Beantwoord

cloud afspelen hapert

  • 4 October 2021
  • 15 reacties
  • 173 Bekeken

Cloud opnamen spelen niet goed af. Bij opnamen kijken via de tv box blijven het beeld en geluid steeds hangen. Het beeld verspringt en het geluid hapert. Idem bij kijken via de laptop. Bij sommige opnamen is het erger dan bij andere (kopen zonder kijken gaat meestal goed, swanenburg -serie-  niet). Het is echt mega irritant! Op de app in de iphone spelen de opnamen van sommige series helemaal niet af. 
We hebben na contact met de klantenservice de tv box al gereset, maar dat helpt niet. Op de telefoon staat de laatste versie van ios en heb daar ook de tv anywhere app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar veel opnamen doen het nog steeds niet. 
Hoe kan dit worden opgelost? 

icon

Beste antwoord door Lisa 5 October 2021, 11:10

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hi @RB mobile, heel goed dat je dit hier laat weten! Jij hoort zonder problemen van Cloud Opnemen te genieten, dus ik help je hier graag bij. Ik wilde zojuist al je verbinding onder de loep nemen, maar ik kan geen abonnement vinden aan de hand van het genoemde e-mailadres. Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik voor je aan de slag om dit zo snel mogelijk te verhelpen. 

Super dat je al aangeeft welke stappen er al zijn geprobeerd, al had ik natuurlijk gehoopt dat dit had geholpen. Graag wil ik voor de zekerheid ook checken hoe het zit met de opname capaciteit van Cloud Opnemen. Kun jij het volgende voor mij checken en hier terugkoppelen?

  1. Ga naar het menu van de TV Box > Account
  2. Mijn opname > Cloud Opnemen
  3. Onderin de pagina in het balkje zie je:
    • Hoeveel verbruikt (Magenta kleur)
    • Geplande opnames (Blauwe kleur)
    • Beschikbaar (Witte kleur)

Als je bovenstaande informatie met mij kan delen, dan ga ik hier met mijn collega's van de technische dienst dieper induiken. Dankjewel alvast! 💪

Hoi Lisa,

bedankt voor je reactie en fijn dat je dit oppakt! Ik stuur je een privebericht met de gevraagde gegevens. Wat betreft de capaciteit van de cloud:

Verbruikt: 139,4

Gepland: 3,9

Beschikbaar: 56,7

Ik hoor graag hoe dit verder wordt aangepakt. Hopelijk kan het snel worden opgelost. 

 

Reputatie 2

Hoi Lisa, 

Hier hetzelfde probleem. Cloudopnames haperen geluid valt weg en beeld verspringt. Bij mij veelal de opnames van Net5, maar dat kan ook toeval zijn. Tv-box(en) al gereset zonder resultaat. Verder ook het probleem dat sommige opnames niet terug te kijken zijn via de app op de iphone.

Ik dacht dat er al een topic was over dit onderwerp maar kon dit niet zo snel terugvinden….

Reputatie 7
Badge +2

Hi @RB mobile, nogmaals merci dat je zo snel ook je gegevens hebt doorgezet in een privébericht! Goed om te zien dat het probleem niet in de opname capaciteit zit. Momenteel heeft jouw issue de volle aandacht en is dit in onderzoek door het onderzoeksteam. Ik hoop je na het weekend meer te kunnen vertellen en ga dit in ieder geval goed voor je in de gaten houden. Voor nu een heel mooi weekend! 😁

Hi @johnfeijen, super dat jij hier ook aanklopt! Dankjewel dat je gelijk al helder toelicht welke zender dit voornamelijk betreft. Zou jij mij ook een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan voeg ik jou ook heel graag toe aan het onderzoek, zodat hier hopelijk zo snel mogelijk een oplossing voor komt! 💪

Reputatie 7
Badge +2

Hi @johnfeijen, ook via deze weg: super dat je je gegevens hebt doorgezet! Het verzoek voor de technische dienst is ingediend en ik houd jullie beide verzoeken dan ook goed in de gaten. Zodra ik iets kan delen, dan laat ik dat hier weten. Mocht je tot die tijd nog vragen of aanvullingen hebben, laat die dan vooral weten! 😊

Reputatie 7
Badge +2

Hi @RB mobile, zoals je weet hield ik nog steeds een oogje in het zeil! Ik zie dat er een nieuwe TV Box jouw kant op komt. Uit het onderzoek is gebleken dat de Cloud Opnames wel te zien zijn in TV Anywhere. Omdat de opnames ook op de TV Box zelf dienen te werken, krijg jij een nieuwe TV Box toegestuurd. Ik hoor heel graag van je - zodra deze up and running is - of het probleem hiermee ook is verholpen. Laat je dit aan mij weten? Fingers crossed dat jij binnenkort weer optimaal aan het genieten bent zonder problemen! 🤞

Hi @johnfeijen, ook jouw onderzoek heb ik in de gaten gehouden en is al afgerond! Ik wil heel graag bij je checken of jij nog steeds problemen ervaart of dat jij inmiddels zonder problemen door het leven gaat? Er zijn namelijk meerdere zenders gefixt en zo ook Net5. Kan jij het aan mij doorgeven of jij inderdaad van de issues af bent? Ik hoop het enorm, merci alvast!  😁

Hoi Lisa,

bedankt voor je reactie. Inmiddels werkt het afspelen in de tv anywhere app weer zoals het hoort. Gisteren hebben we ook een opgenomen aflevering gekeken via de tv box en daarbij hadden we ook geen storingen meer. Het lijkt er dus op dat er achter de schermen iets is aangepast, waardoor we de cloud opnamen nu weer zonder storingen kunnen afspelen. Ik zag ook dat er een nieuwe tv box onderweg is, maar ik weet niet of dat dus nog echt nodig is. 
In elk geval bedankt voor je hulp! 

