Beantwoord

Cloud opnemen serie

  • 8 February 2022
  • 49 reacties
  • 608 Bekeken

Reputatie 2

Goedenavond,

 

Sinds enkele maanden is het opnemen met hindernissen. 

Als ik een serie in de cloud wil opnemen, wordt het wel opgenomen. 

Maar dan wordt wel gelijk alle vorige seizoenen en afleveringen (herhalingen) opgenomen. Ondanks je die al hebt gezien. 

 

Zouden jullie het per seizoen kunnen zetten? Want als je bijvoorbeeld seizoen 12 opneemt, heb je niet iets aan seizoen 1 t/m seizoen 11. 

Nu haal ik de herhalingen steeds er tussenuit bij gepland. Maar als je de dag na de opname wilt terugkijken, staat het 9/10 keer, toch weer opgenomen de herhaling.

Wat het erg irritant maakt. Zou hier iets aan te doen kunnen zijn?

 

Dat opname serie kijkt naar serie aflevering van dat bepaalde seizoen bijvoorbeeld.

 

Alvast bedankt.

 

(Andere familieleden hebben hier ook mee te maken.)

icon

Beste antwoord door Lisa 25 February 2022, 15:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

49 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Boy1988  Op dit moment heb ik er geen last van echter de dubbele programma’s die ik opnam zijn tijdelijk gestopt.

Welke programma’s (zenders) nemen herhaling op bij jullie?

MVG.

Reputatie 7

Hi @Boy1988, dankjewel voor het delen van deze update! Wat rot om te lezen dat het issue bij jou niet is verdwenen. Zoals @CrisTien vraagt, ben ik zelf ook benieuwd welke programma's jij opneemt. Wellicht dat het aan de zenders/programma's zelf ligt. Ik hoop nog steeds dat jij ook binnenkort op miraculeuze wijze van de herhalingen af bent. Fingers crossed! 

Reputatie 2

Goedemorgen,

@CrisTien & @Lisa 

Het gaat om Veronica (bijvoorbeeld bij FBI en soms SWAT) en bij Net5 (bijvoorbeeld bij NCIS LOS Angeles en Magnum Pi). 

Ik neem alleen het allerlaatste seizoen op die op tv is. Maar ik krijg seizoen 1 tot en met het juiste programma en seizoen. 

Ondanks het allemaal bij de aanbieder, als een eerder seizoen en aflevering vermeld staat. 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

@Lisa @Boy1988  FBI neem ik ook op en zie nu dat het ook bij mij niet klopt. Aflevering 9 en 10 zijn oud en hoogstwaarschijnlijk van seizoen 3.

 

Reputatie 7

Hi @Boy1988 en @CrisTien, thanks voor de aanvullingen allebei! Ik blijf het toch gek vinden, dus ik ga nog eens een extra dubbelcheck voor jullie doen bij onze specialisten. Het lijkt mij namelijk een erg mooie verbetering als dit toch (in de toekomst wellicht) aangepast kan worden! 😊

Reputatie 2

Hoi @Lisa ,

Het zou wel fijn zijn voor de toekomst ☺️ Dank je wel voor het warm houden.

 

Reputatie 7

Yes precies! Heel graag gedaan @Boy1988. Ik houd jullie op de hoogte! 😁

Reputatie 7

Hi @Boy1988, graag wil ik je laten weten dat dit morgen weer tijdens een meeting wordt nagevraagd! Zelf ben ik morgen lekker een dagje vrij, dus ik voorzie je dit weekend van een update. Maar zo weet je dat het op de planning staat.

Reputatie 2

Geniet van je vrije dag @Lisa 
@CrisTien en ik wachten je volgende update af. :)

Reputatie 7

Hi @Boy1988, dankjewel, ik heb gisteren volop van de zon genoten! 😁

Ik heb de volgende update doorgekregen. Volgens mijn collega komt dit voor als je ‘meerdere serie opnames’ hebt aangezet. Ik zou je willen vragen om de reeks opnames te annuleren en opnieuw aan te zetten. Je moet dan kiezen voor alleen de dag en tijdstip van het seizoen waarvan jij de opnames wilt. Zou je willen aangeven of dit resulteert in de oplossing? Ik hoor graag van je of het nu nog steeds gebeurt. Merci! 

