Beantwoord

casten naar chromecast fout melding


Reputatie 1
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Krijg sinds vanmorgen niet meer gecast naar tv. Elke keer sorry er is een probleem probeer later. Tv werkt wel op telefoon maar zodra ik wil casten naar vhromecasy gaat het fout . Eerder geen probleem app opnieuw geïnstalleerd ook cache etc schoongemaakt niks helpt helaas.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 2 June 2021, 11:54

Bekijk origineel

63 reacties

Reputatie 7

Yay, wat een top nieuws @Heshley! 😁 Heel fijn om te lezen. Dankjewel voor het aangeven en veel kijk-plezier! 

Reputatie 1

Lisa! Het lukt!! Iets heeft gewerkt, ik probeerde het net en het werkt! 🎉 Dankjewel aan jou en het it team 🎉🎉🎉

Reputatie 7

Hi @Heshley, super fijn dat je dit nog kon aanvullen! Al deze informatie, inclusief jouw laatste bericht, heb ik verder doorgezet naar mijn collega's en ik hoor het van ze als ze een nieuwe update hebben. Ik blijf dagelijks voor je checken of de oplossnig al gereed is. Hopelijk kan ik je snel meer vertellen. 

Reputatie 1

Wat wel anders is nu trouwens, is dat het "laden" scherm nu langer blijft staan. Eerst werd de verbinding na een paar seconden gestopt, maar nu blijft het "aan het laden" scherm zeker een paar minuten blijft staan. Dat is nieuw 😅

Reputatie 1

Hai Lisa, 

De versie van de app is A. 2.4.6. Met een andere telefoon (Samsung) is het wel gelukt. Het ligt dan echt aan mijn telefoon, maar het heeft heel lang wel gewerkt. Cache heb ik geleegd, via de app en van mn telefoon zelf, app opnieuw geïnstalleerd, maar geen verbetering. 

Reputatie 7

Hi @Heshley, ik wil je graag laten weten dat mijn collega's nog druk bezig zijn met het onderzoek! Merci voor jouw geduld tot nu toe. Ik heb twee aanvullende vragen doorgekregen die ik graag naar je doorzet. Kun je ook met een andere telefoon testen of het casten daar wel mee werkt? Ook hebben ze gevraagd of je de cache op jouw telefoon kunt legen. Kun je daarmee uit de voeten? Hier lees je hoe je de cache kunt legen. Dankjewel! 

Reputatie 7

Hi @Heshley, ik wil je graag laten weten dat dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling! Mijn collega’s willen alleen nog weten welke TV Anywhere App versie je gebruikt. Kun je dit nog aangeven? Dankjewel! 

Reputatie 7

Hi @Heshley, dankjewel voor de snelle reactie! Ik heb meteen weer het onderzoek opnieuw uitgezet, waarvan je opnieuw een e-mail hebt ontvangen ter bevestiging. Ook heb ik mijn collega van de technische dienst aan de mouw getrokken met de mededeling dat je nog niet probleemvrij bent, zodat er meteen naar gekeken kan worden. Ik houd je weer op de hoogte. Excuses dat het nog niet is opgelost! ❤

Reputatie 1

Hai Lisa! Ik heb het net geprobeerd, zonder resultaat helaas. Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar zodra ik verbinding maak blijft het laden scherm draaien. (zie foto) Hoe lang ik ook wacht, het blijft laden. Als ik vervolgens op play klik op een zender, wordt de verbinding verbroken en krijg ik een melding in de tv app dat er iets mis is gegaan. Chromecast heb ik ook van de stroom af gehaald, maar ook dat werkt niet. 

 

Reputatie 7

Hi @Heshley, goed nieuws! Mijn collega heeft aangegeven dat je weer zonder problemen zou moeten kunnen casten. Kun je aangeven of je inderdaad weer zonder lasten TV Anywhere kunt casten? Ik hoop het! 

Reputatie 7

Hi @Heshley, je bent een topper - dankjewel voor de moeite! 😁 Dit is zeker voldoende informatie en zojuist heb ik dan ook alles doorgezet naar onze technische dienst. Je hebt hier net ook een bevestiging van gekregen per mail. Ik houd het onderzoek goed in de gaten, zodat ik alle updates met je kan delen. Hopelijk kan ik je snel goed nieuws brengen. 

Reputatie 1

Hai Lisa, dankjewel voor je reactie. Daar gaan we :)

- allemaal op hetzelfde wifi netwerk. Met andere afspeel apps geen problemen met casten

- huawei mate 20

-android 12.0.0. 142 alles is up to date

-van alles de stekker eruit getrokken, nog steeds hetzelfde probleem

- naar een tv met chromecast in de hdmipoort, geen smart tv

-Philips tv, heel oud :) Chromecast is 5 a 6 jaar oud

-dit zie ik staan in Google home: Firmwareversie van systeem: 275994

Firmwareversie van Cast: 1.56.275994

-Paar weken, 2 maanden ong, hiervoor deed alles het prima. 

​​​​​​Ik hoop dat je genoeg hebt aan deze info en dat je me verder kunt helpen. Alvast bedankt!! 

 

 

Reputatie 7

Hi @Heshley, heel goed dat je dit aangeeft! Het zou inmiddels voor iedereen moeten zijn opgelost, dus ik wil er zo snel mogelijk voor zorgen dat het ook bij jou weer gaat werken. Als je het onderstaande rijtje aan kunt vullen, dan ga ik vervolgens voor je aan de slag:

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Met welk apparaat probeer je te casten? 
  • Wat is de iOS/Android versie van dit apparaat? 
  • Heb je de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
  • Naar welk apparaat probeer je te casten?
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Dankjewel alvast, ik wil ik dit voor je fixen! 💪

Reputatie 1

Bij mij is het probleem er nog steeds. Ik had nooit problemen met chromecast, maar sinds een paar weken kan ik niet meer casten. Opnieuw geïnstalleerd etc. maar niks werkt. Op mn telefoon kijk ik geen tv, dus heb al een paar weken niks aan tmobile thuis. Zonde van mn abo. Komt er binnenkort een oplossing voor iedereen? 

