Beantwoord

Cloud opnemen Ziggo sport kanalen werkt niet

  • 3 December 2021
  • 6 reacties
  • 106 Bekeken

Via de nieuwe Aria610 tvbox en Cloud opnemen geactiveerd, is het niet mogelijk Ziggo Sport kanalen op te nemen. Dat is wel een gemis ten opzichte van de oude tvbox met harddisc recorder. Hoe snel komt deze functie wel weer beschikbaar?

icon

Beste antwoord door Lisa 9 December 2021, 15:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Via de nieuwe Aria610 tvbox en Cloud opnemen geactiveerd, is het niet mogelijk Ziggo Sport kanalen op te nemen. Dat is wel een gemis ten opzichte van de oude tvbox met harddisc recorder. Hoe snel komt deze functie wel weer beschikbaar?

Ook het opnemen van de zenders in het Internationaal pakket (CBeebies, CBBC etc) werkt niet meer bij Cloud opnemen.

Het lijkt dus een issue te zijn voor alle themapaketten. Wanneer wordt deze functionaliteit hersteld, zodat dit weer aansluit bij de werking van de tvbox met harddisk recorder?

Reputatie 7

Goed dat je dit aanstipt @the_menace! Ik had je graag willen verblijden met het nieuws dat dit in de nabije toekomst mogelijk is. Ik heb dit intern aangekaart voor je, maar ik verwacht dat dit niet op korte termijn gebeurt. Zodra dit eraan gaat komen, dan krijg jij dat zeker van ons te horen. In het zenderoverzicht op onze website kun je zien op welke zenders Cloud Opnemen mogelijk is: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx. Dit is momenteel dus geen algemeen issue, maar het is bekend dat deze kanalen niet opgenomen kunnen worden met Cloud Opnemen. Sorry hiervoor! Als jij nog andere punten hebt, stel ze dan vooral. Ik help je met liefde! 

Dank @Lisa voor jouw reactie. Als de Servicedesk dit had kunnen aangeven toen zij besloten de tvbox met harddiskrecorder op te ruilen voor een tvbox voor het Cloud platform… dan had ik mogelijk nog niet over willen stappen.

Zij kunnen zien welke pakketten en zenders ik afneem en wat de consequentie is van het overstappen. Dan kan ik bewust als klant een keuze maken ipv dat het als “gedwongen” voelt.

#GratisTipVanDeDag 😉

Ik overleef het wel dus ik hoef niet terug. Hopelijk komen de tv zenders uit andere pakketten snel beschikbaar voor cloud opnemen.

Reputatie 7

Heel graag gedaan @the_menace! Ik baal ervan om te lezen dat jij hier niet duidelijk over bent geïnformeerd, excuses hiervoor. Super fijn dat je het zo sportief oppakt! Dit is zeker een punt om mee te nemen, merci voor het melden. Ik ga het in de gaten houden en laat het weten als blijkt dat dit wordt aangepast. Voor nu een heel mooi weekend! 😊

Reputatie 3

Goed dat je dit aanstipt @the_menace! Ik had je graag willen verblijden met het nieuws dat dit in de nabije toekomst mogelijk is. Ik heb dit intern aangekaart voor je, maar ik verwacht dat dit niet op korte termijn gebeurt. Zodra dit eraan gaat komen, dan krijg jij dat zeker van ons te horen. In het zenderoverzicht op onze website kun je zien op welke zenders Cloud Opnemen mogelijk is: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx. Dit is momenteel dus geen algemeen issue, maar het is bekend dat deze kanalen niet opgenomen kunnen worden met Cloud Opnemen. Sorry hiervoor! Als jij nog andere punten hebt, stel ze dan vooral. Ik help je met liefde! 

Hi Lisa,

Allemaal leuk maar waarom mag het niet dan? Ik nam bij Xs4all alles gewoon in de cloud op, dus een beperking van de kanalen kan het niet zijn. Ik hoor dus graag de reden dat het niet kan ipv bedankt voor je begrip. 

Reputatie 7
Badge +5

@bharskamp 

Iedere Internet/TV aanbieder moet afspraken maken met de media verstrekker (de zenders) omtrent de mogelijkheden die met het door te geven signaal mogelijk KUNNEN zijn. Opname, Begin gemist zijn de soort mogelijkheden waarover gesproken wordt. Maar ook of de inhoud op een (groot) TV scherm, Laptop of telefoon afgespeeld kan worden worden afgesproken.

Uiteraard (vaak) willen de content aanbieders vaak een $-€ vergoeding voor het toelaten van dergelijke diensten. Dit rare gedrag is er al sinds er met cassette bandjes van de radio opgenomen kon worden.
Deejays werden gedwongen om door het begin of einde van gespeelde muziek te praten, zodat de opname nooit het origineel benaderden. Ik weet nog van de kramp in mijn vingers om op het juiste moment de opname toets in te drukken. :rage:

Net als toen is die angst voor een gemist dubbeltje de belangrijkste reden, maar uit ervaring weet ik dat dat dubbeltje altijd weg blijft omdat "men” het gewenste op andere manieren probeert te verkrijgen.

Geen opname mogelijkheid van de “oude” TV zenders als Eén/Canvas(B) - ARD/ZDF(D)

Misschien dat een moderator wat inzicht kan geven waarom een dergelijk gemis in het aanbieden van dergelijke zenders er is. Onwil of Onmacht en aan welke kant van de tafel?