Reputatie 2

Hoi  @Lisa ,

 

Klopt dan heb ik het niet. Maar dan moet ik elke aflevering, van huidig seizoen elke week handmatig instellen steeds. Dan ga je juist het doel en gemak voorbij. 

Dan zou ik er steeds aan moeten denken, van niet vergeten in te stellen. 

Morgen bijvoorbeeld F.B.I. twee afleveringen nieuw seizoen. Moest ik beiden handmatig instellen via eenmalige opname optie. 

 

Ik weet niet of het bij @CrisTien anders is met de aangegeven mogelijkheid? Al denk ik dat ze dan tegen hetzelfde aan zal lopen, bij eenmalige opname.

 

Fijne avond toegewenst. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi  @Lisa ,

 

Klopt dan heb ik het niet. Maar dan moet ik elke aflevering, van huidig seizoen elke week handmatig instellen steeds. Dan ga je juist het doel en gemak voorbij. 

Dan zou ik er steeds aan moeten denken, van niet vergeten in te stellen. 

Morgen bijvoorbeeld F.B.I. twee afleveringen nieuw seizoen. Moest ik beiden handmatig instellen via eenmalige opname optie. 

 

Ik weet niet of het bij @CrisTien anders is met de aangegeven mogelijkheid? Al denk ik dat ze dan tegen hetzelfde aan zal lopen, bij eenmalige opname.

 

Fijne avond toegewenst. 

Het gemak van series opnemen is dan een crime inplaats van joepie.

Op deze manier moet je een agenda bij gaan houden.

Niet elke serie heeft nu nog problemen bij mij.

Ik neem  6 series op van 3 zenders, alles op andere dagen en achter elkaar 
FBI van Veronica gaat niet goed. op maandag! 
2 series Net 5 lopen nu wel goed. Op dinsdag!
3series van TLC op woensdag  ook deze gaan nu goed.

Op maandag neem ik herhaaldelijk ook losse programma’s tussendoor op. Kan het daar mee te maken hebben? @Boy1988  hoe zit dat bij jou? Ergens moet de fout te vinden zijn.

 

 

Reputatie 7

Hi @Boy1988 en @CrisTien, thanks voor jullie aanvulling! ❤

Ik kan me inderdaad voorstellen dat dan het stukje gemak verdwijnt. Ik hoop dan ook dat dit toch in de toekomst (hopelijk op korte termijn) verbeterd kan worden. Door jullie melding heb ik dit in ieder geval als feedback door kunnen zetten. Dus mocht dit gaan veranderen, dan laat ik dat tegen die tijd zeker aan jullie weten! 

Reputatie 3

Avond,

Mijn vraag is als een film al even begonnen is en je gaat de film opnemen dan wordt de film vanaf het punt opgenomen dat je de opname start. Is er ook een mogelijkheid om de film vanaf het begin te laten opnemen?

Gr, IJmuiden

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @IJmuiden, wanneer je tijdens een lopende uitzending/programma/film wilt opnemen, dan start de opname vanaf dat punt in de uitzending; oftewel dan is dat je beginpunt. Je kunt dit niet terugzetten naar het begin van de uitzending. Wat je natuurlijk wel kunt doen, is de opname draaien, dan (mits het kan bij dat specifieke programma) Begin Gemist gebruiken en teruggaan naar het kijken van de opname zodra het startpunt bereikt is. Wat ook kan, is je opname inplannen, hoe je dat doet, lees je hieronder:

Om een opname in te plannen open je de TV-gids met de gids-knop gids.png op je afstandsbediening. Selecteer dan het programma dat je wilt opnemen. Gebruik de pijltjes pijl-beneden.png pijl-boven.png om tussen de programma’s per zender te zoeken. De gele knop gele-knop.jpg op je afstandsbediening gebruik je om verder in de toekomst te zoeken. Je kunt tot maximaal zeven dagen vooruit zoeken.