Reputatie 7
Badge +2

Hi @RB mobile, wat ontzettend fijn om dit te lezen! Dankjewel voor het doorgeven en heel graag gedaan. Als alles nu weer perfect werkt, dan lijkt mij de nieuwe TV Box ook niet nodig inderdaad. Aangezien hij vandaag bij je binnenkomt, kan ik dit niet meer annuleren voor je. Sorry! Je mag uiteraard kijken of deze nieuwe TV Box wellicht toch nét iets beter werkt dan je huidige, maar je kunt de nieuwe TV Box ook aannemen en meteen weer retourneren. Ik ben in ieder geval super blij dat het probleem bij je is opgelost, yay. Als ik je nog ergens anders mee kan helpen, laat het mij dan vooral weten. Dan ga ik met liefde voor je aan de slag! 

Reputatie 2

@Lisa probleem met de haperingen is inderdaad verholpen. Wel nog af en toe het probleem dat het geluid er opeens mee ophoudt tijdens het kijken van een opname. Een keer stoppen en het afspelen hervatten verhelpt het dan weer. Dit lijkt alleen te gebeuren als we een opname starten die op dat moment nog bezig is. Dit speelt overigens op alle zenders.

 

Reputatie 7
Badge +2

Hi @johnfeijen, merci voor je terugkoppeling! Super goed dat je aangeeft dat jij af en toe last hebt van wegvallend geluid, want dat hoort uiteraard niet. Ik heb direct een verzoek ingeschoten bij de technische dienst om hier verder in te duiken. Dit kan enkele dagen duren, maar ik ga dit weer goed voor je in de gaten houden. Zodra het onderzoek is afgerond of ik een tussentijdse update doorkrijg, ben je de eerste die het hoort. Ik hoop dat dit snel gefixt kan worden! 💪

Reputatie 2

Hoi @Lisa, nog een kleine aanvulling. Het lijkt erop dat dit alleen optreedt nadat je vooruitgespoeld hebt in de opname dmv de cijfertoetsen. Ik doe dit meestal dmv de cijfertoetsen om een paar minuten vooruit te gaan (om de reclame te skippen). Na het intoetsen van de minuten start de opname weer en dan kan het dus zijn dat hij dat doet zonder geluid. Het is niet zo dat tijdens het normaal afspelen het geluid opeens weg is.

Reputatie 7
Badge +2

Hi @johnfeijen, top dat je dit specifieke voorbeeld doorgeeft! Ik heb het aan het onderzoek toegevoegd, zodat ook dit kan worden meegenomen. Hoe meer informatie, hoe beter. Dus hopelijk komen de oorzaak en de oplossing snel aan het licht! 

Reputatie 7
Badge +2

Hi @johnfeijen, ik had heel erg gehoopt dat dit issue inmiddels verholpen was! Er zijn alweer een paar weken voorbij, dus ik wilde je graag laten weten dat ik dit onderzoek nog steeds in de gaten houd. Het is wel bekend dat dit issue onder een algemeen probleem valt en de technische dienst is dan ook nog steeds heel druk bezig om dit te verhelpen. Er lijkt misschien een nieuwe workaround te zijn, die ik graag bij jou wil testen. Zou jij eens op de volgende manier de TV Box(en) willen resetten?

Je drukt als eerste op MENU op je afstandsbediening, vervolgens bovenaan in het menu ACCOUNT en dan onderaan INSTELLINGEN.  Vervolgens links in het menu TV Box en dan rechts bijna onderaan Reset TV Box.

Als hij vervolgens klaar is met resetten, dien je in te loggen met je klantnummer en pincode.  

Kan jij aangeven of dit jouw probleem heeft verholpen? Ik hoop het enorm! ❤

Het is een tijdje goed gegaan waarbij we alles goed konden terugkijken. Maar nu zijn er toch vaak weer programma’s die niet afspelen. Niet op de tv box (daar blijft het rondje draaien) en niet in de app (daar krijg ik een foutmelding zie foto). Het gaat momenteel mis bij opnamen van greys anatomy op net5 in februari 2021. 

Kan dit worden opgelost? 

 

Reputatie 7
Badge +2

Hi @RB mobile, wat balen om te lezen dat de problemen weer om het hoekje zijn komen kijken! Ik wil heel graag een verzoek indienen voor de technische dienst, maar eerst wil ik je vragen om een powerflip uit te voeren. Ik zie namelijk dat het modem al meer dan 100 dagen aan staat, dus wie weet zorgt dit ervoor dat deze problemen verdwijnen:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Als je hier een seintje wilt geven zodra je dit hebt uitgevoerd, dan kan ik verder voor je aan de slag als blijkt dat dit niet de oplossing was. Thanks alvast! 💪

Reageer