb ik dan ook alles doorgezet naar onze technische dienst. Je hebt hier net ook een bevestiging van gekregen per mail. Ik houd het onderzoek goed in de gaten, zodat ik alle updates met je kan delen. Hopelijk kan ik je snel goed nieuws brengen. 

Reputatie 7

Hi @Heshley, goed nieuws! Mijn collega heeft aangegeven dat je weer zonder problemen zou moeten kunnen casten. Kun je aangeven of je inderdaad weer zonder lasten TV Anywhere kunt casten? Ik hoop het! 

Reputatie 1

Hai Lisa! Ik heb het net geprobeerd, zonder resultaat helaas. Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar zodra ik verbinding maak blijft het laden scherm draaien. (zie foto) Hoe lang ik ook wacht, het blijft laden. Als ik vervolgens op play klik op een zender, wordt de verbinding verbroken en krijg ik een melding in de tv app dat er iets mis is gegaan. Chromecast heb ik ook van de stroom af gehaald, maar ook dat werkt niet. 

 

Reputatie 7

Hi @Heshley, dankjewel voor de snelle reactie! Ik heb meteen weer het onderzoek opnieuw uitgezet, waarvan je opnieuw een e-mail hebt ontvangen ter bevestiging. Ook heb ik mijn collega van de technische dienst aan de mouw getrokken met de mededeling dat je nog niet probleemvrij bent, zodat er meteen naar gekeken kan worden. Ik houd je weer op de hoogte. Excuses dat het nog niet is opgelost! ❤

Reputatie 7

Hi @Heshley, ik wil je graag laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling! Mijn collega’s willen alleen nog weten welke TV Anywhere App versie je gebruikt. Kun je dit nog aangeven? Dankjewel! 

Reputatie 7

Hi @Heshley, ik wil je graag laten weten dat mijn collega's nog druk bezig zijn met het onderzoek! Merci voor jouw geduld tot nu toe. Ik heb twee aanvullende vragen doorgekregen die ik graag naar je doorzet. Kun je ook met een andere telefoon testen of het casten daar wel mee werkt? Ook hebben ze gevraagd of je de cache op jouw telefoon kunt legen. Kun je daarmee uit de voeten? Hier lees je hoe je de cache kunt legen. Dankjewel! 

Reputatie 1

Hai Lisa, 

De versie van de app is A. 2.4.6. Met een andere telefoon (Samsung) is het wel gelukt. Het ligt dan echt aan mijn telefoon, maar het heeft heel lang wel gewerkt. Cache heb ik geleegd, via de app en van mn telefoon zelf, app opnieuw geïnstalleerd, maar geen verbetering. 

Reputatie 1

Wat wel anders is nu trouwens, is dat het "laden" scherm nu langer blijft staan. Eerst werd de verbinding na een paar seconden gestopt, maar nu blijft het "aan het laden" scherm zeker een paar minuten blijft staan. Dat is nieuw 😅

Reputatie 7

Hi @Heshley, super fijn dat je dit nog kon aanvullen! Al deze informatie, inclusief jouw laatste bericht, heb ik verder doorgezet naar mijn collega's en ik hoor het van ze als ze een nieuwe update hebben. Ik blijf dagelijks voor je checken of de oplossnig al gereed is. Hopelijk kan ik je snel meer vertellen. 

Reputatie 1

Lisa! Het lukt!! Iets heeft gewerkt, ik probeerde het net en het werkt! 🎉 Dankjewel aan jou en het it team 🎉🎉🎉

Reputatie 7

Yay, wat een top nieuws @Heshley! 😁 Heel fijn om te lezen. Dankjewel voor het aangeven en veel kijk-plezier! 

Reageer