Programma gevonden? Druk op dan op de REC-knop opnemen.png op je afstandsbediening. Het menu 'OPNAME INSTELLINGEN' verschijnt op je scherm. Je kunt nu kiezen uit een 'Herhalende opname' of een 'Eenmalige opname'. Maak een keuze en druk vervolgens op “Bevestigen”. Er verschijnt een Cloud-icoon cloud.png bij het programma als de cloud opname succesvol is ingesteld.

Reputatie 3

Hoi @Jason, bedankt voor je antwoord had er zelf niet aan gedacht de optie begin gemist.

 Bestaat de kans dat het in de toekomst door een aanpassing wel gebeurt concurrent Ziggo. heeft het wel en dat is/was toch erg prettig.

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, namens Jason: heel graag gedaan! Super goed dat je dit aangeeft. Toevallig heb ik dit onlangs als feedback doorgezet naar onze specialisten. Mocht dit in de toekomst dan ook worden aangepast, dan krijg jij dat zeker van ons te horen. Als jou ook nog andere punten te binnen schieten, schroom dan niet om die hier te melden. Wij staan altijd open voor feedback! 😁

Reputatie 3

Hoi @Lisa, Bedankt voor je reactie en ik hoop dat de specialisten er wat mee doen. Helaas moest ik vanmorgen constateren dat bij mij het tv beeld bevroor moest naar een andere zender switchen en weer terug om de uitzending weer te kunnen bekijken. 

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, heel graag gedaan! Hier gaan we gelijk wat aan doen, want dit is uiteraard niet de bedoeling. Zou je eens een zogenoemde powerflip willen uitvoeren? Dit doe je als volgt: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Als dit er niet voor heeft gezorgd dat dit issue is verdwenen, dan hoor ik graag van je bij welk programma en op welke zender dit zich voordeed. Dan dien ik namelijk een verzoek voor je in bij onze technische dienst om dit probleem te verhelpen. Ik hoor het graag van je, want ik wil dat jij zonder problemen kan genieten van jouw opnames! 😊

Reputatie 3

Hoi @Lisa, de powerflip heb ik 6 dagen geleden uitgevoerd n.a.v. cloud opname speelt niet af maar dit terzijde. Het gaat om SBS 6, Hart van Nederland d.d. 5-4-2022 om 6.15 uur.

Gr. IJmuiden

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, super fijn dat jij al deze details voor mij hebt! Zojuist heb ik een verzoek ingeschoten voor onze technische dienst om uit te zoeken wat er hier heeft gespeeld. Heb jij dit hierna ook nog met andere issues gehad of is het probleem nu wel verdwenen? Ik hoor het graag van je. Houd er daarnaast rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek is afgerond. Zodra er een update uitrolt, dan deel ik die met je! 💪

Reputatie 7
Badge +14

Serie 9.1.1 opnemen, seizoen 5 is ingesteld om op te nemen #Fox 

Helaas neemt de box ook weer seizoenen op die niet zijn ingesteld. 

 

Reputatie 7

Hi @CrisTien, merci voor het melden! Ah ik had echt gehoopt dat dit volledig was verdwenen bij je. Hopelijk kan ik in de toekomst laten weten dat is aangepast. Als dit het geval is, dan horen jullie dit uiteraard van mij! 💪

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, de afgelopen dagen heb ik het onderzoek dat ik heb ingediend goed in de gaten gehouden! Ik heb vandaag een update teruggekregen, die ik graag met je deel. Mijn collega's van de technische dienst hebben aangegevn dat deze opname niet meer tussen jouw recordings staat. Zij kunnen geen onderzoek doen naar verwijderde Cloud Opnames. Ervaar jij dit issue ook nog bij andere Cloud Opnames? Zo ja, zou je dan een seintje willen geven en deze niet willen verwijderen? Dan stuur ik mijn collega's nogmaals aan! 😊