Reputatie 7

Hi @Torilini, wat exact de boosdoener is geweest dat zal een mysterie blijven! Ik heb hier geen concreet antwoord op, excuses. Het belangrijkste is in ieder geval dat het weer werkt en dat je weer zonder problemen kunt casten. 

Reputatie 7

Yay, super fijn @Torilini! Dankjewel voor het melden. Ik heb deze vraag nog voor je uitgevraagd bij mijn collega's. Als ze hierop terugkomen, dan laat ik je dat meteen weten. Voor nu heel veel kijk-plezier! 😁

Reputatie 1

Het casten lukt weer. Ik heb gemerkt dat er iets verandert was, een reset of nieuwe versie software.. ik weet het niet maar het werkt in ieder geval. Wellicht kun je dat nog even communiceren. Voor de rest bedankt!

Reputatie 7

Hi @Torilini, hopelijk heb je van een mooi weekend genoten! Ik heb vernomen van mijn collega's uit het TV-team dat dit euvel zou moeten zijn opgelost. Kun je aan mij laten weten of dit inderdaad het geval is? Mocht het bij jou nog niet werken, dan ga ik hier voor je achteraan. 

Reputatie 7

Hi @Torilini, perfect! Heel erg bedankt voor de moeite. Zojuist heb ik alle informatie doorgezet en hier heb je net ook een mail van gekregen ter bevestiging. Ik houd jullie op de hoogte.

Reputatie 1

Firmwareversie van Cast: 1.56.292394 (2x)

Firmwareversie van Cast: 1.36.159268 (1x)

 

Aub 

 

Reputatie 7

Hi @Torilini, helemaal super - dank hiervoor! Als je enkel nog de software versie van de Chromecast kunt aangeven, dan heb ik alle informatie die ik nodig heb. Op de onderstaande manier kun je dit checken:

  1. Open de Google Home-app .
  2. Tik op de tegel van je apparaat en houd deze vast.
  3. Tik op Instellingen. Apparaatgegevens.
  4. Zoek onder Technische informatie naar Cast-firmware: 'X. XXX. XXXXX'. Als het apparaat Fuchsia gebruikt, zoek je naar Firmwareversie van systeem: 'X.

Merci voor je fijne medewerking! 😁

Reputatie 1
  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
    • Ja ik heb sinds eind September glasvezel en internet via T-Mobile. In het begin werkte het casten prima. Ik heb 3 TV's met Chromecast (Google Chromecast 4k met Google TV) en 1 TV waar de App op staat met een vaste internet verbinding. Die werkt prima uiteraard.
  • Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
    • Ja dat is diverse keren gebeurd. 
  • Naar welk apparaat probeer je te casten?
    • Naar TV
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
    • Merk Samsung en 1 Philips
  •  
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
    • Google Chromecast 4k met Google TV). En 1 oudere Chromecast. Het heeft voor elk apparaat gewerkt en nu enkel met een ander Android telefoon. (geen Android 12versie)
  • Onderstaand scherm blijft hangen tot een timeout 
  •  
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
    • Sinds een week of 2 geleden ongeveer
Reputatie 7

Hi @Torilini, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Ik kan je gelukkig laten weten dat de technische dienst druk bezig is om dit issue te verhelpen. Merci dat je alvast enkele informatie hebt doorgegeven, want dit helpt de technische dienst enorm. Mijn collega's hebben gevraagd of we nog enkele voorbeelden kunnen doorzetten, dus ik ontvang graag nog de onderstaande informatie van je. Als je hier nog op terug kunt komen, dan zou dat super zijn:

  • Zijn de apparaten verbonden via hetzelfde wifi-netwerk? 
  • Hebben jullie de Chromecast, de tv en het apparaat waarmee je wil casten als eens herstart? Haal ze indien mogelijk hierbij ook even van de stroom.
  • Naar welk apparaat probeer je te casten?
  • Wat is het merk van de tv, de type Chromecast of welke tv met ingebouwde Chromecast hebben jullie?
  • Wat is de software versie van de Chromecast of tv met ingebouwde Chromecast?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Heel erg bedankt voor de moeite. We gaan dit fixen! 🍀

Reputatie 1

Goedemorgen,

ik heb dit probleem sinds een aantal dagen ook. Streamen naar Chromecast geeft dezelfde melding als dat ik zie in de screenshots van deze post. Ik heb een Samsung Galaxynote 10 met Android 12. Mijn vrouw heeft een Samsung s8 met Android 9 en daar lukt het wel mee. 

 

Streamen van Netflix en andere programma's via mijn Samsung gaat wel goed. Enkel probleem met T-Mobile TV anywhere app. 

Reputatie 7

Hi @eklinkhamer ,

Dank je voor de volledige en snelle terugkoppeling! Met deze informatie kunnen we al een hoop. Toch is het nog nodig om de informatie van de app te delen. Zonder dit gegeven, wil de technische dienst het anders niet oppakken. Ik hoop dat ik met deze link naar DRM Info (link is klikbaar), de goede site hebt gedeeld. Anders is ook de app te vinden in de Play Store onder ‘DRM Info’. Wil je hiervan de uitslag nog met ons delen? Ik hoor het graag! 

Reageer